PDA

Bekijk de volledige versie : DVD Regio 2 Prijzen



Rene C.
25-10-2001, 10:49
Hi All,

Het kan aan mij liggen, maar de prijzen voor de gewilde DVD's gaan de laatste tijd wel erg hard omhoog !

Ik kan mij nog herinneren dat men (toen we nog een LD hadden) beweerde dat een groot voordeel van de DVD's was , dat ze goedkoper werden als LD !!!

De prijs van Fl 79,95 voor de Phantom Menace was een beetje te verwachtten (spielberg), maar bij de Free Record Shop The Mummy returns voor Fl 99,95 IS TOCH ECHT VAN DE ZOTTE !!!

Dit terwijl hij in de USA maar $22,- kost (ongeveer Fl 50,-)

Wat is er hier aan de hand in Europa ?!?!?
Niet alleen DVD's maar ook CD's of console software is hier 40% duurder als b.v in de States.
Ik heb eens zitten rekenen en JA er is een formule voor.

Men neme de USA Dollar prijs, men vervangt het dollarteken door een UK Pound teken en rekent dan om naar b.v. guldens of Euro's.
Probeer maar eens, je zult zien dat het precies klopt !

100 piek voor een DVD'tje is toch echt te gek hoor !

Greetz,
Rene

Cenobite
25-10-2001, 11:29
Ik heb de Mummy Returns Regio 1 besteld voor $ 18.89 bij CDNOW :D :D

Rene C.
25-10-2001, 11:39
Dat bedoel ik dus, lekker goedkoop en zelfs met de verzendkosten ben je nog goedkoper uit !

Ga ik bij Final Fantasy ook maar eens proberen !

Greetz,
Avalon

Henk Heideveld
25-10-2001, 12:40
Ja Rene, het is niet alleen zo dat de prijzen hier 40% hoger liggen dan in het buitenland.
Ook in eigen land vermeld ik regelmatig prijsverschillen tussen 10 en 45%. (zie pricewatch)
Voorbeeld: FRS Alien box 4films voor f 189,95. Bij diezelfde FRS losse exemplaren voor f 36,--. Leuk he, kost de kartonnen omslag van de box dus f 45,95. Moet je nog peulen?
Het is echt lachen, gieren brullen: V&D een DVD voor f 69,95. Bij FRS gekocht dezelfde film voor f 44,--. Prijsverschil 37%.
Jij vergelijkt het buitenland met laten we maar stellen V&D prijzen.
Maar ik koop mijn DVD's absoluuut benden f 50,-- en allemaal gewoon in Nederland. keep your eyes wide open. Kijk en vergelijk, loop overal eens naar binnen en je komt de enorme verschillen bij bosjes tegen.

Nathan Strik
25-10-2001, 13:38
Ehhmm, Spielberg?!? Dat moet toch echt George Lucas zijn Rene. En bij heel veel winkels ligt hij gewoon voor 69,95. Nog wel iets aan de dure kant, maar ja.


De prijs van Fl 79,95 voor de Phantom Menace was een beetje te verwachtten (spielberg)

Rene C.
25-10-2001, 13:49
Oeps vergipsing... ;-)

Ik weet niet waar jij winkeld, maar hier in Brabant heb ik b.v. Mummy Returns nog niet onder de Fl 89,95 gezien.

- FRS = Fl 99.95
- Music Store Fl 89.95
- BOL = Fl 90.90
- RoDisc = Fl 75,- !!!

En alleen bij Rodisc tijdelijk voor Fl 75,-
Good thinking Robert ;-)

Daarom is het hier absoluut niet interessant om in een winkel te kopen, maar misschien is dat in een andere deel van dit land anders.......

Greetz,
Avalon

Henk Heideveld
25-10-2001, 14:04
Beste Rene,
Ik woon op dezelfde lokatie als jij. FRS Oss dus.
In een aantal gevallen heb je gelijk, dat het overal even schofterig duur is.
Ik koop het dan gewoon even niet. Komt vanzelf ergens en keer in een leuke aanbieding. Weet je nog de circusdagen van V&D. Lagen toch mooi U-571 en anderen voor f 45,--.
Wil je The Green Mile: bij FRS voor f 45,-- (normale prijs) . Snowwhite lag bij BV&D Oss voor f 69,95. Bij FRS f 59,95 minus nog eens 10% en een leuke algehele landelijke korting van f 7,--.
Soms even goed opletten, soms even wachten, hier en daar eens binnenlopen en de pricewatchers in de gaten houden.
Ga je morgen even mee vanuit Oss naar Mediamarkt Amsterdam.
Seven voor f 25,-- en nog een antal aantrekkelijke films voor die prijs. Heb je de reiskosten gauw terugverdiend.

Henk Heideveld
25-10-2001, 14:07
GLADIATOR heb ik ook tijden lang consequent overal voor f 90,-- zien liggen. Moest toevallig voor mijn werk naar Utrecht. Moest op de trein wachten. Stapte op Hoog Catharijne FRS binnen en jawel hoor voor f 63,-- was hij de mijne.
Denk er aan de feestdagen naderen: dan volgen zeker leuke aanbiedingen en sla jij je voor je kop dat je het volle pond hebt betaald.
Kun je je absoluut niet bedwingen, verdwijn dan nar het buitenland, dat is het per definitie goedkoper in DVD-land.

Rene C.
25-10-2001, 14:09
thanks,

Dat zijn nog een goede tips voor ons nederlanders ;-)

Greetz,
Avalon