PDA

Bekijk de volledige versie : And the winners are......



Chris Howitt
24-03-2003, 05:07
Best Picture - CHICAGO
Actor in a Leading Role - Adrien Brody in THE PIANIST
Actor in a Supporting Role - Chris Cooper in ADAPTATION
Actress in a Leading Role - Nicole Kidman in THE HOURS
Actress in a Supporting Role - Catherine Zeta-Jones in CHICAGO
Animated Feature Film SPIRITED AWAY
Art Direction - CHICAGO
Cinematography - ROAD TO PERDITION
Costume Design - CHICAGO
Directing - THE PIANIST
Documentary Feature - BOWLING FOR COLUMBINE Documentary Short Subject - TWIN TOWERS
Film Editing - CHICAGO
Foreign Language Film - NOWHERE IN AFRICA
Makeup - FRIDA
Music (Score) - FRIDA
Music (Song) - "Lose Yourself" from 8 MILE
Short Film - Animated - CHUBBCHUBBS!
Short Film - Live Action - THIS CHARMING MAN (DER ER EN YNDIG MAND)
Sound - CHICAGO
Sound Editing - THE LORD OF THE RINGS: THE TWO TOWERS
Visual Effects - THE LORD OF THE RINGS: THE TWO TOWERS
Writing (Adapted Screenplay) THE PIANIST Writing (Original Screenplay) - TALK TO HER

mark t
24-03-2003, 06:17
Ik heb dit jaar niet gekeken, maar het aantal Oscars voor The Pianist verbaast me (aangenaam, weliswaar). Jammer dat de Oscar voor beste film niet ook naar deze film ging.
Het aantal Oscars voor Chicago verbaast me helaas niet. :? :twisted:

Surya
24-03-2003, 06:45
Teveel oscars voor Chicago en Frida.

Ik ben blij dat Michael Moore gewonnen heeft, leuke speach :D

Een beetje jammer dat Martin Scorsese niet gewonnen heeft, hij verdient het zo stilaan wel, alhoewel Polanski ook verre van slecht is.

Ook zou ik het cool gevonden hebben als Charlie en Donald Kaufman gewonnen hadden, ik vraag me af hoe ze dat uitgelegd zouden hebben :D

Kaplan
24-03-2003, 07:01
honorary oscar voor Peter O' Toole
Beste speeches: O'Toole, Michael Moore, en Brodsky
Beste kus: Brodsky
Grootste verliezer: Gangs of New York

DaniL
24-03-2003, 07:03
Teveel oscars voor Chicago en Frida.

Ik ben blij dat Michael Moore gewonnen heeft, leuke speach :D

Een beetje jammer dat Martin Scorsese niet gewonnen heeft, hij verdient het zo stilaan wel, alhoewel Polanski ook verre van slecht is.

Ook zou ik het cool gevonden hebben als Charlie en Donald Kaufman gewonnen hadden, ik vraag me af hoe ze dat uitgelegd zouden hebben :D

Ja, dat zou ik ook cool vinden want Donald bestaat niet... Verder heeft Chicago er veel te veel en Adaptation & Gangs of New York veel te weinig. Ik ben wel blij voor de pianist, alleen ik had misschien liever gewild dat Adaptation best Leading Role en Gangs of New York best Directing kreeg... Maar zo is het ook heel goed, gelukkig won er nog wel 1 goede film wat :)

Richard B.
24-03-2003, 09:22
Cool dat Spirited Away gewonnen heeft voor beste animatie.

skin
24-03-2003, 09:28
Cool dat Spirited Away gewonnen heeft voor beste animatie.

gelukkig wel

Matt D
24-03-2003, 09:48
lijkt me een echte *** uitslag :(

Art
24-03-2003, 09:55
Waar ik mij nog het meest over verbaasd heb is de Oscar voor Beste Song :) Ik dacht dat U2 een zeer grote kans zou maken maar hij ging verrassend naar Eminem :)

Art
24-03-2003, 09:59
Verder vind ik het vreemd dat Gangs of New York geen enkele Oscar heeft gekregen :? Wat mij aangenaam heeft verrast zijn de belangrijke Oscars voor The Pianist en de waardering voor Hable Con Ella 8) En eindelijk krijgt Chris Cooper de waardering die hij verdiend en ook terrecht is de Oscar voor Road to Perdition 8) En Michael Moore heeft terrecht een beeldje gekregen en hij had er ook best eentje voor Beste Speech mogen krijgen :D

Art
24-03-2003, 10:03
Ik heb Adaptation. nog niet gezien maar als ik zo de recensies lees had deze film wel meer waardering mogen krijgen maar wat is nou eigenlijk de meerwaarde van zo'n Oscar? :D

Art
24-03-2003, 11:33
Trouwens ik vind het ook jammer voor Julianne Moore dat ze geen van haar nominaties verzilverd zag worden :cry:

R. Schaap
24-03-2003, 11:41
helemaal mee eens! Die heeft gewoon 2x heel goed geacteerd, ze had er 1 verdient.

maarja, het is niet voor het eerst dat we dat zeggen bij deze oscars :cry:

Richard B.
24-03-2003, 12:03
Jammer dat Christopher Walken niet gewonnen heeft bij 'best supporting actor': ik vond hem echt fantastisch in Catch me if you can. Een van de weinige acteer-prestaties die me echt emotioneel raakte het afgelopen filmjaar.

Harry V.
24-03-2003, 12:29
Chris Cooper: Oke.... Hele goede rol. Kan ik mee inkomen als hij een Oscar krijgt. Echter: Paul Newman en Christopher Walken had ik liever zien winnen (vooral Newman).

Catherine Zeta-Jones was minder dan Meryl Streep... Wie Adaptation heeft gezien zal haar rol, net als ik, een welkome verrassing hebben gevonden.

Adrien Brody deed het bijzonder goed, maar Daniel Day-Lewis, Michael Caine en Nicholas Cage vond ik toch beter.

Dat het de tweede keer is dat een film van Spike Jonze zo'n beetje compleet wordt genegeerd vind ik een complete schande. Een van de weinige regisseurs die nog risico's durft te nemen en ander soort films durft te maken wordt blijkbaar niet gezien. Na het jaar dat Moulin Rouge veel nominaties had, zit je met Chicago....

Enige positieve punt is dat ze aan Michael Moore de Oscar hebben gegeven.

Wat mij betreft: Academy.. VAARWEL!!!

Thomas 32PW9527
24-03-2003, 14:30
Beetje jammer dat Gangs of New York niets gekregen heeft.

Werner
24-03-2003, 14:36
Yeeeeh! Een oscar voor de ChubbChubbs! Cool!

Chris Howitt
24-03-2003, 14:41
Erg jammer dat Christopher Walken niet gewonnen heeft. Maar Cooper heeft het zeker weten verdiend.

Verder vind ik het wel tof dat Adrian Brody gewonnen heeft, hoewel ik verwacht had dat Jack Nicholson zou winnen.

Bij regisseur was ik verbaasd dat Scorscesse niet gewonnen had (Weer gepasseerd) maar polanski gunde ik het zeker als tweede.

Chicago heeft er naar mijn mening te veel gewonnen.

Nicole Kidmann doet mij niet zo veel

Eminem deserved to win, de andere nummers waren na mijn mening niets aan.

Micheal Moore moest gewoon winnen en deed dat ook.

Hero jammer genoeg verloren.

Beste film, tja Chicago , jammer........ die film doet mij persoonlijk niets.

Volgende jaar is het Lord of the Rings jaar , mark my words, Beste film gaat hij zowiezo winnen en wie weet daarnaast ook nog bestie regiseur een mooi eind aan een top trilogie.

Kasper P.
24-03-2003, 16:44
Ik ben blij dat Michael Moore gewonnen heeft, leuke speach :D
Idd zeer goede speach en tja Chicago heeft er veel te veel gekregen en vooral Gangs of New York zou er meer mogen hebben gekregen van me :cry:

Mazdalfa
24-03-2003, 16:54
Ik heb me vooraf vooral verbaasd over de nominatie van Christopher Walken. Catch me if you can is een pretentieloos niemendalletje en Walken is daarin solide als altijd, maar het betreft absoluut geen topprestatie.

Positief verrassend vond ik de reactie van Martin Scorcese toen de naam van Polanski (uitermate verdiend) als winnaar uit de envelop rolde. Bij elk shot dat ze tijdens de show van Scorcese hadden laten zien, zat hij daar als een soort van Godfather of Film stoicijns de boel te bekijken. Maar toen Polanski's naam viel, kwam er een brede goedkeurende (bijna trotse) lach op zijn gezicht en hij was de eerste die zeer gemeend opstond voor een warm applaus. Mooi moment en dat deed me meer dan de tranen van Nicole Kidman.

Ik heb in het verleden veel kritiek geuit op de vaak veilige keuzes van The Academy. Met het belonen van Michael Moore voor Bowling... staken ze echt hun nek uit. Je weet wat je tijdens diens speech over je af gaat roepen :D

Mark van Voorthuizen
24-03-2003, 17:05
CHUBBCHUBBS RULES (y) :bier: 8) :D

pavko
24-03-2003, 23:19
gemengde gevoelens bij de verdeling van de gouden mannetjes

Gangs of New York is niet helemaal mijn film maar ik ben echt verbaasd dat er echt geen enkele Oscar voor was.

Michael Moore......terechte winnaar en goede speech

Julianne Moore....onterecht genegeerd

Roman Polanski.....eindelijk

Eminem....onverwacht maar niet onterecht

en de musical-Oscars komen allemaal een jaar te laat :x

Gabriel B.
25-03-2003, 21:05
Cool dat Spirited Away gewonnen heeft voor beste animatie.

gelukkig wel
Same here.