PDA

Bekijk de volledige versie : Hoe belangrijk zijn 'Extra's op een Dvd' voor je?



Inspector Lee
19-03-2003, 11:26
Hey allemaal,

Het zal vast weleens eerder gevraagd, mocht dit niet zo zijn dan vraag ik het hierbij:

Voor mij persoonlijk zijn extra's behorende bij een film of muziekdvd erg belangrijk? Dit geeft het toch weer net iets specialers...vandaar dat ik meestal ook op zoek ga naar Special Editions; Collector's Editions; enz.

Maar hoe denken jullie allen hierover?

Gr33tz,
Inspector Lee

M Balje
19-03-2003, 11:45
Zeer belangrijk voor mijn gevoel.
Sommige mensen vekiezen een Dts track boven extra's,ik niet omdat ik er geen aparatuur voor heb.
Ook als ik er de aparatuur voor zou hebben heb ik liever meer exra's dan een Dts track.

Met dvd's als Speed Se,Spiderman en de Bond dvd's ben ik heel blij,maar heb er dan ook wel flink wat neer voor moeten leggen.
Als je geduld hebt wacht je gewoon ff,het ligt er aan hoe graag je het wil hebben.

Me duurste dvd in mijn collectie is Mi-2 heb er fl. 69,95 voor betaalt,dat was wel in mijn begin vase (Had ook nog geen internet en kende dvd.nl dus niet) en wau hem graag hebben.

Heb er later ook deel 1 nog los bij gekocht (fl. 59,95) en die bevat alleen een Trailer als extra maar wou hem gewoon hebben.
Nu ga ik denk ik wel wat langer wachten om deel 3 in huis te halen als hij in 2005 uit komt op dvd om de dure prijs van de andere 2 te compeseren.

Als ik een film wel wil hebben,maar nu ook niet zo graag en bevat niet veel extra's wacht ik gewoon tot dat ie er ligt voor een goed prijsje. (ook al duurt dat jaren)

Rob Technoid
19-03-2003, 11:49
Ik heb 'belangrijk' gestemd. Ik vind het wel mooi als er wat leuks naast de film bijzit, maar het is niet dooslaggeven. Zijn er van een film twee versies verkrijgbaar dan koop ik doorgaans de uitgebreide versie, tenzij ik de extra's oninteressant vind.
Voor mij is de kwaliteit van het beeld en geluid belangrijk en de content van de extra's, dus kwaliteit boven kwantiteit...

Caledonians
19-03-2003, 12:01
Ik heb 'belangrijk' gestemd. Ik vind het wel mooi als er wat leuks naast de film bijzit, maar het is niet dooslaggeven. Zijn er van een film twee versies verkrijgbaar dan koop ik doorgaans de uitgebreide versie, tenzij ik de extra's oninteressant vind.
Voor mij is de kwaliteit van het beeld en geluid belangrijk en de content van de extra's, dus kwaliteit boven kwantiteit...

Hoef ik niks aan toe te voegen, denk er precies zoals Rob Technoid over.

Inspector Lee
19-03-2003, 12:06
Is inderdaad wel waar wat jullie zeggen...de een vind geluid en beeld belangrijk...ik natuurlijk ook, maar wanneer er geen extra's op een dvd staan, moet ik de film zelf wel helemaal geweldig vinden, wil ik daar nog meer dan 10 euro voor uitgeven.

Daarentegen een trailer en scene-selection staan vaak als extra genoteerd op de cover...dit noem ikzelf dan geen toevoeging aan de dvd.
Wat moet ik nou met een trailer, als ik de film heb.
Ikzelf beschouw: interviews; behind-the-scenes; deleted scenes; e.d. als echte extra's

Ikzelf heb bijvoorbeeld 'The Mummy'; 'Spider-Man S.E.'; dat noem ik nou perfecte dvd's qua extra;s

Maar ja dat is mijn persoonlijke mening :D

Gr33tz,
Inspector Lee

Ludo Keeris
19-03-2003, 12:09
Voor mij zijn extra's 'niet echt belangrijk'. Die optie staat er helaas niet bij. Ik heb dus gekozen voor 'niet nodig'. Extra's kijk ik vaak maar éénmalig of helemaal niet. Sommige extra's zijn interessant, de meeste echter niet. Commentaartracks van regisseurs luister ik nooit, veel te langdradig. Making off's zijn vaak alleen interviews met de acteurs en regisseur en hoe goed ze elkaar wel niet vinden. Het geeft zelden echte info over hoe de film is gemaakt. Deleted scenes zijn leuk, maar die kijk je maar één keer. Alternatieve eindes zijn ook leuk, maar kijk je ook maar één keer.
Voor mij is de kwaliteit en het geluid van de film het belangrijkste. Dus een beetje de Superbit versies, maar dan voor een normale prijs.

Hilde
19-03-2003, 12:15
Ik koop de DVD om de film zelf en niet om de extra's
Dat er extra's bij zitten is alleen maar mooi meegenomen.
Ik heb genoeg kale versies van films die ik leuk vind in mijn DVD-collectie zitten.

René Groen
19-03-2003, 12:29
Ik heb gekozen voor Belangrijk.
Als ik de keus heb tussen bijvoorbeeld een 1-disc met de film of een 2-disc met film en een zootje extra's, dan de 2-disc.
Het is echter niet zo dat ik maanden ga zitten wachten omdat er een 2-disc uit komt en vervangen zal ik dan later ook niet zo snel doen.

deeveedeeke
19-03-2003, 12:33
Ik vind extra's heel belangrijk. Deze zijn altijd leuk om te bekijken. Zo krijg je in veel gevallen eens een kijk achter de schermen.

groetjes

Inspector Lee
19-03-2003, 12:34
Zijn die Superbit uitgaven dan echt zoveel beter dan een normale uitgave?

Je hebt wel gelijk dat je vaak een deleted scenes of een alternative ending 1x bekijkt, maar ik zou net als Rene eerder een 2 disk versie kopen dan een 1 disk versie :D
Een kale film in mijn collectie vind ik niks speciaals, dit zijn dan ook vaak de films die ik dan een keertje huur!!!

Gr33tz,
Inspector Lee

Daniel1974
19-03-2003, 12:39
Ik wil dan toch wel wat over de film leren. En koop meestal de versie met de meeste extra's. Dus alvoor ik wat aanschaf zoek ik dit eerst wel uit. En ik heb nou eenmaal toegang tot de meeste regio's dus ik kan ook echt voor de beste gaan. Ik krijg dus ook meer en meer R1 DVD's in mijn collectie. Ik las gisteren dat Red Dragon zou worden uitgebracht in NL door RCV, nou dat wordt dus bij voorbaat al niets en dus ga ik voor de R1 2 disc editie. Die is wel mooi en komt volgende week uit. Criterion is dus wel degelijk mijn uitgever !!! Heb net Fear & Loathing In Las Vegas binnengekregen en gewoon om van te smullen gewoon.

Ik wacht ook bewust tot dat er een versie uitkomt die me aanstaat. En dus heb erg lang gewacht op Pulp Fiction, Jackie Brown, Reservour Dogs & True Romance, maar heb ze nu allemaal breedbeeld, DTS en als 2-disc. En zo heb ik met andere films ook bewust gewacht. Hoe moeilijk & verleidelijk dat soms ook is.

Dan komt het natuurlijk aan op de vraag, kijk je ook alle extra's en luister je de commentaartracks af. Ik heb voorkeur voor bepaalde regiseurs die ik altijd beluister zoals Ridley Scott. Vaak hangt het ook af van hoe onder de indruk ik was van de film. Zeker met historische films wil de extra;s graag zien. Ik heb erg genoten van The Battle Over Citizen Kane, The Matrix revisited of Cleopatra : The Movie That Changed Hollywood. The 2,5 uur durende making off van Black Hawk Down of de 7 uur die bij de 4 disc van LOTR zaten.

Vaak (te vaak) krijg je ook extra's die echt nergens overgaan, zoals bijvoorbeeld met Spiderman, er wordt God mag weten hoe hoog opgegeven over hoe revolutionair de film was, maar intussen wordt nergens verteld waarom dat zo is, en hoe men dit heeft bereikt. Daar wordt ik dan toch wel een beetje moe van. Want ik verwacht dan toch wel wat meer diepgang en wat uitleg. Dit overigens kan de waardering die je voor een film hebt soms 180 graden omdraaien. In zowel positieve als negatieve zin.

En ja ik hecht ook grote waarde aan geluid & beeld, alhoewel in beeld minder. Ik heb net de Duitse versie van Fifth Element gekregen, met een DTS ES 6.1 track, goedendag wat een trip om deze film zo te kijken. En dat gelde natuurlijk ook met Fellowship en ik heb net de R1 van Band Of Brothers (ook al was het mij hier meer te doen om de Field Guide die wij als extra niet hebben) Ik kan behoorlijk kicken op een goed stukje geluid.

Maar als ik moet kiezen dan ga ik voor de extra's zoals met de NW Bond, das denk ik wel een goed voorbeeld. In de VS krijgt ie een DTS ES 6.1 in Europa een DTS ES 5.1, maar daar staat tegenover dat wij een extra docu van ongeveer een uur hebben. Ga dus voor de R2

'Toen ik in het begin DVD's ging kopen kocht ik ze voor de langere duurzaamheid. Ze gaan nu eenmaal langer mee dan een VT. Maar al gauw ontdenke ik beter geluid en scherper beeld. Dat waren al 3 redenen, tot dan een klasgenoot van mij me wees op de extra's. Hij wist zoveel over films en dat wou ik ook wel. En dus werd dit al gauw de belangrijkste reden om een DVD te kopen, naast de film zelf dan.

Rochan
19-03-2003, 12:40
Ik heb belangrijk gestemd. Ik vind de film het belangrijkste. En dan het beeld en geluid. Maar ik koop wel liever een S.E. en blijf ook vaak wachten op een betere editie met extra's. :) Of ik ruil of koop een later een S.E. als ik de kale versie al heb :)

Inspector Lee
19-03-2003, 13:17
Ben ook van mening dat vaak de R1 edities beter zijn dan de R2 edities en dan heb je daarbij ook nog verschil, want van de R2 uitgaven vind ik vaak de UK-imported versies weer beter dan de NL-versie...al moet je wel opletten dat er niet in de film geknipt is, daarom kijk ik vaak eens rond op bijv. IMDB.com voor de duurtijd van een film alvorens ik een UK-versie aanschaf...

Maar inderdaad...de R1's zijn vaak gewoon de betere uitgaven

Gr33tz,
Inspector Lee

Lesley
19-03-2003, 13:23
Ik vind de extra's eigenlijk totaal niet van belang, want vaak gaat het toch om extra's die helemaal geen meerwaarde hebben, en dus door mij 1x of nog geeneens worden bekeken...

Het belangrijkste is het beeld en geluid, en als de rest kaal is heb ik daar geen moeite mee (zolang beeld en geluid van hoge kwaliteit zijn).

Extra's zijn alleen leuk zoals bv de outtakes van Dogma S.E. R1 van 100 minuten, dat is natuurlijk wel iets wat leuk en interessant is om te hebben... (helaas weer niet r2)

Roberto van Rooijen
19-03-2003, 13:42
Voor mij moeten de extra's ECHTE EXTRA'S ZIJN bv. "The Matrix" en "Gladiator" (y) .
Deze films laten zien hoe het echt moet.
Wat mij uitermate irrirteert, is dat er distiributeurs zijn die vinden dat een trailer en een biografie al de vermelding "veel extra opties" verdienen, en dan doel ik hier op RCV.

Jammer genoeg moet er (vaak) eerst een kale versie op de markt verschijnen voordat de maatschappijen een CE of SE uit gaan brengen :nono:, en dit geeft niet altijd de garantie dat je ook daadwerkelijk een echte SE of CE hebt aangeschaft, ook hier zijn voorbeelden van: The Rock;Con air.
Het blijft dus altijd opletten wat er daadwerkelijk in de doos zit.
Maar om kort te zijn: extra's, het zou verplicht moeten worden. :lol: :lol:

Inspector Lee
19-03-2003, 14:47
Dat ben ik met je eens Roberto,
Eerst een kale versie uitbrengen en dan een S.E. of een C.E. of zelf daarna nog een keer in een box met nog meer extra's...
Dit vind ik gewoon afzetterij aan 1 kant.

Gr33tz,
Inspector Lee

Martijn Beunk
19-03-2003, 14:50
Ik heb op "belangrijk" gestemd, omdat ik absoluut een dvd koop, waarbij ik erg benieuwd ben naar de extra's

Zeker bij films van Star Wars en Lord of the Rings!

Renny Collard
19-03-2003, 15:00
Vind ik ook belangrijk, maar wel zeer belangrijk bij de betere producties. Ik vind het niet bij iedere schijf belangrijk.

Mark de Jong
19-03-2003, 15:05
Ik zie graag extra's :) En dan vooral bij echte topfilms zoals Memento of zo :)

Inspector Lee
19-03-2003, 15:18
Daarin hebben jullie ook weer gelijk, bij voor mijn gevoel TOPfilms moeten extra zeker bij staan, maar bij minder interessante titels is dit voor mij ook geen MUST!!!!
Bij een drama film vind ik het vaak niet interessant om er extra's bij te voegen...vaak hebben deze toch iets weg van een waargebeurd verhaal :S

Alhoewel Cast Away vond ik de extra's Super...

Ik heb liever bij de wat Fantasierijke of SciFi films dat er extra's bijstaan, omdat ik dan weleens o.a. wil weten hoe zo'n film tot stand is gekomen en zo.

Gr33tz,
Inspector Lee

Daniel1974
19-03-2003, 18:09
De ene film leent zich natuurlijk ook voor een enorme vracht extra's en de ander juist weer niet. Met een film als Fellowship of Star Wars valt denk ik ook zo ongelofelijk veel te zeggen dat daarom je ook echt wat extra materiaal mee kunt leveren en een waardige SE af kunt leveren. Echter is het wel jammer dat in vele gevallen het maken van een film nog steeds een beetje in het wazige & duistere blijft. Denk aan de films van Spielberg, en zeer zeker ook Spiderman.

Met eem drama is het inderdaad minder interessant om een uitgebreide making off te zien, maar een commantaar met hoe de acteurs het maken van de film hebben ervaren is wel erg leuk. Luister maar eens naar het commentaar bij As Good As It Gets, erg leuk !!!

Joost v.d. Ham
19-03-2003, 18:47
niet belangrijk.

ik koop altijd degene met de meeste extra's maar bekijk ze vrijwel nooit :roll:

ik heb momenteel al veel moeite om alle films te kunnen kijken....

van mn 50 nieuwste films heb ik nog nooit de extra's bekeken. :shock:

Daniel1974
19-03-2003, 18:56
Tijs is inderdaad wel een isseu !!! Arthur Schopenhauer zei ooit. Boeken kopen is leuk, maar dan moet je ook de tijd kunnen kopen om ze te lezen. Dat geld zeker ook voor DVD. Alhoewel het nu rustig is in DVD land en er relatief weinig uitkomt waardoor ik weer even de tijd heb om bij te komen en mij een weg te kijken in alles wat de afgelopen maanden is blijven liggen en dat is een behoorlijke vracht. Normaal trek ik het wel maar met TV series als Twin Peaks & Band Of Brothers en zulke uitgebreide DVD's als Fellowship kom je al gauw achter te liggen.

Rolon
20-03-2003, 11:53
Ik vind het ook niet zo belangrijk.

Om alle extra's te kijken is ook langdradig en saai op den duur.
Af en toe verneukt het ook de speciale sfeer die in de film wel heerst
en de productiesfeer wordt daarin gemengd.

Dit gaat dus over backstage productie etc..

Trailers en interviews met regie en acteurs zijn wel leuk :)

mark9534
20-03-2003, 12:17
Ik vindt het ook niet belangrijk. Vooral bij the making of zie je alle acteurs in het echt en dan verpest het zo een beetje de karakters van de personages in de film. Dan zie dus dat alles nep is en dat vindt ik jammer.
Vooral bij Band Of Brothers vond ik het jammer dat ik de extra's heb gekeken.

Serge
20-03-2003, 12:50
Vroeger vond ik extra's een must-have, maar de laatste maanden interesseert het me veel minder. Enkel de film is nog van belang voor mij.

starbuck
20-03-2003, 13:14
Een jaar geleden zou ik nog "heel belangrijk" hebben geantwoord, inmiddels vind ik het niet echt nodig.

De film is voor mij het allerbelangrijkste, ik loop alleen nog warm voor bijzondere extra's zoals deleted scenes, Of echte acghtergrond docu's zoals bij The river Kwai.

Die altijd positieve interviews en die standaard HBO making of , die kijk ik amper meer.

Daniel1974
20-03-2003, 13:49
Ik had juist het idee bij Band Of Brothers dat ik de extra's. En dan met name die van 80 min. Together we stand alone die ik beter vond dan de complete serie. Die interviews maakte pas echt indruk op me, toen realiseerde ik me pas hoe erg als sommige belevingen moeten zijn geweest.

Met LOTR vond ik het wel erg dat ik de extra;s had gezien en dus wist wat fake was en wat niet. Van meer had ik wel verwacht dat het echt zou zijn. Dat deed wel een beetje afbreuk.

jokey
20-03-2003, 15:22
Extra's boeien me totaal niet; ook al vind ik de film nog zo goed, de extra's kijk ik meestal niet. De enige reden waarom ik soms ga voor de SE of CE oid. is de verbetering van de beeld- en geluidskwaliteit, DAT vind ik wel belangrijk!

Daniel1974
20-03-2003, 15:34
dat is inderdaad een punt wat ik ook wil maken. Wil je de film met de meest suerieure geluids en beeldkwaliteit dan moet je wel voor de film gaan die ook de meeste extra's heeft. Later als Se is uitgebracht. Kijk naar Pearl Harbor, LOTR of films als Die Hard, Speed & Pretator die later zijn uitgebracht en dan wel met DTS

Jeroen Denissen
20-03-2003, 15:52
Ik vind extra's helemaal niet interesant.
Heb liever dat op de DVD alleen de film staat in goede kwaliteit en dat de prijs dan minder is. Sommige prijzen voor nieuwe DVD's zijn echt asociaal!!! Soms zelfs 45 euro !! Ongelovelijk dat mensen dat gaan betalen voor een DVD.

Inspector Lee
21-03-2003, 17:16
Als je extra niet interessant vindt kun je beter voor de Superbits gaan, deze hebben vaak beter geluid en beeld en geen extra's, toch ideaal dan :D

Ikzelf blijf toch gaan voor het hele pakket...dus de S.E. en C.E. en dergelijke

Gr33tz,
Inspector Lee

Mich
22-03-2003, 21:07
Voor mij persoonlijk zijn de extra's van geen enkel belang. Ik ga voor een mooie en verzorgde uitvoering van de DVD. Een digipack, een boekje ... zo vind ik de DVD van Resident Evil heel mooi. Anderen zijn Fight Club, LOTR, Seven ...
Ik heb dus heel veel speciale uitvoeringen waarvan ik de extra's dus niet zie of slechts heel af en toe zoals videoclips.

Hilde
22-03-2003, 21:23
Bij een drama film vind ik het vaak niet interessant om er extra's bij te voegen...vaak hebben deze toch iets weg van een waargebeurd verhaal :S

Alhoewel Cast Away vond ik de extra's Super...

Soms kunnen extra's bij waargebeurde films wel interessant zijn
Ik vind de extra's van de films, Billy Elliott, Black Hawk Down, Pearl harbor DC en Lawrence of Arabia wel interessant allhoewel ik ze nog maar een keer bekeken heb.
Ik vind de extra's in SF en fantasy het mooist vooral de documentaire over hoe Ray Harryhausen (y) stop-motion effecten in diverse SF en fantasyfims verwerkte. Deze docu staat op onder andere The 7th Voyage of Sinbad, Jason & the argonauts, Earth vs the flying saucers en Mysterious island

Daniel1974
23-03-2003, 09:10
Wel jammer dat we ook met Black Hawk Down weer gecut worden van heel wat mooi materiaal, dat ons mogelijk een veel beter inzicht geeft in wat daar nou echt is gebeurt in Somalie. Kijk maar eens naar de scecificaties voor de R1 SE. Ben vooral erg benieuwd naar die derde disc. En die hebben wij hier weer niet. Die tweede disc was al erg goed. Wordt dus weer importeren ben ik bang.

Disc One:

2.40:1 Anamorphic Widescreen Presentation

Audio: English, French, & Spanish 5.1 (Dolby Digital)
Subtitles: English, French, Spanish, Chinese, Thai
Commentary: Jerry Bruckheimer (Producer) & Ridley Scott (Director)
Commentary: Mark Bowden (Author) & Ken Nolan (Screenwriter)
Commentary: U.S. Special Forces Veterans ('93)
Digitally Mastered Audio & Anamorphic Video
Filmographies
Weblinks

Disc Two:

The Essense of Combat: Making Black Hawk Down
1. Getting It Right
2. Crash Course
3. Battlefield: Morocco
4. Hymn to the Fallen
5. Digital Warriors
6. After Action Report
8 Deleted & Alternate Scenes with Optional Commentary
Production Design Archive
Storyboards with Optional Commentary
Ridleygrams with Optional Commentary
Jerry Bruckheimer's Black Hawk Down Photo Album
Opening Title Explorations
Photo Galleries

Disc Three:

The History Channel Presents: The True Story of Black Hawk Down
PBS Presents: Frontline: Ambush in Mogadishu
Interactive Mission Map/Timeline
Target Building Insertion - Multi-Angle Sequence with Optional Commentary
Question & Answer Forums, BAFTA - Ridley Scott, Jerry Bruckheimer, Josh Hartnett, Ewen McGregor, Jason Isaaca, Mark Bowden & Tom Matthews
Motion Pictures Editor's Guild - Pietro Scalia,
American Cinematheque - Jerry Bruckheimer & Ridley Scott
"Gortoz A Ran - J'Attends" Music Video performed by Denez Prigent & Lisa Gerrard
Theatrical Poster Explorations
Theatrical Trailers

Sjef
23-03-2003, 10:55
Ik vind de extra's in SF en fantasy het mooist vooral de documentaire over hoe Ray Harryhausen (y) stop-motion effecten in diverse SF en fantasyfims verwerkte. Deze docu staat op onder andere The 7th Voyage of Sinbad, Jason & the argonauts, Earth vs the flying saucers en Mysterious island
Da heb ik wel een tip voor je. Ergens in mei komt "It Came From Beneath the Sea" Regio 2 uit op DVD.
Voor mij zijn de extra's belangrijk maar dan moeten het ook echte extra's zijn en niet van die slappe videoclipjes

badtzje
23-03-2003, 11:25
Ik bekijk het in verhouding tot de prijs.
Als de prijs niet hoog is, dan verwacht ik ook niet bijzonder boeiende extra's. Dit is vaak zo als ik toevallig iets in de winkel zie liggen voor een meeneemprijsje, zonder dat ik ernaar op zoek was.
Maar als de prijs, in mijn ogen, redelijk hoog is, verwacht ik dus echt wel boeiende extra's.

Student blijft student he :D

Jelger
23-03-2003, 11:54
Niet heel belangrijk, ik vind een mooie verpakking leuker :)

Joost v.d. Ham
23-03-2003, 13:22
Niet heel belangrijk, ik vind een mooie verpakking leuker :)

ik ook :oops:

Rickje
23-03-2003, 13:34
Dankzij die extra's zijn sommige dvd's zo duur. En als er wat minder opstond is zo'n dvd veel goedkoper.
Trailers, Making of " , music en videoclips ofzo ....dat is al genoeg.

Remco87
23-03-2003, 14:08
Om extra's nou belangrijk te noemen dat niet
maar extra's vind ik wel heeel leuk, gewoon om te zien hoe een film gemaakt is :!: :D

Remco

Gabriel B.
23-03-2003, 19:02
De film primeert natuurlijk
Leuke extra's vind ik de bloopers , "alternatieve" eindes en uitgebreide scènes.
Absoluut niet nodig zijn "spelletjes" die nogal eens terug te vinden op Disney-dvd's.

Dennis V.
23-03-2003, 19:15
Bij een DVD vind ik de betere beeld- en geluidskwaliteit het belangrijkste. Dat er extratjes opzitten is mooi meegenomen, maar als er een FILM-Only editie zou uitkomen (zoals bij Monsters Inc.) dan zou ik die kopen.

Ik heb derhalve op onbelangrijk gestemd.

Glenn Smits
23-03-2003, 19:56
ik heb maar belangrijk gekozen. Kijk er zijn veel van die warner bros films waar weinig extra's op zitten, maar de films zijn dan wel heel goed dus ja ik koop de film wel. Maar ik ben wel zo dat als er meerdere versies van een film zijn dat ik dan de beste wil met meeste extra's.

Oudgebruiker3
23-03-2003, 19:59
Ik vind extra's op een dvd niet belangrijk, maar wel erg leuk. Hetzelfde geldt voor een goed geluidsspoor. Hoewel ik een aantal DD 1.0, 2.0 en 3.0 dvd'tjes heb, vind ik het toch leuker als 'n dvd'tje een goed gemixte DTS-track heeft.

Het beste voorbeeld van hoe het wél moet is de special edition van Resident Evil :)

Niels Simons
23-03-2003, 20:02
kijk ik vind t wel leuk,en soms overtuigt t me om een dvd te kopen(vooral als ie goedkoop is en veel extra's heeft) maar ik moet bekennen dat ik ze nooooooooooit kijk.

alleen van arnold schwarzenegger en sandra bullock,en heeeeel soms als ik geen andere film heb liggen of 10 min wil vullen,maar ik heb bv nog maar 1 keer een commentaartrack beluisterd(terminator2,wat anders) en zelfs die heb ik niet helemaal afgespeeld.

ik vind extra's misschien wel jammer van mijn tijd...

niels

als ik van de ong. 200 dvds die ik heb de extras zou gaan bekijken,kan ik wel bezig blijven!

Inspector Lee
24-03-2003, 13:16
Hoe staan jullie tegenover deze vraag!

Als een dvd geen extra's heeft, maar wel een DTS-track en widescreen anamorphic beeld.
Geef je er dan nog meer dan 20 euro voor uit...ik niet hoor!
Bij mij is een dvd toch wel sterk afhankelijk van de hoeveelheid extra's, natuurlijk komt daarbij ook het beeld en geluid bij kijken, maar voor een dvd zonder extra's heb ik niet snel meer voor over dan 10 - 15 euro!!!

Maar ja, meningen verschillen, dat mag duidelijk zijn :D :D

Gr33tz,
Inspector Lee

Daniel1974
24-03-2003, 17:41
Als de meesten wat meer tijd hadden ginghen ze die extra's ook wel bekijken. Dat weet ik zeker.

Persoonlijk vermijd ik het kopen van films zonder extra's zoveel mogelijk. En ik heb er wel een paar maar dat waren films die ik dan wel heel erg goed vond. En anders wacht ik gewoon op een betere versie. Dus ik heb sommige films erg lang gewacht, maar dat geeft niet. We hebben de tijd.

Jaded
24-03-2003, 17:43
De belangrijkheid van extra's gaat rechtevenredig met de prijs van de release, voor mij.