PDA

Bekijk de volledige versie : Ultieme Lynch DVD's



Nathan Strik
26-03-2003, 13:37
Hieronder een lijstje waar ik vandaag mee bezig ben geweest. Ik heb het Internet afgezocht naar de best verkrijgbare DVD-uitgaven van de films van David Lynch. Ik heb vooral gekeken naar de kwaliteit van de transfer en de soundtrack en extra's niet zoveel laten meetellen.
Hieronder dus die lijst, ter informatie, maar ik heb vooral jullie hulp nodig bij het aanvullen. Ik denk namelijk dat ik alle versies wel heb gecheckt, maar het kan zijn dat er ergens in Verweggistan nog een betere versie is.

En dan nu de lijst:

Eraserhead - R0 Uitgave van DavidLynch.com (1.85:1 Anamorf, 2.0 stereo)

The Elephant Man - R1 Uitgave van Paramount (2.35:1 Anamorf, 5.1 Dolby Digital)

Dune S.E. - R2 Duitse uitgave 4-disc Perfect Collection(2.35:1 anamorf, 5.1 Dolby Digital)

Blue Velvet - R2 Uitgave van MGM (2.35:1 Anamorf, 5.1 Dolby Digital)

Wild at Heart - R2 Uitgave van Universal (Anamorf, 5.1 Dolby Digital)

Twin Peaks: Fire Walk With Me - R1 Uitgave van New Line (1.85:1 Anamorf, 5.1 Dolby Digital)

Lost Highway - R2 Duitse uitgave van BMG (2.35:1 Anamorf, 5.1 Dolby Digital Engels)

The Straight Story - R2 UK uitgave van VCI/Filmfour (Anamorf, 5.1 Dolby Digital)

Mulholland Drive - R2 Uitgave van A-Film (2.35:1 Anamorf, 5.1 DTS/Dolby Digital)

The Short Films of David Lynch - R0 Uitgave van DavidLynch.com (4:3, 2.0 stereo lineair PCM)

Twin Peaks season 1 + pilot - R2 Uitgave van Paramount (4:3, 5.1 Dolby Digital)

Twin Peaks season 2 - R2 Uitgave van Paramount, release: eind 2003 (4:3, 5.1 Dolby Digital)

Aanvullingen zijn welkom. ;)

MAD
26-03-2003, 14:22
Ik heb verschillende sites gelezen dat "Fire Walk With Me" in de laatste versie goed verziekt is qua geluid (heb hem zelf nog niet, wacht nog even tot ik Twin Peaks compleet weer heb gezien / in bezit heb). Er wordt zelfs aangeraden om de DD 2.0 versie te kopen, die zou nog beter zijn dan de huidige versie met 5.1 geluid.

Ben blij dat je een vergelijk van de versies bent gestart. Wel zo handig, gezien er niet veel goede versies van de meeste Lynch films zijn.

Maar....

Voor een echte check tussen alle regio's van alle Lynch DVD's (sorry Nathan, niet rot bedoeld ;)) zie hier (http://www.davidlynch.de/collectibles.html). Klik op de gewenste film en bekijk een vergelijk alle uitgave van desbetreffende film. Soms staat er zelfs nog een link bij waar je de uitgave online kan kopen.

Ook is hier te vinden dat ze juli in Duitsland een (nieuwe?) luxe 4 DVD (!), een 2 DVD en een 1 DVD versie gaan uitgeven van Dune (gelukkig ook met Engelse 5.1 track / maar hoe het met de interviews en zo zit is altijd maar weer de vraag... :? ). Weet nou niet of dit de film, de TV serie of beiden is (ik denk de film, maar die duurt toch geen 320 min.??). Kom er niet wijs uit...

http://www.dvdinside.de/Cover/MarketingFilm/06-03/dune-silbersemitmetallboxen-450.jpg

Hier de link met de specs: Dune (http://www.dvdinside.de/archiv/0203/190203-3.htm)

MAD
26-03-2003, 14:26
Goed nieuws natuurlijk, maar alleen die naam: "Dune - Der Wüstenplanet"
Las het eerst verkeerd en dacht er "Würstenplanet" stond (naar aanleiding van die wormen = worsten) (6) (6) (6)

Mark_vdH
26-03-2003, 14:38
De R1 SE versie van Blue Velvet die ik heb is volgens mij identiek aan de R2 uitgave.

De R1 transfer van Mulholland Dr. schijnt superieur te zijn de verschillende (alle?) PAL transfers, al weet ik niet meer waar ik dat precies gehoord heb.

Nathan Strik
26-03-2003, 14:40
Ik heb verschillende sites gelezen dat "Fire Walk With Me" in de laatste versie goed verziekt is qua geluid
Ja, dat hoorde ik ook al. Maar sommige recensies vinden de track wel mooi, maar geven alleen aan dat de dial norm van het volume wat lager staat dan gebruikelijk. Ik wacht met deze ook nog even af....


Voor een echte check tussen alle regio's van alle Lynch DVD's (sorry Nathan, niet rot bedoeld ;)) zie hier (http://www.davidlynch.de/collectibles.html).
Kijk eens, zo zie je maar weer... twee weten meer dan één. Bedankt voor deze link. Het is behoorlijk speuren voor de gemiddelde Lynch-fan om een beetje behoorlijke DVD-uitgave te kunnen vinden en dan is het super handig als we elkaar een beetje kunnen helpen in threads als deze.


Ook is hier te vinden dat ze juli in Duitsland een (nieuwe?) luxe 4 DVD (!), een 2 DVD en een 1 DVD versie gaan uitgeven van Dune..
<gum>
Weet nou niet of dit de film, de TV serie of beiden is (ik denk de film, maar die duurt toch geen 320 min.??). Kom er niet wijs uit...
Moeilijk te zeggen, ik vermoed ook de film. En de woordjes "anamorphic" zien er veelbelovend uit, aangezien alle DVD's van Dune tot nu toe niet anamorf of zelfs Pan & Scan zijn. Ook reden om nog even te wachten met Dune dus (helemaal omdat ik de film nog nooit heb gezien en meteen een goede versie wil ;)).

Ik ben trouwens ook erg benieuwd naar die DVD release van Wild at Heart. Er was geloof ik sprake dat Lynch bezig was met de restauratie van de film. Dus wie weet weer net zo'n strak resultaat als Eraserhead. :D

Nogmaals bedankt voor de linkjes. (y)

Nathan Strik
26-03-2003, 14:43
De R1 SE versie van Blue Velvet die ik heb is volgens mij identiek aan de R2 uitgave.

De R1 transfer van Mulholland Dr. schijnt superieur te zijn de verschillende (alle?) PAL transfers, al weet ik niet meer waar ik dat precies gehoord heb.Klopt, Blue Velvet is volgens mij over de hele wereld gelijk. Op het PAL/NTSC verschil na dan.

Heb je de R1 van Mulholland Drive toevallig? Als je in staat bent om screenshotjes te maken zou het tof zijn. Kan ik hem even vergelijken met mijn A-Film versie. Ben trouwens aardig tevreden over die transfer hoor.

MAD
26-03-2003, 15:20
Trouwens die site waar die DVD's worden vergeleken is sowieso een hele goede Lynch site met altijd het laatste nieuws, interviews, etc.

www.davidlynch.de

Bij Mulholland Drive zou ik zonder twijfel altijd voor de R2 kiezen, mede gezien de R1 weinig extra's heeft en ik de R2 een prima transfer vind hebben (vooral in vergelijk tot de meeste Lynch films!).

Wist iedereen hier trouwens dat de Nissan Micra reclame ("Do you speak Micra?", beetje futuristisch filmpje met blauwe lippen enzo), die nu regelmatig op TV is, onder regie van David Lynch is geschoten... Ja, ja... gelezen op een David Lynch nieuwssite. ;)

Nathan Strik
26-03-2003, 15:25
Wist iedereen hier trouwens dat de Nissan Micra reclame ("Do you speak Micra?", beetje futuristisch filmpje met blauwe lippen enzo), die nu regelmatig op TV is, onder regie van David Lynch is geschoten... Ja, ja... gelezen op een David Lynch nieuwssite. ;)
Dat wist ik niet. Gaaf...
Ik wist wel dat Lynch de originele Playstation 2 spotjes heeft gemaakt (The Third Place). Ik heb zelfs nog een hele zeldzame "making of" van deze spotjes ergens op een DVD staan die ik heel toevallig bij een Playstation blad kreeg. :D Toevalstreffertje. :D

Mark_vdH
26-03-2003, 15:58
Heb je de R1 van Mulholland Drive toevallig? Als je in staat bent om screenshotjes te maken zou het tof zijn. Kan ik hem even vergelijken met mijn A-Film versie. Ben trouwens aardig tevreden over die transfer hoor.
Nee, ik heb de (PAL) R4 versie....

Ik ben wel van plan de R1 versie aan te gaan schaffen (ik dacht dat ik ook ergens iets over een price-drop had gelezen), maar ik heb ook geen DVD-ROM drive op mijn PC.....

Reinbo
26-03-2003, 16:15
Lost Highway - R2 Duitse uitgave van BMG (2.35:1 Anamorf, 5.1 Dolby Digital Engels)

Er komt binnenkort (stond aangekondigd voor 12/2002) een SE van Lost Highway op R1 uit heb ik ergens gelezen

MAD
26-03-2003, 16:28
Lost Highway - R2 Duitse uitgave van BMG (2.35:1 Anamorf, 5.1 Dolby Digital Engels)

Er komt binnenkort (stond aangekondigd voor 12/2002) een SE van Lost Highway op R1 uit heb ik ergens gelezen

Dat heb ik ook gelezen, namelijk hier (http://www.dvdcompare.org.uk/comparisons/film_results_page.php?fid=1653), maar er is voorlopig nog niets bekend...

Ik ben voorlopig (in afwachting van... ;)) gegaan voor NL uitgave. Widescreen, DD 2.0 en heel wat leuke extra's voor maar €8,19 (incl. 10% korting) bij de Free Record Shop... (y). Daar kan je niet voor zonder zitten. Die Duitse uitgave kost bij amazon.de ruim €20,-...(de 5.1 wordt duur betaald)! Dan wacht ik nog liever even op de SE, met deze goedkope uitgave (die je dan overigens ook weer heel wat makkelijker kwijt raakt dan die Duitse DVD, en zo niet, ach dan was het een hoop plezier voor maar €8,19 ;))

Nathan Strik
26-03-2003, 16:33
Ik ben voorlopig (in afwachting van... ;)) gegaan voor NL uitgave. Widescreen, DD 2.0 en heel wat leuke extra's voor maar €8,19 (incl. 10% korting) bij de Free Record Shop... (y). Daar kan je niet voor zonder zitten. Die Duitse uitgave kost bij amazon.de ruim €20,-...(de 5.1 wordt duur betaald)!
Een tijdje terug was Lost Highway bij Amazon nog iets van 11 Euro... ik sla mezelf echt voor de kop dat ik hem toen niet heb besteld. Nu heb ik hem toch maar voor die hoge prijs besteld... hij zal één dezer dagen wel binnenkomen.

Dus binnenkort moet ik effe van die Nederlandse R2 af van Lost Highway. Aangezien hij zo enorm goedkoop is, kan ik er bijna niks voor vragen natuurlijk.

Joost v.d. Ham
26-03-2003, 18:40
Ik heb het Internet afgezocht naar de best verkrijgbare DVD-uitgaven van de films van David Lynch.

Merci!

Ik heb er (nog) geen een, maar hier komt snel verandering in.
Nu weet ik meteen welke ik moet bestellen.(y)

Daniel1974
26-03-2003, 20:37
Dat van Mulholland Drive dat heb ik ook gehoord. Die DTS schijnt inderdaad geweldig te zijn. Jammer alleen dat ik ook de R2 versie heb. Maar ik ben tevreden met deze, en eigenlijk veel belangrijker, ik heb er wat extra's bij zo.

Kagemusha
26-03-2003, 20:42
Waar zijn de Franse en de Koreaanse Mulholland Drive dvd's? Die zijn nog veel beter en uitgebreider dan de Nederlandse. Enige dat ze wel missen is de DTS track...

Franse MH (http://www.lynchnet.com/mdrive/dvdreview3.html)
Koreaanse MH[url] (http://www.lynchnet.com/mdrive/dvdreview2.html)

Nathan Strik
26-03-2003, 22:19
Waar zijn de Franse en de Koreaanse Mulholland Drive dvd's? Die zijn nog veel beter en uitgebreider dan de Nederlandse. Enige dat ze wel missen is de DTS track...
Dat zeg ik, ik heb vooral gelet op de beeld- en de geluidskwaliteit. Niet zozeer op de uitgebreidheid van de rest van de DVD.

ries
27-03-2003, 15:31
De R1 transfer van Mulholland Dr. schijnt superieur te zijn de verschillende (alle?) PAL transfers, al weet ik niet meer waar ik dat precies gehoord heb.

De R1 is ook uitgebracht met twee hoezen, eentje met Rita en eentje met Betty op de hoes.

Groetjes,
Ries (die zit te wachten op een dvd release van On the Air)

*TIMMIE*
27-03-2003, 16:47
de portugese dvd van lost highway heeft ook 5.1, maar meer extra's dan de duitse.

de duitse is trouwens al te krijgen voor een 12 euro ex. verzenden (das iets van 15 of 16 incl./fröschl)

greetz,

tim

MAD
27-03-2003, 18:47
de portugese dvd van lost highway heeft ook 5.1, maar meer extra's dan de duitse.

Ja, das leuk... maaruh waar vind je die online? Ben zelf al eens op zoek geweest naar deze versie en kon hem niet 1-2-3 vinden. :wink:

Wacht nog wel even op de SE die alle versie gaat overtreffen. :D

MAD
12-04-2003, 19:42
Zoals we al weten (toch? ;)), komt "Wild at Heart" op 12 mei uit. Nou kwam ik via Elcheapo uit bij de FreeRecordShop. Die heeft hem voor €13,99 (excl. korting) op 8 mei al te koop (net als meerdere NL winkels trouwens!!) :D

Vond elders ook al een voorkant:

http://www.proxis.be/IMG4/04/32/72/4327239M.jpg

Echter verder dan dat hij widescreen is en 5.1 geluid heeft komen alle winkels niet :( Zou wel eens wat extra's willen weten. Maar ja, voor €13.99 kan je natuurlijk weer niet echt veel verwachten.... DVD Outlet geeft aan dat er als extra's alleen een trailer op staat... :cry: :cry: Dacht dat het een SE zou worden??

Eddy
12-04-2003, 19:54
Van Wild At Heart is inmiddels een recensie te vinden op deze website (http://www.dvd.reviewer.co.uk/reviews/details.asp?Index=3128). Volgens die recensie staat er niet eens een trailer op, maar hebben we alleen de film. Beeld en geluid schijnen wel ok te zijn, maar helaas is het verder kaal.

MAD
19-04-2003, 23:22
Als je ook eens wat slechts van Lynch wilt zien, bekijk dan eens online deze Citroen reclame van hem:

http://www.citroen.fr/mende/actualite/index.php?a=e9bdb968ab353fbf38cb8ffb1a54658b

Dan is deze van de nieuwe Nissan Micra (ook al op NL TV geweest) van hem een stuk beter:

http://www.lynchnet.com/ads/micrahigh.mov

Even de woordverklaring (kleine filmuitleg/discussie):

Spafe (spontaneous + safe)
Simpology (simple + technology)
Smig (small + big)
Aggrendly (aggressive + friendly)
Thractical (thrilling + practical)
Luxurable (luxurious + affordable)
Compacious (compact + spacious)

Nathan Strik
20-04-2003, 14:07
Als je ook eens wat slechts van Lynch wilt zien, bekijk dan eens online deze Citroen reclame van hem
Ik vond hem eigenlijk wel leuk, misschien is dit die "Cowboy and the Frenchman"-humor die niemand leuk vind bijna? ;)


Dan is deze van de nieuwe Nissan Micra (ook al op NL TV geweest) van hem een stuk beter
Erg leuk gemaakt. :) Ik vond alleen de Citroën reclame toch leuker. :D

MAD
23-04-2003, 13:47
Ik zag net dat de R2 van "The straight story" bij www.play.com maar €10,- incl. verz. is (widescreen en 5.1 :shock: niet gek voor een Lynch film ;)). Kon ik hem toch niet voor laten liggen. Jammer genoeg geen extra's of NL subs.

Het rare is dat Twin Peaks seizoen 2 over een maand zou moeten uitkomen, maar dat hij nog nergens in de pre-order te krijgen is. Ik was wel benieuwd naar het art work dit keer (vond de transparente hoes met foto van Laura tegenover omslag met dode Laura van de box van seizoen 1 wel errrugg mooi) en of er nu 2 of 1 box komt gezien het aantal afleveringen van seizoen 2 (het zal op zijn minst een DVD of 12 moeten beslaan).

MAD
23-04-2003, 14:26
By the way: Nog een leuke Lynch site met heeeeeeeeeel veeeeeeeel info, ook van Lynch-kanten die je waarschijnlijk nog niet kent (en misschien ook helemaal wilt leren kennen ;)).

The City of Absurdity (http://www.geocities.com/Hollywood/2093/lynch.html)

Wisten jullie bijvoorbeeld dat David Lynch ook meubelen ontwierp? Ik bedoel maar... :D

Espresso Table:

http://www.geocities.com/Hollywood/2093/espresso.jpg

A good drink, a good smoke, a leather chair and the Club Table:

http://www.geocities.com/Hollywood/2093/clubtable.jpg

richard voskamp
23-04-2003, 14:50
leuk

DaleCooper
23-04-2003, 15:15
Twin peaks seizoen 2
weet iemand of de geplande release datum van 22 mei 2003 nog actueel is ?
je ziet er namelijk weinig van

en iemand een idee van de prijs en het aantal dvds ?

veel vraagtekens......??????

MAD
23-04-2003, 15:46
Het rare is dat Twin Peaks seizoen 2 over een maand zou moeten uitkomen, maar dat hij nog nergens in de pre-order te krijgen is. Ik was wel benieuwd naar het art work dit keer (vond de transparente hoes met foto van Laura tegenover omslag met dode Laura van de box van seizoen 1 wel errrugg mooi) en of er nu 2 of 1 box komt gezien het aantal afleveringen van seizoen 2 (het zal op zijn minst een DVD of 12 moeten beslaan).


Twin peaks seizoen 2
weet iemand of de geplande release datum van 22 mei 2003 nog actueel is ?
je ziet er namelijk weinig van

en iemand een idee van de prijs en het aantal dvds ?

veel vraagtekens......??????

Zeg ik niet hetzelfde? ;)

Ik zag in Duitsland op het internet richtprijzen van €49,99 en een datum van 01-10-2003 terwijl ze niet aangeven om hoeveel disks het gaat en wat het artwork wordt. Beetje raar dus, gezien ik mij niet een 10 of een 12 DVD box voor €50,- kan voorstellen. Seizoen 1 (4 DVD box) had al een adviesprijs van €80,-...

Nathan Strik
23-05-2003, 16:05
YES!!!!!!!! Vandaag bij de MediaMarkt meegenomen:

:D Wild at Heart :D

Ik ben weer een gelukkig mens. ;)

tolpol
23-05-2003, 17:05
YES!!!!!!!! Vandaag bij de MediaMarkt meegenomen:

:D Wild at Heart :D

Ik ben weer een gelukkig mens. ;)

Heb 'm vorige week ook gekocht. Blij dat ik eindelijk m'n videotape kan vervangen, maar toch een beetje teleurgesteld door de beeldkwaliteit : ergste aliasing-problemen die'k ooit gezien heb op een DVD. Kan me dus niet voorstellen dat dit de door Lynch-gesuperviseerde transfer is. Ook hebben de ondertitels een spuuglelijk lettertype om de één of andere duistere reden.

Maar ja. Als ik even tussen videotape en DVD switch om frame en kleur te vergelijken wil ik van puur genot m'n tong in de lade van m'n DVD-speler proppen - dus dat zit wel snor.

Mark_vdH
23-05-2003, 21:12
In Engeland is ie vanwege de problemen alweer uit de handel genomen, en wordt ie in juli opnieuw uitgebracht....

Meer info: http://www.dvdforum.nl/ubb/Forum7/HTML/000860.html

pavko
23-05-2003, 22:02
Oei.....gelijk even cancellen bij de FRS

als dat nog kan dan he...

en anders gewoon maar niet ophalen in de winkel :roll:

stefimke
26-05-2003, 08:14
Het rare is dat Twin Peaks seizoen 2 over een maand zou moeten uitkomen, maar dat hij nog nergens in de pre-order te krijgen is. Ik was wel benieuwd naar het art work dit keer (vond de transparente hoes met foto van Laura tegenover omslag met dode Laura van de box van seizoen 1 wel errrugg mooi) en of er nu 2 of 1 box komt gezien het aantal afleveringen van seizoen 2 (het zal op zijn minst een DVD of 12 moeten beslaan).


Twin peaks seizoen 2
weet iemand of de geplande release datum van 22 mei 2003 nog actueel is ?
je ziet er namelijk weinig van

en iemand een idee van de prijs en het aantal dvds ?

veel vraagtekens......??????

Zeg ik niet hetzelfde? ;)

Ik zag in Duitsland op het internet richtprijzen van €49,99 en een datum van 01-10-2003 terwijl ze niet aangeven om hoeveel disks het gaat en wat het artwork wordt. Beetje raar dus, gezien ik mij niet een 10 of een 12 DVD box voor €50,- kan voorstellen. Seizoen 1 (4 DVD box) had al een adviesprijs van €80,-...

Hmm hij zou vorige week donderdag (22 mei) uitgekomen zijn.. ik zie 'm echter nog nergens :cry:

Weet iemand meer :?:

tolpol
26-05-2003, 08:54
Hmm hij zou vorige week donderdag (22 mei) uitgekomen zijn.. ik zie 'm echter nog nergens :cry:

Weet iemand meer :?:

http://www.dugpa.com/

Region 2 Twin Peaks Season 2 Delayed?
Early reports are that all the R2 Season 2 Twin Peaks Box set has been pushed back to October of this year.

stefimke
26-05-2003, 09:01
Hmm hij zou vorige week donderdag (22 mei) uitgekomen zijn.. ik zie 'm echter nog nergens :cry:

Weet iemand meer :?:

http://www.dugpa.com/

Region 2 Twin Peaks Season 2 Delayed?
Early reports are that all the R2 Season 2 Twin Peaks Box set has been pushed back to October of this year.

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH... :(
Wat is dit voor een rotstreek. Het was al vreselijk dat ik de 7 eerste afleveringen over een half jaar moest uitsmeren, maar deze uitsteltermijn is wel erg vervelend. NOG een half jaar wachten :(

MAD
26-05-2003, 09:13
In Engeland is ie vanwege de problemen alweer uit de handel genomen, en wordt ie in juli opnieuw uitgebracht....

Meer info: http://www.dvdforum.nl/ubb/Forum7/HTML/000860.html

Zover ik dit weekend gezien heb, is hij hier nog gewoon overal verkrijgbaar. Is het dus een probleem dat slechts geldt voor de UK disk of ook voor de NL disk. Heb hem al wel, maar nog geen tijd gehad om hem te bekijken... Vind de speculaties wel leuk dat er in juli een nieuwe "David Lynch approved" versie komt en dat er dan misschien zelfs extra's bij komen... Alleen een trailer is ook wel erg mager... Zelfs bij "Lost Highway" zaten er nog leuke beelden van achter de schermen en wat interviews enzo bij en dat is ook een goedkope (€9,-) uitgave.

MAD
26-05-2003, 09:20
Ik zag overigens dat Twin Peaks Season One in de US bij een aantal winkels "Discontinued" was, wat dat dan ook mogen betekenen... (Ja, ik weet wel wat Discontinued betekent, maar ik doel meer op de strekking achter deze actie: het "waarom?"...). Hij is bij Play bv. nog wel te krijgen, maar bij de Canadezen DVDSoon en DVDBoxoffice al niet meer...

Wat overigens ook wel leuk is, is deze website (http://tp3sp.tripod.com/) waarin fans afleveringen voor Season 3 aan het schrijven zijn om de open eindes op te lossen:


Welcome to the Twin Peaks Third Season Project's web site. Our goal is to write a third season for the television show, Twin Peaks. We are a group who write scenes together to form episodes. The episodes, of course, are for the much longed for 3rd season.

If you are unfamiliar, at the end of it's 2nd and final season, the television show, Twin Peaks ended on a cruel cliffhanger. We are trying to keep Twin Peaks alive while satisfying the need for a 3rd season.

Mark_vdH
26-05-2003, 09:37
Zover ik dit weekend gezien heb, is hij hier nog gewoon overal verkrijgbaar. Is het dus een probleem dat slechts geldt voor de UK disk of ook voor de NL disk.
De UK disc is zeer waarschijnlijk (zie bijvoorbeeld de ondertitelsporen) identiek aan de Nederlandse disc, dus "onze" disc zal net zo slecht zijn....

In Nederland hebben ze gewoon lak aan de consument, en daarom is ie nog gewoon verkrijgbaar. Of betekent het feit dat Universal in Nederland niets aan Back to the Future doet en in andere landen wel, dat onze versie gewoon altijd in orde is geweest...? ;)

MAD
26-05-2003, 09:58
De UK disc is zeer waarschijnlijk (zie bijvoorbeeld de ondertitelsporen) identiek aan de Nederlandse disc, dus "onze" disc zal net zo slecht zijn....

In Nederland hebben ze gewoon lak aan de consument, en daarom is ie nog gewoon verkrijgbaar. Of betekent het feit dat Universal in Nederland niets aan Back to the Future doet en in andere landen wel, dat onze versie gewoon altijd in orde is geweest...? ;)

Zal vanavond dan maar eens kijken. Mocht de kwaliteit niet bevallen, dan gaat hij gewoon weer in de verkoop en wacht ik geduldig op de nieuwe uitgave... Als ik ergens een hekel aan heb dan is het wel een slechte transfer. "Eraserhead: 2000" rules! Als ze het werk van deze goede man niet respectabel op DVD kunnen uitbrengen, dan moet hij het inderdaad allemaal maar zelf doen... Ik heb er wel weer €50,- per box voor over... :D

Richard B.
26-05-2003, 12:17
Is het iemand al opgevallen dat de ondertiteling bij Wild at heart er zo raar uitziet? Ze hebben een ander lettertype gebruikt ofzo. Heel vaag..

De beeldkwaliteit is niet subliem (wat is dat toch dat gedoe met videotransfers met releases van Lynch-dvd's..) maar voor de prijs accepteer ik het. De film, die ik ooit een keer eerder heb gezien, viel me trouwens ietsje tegen. Het lijkt alsof sommige van Lynch's films een beetje slecht verouderen..

tolpol
26-05-2003, 12:30
Is het iemand al opgevallen dat de ondertiteling bij Wild at heart er zo raar uitziet? Ze hebben een ander lettertype gebruikt ofzo. Heel vaag..


*kuch*


Ook hebben de ondertitels een spuuglelijk lettertype om de één of andere duistere reden.

*hoest*

Dus ! De transfer is niet perfect (vooral de aliasingproblemen stoorden me, ook leek het beeld wat "vlak" maar waar dat aan zou kunnen liggen - geen idee) maar toch best okee. Wat vond je van't geluid ? Ik zag de film zowat 12 jaar geleden in de bioscoop en meende me te herinneren dat in de openingsscene de muziek van Powermad als mokerhamers Sailors gevecht op de trappen begeleidde. Nu leek't allemaal nogal mak. Naar't schijnt zit Lynch nog steeds te werken aan de 5.1 remix voor de R1-release.

MAD
27-05-2003, 00:03
Ik heb Wild at Heart net gezien en vind het allemaal wat overtrokken. Zo slecht is de kwaliteit echt niet. Hij is ieder geval niet te donker, lekker scherp en widescreen. 8)

Inderdaad een wat vreemd lettertype voor de subs, maar oké (in ieder geval netjes in beeld geplaatst en niet achterlijk groot of geel of zo)...

Wil hem best inruilen als de verschillen in transfer heb gezien in een degelijke review, maar tot die tijd houd ik deze topper en koester ik hem... ;)

Richard B.
27-05-2003, 07:47
Ik heb Wild at Heart net gezien en vind het allemaal wat overtrokken. Zo slecht is de kwaliteit echt niet. Hij is ieder geval niet te donker, lekker scherp en widescreen. 8)

Inderdaad een wat vreemd lettertype voor de subs, maar oké (in ieder geval netjes in beeld geplaatst en niet achterlijk groot of geel of zo)...

Wil hem best inruilen als de verschillen in transfer heb gezien in een degelijke review, maar tot die tijd houd ik deze topper en koester ik hem... ;)

Hey, er zijn veeeeeel slechtere videotransfers van Lynch-films. De UK-editie van Blue Velvet is nog altijd de DVD met het slechtste beeld uit mijn collectie. :(

Edwin V
27-05-2003, 07:58
De vierkante ondertiteling bij Wild at Heart vind ik ook maar niks.
Wat me ook wel stoorde was dat de spraak teveel uit de linker en rechter luidspreker kwam, niet mooi alleen uit het midden.

MAD
11-06-2003, 14:21
Ik vond nog een wellicht aardige Lynch horror/vampier film (1994, zwart/wit) op het net met een cameorol voor Lynch zelf die ik hier even wilde delen (ik had zelf nog nooit van deze film gehoord en aan de lijst van Nathan te zien, hij waarschijnlijk ook niet). Hij is alleen te krijgen in regio 1 en 4. Zover ik kon vinden is de R4 een 4:3 met DD 2.0 :? (hoe kon het ook anders) en de R1 heeft een ratio van 1.66:1 met DD 2.0 (zij het niet dat deze OOP is en moeilijk is te krijgen :( ). Uiteraard geen extra's :( Ik ben nu zoekende naar de R1, als ik een bedrijf vind dat nog levert, zal ik het hier melden (of als iemand anders mij voor is: graag! dan bestel ik hem ook daar. Ik heb een aantal bedrijven aangeschreven over een mogelijke levertijd.)

Nadja

http://www.familyboxoffice.com.au/DVDImages/SVE0155.jpg

Hier commentaar/samenvatting van een user op de IMDb die mijn interesse voor de film zeker deed wekken (ik heb de spoiler aan het eind van zijn post weggelaten ;)):

At first glance Nadja is different from the conventional screen vampire. She smokes a continuous stream of cigarettes, dances at a nightclub, and converses with her victims about happiness, her past, and philosophy. But peel back the layers of this modern, chic take on the genre and all the myths and interpretations of the vampire tale are present.

To begin, the vampire as aristocrat, exploiting/feeding off the common people. Nadja is of ‘noble' blood and the class system is mentioned in an early conversation. Second, vampires as victims of illness, contagion, (venereal disease, lust, love) is easily discernible i.e. one vampire is bedridden, the transfusion, etc. Vampirism as fear of death, ageing, mortality, is linked with the illness facet. Vampirism as sexual liberation/perversion: Nadja is bisexual and her predation technique is similar to seduction/dating, its consummation likened to copulation/orgasm (as in most vampire tales). The alienation/isolation aspect is a major theme; all its characters (both vampire and human) suffer from this. Penultimately, the vampire as the epitome of evil. In Bram Stoker's Dracula, the Count was irredeemably wicked. Some modern tales (e.g. Interview With The Vampire etc.) have toned down or discarded this trait. In Nadja only Van Helsing (who else?) regards the vampires as an evil to be purged. Finally, the vampire as entertainment, novelty, and consumer product is illustrated in the toy figure on the Christmas tree. Note that Nadja does not like it; it reminds her of her father, perhaps her true nature or even the desensitisation of the vampire myth.

As Nadja was produced by uber-weirdo David Lynch (who has a cameo appearance as a morgue security guard) you expect it to be off-kilter, dark, surreal and pretentious. It is. Filmed in entirely black & white, with the occasional lapse into blurred focus and even pixellation. Images are superimposed, the narrative is fractured, the dialogue is profound (i.e. forced and unnatural). It is also inundated with mid-nineties pop-culture: the flyers on the wall, the ‘hip' soundtrack.

For a modern vampire tale, Nadja displays its origins with relish. A number of character names are lifted from Bram Stoker's novel Dracula. The fleeting visage of Nadja's father, Dracula, is similar to that of Bela Lugosi's Dracula. However the overall feel of the film is closer to the dream-like world of Dreyer's Vampyr.

The realisation of the Van Helsing character seems to have been inspired by the elder vampire hunter in Polanski's The Fearless Vampire Killers. Both are primarily comical figures far from the urbane and erudite professors of Tod Browning's and Terence Fisher's Dracula films. Beneath the veneer of comedy, Helsing could be seen as the most socially isolated of all the characters, obsessed with rooting out evil and unable to relate to the world in any other way.

Nathan Strik
11-06-2003, 15:18
ik had zelf nog nooit van deze film gehoord en aan de lijst van Nathan te zien, hij waarschijnlijk ook niet
Ik had wel van de film gehoord, maar aangezien Lynch hem enkel geproduceerd heeft en niet geregisseerd heb ik hem niet op de lijst gezet. (technisch gezien horen een hoop afleveringen van Twin Peaks er dan ook niet bij, maar goed... da´s een ander verhaal. ;))

MAD
11-06-2003, 16:08
Ik had wel van de film gehoord, maar aangezien Lynch hem enkel geproduceerd heeft en niet geregisseerd heb ik hem niet op de lijst gezet. (technisch gezien horen een hoop afleveringen van Twin Peaks er dan ook niet bij, maar goed... da´s een ander verhaal. )

Volgens is dit nog een understatement. Ik zou meer zeggen: slechts enkele afleveringen zijn wel echt van David Lynch... (ik dacht: the pilot, 5 afleveringen of zo en fire walk with me - van de 28 afleveringen totaal :? )


As Nadja was produced by uber-weirdo David Lynch (who has a cameo appearance as a morgue security guard) you expect it to be off-kilter, dark, surreal and pretentious. It is. Filmed in entirely black & white, with the occasional lapse into blurred focus and even pixellation. Images are superimposed, the narrative is fractured, the dialogue is profound (i.e. forced and unnatural). It is also inundated with mid-nineties pop-culture: the flyers on the wall, the ‘hip' soundtrack.

Ik vond dit leuk/weird genoeg klinken en ook het verhaal klonk niet onaardig, dus ik heb hem inmiddels in de US gekocht (2e hands via amazon.com voor €17,- incl. verz.). Met dit soort bedragen kan je nog eens een gok wagen (was moeilijker in het geval van de Shorts maar die viel ook niet tegen. :D ) Zal hem wel even "testen" en hier wel posten of het wat is... ;)

PS: je mag je releasedatum van seizoen 2 wel eens aanpassen, geloof niet dat hij snel gaat komen (begin 2004?) :(

MAD
24-06-2003, 01:01
Nou, ik heb net "Nadja" gezien.... Tsja, wat zal ik er eens over zeggen: weird... Het verhaal is enorm vaag, zeg maar David Lynch vaag. Het is een moderne vampierenfilm, die vampieren weer eens uit een andere hoek bekijkt (maar qua verhaal haalt hij het nog niet bij bv. Interview with a Vampiere). Ook best appart gefilmd, in zwart wit met vaak grove pixels (leek soms wel of ik een slechte kwaliteit "te groot uitvergrote" film op mijn computer zat te bekijken, maar goed...).

Er zitten wel wat Lynch kenmerken in (incl. een minuutje van Lynch zelf als politieman), maar dat maakt het nog geen "Lynch-film". Al met al, wel aardig om eens te zien.

Wat nog best een aanrader is, is deze documentaire over Lynch (regio 1):

http://www.dvdprofiler.com/cgi-bin/data/myprofiler/images/1438148102f.jpg

De documentaire is gefilmd tijdens Lost Highway en bevat dan ook veel achter de schermen van deze film (die overigens anders zijn dan de beelden / extra's van de R2 NL DVD van Lost Highway). Veel interviews met acteurs met jammer genoeg als grote afwezige Kyle MacLachlan. Ook wordt er ingegaan op het eerdere werk (en bevat ook beelden van de films die de "Short Films of David Lynch" box zitten).

Er wordt tevens ingegaan op de kunst (schilderijen) van David Lynch, waarin hij bv. dode ratten, dode vogels, vliegen en een stuk rosbief (met mierenkolonie) in zijn verwerkt :shock:
Toch wel grappig dat iemand opmerkt, dat het maar goed is dat Lynch zich via zijn werk zo kan uiten, gezien er anders wel eens iemand op een wrede manier had zijn gestorven (6)

Voor de bezitter van de Eraserhead box. Op deze DVD staat ook een item waar Lynch met een aantal crewleden / acteurs (Jack Nance, Charlotte Stewart en Catherine Coulson) teruggaat naar de schuur waar het allemaal is begonnen (waar Lynch op de DVD uit de box bijna een uur over heeft). Waar ze met zijn allen jaren "woonden" en waar Eraserhead is opgenomen. (Dit zijn overigens ook het laatste beelden van Jack Nance die kort daarna overleed).

Ook zijn ex-vrouw Peggy en zijn kinderen komen aan het woord (wat een jeugd: met je vader dode vliegen en dode muizen zoeken voor zijn schilderijen :shock: :D )

De documentaire duurt 95 minuten en is online voor zo'n €20,- te krijgen. Je moet alleen wel geduld hebben, gezien de meeste zaken hem niet op voorraad hebben (ik heb er bijna 2 maanden op moeten wachten!)

MAD
06-07-2003, 20:05
Hier het artwork van de nieuwe "Dune: The Perfect Collection" editie

http://www.ultragore.com/movierev/DUNE/DUNE-review.jpg

Ik kwam ook deze nog tegen: "Twin Peaks: Fire Walk With Me SE (2 disk)" - Regio 3

Amaray Case

http://www.hkflix.com/images/art/8809045123017.jpg

DVD voor- en achterkant

http://www.dvdprofiler.com/cgi-bin/data/myprofiler/images/809045123017.18f.jpg

http://www.dvdprofiler.com/cgi-bin/data/myprofiler/images/809045123017.18b.jpg

DISC ONE
The Film
"Reflections On The Phenomenon Of Twin Peaks" featurette
Theatrical trailer
Cast & crew filmographies and biographies
Production notes
Photo gallery
Booklet

DISC TWO
"Pretty As A Picture: The Art of David Lynch" -documentary (80 min)
(4:3 non-anamorphic NTSC, English Dolby Digital 5.1)
English and Korean Subtitles
1.85:1 anamorphic NTSC
English DTS 5.1
English Dolby Digital 5.1
English Dolby Digital 2.0
Amaray Case

Bron: HK Flix.com (http://www.hkflix.com/xq/asp/filmID.528359/qx/details.htm#REVIEWS)

Wel aardig van deze uitgave is, dat je zo de docu van mijn vorige post (Pretty as a Picture: The art of David Lynch) en Twin Peaks: Fire Walk with Me in 1 klap kan kopen... ;) Je mist van de docu DVD alleen de 15 minuten "Deleted Scenes"

Harry B.
06-07-2003, 21:52
Ik heb verschillende sites gelezen dat "Fire Walk With Me" in de laatste versie goed verziekt is qua geluid (heb hem zelf nog niet, wacht nog even tot ik Twin Peaks compleet weer heb gezien / in bezit heb). Er wordt zelfs aangeraden om de DD 2.0 versie te kopen, die zou nog beter zijn dan de huidige versie met 5.1 geluid.

Ben blij dat je een vergelijk van de versies bent gestart. Wel zo handig, gezien er niet veel goede versies van de meeste Lynch films zijn.

Maar....

Voor een echte check tussen alle regio's van alle Lynch DVD's (sorry Nathan, niet rot bedoeld ;)) zie hier (http://www.davidlynch.de/collectibles.html). Klik op de gewenste film en bekijk een vergelijk alle uitgave van desbetreffende film. Soms staat er zelfs nog een link bij waar je de uitgave online kan kopen.

Ook is hier te vinden dat ze juli in Duitsland een (nieuwe?) luxe 4 DVD (!), een 2 DVD en een 1 DVD versie gaan uitgeven van Dune (gelukkig ook met Engelse 5.1 track / maar hoe het met de interviews en zo zit is altijd maar weer de vraag... :? ). Weet nou niet of dit de film, de TV serie of beiden is (ik denk de film, maar die duurt toch geen 320 min.??). Kom er niet wijs uit...

http://www.dvdinside.de/Cover/MarketingFilm/06-03/dune-silbersemitmetallboxen-450.jpg

Hier de link met de specs: Dune (http://www.dvdinside.de/archiv/0203/190203-3.htm)
Prachtige uitgave dit.....maar damn €80,- voor 1 film gaat wel erg ver :shock:

MAD
06-07-2003, 22:14
Prachtige uitgave dit.....maar damn €80,- voor 1 film gaat wel erg ver :shock:

En dan zijn de bijbehorende Boeken (boekjes) zo te zien allemaal nog in het Duits ook. :(
Konden ze nou niet gewoon een internationale (lees: Engelse) versie uitgeven van deze box?? :?
En bovendien: Zo'n geweldige film is het nou ook weer niet. Het is geen Eraserhead waar ik de €50,- voor de luxe uitgave meer dan over had! ;)

Nathan Strik
06-07-2003, 23:06
Het is inderdaad een beetje asociaal duur. Maar het ziet er wel errug gaaf uit. :D :D

Hmm, volgende maand ben ik jarig... misschien dat ik deze maar eens op mijn verlanglijstje zet. ;) (6)

Is hij trouwens zeker weten anamorf? Want op Amazon.de staat wel de beeldverhouding, maar niet of hij anamorf is of niet...

Nathan Strik
08-07-2003, 23:58
I have a confession to make... ik heb Dune, der Wüstenplanet - Perfect Collection besteld bij Amazon.

Ik las een recensie (http://www.ultragore.com/movierev/DUNE/DUNE.htm) en besloot dat het toch wel waard was om deze set te bestellen.

Vooral die Heart Plug scene (http://www.ultragore.com/movierev/DUNE/DUNE-screenshots.htm) ziet er weer lekker Lynchiaans uit. ;)

Eddy
09-07-2003, 07:37
Ik ben erg benieuwd wat je ervan vind. Laat je het ons weten?

MAD
09-07-2003, 08:40
I have a confession to make... ik heb Dune, der Wüstenplanet - Perfect Collection besteld bij Amazon.

Ik las een recensie (http://www.ultragore.com/movierev/DUNE/DUNE.htm) en besloot dat het toch wel waard was om deze set te bestellen.

Vooral die Heart Plug scene (http://www.ultragore.com/movierev/DUNE/DUNE-screenshots.htm) ziet er weer lekker Lynchiaans uit. ;)

De site waarnaar je verwijst bestaat niet meer / is uit de lucht dus je links verwijzen nergens meer naar (ik had hetzelfde probleem met mijn bovenstaande plaatje). Maar ik ben erg benieuwd.

De Duitse 3 disk had een erg slechte review qua beeld en geluid dus ik hoop voor jou dat deze box hier niet op gebaseerd is. Ook had de TV versie toen ingebrandde Duitse subs op de Engelse track. Verder moet je rekening houden met dat alle bijbehorende boekjes Duits zijn (zoals al gemeld) en al de extra's op de disks waarschijnlijk Duits zijn nagesynchroniseerd.

Wil je niet bang maken of zo, maar ben gewoon erg benieuwd wat je er van vind en of bovenstaande stellingen wel of niet kloppen... Laat het even weten hier in deze thread. Ik denk dat er meer mensen interesse hebben in de aankoop van deze set. ;)

Nathan Strik
09-07-2003, 10:10
De site waarnaar je verwijst bestaat niet meer / is uit de lucht dus je links verwijzen nergens meer naar (ik had hetzelfde probleem met mijn bovenstaande plaatje). Maar ik ben erg benieuwd.

De Duitse 3 disk had een erg slechte review qua beeld en geluid dus ik hoop voor jou dat deze box hier niet op gebaseerd is.
Hmm, hier werken de links nog perfect hoor. Vreemd... :?

En over die Duitse 3-disk, ik neem aan dat je de Paradise-editie bedoelt? Die was inderdaad bagger qua beeld en geluid. Ik heb gisteren wat screenshots zitten vergelijken en hieronder twee screenshots uit de Heart Plug scène die ik gevonden heb via DVD-basen en die andere komt uit die review in de link die ik hierboven gaf.

Dune 3-disc Paradise Edition:
http://members.chello.nl/aa.pistoor/DuneParadise01.jpg

Dune 3-disc + CD Perfect Collection:
http://members.chello.nl/aa.pistoor/DunePerfectCol01.jpg

Ik hoef denk ik niet te zeggen dat ik lichtelijk enthousiast werd na het zien hiervan. ;)

Oh ja, mocht die link bij meerdere mensen niet werken, kan ik ook de diverse foto´s die op die site staan van de boxset zelf wel even via mijn eigen server online gooien.

Nathan Strik
09-07-2003, 11:23
Ik ben erg benieuwd wat je ervan vind. Laat je het ons weten?
Uiteraard. ;)

D.Heijnen
09-07-2003, 13:35
Nathan, ik zie dat je eraserhead en short films van davidlynch.com hebt...
is het 't geld waard om deze uitgaven te bestellen..?
Ik twijfel nog...

Edit: heb ze zojuist toch maar besteld, maarre 36 dollar S&H :shock: dat zijn toch geen bedragen meer......

MAD
09-07-2003, 14:15
Nathan, ik zie dat je eraserhead en short films van davidlynch.com hebt...
is het 't geld waard om deze uitgaven te bestellen..?
Ik twijfel nog...

Edit: heb ze zojuist toch maar besteld, maarre 36 dollar S&H :shock: dat zijn toch geen bedragen meer......

Er zijn ooit hier door DVD.nl leden gezamelijke bestelacties geweest voor beide boxen. De eerste boxen kwamen prima door de douane heen. De tweede en derde actie was minder succesvol. We zullen voor je duimen dat jij geen vette douanebelasting toeslag op je boxen krijgt. Ze zijn al duur genoeg. En om je eerste vraag te beantwoorden. Ja, ze zijn het meer dan waard!

Zie voor de toenmalige bestelactieverhalen en foto's van de set: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=12294

Nathan Strik
09-07-2003, 14:53
is het 't geld waard om deze uitgaven te bestellen..?
Wat mij betreft wel... (maarre... je hebt het wel tegen iemand die 80 Euro neertelt voor Dune, terwijl hij de film nooit heeft gezien... :oops: ;)) Lees naast de vele reacties in de thread die MAD net noemde ook de recensies van deze boxen op DVD.nl.

D.Heijnen
09-07-2003, 15:17
Nathan, ik zie dat je eraserhead en short films van davidlynch.com hebt...
is het 't geld waard om deze uitgaven te bestellen..?
Ik twijfel nog...

Edit: heb ze zojuist toch maar besteld, maarre 36 dollar S&H :shock: dat zijn toch geen bedragen meer......

Er zijn ooit hier door DVD.nl leden gezamelijke bestelacties geweest voor beide boxen. De eerste boxen kwamen prima door de douane heen. De tweede en derde actie was minder succesvol. We zullen voor je duimen dat jij geen vette douanebelasting toeslag op je boxen krijgt. Ze zijn al duur genoeg. En om je eerste vraag te beantwoorden. Ja, ze zijn het meer dan waard!

Zie voor de toenmalige bestelactieverhalen en foto's van de set: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=12294

thanx voor de info, heb 'n hoop gemist zie ik wel...
waren wel wat grotere paketten, dus hopen maar dat er geen extra heffing bijkomt..

D.Heijnen
09-07-2003, 15:18
is het 't geld waard om deze uitgaven te bestellen..?
Wat mij betreft wel... (maarre... je hebt het wel tegen iemand die 80 Euro neertelt voor Dune, terwijl hij de film nooit heeft gezien... :oops: ;)) Lees naast de vele reacties in de thread die MAD net noemde ook de recensies van deze boxen op DVD.nl.

ach ja, dat soort dingen doe ik ook wel 's hoor...
ga nu de recensies lezen!

Nathan Strik
14-07-2003, 14:27
Ik heb net het pakketje van Amazon.de ontvangen met de Dune - Special Collection en ik ga hem zo even helemaal ontleden, bloeddruk opmeten en aan zijn ballen voelen... kortom: een volledige analyse volgt. ;)

Eerste indruk: WOW! :shock:

MAD
14-07-2003, 15:47
en aan zijn ballen voelen...

eerste indruk:

http://www.smilies.nl/eek2.gif

Nathan Strik
15-07-2003, 09:44
Ik ben gisteren begonnen met het helemaal ondersteboven keren van de Dune set... ik ga vandaag zoveel mogelijk proberen te zien van de extra´s en de extended TV-versie, maar de eerste conclusies over de films zelf kan ik alvast melden:

De eerste disc heeft een nagenoeg perfecte (anamorfe) transfer, het geluid is erg ruimtelijk en agressief, jammer genoeg zit er een grote fout in de Engelse 5.1 track: het centerkanaal is veel te zacht in verhouding tot de rest van de kanalen, zodat dialogen niet goed verstaanbaar zijn. Het omhoogdraaien van het center-volume lostte dit op, maar het is toch een grote fout in mijn ogen, vooral voor mensen zonder AV-receiver. De Engelse Dolby Surround track had geen last van dit probleem trouwens en klonk ook erg goed, zij het wat minder ruimtelijk.

De kwaliteit van de TV-versie is veel minder goed, maar dat was te verwachten. Vooral het beeld is overduidelijk afkomstig van een oude TV-master met slechte kleuren, slechte scherpte en allerlei andere beeldfouten. En ja, de transfer is 1.33:1 Pan & Scan, wat ook geen grote verrassing was. De TV-versie kijken we dus enkel voor de extra scènes. Die trouwens wel erg de moeite waard zijn, want ze voegen enorm veel toe aan de Dune-wereld.

Een (zeer uitgebreide) analyse volgt nog... waarschijnlijk zet ik die vanavond online. Met veel screenshots, vergelijkingsmateriaal en meer... ;) Vond dat deze release dat wel verdiende...

Tweede indruk: positief over de eerste disc, jammer van het geluidsprobleempje met de 5.1 track. Tweede disc technisch bagger, maar wel enorm interessant om een keertje te kijken. De extra´s op de derde disc zien er trouwens veelbelovend uit.

MAD
15-07-2003, 10:03
Ik zou graag willen weten of de TV versie niet verwijderbare (Duitse) subs heeft op de Engelse track en of al de extra's alleen Duits zijn of dat er ook een Engelse track is. De boekjes zijn zeker ook Duits (?). Maar wat staat er in deze boekjes: zag er 3 of zo afgebeeld...

Ik heb nogal wat oude films die ook mono of stereo zijn. Ik krik dan altijd de midden speaker op door het TV geluid mee te laten draaien, wat overigens ook 5 speakers zijn, alleen relatief dicht bij elkaar.
Je krijgt bij 5.1 dan in het midden wel alle speakers maar je kan zo eenvoudig het geluid uit het midden opkrikken (zonder aan de instellingen van receiver te rommelen en is ook handig voor de mensen waar dit niet mogelijk is; je moet dan wel een scart van de DVD naar de TV hebben) en de effecten komen toch wel dubbelhard door de achterspeakers... ;)

Nathan Strik
15-07-2003, 10:16
Ik zou graag willen weten of de TV versie niet verwijderbare (Duitse) subs heeft op de Engelse track en of al de extra's alleen Duits zijn of dat er ook een Engelse track is. De boekjes zijn zeker ook Duits (?). Maar wat staat er in deze boekjes: zag er 3 of zo afgebeeld...
Alle subs, bij zowel de bioscoopversie, als de TV-versie zijn normale subpicture overlays en dus desgewenst aan of uit te zetten. Alle extra´s zijn voor zover ik kon zien Duitstalig, zonder ondertiteling. Ook de boekjes zijn Duitstalig. Eén boekje is gewoon een promotiefolder met andere films van deze distributeur, één boekje is een herdruk van het Dune programmaboekje uit 1984 en het laatste boekje is gewoon een stukje over de film en de chapter indexen van disc 1 en 2. Ook zit de tracklisting van de soundtrack CD er bij.


Ik heb nogal wat oude films die ook mono of stereo zijn. Ik krik dan altijd de midden speaker op door het TV geluid mee te laten draaien, wat overigens ook 5 speakers zijn, alleen relatief dicht bij elkaar.
Je krijgt bij 5.1 dan in het midden wel alle speakers maar je kan zo eenvoudig het geluid uit het midden opkrikken (zonder aan de instellingen van receiver te rommelen en is ook handig voor de mensen waar dit niet mogelijk is; je moet dan wel een scart van de DVD naar de TV hebben) en de effecten komen toch wel dubbelhard door de achterspeakers... ;)
Ik weet niet of dit bij deze film zal werken, aangezien in de 5.1 mix de dialogen echt agressief overstemd worden door de rest van de kanalen. Ook op een TV zul je dit merken dus. Enige remedie is dus volgens mij toch je center wat harder zetten, maar dan klinkt de track ook erg goed.

D.Heijnen
15-07-2003, 13:14
Nathan, ik zie dat je eraserhead en short films van davidlynch.com hebt...
is het 't geld waard om deze uitgaven te bestellen..?
Ik twijfel nog...

Edit: heb ze zojuist toch maar besteld, maarre 36 dollar S&H :shock: dat zijn toch geen bedragen meer......

Er zijn ooit hier door DVD.nl leden gezamelijke bestelacties geweest voor beide boxen. De eerste boxen kwamen prima door de douane heen. De tweede en derde actie was minder succesvol. We zullen voor je duimen dat jij geen vette douanebelasting toeslag op je boxen krijgt. Ze zijn al duur genoeg. En om je eerste vraag te beantwoorden. Ja, ze zijn het meer dan waard!

Zie voor de toenmalige bestelactieverhalen en foto's van de set: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=12294

het duimen heeft helaas niet geholpen...
vandaag 't pakket binnen gekregen, na 31,50 aan ups betaald te hebben...
in totaal dus nu ruim boven de 300 piek voor 2 dvd's... :?

MAD
15-07-2003, 15:51
Nathan, ik zie dat je eraserhead en short films van davidlynch.com hebt...
is het 't geld waard om deze uitgaven te bestellen..?
Ik twijfel nog...

Edit: heb ze zojuist toch maar besteld, maarre 36 dollar S&H :shock: dat zijn toch geen bedragen meer......

Er zijn ooit hier door DVD.nl leden gezamelijke bestelacties geweest voor beide boxen. De eerste boxen kwamen prima door de douane heen. De tweede en derde actie was minder succesvol. We zullen voor je duimen dat jij geen vette douanebelasting toeslag op je boxen krijgt. Ze zijn al duur genoeg. En om je eerste vraag te beantwoorden. Ja, ze zijn het meer dan waard!

Zie voor de toenmalige bestelactieverhalen en foto's van de set: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=12294

het duimen heeft helaas niet geholpen...
vandaag 't pakket binnen gekregen, na 31,50 aan ups betaald te hebben...
in totaal dus nu ruim boven de 300 piek voor 2 dvd's... :?

Das rot! :(

Maarre wat vind je er van? Waren ze het waard? Kijk 300 piek is natuurlijk best pittig, maar vind je er dan ook nog geen bal aan, dan is het wel erg zuur... ;)

Ik vind beide boxen (naast de ET Ultimate Giftset) de mooiste uit mijn collectie qua uitvoering. Daarnaast ben ik erg blij met de inhoud van beide schijven, gezien de beelden en geluid prachtig zijn opgeschoont en het uniek materiaal is (dat nergens anders te krijgen is).

Nathan Strik
15-07-2003, 17:22
Ik vind beide boxen (naast de ET Ultimate Giftset) de mooiste uit mijn collectie qua uitvoering.
Ja, vind ik ook... en sinds gisteren hoort wat mijn collectie betreft Dune daar natuurlijk ook bij. ;)

Ik heb de analyse inmiddels af en hieronder een link waar je hem kunt bekijken. Ik heb dit even speciaal gedaan voor alle Lynch-fans hier die nog overwegen om deze aan te schaffen.

Klik hier voor de analyse (http://members.chello.nl/aa.pistoor/Dune/Dune01.htm)

In de analyse wordt de inhoud van de box en de kwaliteit van de schijfjes besproken. Ook heb ik er veel screenshots en wat vergelijkingen tussen de bioscoopversie en de TV-versie staan.

MAD
15-07-2003, 22:07
Prachtige analyse Nathan! Ik heb de aanschaf inderdaad wel overwogen maar heb niet echt interesse in de muziek CD en zit nou ook niet te popelen op Duitse extra's (zo goed is mijn Duits nou ook weer niet ;)).

Ik ben denk ik goedkoper uit ben als ik voor een combinatie ga van de TV versie en de widescreen versie. Beiden zijn voor resp. €10 en €15 te bestellen in bv. Australie. De R4 widescreen is dan wel non anamorphic (en ik heb toch maar een 4:3 TV ;)) maar heeft wel weer 5.1 DTS

Overigens, als ik de Australische versies check (ook PAL) is volgens alle sites de TV serie 180 minuten (tegenover 177 van jouw set) en de widescreen 136 minuten (tegenover 131 van jouw set). Vraag mij af waar dat in kan zitten???

Nathan Strik
15-07-2003, 22:15
Prachtige analyse Nathan! Ik heb de aanschaf inderdaad wel overwogen maar heb niet echt interesse in de muziek CD en zit nou ook niet te popelen op Duitse extra's (zo goed is mijn Duits nou ook weer niet ;)).

Ik ben denk ik goedkoper uit ben als ik voor een combinatie ga van de TV versie en de widescreen versie. Beiden zijn voor resp. €10 en €15 te bestellen in bv. Australie. De R4 widescreen is dan wel non anamorphic (en ik heb toch maar een 4:3 TV ;)) maar heeft wel weer 5.1 DTS
Ik wil je niet overhalen, maar deze DVD is volgens mij ook verkrijgbaar in een 1-disc versie met alleen de bioscoopfilm (http://www.amazon.de/exec/obidos/ASIN/B00009OTE9/qid=1058303871/sr=2-3/ref=sr_2_11_3/302-6797183-2753629) en een 2-disc versie met allebei de films (http://www.amazon.de/exec/obidos/ASIN/B00009OTE8/qid=1058303777/sr=2-1/ref=sr_aps_prod_1_1/302-6797183-2753629). ;)

Bovendien stelde die DTS track niet zoveel voor als ik MichaelDVD (http://www.dvd-basen.dk/redirect.php3?id=17538&index=2873) mag geloven en die DVD bevat enkele vervelende fouten die ik niet op deze versie ben tegengekomen.


Overigens, als ik de Australische versies check (ook PAL) is volgens alle sites de TV serie 180 minuten (tegenover 177 van jouw set) en de widescreen 136 minuten (tegenover 131 van jouw set). Vraag mij af waar dat in kan zitten???
Kweenie... de widescreen zou uncut moeten zijn. In de TV-versie ontbreekt wel de heart plug scène, maar voor de rest is die ook vrij compleet volgens mij.

Ernest Hamstra
15-07-2003, 22:19
Ik heb de analyse inmiddels af.

:shock:

Zojuist even van je analyse genoten, schitterend werk Nathan 8) .

Nathan Strik
15-07-2003, 22:23
Dankje...

En zoals ik hierboven al zei... voor mensen die niet van TOTO houden en 80 Euro teveel vinden: ;)

1-disc versie met alleen de bioscoopfilm. (http://www.amazon.de/exec/obidos/ASIN/B00009OTE9/qid=1058303871/sr=2-3/ref=sr_2_11_3/302-6797183-2753629)

2-disc versie met allebei de films. (http://www.amazon.de/exec/obidos/ASIN/B00009OTE8/qid=1058303777/sr=2-1/ref=sr_aps_prod_1_1/302-6797183-2753629)

Ernest Hamstra
15-07-2003, 22:29
Dankje...

En zoals ik hierboven al zei... voor mensen die niet van TOTO houden en 80 Euro teveel vinden: ;)

1-disc versie met alleen de bioscoopfilm. (http://www.amazon.de/exec/obidos/ASIN/B00009OTE9/qid=1058303871/sr=2-3/ref=sr_2_11_3/302-6797183-2753629)

2-disc versie met allebei de films. (http://www.amazon.de/exec/obidos/ASIN/B00009OTE8/qid=1058303777/sr=2-1/ref=sr_aps_prod_1_1/302-6797183-2753629)

Ach, in een collectie ultieme Lynch DVD's hoort natuurlijk deze set thuis :wink:, maar hoewel ik erg van Lynch kan genieten heeft Dune mij nooit aangesproken.

MAD
15-07-2003, 22:49
Mmmmm, die recentie van MichaelDVD was nou niet echt lovend... :?

Ik ben overtuigd, maar ik denk toch dat ik "jouw" 2-DVD maar even in de verlanglijst zet (en wie weet misschien pikken ze in de US de Set wel op en komt er nog een goedkope R1 uitgave van :D). Ik weet dat er van de 2 disk ook maar 5000 zijn, maar zo te zien bij amazon.de gaat het nog niet zo hard met de sales (54 st.!).

Zoveel uitgaven die ik nu even belangrijker vind:

24 season 2 (net voor GBP 28,80 bij Splash besteld met de GBP 2,- kortingsactie, maar die schrijven direct bij bestelling af)

2 Hitchcock boxen voor de 2 nog ontbrekende Hitchcock Presents delen (voor €110,- ! deze boxen zijn nu echt OOP, zolang de voorraad strekt dus)

Chaplin Giftset (8 disk) besteld (en deel 2 zal ook wel snel volgen en besteld worden)

Battlestar Galactica The Complete Epic Serie besteld (€80,-), komt in oktober

en ga zo maar door... LOTR (4 disk), Once upon... America, Once upon...the West

Tis niet te hopen dat ze toch ineens dit jaar Twin Peaks seizoen 2 (10 disk of zo) gaan uitbrengen ;)

Nathan Strik
15-07-2003, 22:55
Tis niet te hopen dat ze toch ineens dit jaar Twin Peaks seizoen 2 (10 disk of zo) gaan uitbrengen ;)
Hehe. :D Ik zie het wat dat betreft helaas somber in... lijkt erop dat het 2004 gaat worden. :(

Duurt het nog even voor de Lynch-verzameling compleet is... die overigens wel bijna compleet is nu. Naast TP season 2 alleen de regio 1 van Twin Peaks: Fire Walk With Me nog en de UK van The Straight Story en de verzameling is compleet.

Daarna nog eventueel die docu van The Art of David Lynch en als het ff kan een betere versie van Lost Highway. De Nederlandse versie hiervan had geen 5.1 geluid en matig beeld en de Duitse versie die ik heb die klinkt heel gecomprimeerd in de 5.1 soundtrack. :(

MAD
15-07-2003, 23:32
Je kan natuurlijk ook de regio 3 van Fire Walk With Me kopen. Daar staat The Art of David Lynch op de 2e disk (je mist dan wel 15 minuten deleted scenes die op de losse DVD weer wel staan).

Ach, ik vind de Lost Highway NL uitgave zo slecht nog niet. DD 2.0 geluid maar wel een reeks leuke extra's en zo slecht vond ik het beeld echt niet... En maar €9,-

Ik wacht eigenlijk meer op iets nieuws van Lynch. Gaat hij die Short Movies die alleen op zijn betaalde website staan ook nog uitbrengen in zo'n mooie box??? Lijkt mij wel leuk. Zag onlangs dat er nu trailers van een aantal van die filmpjes op zijn site nu gewoon toegankelijk zijn. Misschien had ik het de eerste paar keer gemist, maar ik weet bijna zeker dat ze nog niet zo lang er op staan... Als je ze ook nog niet gezien hebt, even checken dus (kies trailers bij switchboard). Het zijn wel allemaal teasers om je naar binnen te lokken. :D ;)
Er zitten filmpjes bij van 50 Mb (streaming video) bij dus kabel of ADSL heb je wel nodig.

Nathan Strik
15-07-2003, 23:38
Ik zal even kijken... wat zijn die specs trouwens van die Regio 3 versie? Ik koop juist de R1 omdat die anamorf is met 5.1 geluid.

En de NL versie van Lost Highway is inderdaad zo slecht nog niet. Dat geluid op de Duitse versie leidt echt heel erg af van de film. En het beeld is ook te contrastrijk naar mijn smaak.

En die Internet Short Movies... laten we inderdaad hopen dat die nog een keer op DVD uitkomen. :D

MAD
15-07-2003, 23:48
Ik zal even kijken... wat zijn die specs trouwens van die Regio 3 versie? Ik koop juist de R1 omdat die anamorf is met 5.1 geluid.

Zie mijn post van 1 pagina terug met plaatjes en al... ;)

1.85:1 anamorphic NTSC
English DTS 5.1
English Dolby Digital 5.1
English Dolby Digital 2.0
Amaray Case

Was bij HK Flix iets van $27,- of zo (zie link bij die post). Ik heb die losse "Pretty as a Picture" in Canada gekocht en die was alleen al €19,- incl. verz.

Wel een mooie Amaray Case. Die R1 van Pretty... en Fire... zijn beiden snappers

Nathan Strik
16-07-2003, 10:45
Zie mijn post van 1 pagina terug met plaatjes en al... ;)
<knip>
Wel een mooie Amaray Case. Die R1 van Pretty... en Fire... zijn beiden snappers
:oops: niet goed opgelet zie ik wel... :oops:

Zoals je weet maken snappers mij niks uit. ;) Ik ga het in overweging nemen, al ben ik wel eerder geneigd de R1 te kopen vanwege de Deleted Scenes. Even nog een nachtje over slapen, heb na Dune voorlopig toch geen geld. ;)

tolpol
16-07-2003, 10:57
Ik denk dat ik simpelweg op deze wacht :
http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=974

Die vijftien minuten deleted scenes staan er dan wel niet op, maar maakt dat wat uit op dat uur of meer dat er naar verluidt uitgeknipt is. Ben ook niet zo'n liefhebber van losstaande deleted scenes. Als ze volledig geïntegreerd worden als een "Director's cut" - prima, maar dat zit er waarschijnlijk niet aan te komen.

MAD
16-07-2003, 11:22
Ik denk dat ik simpelweg op deze wacht :
http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=974

Die vijftien minuten deleted scenes staan er dan wel niet op, maar maakt dat wat uit op dat uur of meer dat er naar verluidt uitgeknipt is. Ben ook niet zo'n liefhebber van losstaande deleted scenes. Als ze volledig geïntegreerd worden als een "Director's cut" - prima, maar dat zit er waarschijnlijk niet aan te komen.

Die 15 minuten met deleted scenes waar over gesproken wordt, heeft betrekking op de "Pretty as a Picture" disk. ;) :D

Goh, dat ze "Fire Walk with Me" gaan heruitbrengen met advanced 5.1 stereotrack is niet zo gek. De huidige DTS versie schijnt qua geluid niet echt geweldig te zijn tov de veel betere DD 2.0 uitgave van de film die nooit op DVD is verschenen (alleen laserdisk). Ik heb deze regio 1 DTS uitgave wel, maar ik heb hem nog niet gezien (of beluisterd). Ik wil hier ook mee wachten tot na het zien van Seizoen 2, vanwege de spoilers in Fire Walk with Me. (Ik kon Fire Walk with Me voor €9,- op het forum kopen en heb gewoon de kans gegrepen, ondanks dat ik wist dat het nog wel even zou duren voordat ik hem zou zien ;)).

Maar wat betreft die uitgeknipte scenes van een uur, heb je inderdaad gelijk. Erg jammer, ook dat ze in deze "advanced" 5.1 versie weer niet zijn opgenomen. Misschien in regio 1?

DonnieDarko
16-07-2003, 11:23
Het ziet er onwijs mooi uit ondanks dat mijn duits ronduit slecht is ga ik deze set toch ook maar bestellen... (haat nathan sinds vandaag :twisted: , nee hoor grapje)

MAD
17-07-2003, 10:27
July 12th 2003

David Lynch Presents I Don't Know Jack DVD Available Now!!!

The Jack Nance Documentary, I Don't Know Jack is now available on DVD. Along with the great documentary, this Special Collectors Edition DVD features a brand new 22-Minute film "Unsolved Homicide" featuring the lead Detective on Jack's death, Twin Peaks Kimmy Robertson, and Mulholland Drive Magician Richard Green. It also has a very cool photo gallery montage with some very nice photos. No Lynch fan should be without this great documentary. You can also pick it up at Amazon.com and help support this site. For more info, check out http://www.jacknance.com.

http://images.amazon.com/images/P/B00009B1RU.01.LZZZZZZZ.jpg

Bron: www.dugpa.com

Nathan Strik
17-07-2003, 12:15
Ziet er interessant uit. Werkt dat PayPal makkelijk, of zijn we weer veroordeeld om het via Lynch.com te doen? ;)

MAD
17-07-2003, 14:47
Ziet er interessant uit. Werkt dat PayPal makkelijk, of zijn we weer veroordeeld om het via Lynch.com te doen? ;)

:confused: :confused: :confused:

Gewoon te koop via www.amazon.com Hier de link (http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B00009B1RU/qid=1058448985/sr=8-7/ref=sr_8_7/002-8277594-8503213?v=glance&s=dvd&n=507846)

TIP: $32,- incl. verz. voor een nieuwe is natuurlijk niet echt goedkoop. Kijk bij de 2e hands kopers (via amazon). Ik had hem voor $26,04 ($16,25+$9,79) incl. verz. (€22,90)... ;) Wel een kleine gok want het is een ex-rental

DonnieDarko
17-07-2003, 14:48
Ziet er interessant uit. Werkt dat PayPal makkelijk, of zijn we weer veroordeeld om het via Lynch.com te doen? ;)

Paypal werkt zeer makkelijk ik gebruikt het meestal voor mn ebay dvdtjes

MAD
20-07-2003, 14:26
Op Lynch-net hebben ze inmiddels ook een referentie van de nieuwe Dune set geplaatst:

Review: Dune - The Perfect Collection (http://www.lynchnet.com/dune/dvdreview-perfectcollection.html)

De Amerikanen zijn minder enthousiast over de set. Hun conclusie:


The packaging is really nice, but the content is a let down. If this set was $30 I'd be more inclined to let the quality of the extras and transfer slide, but for $100 I can't.

MAD
20-07-2003, 14:38
Wat ook weird nieuws is, is dat de nieuwe R2 versie van "Wild at Heart" (sinds deze week weer te koop bij Play.com / In NL helemaal niet eens uit de handel genomen :?) niet een verbeterde versie is van de DVD die uit de handel is genomen. Huh? De nieuwe, door David Lynch goedgekeurde en verbeterde versie bestaat nog niet eens! Nieuws van de Lynch-net website (van 12 juli):


John Neff stopped by the discussion board to shed some light on the status of Lynch's new Wild At Heart transfer:
"Dave has not finished the new transfer yet. There was a problem with the IP from the first transfer, and a new one was struck from the camera negative. David is working on that one now. So, anything on the street is not David's 'approved transfer'. it doesn't exist yet."

Nathan Strik
20-07-2003, 16:27
De Amerikanen zijn minder enthousiast over de set. Hun conclusie:


The packaging is really nice, but the content is a let down. If this set was $30 I'd be more inclined to let the quality of the extras and transfer slide, but for $100 I can't.
Ik ben net halverwege het kijken van de extra´s en wat dat betreft moet ik ze wel gelijk geven. Het is een beetje beperkt... veel tekstschermen enzo. Coolste extra wat mij betreft is de 5.1 soundtrack op disc 3.

En vreemd dat de Amerikanen de fout in de 5.1 track op disc 1 niet hebben opgemerkt.

MAD
22-07-2003, 22:31
Aangekondigd op meerdere UK R2 online shops (o.a. Play.com en Amazon.co.uk)

Dune (Special Edition) - 29/09 of 01/10 (datum varieert per site) :shock:

Verder nog geen details bekend, maar ik neem aan (lees: hoop) dat het een reactie op de Duitse Perfect Collection is. De nieuwe print met TV versie en bioscoopversie op een 2 disk-set of zo?? Ben benieuwd... :D

Prijzen varieren tussen de GBP 14,99 en GBP 16,99 dus een Engelse versie van de complete Perfect Collection zal het wel niet worden. We wachten geduldig af (Ik wilde net de Duitse 2-disk met beide versies kopen!). ;)

Elaine
28-08-2003, 13:17
Is er eigenlijk al iets bekend over de R1 se van wild at heart. Die wordt toch ook voor dit jaar verwacht?

Op een ander forum (mulh dr) is er al over gesproken, Maar hebben jullie ook boeken over Lych ik heb Weirdsville USA. En ik zit aan full of secrets te denken. Gaat over twin peaks.
Any comments? suggesties?

MAD
28-08-2003, 15:23
Van Wild at Heart heb ik nog niets specifieks gelezen... alleen wat op www.dugpa.com staat

Ik heb wel eens "Lynch on Lynch" gelezen. Erg goed algemeen (interview) Lynch boek met vele weetjes (maar out of print dacht ik). Maar er zijn heel veel boeken over Lynch, kijk maar eens bij Amazon... ;) (de boeken die jij noemt ken ik persoonlijk niet)

DonnieDarko
29-08-2003, 14:45
Hmmm ik heb twin peaks seizoen 1 (had ik al) + 2 maar besteld vanuit spanje ik ben het wachten een beetje zat prijs viel wel mee 60 euro voor 8 discs

Elaine
02-09-2003, 18:01
Die spaanse heb ik ook wel eens ergens op het net gezien. laat ff weten of ie de moeite waard is.

MAD
02-09-2003, 18:05
Heeft iemand toevallig al die nieuwe (heruitgave van) "Fire Walk With Me" gezien / in bezit. Is die beter dan de oude?

Mark de Jong
02-09-2003, 18:22
Iemand al enig idee wanneer Twin Peaks Season 2 uitkomt ?

Mark de Jong
02-09-2003, 18:33
Heeft iemand toevallig al die nieuwe (heruitgave van) "Fire Walk With Me" gezien / in bezit. Is die beter dan de oude?

Eh... volgens mij gaat deze thread over de nieuwe release. Bekijk 'em maar eens zou ik zeggen :)

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=16168

DonnieDarko
02-09-2003, 19:47
Die spaanse heb ik ook wel eens ergens op het net gezien. laat ff weten of ie de moeite waard is.

Okay heb hem vandaag binnen gehad.. 8 dvdtjes twin peaks :) kwaliteit van de nederlandse versie is beter maar dit is goed te doen vind ik.. jammergenoeg geen 5.1 geluid gewoon 2.0 maar het voldoet. alleen ziet volgens mij de pilot op deze versie er beter uit dan de pilot op de NL versie. maar ik heb alleen maar effe vlug gekeken vanavond zal ik eens een episode kijken en dan zal ik nog wel even terug komen met wat info.

MAD
05-09-2003, 16:19
NIEUWS:

Seizoen 2 van Twin Peaks komt waarschijnlijk niet eerder dan halverwege of najaar 2004. Artisan is gestopt met de restauratie van seizoen 2 en Paramount heeft nu zelf besloten om de boel maar te gaan restaureren (Paramount heeft de rechten voor Europa) . De rechten voor de Amerikanen liggen nog wel bij Artisan, dus de kans dat wij Europeanen eerder seizoen 2 krijgen dan de Amerikanen is hiermee erg groot. Wel zouden ze van Paramount graag het (verbeterde) bronmateriaal van Artisan krijgen en dat vergt wat tijd. Ze verwachten dan ook pas een release in het najaar van 2004. Aldus verschillende mensen op Twin Peaks fora die ofwel werken bij Paramount ofwel bronnen hebben bij Paramount. :(

Verder kan je nu tijdelijk een GRATIS membership krijgen voor 7 dagen bij davidlynch.com Heb je altijd al die "geheime" korte filmpjes willen zien die tot nu toe alleen voor leden toegankelijk waren (voor +/- $100,- per jaar) en dus uniek "nergens anders verkrijgbaar" David Lynch materiaal zijn. Log dan even in met deze link (https://secure.davidlynch.com/specialmembers/membership.html)! Hoe lang deze actie duurt is niet bekend, dus wacht niet te lang... :D

PS: Ik heb zelf nog geen tijd gehad om het te proberen, dus ik weet niet hoeveel rechten je krijgt als FREE member... Zo gauw ik of iemand iets meer (interessants) gezien heeft, zullen de enthousiaste reacties wel volgen. ;)

Elaine
29-09-2003, 19:21
http://www.petitiononline.com/tpdvdnow/petition.html

Hier is een petitie om seizoen 2 op dvd te krijgen.

MAD
29-09-2003, 19:26
Ik heb gelijk even getekend: Slechts nr. 355... :( Ik denk dat er toch wel duizenden nodig zijn voor er iets gaat gebeuren. :?

Renny Collard
29-09-2003, 19:56
Nr. 371 8)

Eddy
29-09-2003, 22:58
Nr. 431

Reinbo
30-09-2003, 05:22
516

MAD
06-11-2003, 13:19
Zal in deze thread weer eens wat nieuws posten. Ik heb zojuist het net afgestruind naar nieuws en kwam dit tegen:


Artisan Acquired by Lions Gate Films

Announced on Friday, Lions Gate Entertainment said it will buy Artisan Entertainment for $160 million in cash, and assume about $60 million in debt. What does this mean for the US release of Twin Peaks Season 2... we'll have to wait and see. I have an inquiry out to Lions Gate and will post if I hear anything new.

bron: dugpa.com (28/10/03)



Hotel Room comes to DVD?

LynchNet reader Shane sends in the following tidbit about the possibility of Hotel Room coming to DVD in the US:
"A few weeks back I attended a midnight screening of Wild at Heart at the fantastic 4star theatre in San Francisco. Barry Gifford was in attendance, and he shared some anecdotes and memories of working on the novel and film with David Lynch. It was a fantastic experience--he had some great stories...and some cool news. Barry said that David has acquired the rights to the 2 segments of Hotel Room that he and Barry worked on, and that the DVD will hopefully be available thru DL.com this year. The best part--it will be a full, uncut, 1-hour long ver. of 'Blackout'."
I'd still put this in the rumor category until an official release is announced, but if this pans out this is great news for a Lynch title that otherwise might have slipped through the cracks with the major studios' dvd releases.

bron: lynchnet.com (25/08/03)

Zag verder deze DVD van "On the Air" aangeboden worden op Ebay. Dit is een DVD-rip van een (Japanse) Laserdisk:


ALL SEVEN EPISODES OF THE TV SERIES

Ian Buchanan (from the TV series Twin Peaks) stars in this short-lived comedy series about a live TV program being produced in 1957 Manhattan.

Each episode shows the rehearsal, then how the show really turns out, mistakes and all. Only three episodes of this half-hour series were aired by ABC-TV. The entire series (seven episodes, directed and written by various people) was issued on a Japanese laserdisc.

Color. English language with not removable japanese subtitles. Very good picture and sound quality. Comes in a plastic case with the label and is in the NTSC format Region 0 DVD. Please Email me if you have any questions and/or for more information about the film.

http://i4.ebayimg.com/03/i/00/8d/55/06_1.JPG

(dit plaatje verdwijnt over 4 dagen gezien de veiling dan afloopt)

bron: ebay.com (volg deze link (http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3360250645&category=41587) als je hem wilt kopen / bieden; je kan hem direct kopen voor $18,- + $5,- S&H)


Ik weet totaal niet of "On the Air" leuk is of niet en wat de kwaliteit van de DVD is. Heb de show persoonlijk nog nooit gezien.
Over "Hotel Room" zijn vele fans erg positief (persoonlijk ook nog nooit gezien) en lijkt mij wel leuk om te bestellen als hij uitkomt bij DavidLynch.com (vooral ook omdat ik, ondanks de prijs, nog steeds erg blij ben met de vorige DVD uitgaves van deze site / organisatie).

MAD
05-02-2004, 19:28
Standard Season Two Box 1 set to release on September 9th 2004:
Contains the first half of Season 2 (Episodes 8-18)
No Extras
4 Disc Set

Standard Season Two Box 2 set to release on October 7th 2004:
Contains the second half of Season 2 (Episodes 19-29)
No Extras
4 Disc Set

Deluxe Full Season Two set to release on October 14th 2004:
Contains the all Episodes for Season 2 (Episodes 8-29)
8 Disc Set
Bonus 9th Disc with Extras TBA

Ik denk dat ik wel op mijn tanden bijt en wacht op de complete box met extra disk.

Leuk nieuwtje bij DavidLynch.com: Je kan de Eraserhead-box nu ook gesigneerd kopen voor maar $48,- meerkosten (totaal dus: $88,09 excl. $35,-? verz.) :shock: Hij heeft zeker geld nodig voor zijn volgende film/project... ;)

Op Ebay is er nog een print van de gravure "The Garden" (nr. 15/90) te koop voor het startbedrag van maar.... $1500,-

http://i13.ebayimg.com/01/i/00/fb/c2/a0_1.JPG

Voor de liefhebbers/bieders ;) :http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3702105169&category=20148

Mark de Jong
16-03-2004, 14:32
Geen idee of deze versie uit 2 DVD's bestaat, maar hij heeft wel meer extra's (wat toch beter/leuker is voor anderen):

http://www.hkflix.com/xq/asp/filmID.3025/qx/details.htm

MAD
17-03-2004, 07:40
Geen idee of deze versie uit 2 DVD's bestaat, maar hij heeft wel meer extra's (wat toch beter/leuker is voor anderen):

http://www.hkflix.com/xq/asp/filmID.3025/qx/details.htm

Deze versie heeft sowieso geen DTS (en de NL versie wel). En volgens het vergelijk hier (http://www.dvdcompare.net/comparisons/film_results_page.php?fid=1994) heeft de NL versie juist de meeste extra's en is wereldwijd gezien de beste uitgave, dus ik weet niet waar jij je info vandaan hebt???

Mark de Jong
17-03-2004, 09:08
Nee, ik was er effe niet bij die dag. Had niet eens in de gaten dat de R2 NL versie ook nog extra's had (dacht dat ie uit 1 DVD bestond; ondanks dat ik 'em hier heb liggen).
Don't be MAD ;)