PDA

Bekijk de volledige versie : Few Good Men, A [DVD]



Arnold van Oostrum
18-07-2001, 23:03
Few Good Men, A [DVD]



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=127)

Rolon
15-02-2003, 17:42
Ik vond de film zeer aangrijpend.

Je moet wel opletten omdat het om de inhoud gaat en niet om de actie. De film werd dus afhankelijk van de acteurs en ik moet zeggen dat het een topfilm is geworden.

Jack Nicholson is fantastisch, Cruise en Moore zijn ook goed.
De rechtszaak houdt je in de greep. Het laat je nadenken.

Hij lijkt op rules of engagement, maar ik vond deze film, ondanks dat hij ouder is, beter.

Memorabele quotes zijn natuurlijk:
"I want the truth!" You can't handle the truth!!
en "you fucked with the wrong marine!!" -nicholson

pakkende film!

Gabriel B.
17-02-2003, 19:32
Instant klassieker. Rolon heeft de quote al genoemd.

Ron-G
20-03-2005, 19:41
Goeie film met sterke rollen van Tom Cruise en Jack Nicholson, en Demi Moore, spannend rechtbankdrama.

En dat allemaal voor 7 euro bij de Blokker :wink:

Tim k
27-03-2005, 21:02
Paul Elstak had jaren geleden het nummer Code Red. We "zongen " het allemaal na, maar volgens mij wist niemand waar het vandaan kwam.
Totdat ik deze film zag. Wat een beest zeg die Nicholson. Mijn vader houdt alleen van westerns met Eastwood en voor de rest niets, maar toen de Kolonel uitgesproken was, zei hij alleen: Zo!

Moore ziet er ook nog eens goed uit in uniform :wink:

Ramon van Dam
27-03-2005, 22:18
Bijzonder indrukwekkende film ja! Al erg vaak gezien en ben hem zeker nog niet zat. Vooral van Jack Nicholson's stukken kan ik enorm genieten...

Swanski
07-11-2005, 21:06
best leuke film en als je graag naar "rechtbankfilms" kijkt is dit zeker een aanrader (films a la Grisham)

Tom Cruise is best grappig als jonge advocaat en Nicholson is altijd goed.

verder veel kleine rollen van bekende gezichten (Bacon, Sutherland, Gooding jr ea)

zitten wel wat mindere stukken en ik vind zelf Demi Moore niet zo sterk in dit verhaal...(ligt voornamelijk ook aan haar rol)

aanrader om een keer te zien, wellicht zelfs aanschaf waard voor sommigen

Martin Z.
25-05-2006, 12:28
misschien een stomme vraag maar was er nou ook een verlengde versie van deze film? En zo ja, welke is beter?

edit: op dvdcompare niks over te zinden, must have been my imagination... :? :)