PDA

Bekijk de volledige versie : Welke Metalica DVD?



-Stef-
21-03-2003, 21:03
Ik sta voor een dilemma: ik wil een Metallica-DVD kopen maar weet niet welke.

Twee opties:
- Cunning Stunts (2 DVD);
- Black.

Aangezien de openbare bieb hier in Utrecht geen van beide heeft en er nauwelijk reviews te vinden zijn over deze 2 DVD's vraag ik het hier aan bezitters van 1 of beide DVD's of diegenen die ze kennen.

Black duurt 1 uur 32 minuten en is (helaas) in DD 2.0. Cunning Stunts duurt bijna 2x zo lang nml 2 uur 55 minuten (2 uur 20 minuten aan concerten), is DD 5.1 maar kost meer dan het dubbele van Black.

Is CS inderdaad de meerprijs waard volgens liefhebbers van Metallica?

Wie heeft 1 of beide DVDs en kan mij een tip geven?

jokey
21-03-2003, 21:10
Hier (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=420) staat een review van Cunning Stunts.

Black heeft alleen maar wat videoclips van een aantal nummers op het Black album en verder info over de band enzo.
Cunning Stunts is een volwaardig live-concert met daarbij wat achtergrondinformatie.

Mike Philippens
21-03-2003, 21:23
Bedoel je nou met 'Black' de DVD 'Classic Albums: Metallica'? Dat is namelijk een docu-dvd over de totstandkoming van het zogenaamde Black album.
Er is ook een DVD 'Black' van Metallica, maar dat is een DVD-Audio. Dit is een nieuwe mix van de CD, maar dan in DD5.1. Als je een DVD-Audio speler hebt, kun je ook nog eens in Advanced Resolution luisteren. Betere kwaliteit dus. Aanrader, maar alleen muziek, geen clips of wat dan ook.
Naast Cunning Stunts heb je ook nog 'S&M', het concert met het klassieke orkest erbij. Ook heel erg mooi én ook een dubbel DVD.
Je moet ze gewoon allemaal hebben als je liefhebber bent.

Daniel1974
21-03-2003, 21:35
Ik vond inderdaad S&M ook mooier. Wat ik zo jammer vond met Cunning Stunts is dat eigenlijk de mooie nummers er niet op staan. De opname komt uit de tijd van Load & ReLoad maar waarom in godsnaam staan Bleeding Me & The Outlaw Thorn er niet op. Deze staan echter wel op S&M. Ik denk dat S&M echter wel niet voor iedereen is weggelegd. Ik heb op m'n werk heel wat klanten gefrustreerd weg zien lopen na het horen (of zoals hun meestal oordeelde het verkrachten) van hun favoriete Metallica tracks. Ik had echt het idee od sommige nummers ervoor geschreven waren. Ook al ontging mij de keuze van sommige nummers behoorlijk en werd het alleen maar een potje raggen. Zoals met Battery, daarintegen hadden ze toch echt meer Ballads moeten kiezen. Welcome Home Santarium, Fade To Black, My Friend Of Misery. Nou ja, zo is er altijd wat.

De opnames van biede zijn werkelijk prachtig.

Black is volgens mij ook voor een groot deel een docomantaire over het maken van The Black Album. En heeft slechts een aantal videoclips die van het abum zijn afgehaald.

-Stef-
21-03-2003, 21:42
Ik wist niet dat er ook een DVD-A van Black was. Mooi want ik heb een DVD-A/SACD speler.

Ik maak uit de replies op dat CS de betere keuze is aangezien Black eigenlijk geen concert is maar meer "the making of". CS it is dan. Bedankt.

Die S&M versie vind ik niets. Ik heb hierwel de CD thuis liggen.

Pietje
21-03-2003, 21:48
Ik heb 4 DVD's van ze. Black Album, Cunning Stunts, S&M en Live Shit. Live Shit (opgenomen in '89-'93) is het beste als je van de ouwe Metallica houdt. De box bestaat uit 3 audio cd's en 2 dvd's. Op de dvd's staan 2 concerten, de 1 duurt 2 en een half uur, de andere 3 uur! Ze bevatten nagenoeg alle coole nummers van Metallica t/m The Black Album. Dus voor veel en heavy zou ik zeker voor die gaan. Probleempje is dattie nog steeds niet in europa verkrijgbaar is.
Als je moet kiezen tussen Cuning Stunts en Black Album zou ik zeker voor Cunning Stunts gaan. De kwaliteit is supergoed en het concert duurt lang. Verder krijg je veel leuke extra's. Het is gewoon een schitterende dubbeldvd en de meerprijs in vergelijking met Black Album zeker waard. De Black Album is gewoon een leuke documentaire achtige film met muziek van, je raadt et al, Black Album :P
Dus ik zou zeggen, probeer Live Shit te krijgen, ga anders voor Cunning Stunts. S&M is ook heel goed, maar niet geschikt als je voor het gebruikelijke Metallica live gaat. Black Album is dus ook leuk, maar als je live muziek of een concert wilt hebben dan moet je deze laten liggen (of nog beter, koop 'm ernaast :) ).

-Stef-
21-03-2003, 21:57
Ik heb 4 DVD's van ze. Black Album, Cunning Stunts, S&M en Live Shit. Live Shit (opgenomen in '89-'93) is het beste als je van de ouwe Metallica houdt. De box bestaat uit 3 audio cd's en 2 dvd's. Op de dvd's staan 2 concerten, de 1 duurt 2 en een half uur, de andere 3 uur! Ze bevatten nagenoeg alle coole nummers van Metallica t/m The Black Album. Dus voor veel en heavy zou ik zeker voor die gaan. Probleempje is dattie nog steeds niet in europa verkrijgbaar is.
Als je moet kiezen tussen Cuning Stunts en Black Album zou ik zeker voor Cunning Stunts gaan. De kwaliteit is supergoed en het concert duurt lang. Verder krijg je veel leuke extra's. Het is gewoon een schitterende dubbeldvd en de meerprijs in vergelijking met Black Album zeker waard. De Black Album is gewoon een leuke documentaire achtige film met muziek van, je raadt et al, Black Album :P
Dus ik zou zeggen, probeer Live Shit te krijgen, ga anders voor Cunning Stunts. S&M is ook heel goed, maar niet geschikt als je voor het gebruikelijke Metallica live gaat. Black Album is dus ook leuk, maar als je live muziek of een concert wilt hebben dan moet je deze laten liggen (of nog beter, koop 'm ernaast :) ).
Zojuist besteld:
Metallica : Cunning Stunts
thankyou for your order

Van Live Shit had ik nog niet eerder gehoord. Ik ga eens op zoek, bedankt.

Mike Philippens
22-03-2003, 01:21
Ik heb alles van Metallica wat er op DVD te krijgen is:
Classic Albums
Cunning Stunts
Live Shit:Binge&Purge
Metallica (black album DVD-A)
Metallica Unauthorized - Rock Warriors: Music Bio
Metallica with the San Francisco Symphony - S&M
A Year & A Half In The Life Of Metallica
Cliff 'Em All
Kijk maar in mijn Profiler voor beschrijvingen. Vooral Live Shit en de laatste twee zijn onmisbaar voor liefhebber van het oude werk. Ik wou dat ik ze toen aan het werk had kunnen zien. Nou ja...nu eerst maar eens kijken wat ze op 15 juni teweeg gaan brengen (jullie komen toch ook?).

kruspe
22-03-2003, 20:49
Nou ja...nu eerst maar eens kijken wat ze op 15 juni teweeg gaan brengen (jullie komen toch ook?).

Alleen als ze allebei de albums "kill ém all"en "ride the lightning"spelen.....
toen waren ze tenminste nog goed...

Mike Philippens
22-03-2003, 22:59
Nou ja...nu eerst maar eens kijken wat ze op 15 juni teweeg gaan brengen (jullie komen toch ook?).
Alleen als ze allebei de albums "kill ém all"en "ride the lightning"spelen.....
toen waren ze tenminste nog goed...
Hmmm...blijft een kwestie van smaak natuurlijk. Ik vond ze toen goed, en wat ze nu maken ook. Een band mag zich wat mij betreft best ontwikkelen. Als ik hun oude muziek wil horen, kan ik ook een CDtje opzetten.
Ze speelden toen wel veel fanatieker, maar dat zal met de jeugdigheid te maken hebben gehad. Je houdt dat natuurlijk geen 20 jaar vol. Nu spelen ze wel - muzikaal gezien dan - veel beter. Maar ook dat is maar een mening...

kruspe
22-03-2003, 23:11
Nou ja...nu eerst maar eens kijken wat ze op 15 juni teweeg gaan brengen (jullie komen toch ook?).
Alleen als ze allebei de albums "kill ém all"en "ride the lightning"spelen.....
toen waren ze tenminste nog goed...
Hmmm...blijft een kwestie van smaak natuurlijk. Ik vond ze toen goed, en wat ze nu maken ook. Een band mag zich wat mij betreft best ontwikkelen. Als ik hun oude muziek wil horen, kan ik ook een CDtje opzetten.
Ze speelden toen wel veel fanatieker, maar dat zal met de jeugdigheid te maken hebben gehad. Je houdt dat natuurlijk geen 20 jaar vol. Nu spelen ze wel - muzikaal gezien dan - veel beter. Maar ook dat is maar een mening...

Heb je ook helemaal gelijk in,maar inderdaad...ieder zijn smaak.En wat dat betreft hou ik het bij de eerste 2.Het was toen in die tijd ( 84-85) ook veel leuker om naar ze te gaan kijken.Toen kwam het nog echt uit hun hart en dus ook geloofwaardiger over dan nu..

Pietje
23-03-2003, 15:41
Nou ja...nu eerst maar eens kijken wat ze op 15 juni teweeg gaan brengen (jullie komen toch ook?).

Ik kom ook, maar nog beter, ik ga ook naar het concert dat ze op 7 juni in Berlijn geven :D

Mike Philippens
23-03-2003, 18:10
Nou ja...nu eerst maar eens kijken wat ze op 15 juni teweeg gaan brengen (jullie komen toch ook?).
Ik kom ook, maar nog beter, ik ga ook naar het concert dat ze op 7 juni in Berlijn geven :D
Du Glückspilz! 8)