PDA

Bekijk de volledige versie : prijzen!!!



jamal
20-03-2003, 17:38
een tip.....

kijk goed hier en daar voor je een dvd koopt...er zit onwijs veel prijsverschil tussen zo hier en daar. ik koop ze voornamelijk bij Media Markt en de Free Record Shop.......The Music Store heeft heel af en toe wel een uitschieter.
J.

Rochan
20-03-2003, 17:53
Welkom op het forum Jamal :bier: En bedankt voor de tips. :wink: Maar kijk eens in de pricewatch thread en aanbieding meerdere titels threads :roll:

KillerBee
20-03-2003, 17:57
... totdat je de buitenlandse online stores hebt ontdekt! :lol:

Sander Dubbeldam
20-03-2003, 18:46
toch maar goed dat het nog een keer duidelijk word gemaakt. (y)

René Groen
20-03-2003, 18:50
Toch zou ik niet te vaak bij de FRS kopen, gezien hoe hun met DVD's omgaan.

Graven
21-03-2003, 19:03
FRS heeft meestal de kaskrakers gesealed achter de kassa liggen. De rest wordt hetzelfde bewaard als CD's, tenminste da's mijn ervaring

robvanknegsel
21-03-2003, 19:09
Toch zou ik niet te vaak bij de FRS kopen, gezien hoe hun met DVD's omgaan.

Mogen wij daar ook het fijne van weten?
Hoe gaan zij dan met hun DVD's om?

Rob Technoid
21-03-2003, 19:12
Toch zou ik niet te vaak bij de FRS kopen, gezien hoe hun met DVD's omgaan.

Mogen wij daar ook het fijne van weten?
Hoe gaan zij dan met hun DVD's om?

...slecht...

robvanknegsel
21-03-2003, 19:13
Toch zou ik niet te vaak bij de FRS kopen, gezien hoe hun met DVD's omgaan.

Mogen wij daar ook het fijne van weten?
Hoe gaan zij dan met hun DVD's om?

...slecht...

Hoe slecht, of heb je er gewoon geen verstand van? :)

RobW
21-03-2003, 19:30
Geen klachten bij FRS van mij, hoor, alleen de klantenservice dan. Als film kapot is kan ik makkelijk ruilen. Bij M'Markt heb ik wel slechte ervaringen, een hele box van Star Trek beschadigd, elk schijfje dus, na de 2 weken wou ik ruilen, kon niet, moest opsturen naar Paramount, en dat al 2 keer, omdat ik de eerste keer alleen schijfje 1 opgestuurd had omdat ik dacht dat de enigse foute was. Nu al 6 weken geen Star Trek meer...en de 2 opvolgende boxen staan al klaar...

Graven
21-03-2003, 19:37
Geen klachten bij FRS van mij, hoor, alleen de klantenservice dan. Als film kapot is kan ik makkelijk ruilen. Bij M'Markt heb ik wel slechte ervaringen, een hele box van Star Trek beschadigd, elk schijfje dus, na de 2 weken wou ik ruilen, kon niet, moest opsturen naar Paramount, en dat al 2 keer, omdat ik de eerste keer alleen schijfje 1 opgestuurd had omdat ik dacht dat de enigse foute was. Nu al 6 weken geen Star Trek meer...en de 2 opvolgende boxen staan al klaar...

Belachelijk, je mag toch verwachten dat de winkelier een werkend produkt afleverd (ook nog na we 2 weken). lekkere winkel dat media markt (zit niet bij mij in de buurt, dus nog nooit geweest), echt weer zoiets om flink pissig van te worden.

Rob Technoid
21-03-2003, 21:31
Hoe slecht, of heb je er gewoon geen verstand van? :)

Maak jij er soms een sport van om mensen te schofferen hier? (en nee, ik heb de smiley niet gemist) :roll:

Maar goed, ik heb al een aantal keer gehad dat een schijfje krasjes had bij het kopen, maar het allerergste vind ik de wijze waarop ze met hun vieze vetvingers aan de DVD's zitten. En het feit dat ze ze met grof geweld in het doosje proppen.

Doosjes zien er ook niet 100% meer nieuw uit als ze een tijdje in de bakken hebben rondgezworven.

Ik heb het dan specifiek over FRS lijnbaan Rotterdam en FRS Bisonspoor in Maarssen.

Koop nu vrijwel alleen bij play.com. Alles geseald...

Graven
21-03-2003, 21:38
Maar goed, ik heb al een aantal keer gehad dat een schijfje krasjes had bij het kopen, maar het allerergste vind ik de wijze waarop ze met hun vieze vetvingers aan de DVD's zitten. En het feit dat ze ze met grof geweld in het doosje proppen.

Doosjes zien er ook niet 100% meer nieuw uit als ze een tijdje in de bakken hebben rondgezworven.

Ik heb het dan specifiek over FRS lijnbaan Rotterdam en FRS Bisonspoor in Maarssen.

Koop nu vrijwel alleen bij play.com. Alles geseald...

Ik kan me voorstellen dat het niet prettig is om je nieuwe aankoop zo mishandeld te zien worden. Gelukkig doen ze in Ede wel voorzichtig. Dat van die doosjes is helaas waar, maar troost je met de gedachte dat ze er bij jouw over een jaar of wat ook zo uitzien.... :( (Gelukkig weten de filmmaatschapijen dat ook en brengen daarom met regelmaat S.E.'s C.E's enz uit :) )

Niels Simons
21-03-2003, 21:39
volgens mij werkt rob gewoon bij frs,rob technoid.

ach ja,k koop er wel es wat,maar de omruil garantie suckt.

bij de frs heb ik een paar keer kunnen terugruilen voor geld,maar de meeste doen dat niet (meer?)

leuk als je een ps2 spel van 67 euro wil inleveren,en dan voor dat bedrag veel te dure dvds mag gaan uitzoeken...

en idd,misschien kunnen ze beter de dvds gesealed opslaan,en dan een soort van kaartenbak systeem introduceren of zo?

das alleen zo rottig zoeken als er veel klanten in de zaak zijn,maar goed,das nu af en toe ook al rot,als er mensen voor je staan/in de weg staan.

niels

René Groen
21-03-2003, 21:44
Ik wil best op die FRS uitspraak reageren robvanknegsel, maar ben je niet een beetje erg bezig met aanvallen te plaatsen op dit forum? Op een normale manier vragen kan ook.

Maar goed, wat ik dus bedoel.
Ik heb bij verschillende FRS's DVD's gekocht en enkele dingen bevallen me niet:

- Ze halen de DVD's uit de hoesjes. Bij normale hoesjes is dit geen probleem, maar wat de meeste FRS's doen bij een DVD met kartonnen hoes is een plakbandje om de kartonnen hoes heen. Vervolgens trekken ze dat plakbandje eraf en werd van mij verwacht dat ik het gescheurde kartonnen hoesje voor lief nam: Niet dus
- De DVD's liggen in een dun flodderhoesje in groot aantal op een plank. (ik zeg niet dat dit bij iedere FRS is, hier waar ik woon echter wel) Die hoesjes zitten ook niet goed dicht waardoor de DVD's gaan schuiven
- De DVD wordt door de meeste medewerkers met de vingers gewoon op de DVD eraf gehaald

Dit zijn enkele zaken die mij gewoon niet bevallen. Ik vind bijvoorbeeld de media Markt veel beter: De DVD gaat geseald in een aparte hoes, welke er bij de kassa afgaat. (geen idee of dit bij elke MM is)

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is waar ik op doelde

Graven
21-03-2003, 21:54
Iedereen koopt waar die zich het best bij voelt, ik persoonlijk bestel wel es via internet, maar liever niet. Ik vind het leuk om door die bakken te gaan en ik hou niet van wachten. Bij de frs waar ik vaak kom behandelen ze de DVD's (meestal) netjes, ieder z'n meug

Paul IJsendijk
21-03-2003, 22:11
Ja... prijzen

Dat is eigenlijk ook het leukste, uitzoeken waar de dvd (die jij wil) het goedkoopst is.
Dat hier tussen sommige winkels een groot verschil in zit ja....

een voorbeeld A.I. kost bij V & D € 40,99 :shock:
op www.play.com omgerekend € 11,82 (incl verzenden & nl sub) :D

gewoon goed kijken en dat kan je een heleboel schelen en van het geld dat je uitspaart kan je weer meer dvd´s kopen :mrgreen:

Succes

NicK Portier
21-03-2003, 22:33
FRS Almelo

Wou hier LOTR:FOTR kopen 4-disc versie, vanwege de 4euro-chips korting...Hadden ze er maar 1 van, tussen de rest van de andere DVD's liggen. Kartonnen doosje natuurlijk vet beschadigd, hoeken krom/wit... Dus ff vragen aan die chick achter de balie of ze nog een onbeschadigde versie hadden...
"Nee dat hebben we niet, maarja die hoezen krijgen we al zo binnen en dat ze beschadigen hou je toch altijd" aldus de FRS-chick.
Heb haar toen gezegd dat ze die DVD mocht houden...Ben daarna ff paar deuren verder gelopen naar Van Leest. Daar hadden ze hem gelukkig gesealed achter de balie liggen...Dan maar liever 4 euro meer betalen :P

Rob Technoid
22-03-2003, 07:51
Dat van die doosjes is helaas waar, maar troost je met de gedachte dat ze er bij jouw over een jaar of wat ook zo uitzien.... :(

Ik snap wat je bedoelt, maar dit valt een beetje in de categorie 'recht praten wat krom is'.

Als je een NIEUWE auto koopt vol met kras, troost je je toch ook niet met de gedachte dat ie er binnen een paar jaar zo uit ziet.

Ik heb nu een aantal keer hier DVD's gekocht van medeforummers en in alle gevallen was de DVD en het doosje in betere staat dan wat ik soms bij FRS (en ook andere winkels) tegenkom.
Ik vind het niet erg dat een doosje er niet 100% meer nieuw uitziet na een paar jaar. Mij stoort het dat ze bij een winkel als FRS er simpelweg vanuit gaan dat consumenten daarover niet moeten zeiken en dat je dat gewoon moet slikken...

Net zoals een aantal andere mensen vind ik het ook leuk om in de bakken te kijken wat er allemaal ligt. Maar bij een zaak als bijv. Rodisc krijg je dus een nieuwe gesealde en leggen ze het doosje waar jij mee kwam aanlopen terug in de bakken. De doos in de bak is daarmee dus een soort 'token' van de DVD die je wilt hebben, niet het daadwerkelijke doosje.

robvanknegsel
22-03-2003, 10:53
Ik wil best op die FRS uitspraak reageren robvanknegsel, maar ben je niet een beetje erg bezig met aanvallen te plaatsen op dit forum? Op een normale manier vragen kan ook.


Ik ben helemaal niemand aan het aanvallen of aan het schofferen hoor, hoe komen jullie daar nou bij? Integendeel zelfs! :D
Maar als mensen zeggen dat er bij de Free Record Shop slecht mee omgegaan wordt, en meer info geven ze niet, dan wil ik dat wel wat nader verklaard hebben.

Ik werk overigens niet bij de FRS hoor maar ik ben graag op de hoogte van andermans ervaringen. Vaak heb ik dezelfde ervaringen of misschien juist niet.

Ikzelf koop m'n DVD's vaak bij Van Leest (dochtermaatschappij van FRS) en daar zitten bij S.E.-DVD's en nieuwe DVD's vaak een eigengemaakt plastic hoesjes omheen. Verder doen ze bij Van Leest gelukkig niet aan grabbelkisten, waardoor de doosjes er meestal redelijk uitzien.

Qua prijzen maakt FRS of Van Leest niet zoveel uit maar bij Van Leest is het aanbod aan CD's en DVD's (i.i.g. in de winkels in Eindhoven en Helmond) zeker 8 keer zo groot.

Groetjes! 8)

Mich
22-03-2003, 21:02
Tja ik vind de FRS een dure winkel voor nieuwe dvd's en goedkoop voor de oude releases. Verder vind ik dat je geen prijzen kan vergelijken tussen winkels zoals frs en een webwinkel aangezien de laatste minder kosten heeft. Uiteraard maak je de vergelijking wel (ik ook) omdat je de dvd's zo goedkoop mogelijk wil (ik toch).
In ALLE frs waar ik geweest ben vind ik dat ze de schijfjes slecht behandelen. In kasten op elkaar gepropt. Vieze vingers erop en al wat je wil. Het ergste vind ik de kartonnen doosjes die soms niet meer om aan te zien zijn. Liefst verkies ik een gesealed exemplaar. Snap niet dat dit in de FRS niet kan. Nieuwe DVD titels koop ik bij dvdzone2 (webwinkel) en hier en daar in een winkel bij superpromotie. Oudere titels koop ik bij FRS en Blokker of Bart Smit. De duurste winkel die ik ken is de Fnac (België). Daar is een DVD van onder de 30 EUR goedkoop. Zo kan het zijn dat de prijs op een DVD tussen FRS en Fnac soms tot 20 EUR kan verschillen. Het fijnste is dat de Fnac en FRS in Leuven op een goeie 50m van elkaar liggen.
Ach het stomste vind ik dat je een DVD koopt en dat diezelfde DVD de volgende week in prijs verlaagt wordt.