PDA

Bekijk de volledige versie : Godfather Speelt Niet????



Peter Vijfvinkel
25-10-2001, 10:33
pbvijfvinkel@planet.nl

:mad: Wie heeft er ook problemen met de box van de godtfather!
Ik wel, mijn speler is 3 jaar oud en kan de films in de box niet aan.
Alleen de dvd met extra's speelt hij af. Volgens pioneer benelux is de techniek op de schijfjes zodanig verbetert dat oudere!! spelers weggegooit kunnen worden. Worden dvd spelers dan weggooi artikelen of speelt dit alleeen bij spelers van pioneer?

Wie help mij. Peter Vijfvinkel.

Alexander de Mol
25-10-2001, 10:42
Peter,

Welke Pioneer heb jij? Ik begin namelijk nattigheid te voelen...
Ik heb de box inmiddels ook aan mijn collectie toegevoegd maar ben er nog niet aan toegekomen om de discs in mijn DV-515 te stoppen...
:(

Alexander

Peter Vijfvinkel
25-10-2001, 10:53
Alexander

Ik heb momenteel de pioneer DV-505, is wel een van de eerste spelers. Maar op andere spelers van welk merk dan ook speelt alles zonder problemen. Trouwens ook geprobeerd in de pioneer DVL-909 van pioneer (laserdiscspeler dvd Combispeler) ook daarin speelt hij niet! volgens pioneer klopt dit wel, omdat daarin de zelfde dvd speler inzit. Volgens pioneer benelux zou het dus kunnen zijn dat de software die in de e-prom zit niet compatible is.

Alexander de Mol
25-10-2001, 12:27
Is die software dan niet te 'flashen'? Vreemd dat Pioneer daar niet over is begonnen.
Ik ben benieuwd of mijn DV-515 dezelfde softwareproblemen heeft. Zal ik vanavond meteen even checken. Maar dat helpt jou niet...
Ik meen me te herinneren dat ik ergens heb gelezen dat het menu voor problemen zorgt maar dat je door het selecteren van de tracks wel de film zou kunnen starten. Of dit werkt..? :confused:

Peter Vijfvinkel
25-10-2001, 16:30
Het vervelende is dat de speler heel het menu niet eens vind!!
Het enige wat de speler doet is zoeken en nog eens zoeken. En dat is ook het enige wat je ziet op het display van de speler.
En nogmaals pioneer benelux geeft als antwoord, ga maar terug naar de firma waar je de speler regiovrij heb laten maken. Alsof dat er iets mee te maken heeft!

DaniL
19-08-2002, 11:03
Zoiets heb ik ook, alleen dan omgekeerd en iets anders. Ik heb mijn Pioneer DV-444 een paar dagen geleden om laten bouwen. Hij speelt alles perfect af. Gisteravond nog Godfather III R1 gekeken, daarna maar eens de bonus dvd R1 eringestopt. Alleen het vervelende is dat hij geen beeldfragmenten afspeelt. Als ik iets selecteer zoekt hij de track, wil hij hem afspelen, je hoort heel even wat geluid, en daarna komt weer search-->menu. Dat is erg vervelend. Maar het gekke is dat hij dus alles wel kan lezen (je hoort heel even geluid en de menu's doen het naar behoren), maar hij speelt gewoon het beeld niet af. Misschien heeft iemand hetzelfde en weet hij waar het aan kan liggen. Ik denk niet dat het iets te maken heeft met "verkeerd" ombouwen, waarom zou de rest het dan perfect doen? Ik denk zelf aan een soort beveiliging of zo'n incompaitable probleem...
Wie helpt???

R. Schaap
19-08-2002, 11:09
Wow wat lees ik nu, ik ben verbaasd. Ik heb de dv444 en de speler kan alle 5 de discs prima aan, laat alles zien en horen en kan alles vinden.

Ik weet niet wat voor problemen jullie hebben, ik post dit alleen even om te laten zien dat het wel mogelijk is ze allemaal op een pioneer te laten zien......

Veel succes ermee! Enne, ik zou bij pioneer een grote klacht neerleggen, want dit kan natuurlijk niet met ombouwen te maken hebben. Spelers van drie jaar oud zouden dit natuurlijk gewoon moeten kunnen afspelen.

R. Schaap
19-08-2002, 11:10
Is die software dan niet te 'flashen'? Vreemd dat Pioneer daar niet over is begonnen.
Ik ben benieuwd of mijn DV-515 dezelfde softwareproblemen heeft. Zal ik vanavond meteen even checken. Maar dat helpt jou niet...
Ik meen me te herinneren dat ik ergens heb gelezen dat het menu voor problemen zorgt maar dat je door het selecteren van de tracks wel de film zou kunnen starten. Of dit werkt..? :confused:

heb je het nog vool elkaar gepregen?

DaniL
19-08-2002, 11:22
Hmmm,
even voor de duidelijkheid. Ik heb The Godfather DVD Collection R1. En de 5e disc wil dus geen beeldfragmenten afspelen op mijn regiovrij-gemaakte Pioneer DVD-444. Sorry als het niet duidelijk was dat The Godfather R1 is :)

DaniL
19-08-2002, 12:14
Echt heel vreemd. Daarnet nog eens de bonus disc erin gedaan en gekeken of iets afspeelde. Ik ging naar trailers en ja hoor, doet het perfect. Ik helemaal blij en zo, ga naar zo'n making of... ja hoor, niks veranderd :(, weer dat hij gaat searchen, vindt de track, soms hoor je geluid en gaat hij naar 1 seconde (maar beeld blijft in menu staan) dan doet hij niks meer en na een paar seconden zegt hij dat hij klaar is en gaat weer naar het menu. Het gekke is dat dus dat hij wel goed afspeelt, alleen niet bij alle tracks. Dus alles maar eens geprobeerd, en niks doet het behalfe de trailers (geen van de beeldfragmenten dan, die fotogalerijen en zo doen het ook want de menus doen het ook gewoon). Ik heb echt geen idee wat dit allemaal te beteken heeft :?. Ik ga maar eens nog een mailtje sturen naar de winkel waar ik hem heb laten ombouwen, en daarna naar pioneer... :(

Mike Philippens
19-08-2002, 12:40
Even zoeken op Google naar 'playback problems pioneer' leverde dit op:


Godfather DVD Collection, The
Glitch: Won't Load
Number of Reports: Multiple
Players affected: Pioneer DV-505
Comments: Discs 1-3 won't load in DV-505

R4 DVD Glitches (http://www.michaeldvd.com.au/Glitches/Glitches.asp). Klinkt dus als een generiek probleem dat wellicht terug te voeren is op een foutje in de Pioneer. Misschien ook een authoringfout op de disc, maar dan een die door andere spelers geaccepteerd wordt.

R. Schaap
19-08-2002, 12:40
heb je het al eens geprobeerd met een extra's disc van een ANDERE godfather box? Misschien zit de fout wel in de disc.

DaniL
19-08-2002, 15:37
Met de R2 zal wel niks mis zijn. De vader van een vriend van mij heeft ook een pioneer dv444 en alleen maar R1's waaronder ook the Godfather Collection. Dus volgende keer als ik daar een film kijk zal ik vragen of we het eens bij hem kunnen uitproberen... alleen een erg raar probleem...

karl
20-08-2002, 08:39
Ik heb zaterdag ook the godfather trilogy gekocht, en ook bij mij (op de playstation 2) werkt ie niet, bij hoofdstuk 12 en 13 sprong ie gewoon af en kwam er in het beeld te staan: " kan de disc niet lezen". Daarna de volgende 2 hoofdstukken kon ik gewoon kijken, en vanaf hoofdstuk 16 t/m het einde hetzelfde verhaal.
:( :( :(

Ik heb ook de gehele 007 serie en daar heb ik ook met 3 (of 4??) films problemen. Bijv. bij the world is not enough, bij hoofdstuk 10,11 slaat de dvd over en bij 12 zegt ie ook dat ie de de disc niet kan lezen. maar ga ik dan naar hoofdstuk 13 vanuit het hoofdmenu dan doet ie het gewoon weer. Ik heb ooit dezelfde dvd bij een vriend van mij op een gewone vaste dvd speler van sony geprobeerd en ging ie perfect. Alle deze dvd's zijn zo goed als nieuw, geen enkel krasje en Regio 2. Ps. de PS2 is niet omgebouwd en dus helemaal origineel en heb deze nou sinds februari 2001.

Kan iemand mij uitleggen wat het probleem kan zijn??? :confused:

Alvast bedankt.

Nathan Strik
20-08-2002, 11:19
Kan iemand mij uitleggen wat het probleem kan zijn??? :confused:

Alvast bedankt. Van de Playstation 2 is bekend dat hij een aantal titels niet pakt (Waaronder The World Is Not Enough en Fantasia 2000).
The Godfather (Regio 2) zou het echter gewoon moeten doen (want ik heb hem ook en geen problemen), dus ik vermoed dat jij óf een andere DVD-driver versie in je PS-2 hebt, óf de disc is een foute persing en in dat geval zou ik terug gaan naar de winkel.

Succes!

karl
20-08-2002, 11:32
Bedankt voor je antwoord. Het probleem is alleen, ik woon in Italie voor mijn werk (bijna 3 jaar), dus kan 'm niet zomaar ff ruilen. Nou heb ik mijn ouders deze godfather trilogy mee laten nemen vanuit NL, want in italie hebben ze 'm niet met nederlandse ondertiteling, en dat vind ik gewoon relaxer. Ook al versta ik het ook wel alleen in het engels of in het italiaans....maar ja, bij een film moet je gewoon relaxen. (kan m'n vriendin tenminste een beetje nederlands leren!!!)

Mijn Playstation 2 (scph-30004) heb ik in februari 2001 gekocht,
is niet omgebouwd. Heb hier 68 dvd's liggen, in Italie en in NL gekocht, en alleen de godfather set en de 007 serie werkt niet.:confused:

Heb toevallig vanochtend de customer service v.d PS2 gebeld, en die vonden het een raar verhaal, maar ze zouden het bekijken en mij een antwoord geven....dus zal maar even afwachten.