PDA

Bekijk de volledige versie : RCV: De ontdekking van de hemel breekt records



Eric van Ballegoie
25-10-2001, 14:26
RCV: De ontdekking van de hemel breekt records



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=146)

Nathan Strik
25-10-2001, 16:35
Ik denk dat deze cijfers alleen nog maar zullen stijgen. Ik ken heel veel mensen (waaronder ikzelf) die hem nog gaan zien.

martin
25-10-2001, 16:53
is dit een documantaire film ofzo???

Nathan Strik
25-10-2001, 19:06
Pardon?!? Heb je nog niet van deze film gehoord?!? Ook wel bekend als The Discovery of Heaven. Naar een boek van Harry Mulisch..... kostte 30 miljoen, duurste Nederlandse produktie ooit.... gaat er nog steeds geen belletje rinkelen?!?!


is dit een documantaire film ofzo???

martin
25-10-2001, 19:17
Sorry, maar het zegt me echt niks.

Martin van Tuijl
25-10-2001, 22:30
Dit is een verfilming van het boek 'De ontdekking van de hemel' van Harry Mulsich. Een waar meesterwerk! Ik heb het al 4 keer gelezen. Het boek is vrij complex en er werd aangenomen dat deze niet viel te verfilmen. Jeroen Krabbe waagde de gok, en ik hoor vrij goede berichten over het resultaat. Heb hem nog niet gezien, maar ik ga zeker! Als alle liefhebbers van dit boek ook de film gaan zien, dan wordt dit voor een 'Nederlandse' film een kaskraker in dit land. http://www.thediscoveryofheaven.nl

Daniël R.
26-10-2001, 06:15
Wie op deze site al 307 posts heeft geplaats en dan 'The Discovery of Heaven'niet kent. Vreemd. Er werd volop aandacht besteed de afgelopen twee weken aan deze film ook de productie campagne bleef niet onopgemerkt.

Nathan Strik
26-10-2001, 09:46
Ja, ik wou net zeggen! Nieuws over The Discovery of Heaven is nu al iets van 50.000 keer op de TV geweest en in de landelijke pers. Maar het kan natuurlijk dat je een periode hebt waarin er wat nieuws aan je voorbij gaat.


Er werd volop aandacht besteed de afgelopen twee weken aan deze film ook de productie campagne bleef niet onopgemerkt.

Harry stadman
26-10-2001, 10:25
Er is inderdaad al aardig wat op televisie geweest over deze film. heb ook al een "making of" hierover gezien.lijkt mij inderdaad wel een interessante film!

Gerrit
26-10-2001, 12:33
Ik heb het boek drie weken geleden gekocht maar moet er nog aan beginnen. Het is ook net de dikke Vandale maar dan van Mulisch. Maar één ding blijft mij onduidelijk: Waar gáát het boek over??? Geen spoilers graag want dan hoef ik het al niet meer te lezen :-)

martin
26-10-2001, 13:48
Ja Ja hallo.

Om 307 posts tekrijgen moet je wel voor je pc gaan zitten en niet voor je TV, ik kijk haast geen TV, maar wel toevallig vandaag in een krantje stond een klein stukje over die film.

En trouwens ik ben niet zo'n nederlandse film Fan.

Daniël R.
26-10-2001, 15:43
de film is engelstalig
en oogt internationaal
het is in ieder geval geen costa! of ik ook van jou crap

Alex van den Berg
27-10-2001, 02:14
Net de trailer bekeken... Lijkt me een heel interessante en mooie film... maar ja... wat zegt een trailer? :)

Martin van Tuijl
27-10-2001, 02:20
Alex, heb je het boek gelezen? Ik denk het niet. Maar ik heb het gevoel dat jij en het boek en de film moet zien. Vraag me niet waarom...

Alex van den Berg
27-10-2001, 02:24
Alex, heb je het boek gelezen?Stond er een programmeertaal in beschreven? Ging het over astronomie? Interessante verhalen over quantum-mechanica en stringtheorie?
Nee...?? Dan heb ik het vast niet gelezen... Op literatuurgebied ben ik helaas een barbaar... Veel verder dan Jip & Janneke en De Kameleon ben ik niet gekomen... :D :D

Martin van Tuijl
27-10-2001, 02:30
Stond er een programmeertaal in beschreven? Ging het over astronomie? Interessante verhalen over quantum-mechanica en stringtheorie?

Dit boek is het 'Magnus Opus' van Harry M. Ik weet zeker dat jij hier een paar maanden zoet mee bent. 'Alles' komt aan de orde...

Enric Batista
29-10-2001, 17:57
Tjee Alex....volgens mij hebben wij dezelfde boeken in onze boekenkast staan....maar, de ontdekking van de hemel heb ik ook niet gelezen. Lijkt mij beter om eerst de film te zien...wil je meer, kun je daarna nog altijd het boek lezen, die is altijd uitgebreider!

Gerrit
29-10-2001, 18:50
Tjee Alex....volgens mij hebben wij dezelfde boeken in onze boekenkast staan....maar, de ontdekking van de hemel heb ik ook niet gelezen. Lijkt mij beter om eerst de film te zien...wil je meer, kun je daarna nog altijd het boek lezen, die is altijd uitgebreider!

euh hoort het niet juist andersom te zijn?? Je gaat je toch niet eerst iets laten voorkauwen met een film en dan pas het boek lezen?

Enric Batista
29-10-2001, 21:11
Tja....als ik van alle films die ik gezien heb, eerst het boek had moeten lezen dan was ik nu wel erg geletterd....neen, ik lees wel boeken, maar enkel diegene waar ik aan toe kom...je kunt niet twee meesters tegelijk dienen. Ik ben een film-freak! Net zoals Martin zegt:"Om 307 posts te krijgen moet je wel voor je pc gaan zitten en niet voor je TV " Hij komt niet aan TV kijken en ik kom niet aan het lezen van vele boeken die ik graag zou willen lezen. Dus kies ik een boek dan is dat zorgvuldig.

De ontdekking van de hemel...het verhaal heeft mij altijd aangetrokken, maar ik heb eigenlijk stiekem gewacht op dit moment, het moment dat ie verfilmd werd. Nu zal ik in een anderhalf uur het hele verhaal absorberen en als ik het de moeite vind zal ik later nog eens het boek lezen....

...maar je hebt wel gelijk hoor Gerrit....het overgrote deel van de kudde doet het andersom!

Isis
29-10-2001, 21:23
Volgens mij is 't wel een goede film, ga 'm ook zeker in de bios bekijken.
Alleen waar m'n haren in m'n nek van overeind gaan staan, is dat engels van "onze" acteurs...Nee, ik wil hiermee niet suggereren dat ik het beter kan maar toch...het zweet breekt me(denk ik) uit als ik iemand 3 volzinnen achter elkaar in 't engels hoor praten.
Nou ja, eerst zien, dan pas oordelen oftewel: innocent until proven guilty! Haha! ( goed uitgesproken!):cool:

Enric Batista
29-10-2001, 21:36
Ik begrijp wat jij bedoelt Isis. Ik erger me daar ook aan. Onlangs was ik nog prettig verrast door nota bene Jeroen Krabe zelf. Ik heb het over de film Immortal beloved, over het leven van Beethoven. Gary Oldman is als altijd genial! Maar ik vond onze Jeroen ook sterk! En daarom ben ik zo benieuwd naar zijn aanpak met "De ontdekking van de hemel"

Femke Jansen doet het trouwens ook niet onaardig in het negels toch?

De anderen zouden wel op cursus mogen! Wat ik jammer vind is dat mensen als Jan de Bont en Paul Verhoeven ook geen fatsoenlijk Nederlands meer uit hun strot kunnen krijgen. "You know?"
En om het af te maken: Heb je het engelse comentaar van Paul Verhoeven gehoord op de DVD van Starship Troopers? Verschrikkelijk!

Maar....toch heb ik een goed gevoel over "De Ontdekking van de hemel" Het wordt weer eens tijd voor een Nederlandse Hoogstandje!!!!

Isis
29-10-2001, 21:58
Enric, bij Famke( of is 't nou Femke?!) heb ik 't idd wat minder maar bij sommigen...tenenkrommend!
En het is dan zelfs zo erg dat ik niks meer hoor buiten dat gehakkel van die lui...
Nee, heb 't commentaar niet gehoord van Paul Verhoeven...kan me er wel iets bij voorstellen; m'n exschoonma heeft 25 jaar geleden in Canada gewoond en had nog steeds de neiging om er engelse termen tussedoor te gooien...(ze was gewoon in NL geboren hoor, maar 't klinkt zo lekker interessant!):p

Nathan Strik
29-10-2001, 22:08
Discovery of Heaven heeft overwegend buitenlandse acteurs, dus met het Engels zit het wel snor hoor. Paar kleine gastrolletjes voor wat Nederlanders en dan heb je het wel gehad.
Trouwens Paul Verhoeven spreekt inderdaad vreselijk slecht Engels. Zijn uitspraak is nog erger dan die van Pronk en Lubbers samen. Maar het commentaar bij Starship Troopers was in ieder geval hilarisch. Trouwens ook de eerste keer dat ik een disclaimer zag voor een audiocommentaar dat de studio zich inhoudelijk distantieert van de inhoud van het commentaar. Watjes die Amerikanen... :D

Isis
29-10-2001, 22:10
Nathan, ik had begrepen dat er aardig wat nederlandse acteurs in meededen die behoorlijk grote rollen hadden...
Ga jij 'm ook bekijken in de bios?

Alexander de Mol
29-10-2001, 22:17
Morgenavond ga ik de film in de bios bekijken. Misschien met het voordeel dat ik één van de weinigen ben die het boek niet heeft gelezen.
Ik zal eens op de uitspraak letten van de NL acteurs... ;)

Gerrit
29-10-2001, 22:18
Ik zal eens op de uitspraak letten van de NL acteurs... ;) Moet je vooral doen als je de film voor jezelf wilt verpesten :-)

Isis
29-10-2001, 22:19
Nou, Alexander, ik denk juist dat dat in je nadeel gaat werken....over 't algemeen is 't verhaal van het boek beter!
Als ik de film ga bekijken, zie ik 'm "onbevangen"! Wat zeg ik dat toch weer netjes!:D

Alexander de Mol
30-10-2001, 08:17
Nou, Alexander, ik denk juist dat dat in je nadeel gaat werken....over 't algemeen is 't verhaal van het boek beter!Euhm...dan is het voor mij toch juist een voordeel? :confused:
Ik kan namelijk niet de vergelijking met het boek maken....wellicht besluit ik om alsnog het boek te gaan lezen.
Laat ik eens een (bediscussieerbare) stelling droppen:

Het is beter om eerst de film te zien en daarna het boek te lezen. Op deze manier kan je het verhaal, de omgeving en de karakters beter visualiseren.....:rolleyes:

Nathan Strik
30-10-2001, 14:11
Oh, raar. Ik had volgens mij ergens gelezen of op TV gezien dat de weinige Nederlanders die erin meespelen ook nog eens superkleine rolletjes hadden. Maar ik zal het binnenkort wel met mijn eigen ogen zien. Ik ben trouwens inderdaad van plan hem heel snel in de bios te gaan zien.


Nathan, ik had begrepen dat er aardig wat nederlandse acteurs in meededen die behoorlijk grote rollen hadden...
Ga jij 'm ook bekijken in de bios?

Isis
30-10-2001, 19:56
Oeps!
Niet goed gelezen, sorry Alexander!

Huib van Brummelen
08-11-2001, 23:03
Het boek was super. De film geeft er een goede weergave van. Ook goed voor je boekverslagen ;-)

Alexander de Mol
14-11-2001, 10:06
Morgenavond ga ik de film in de bios bekijken. Misschien met het voordeel dat ik één van de weinigen ben die het boek niet heeft gelezen.
Ik zal eens op de uitspraak letten van de NL acteurs... ;) Gisteren eindelijk in de gelegenheid om de film te bekijken. Ik moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk ben van deze nederlandse productie. Ondanks dat ik het boek niet ken en wel de indruk had dat met name het begin snel verteld moest worden was het geheel goed te volgen. Stephen Frey maakt absoluut indruk als serieuze acteur.
Zwaar minpunt vond ik de geforceerde entree van Monique van de Ven in een scene die totaal niets toevoegt aan de film (maar er puur is om de vrouw van de producer een rol te geven). Met mij waren er meer aanwezigen in de zaal die daar zo over dachten getuige de kuchgeluiden, diepe zuchten e.d.
De cameo van Edwin de Vries himself als Cubaanse militair was evenmin een lichtpunt (maar minder storend als die van z'n vrouw...).
De SFX waren in één van de laatste scenes helaas niet optimaal en een beetje te gekunsteld. (Men had wellicht even moeten 'shoppen' bij de CGI experts die de wonderen van John Coffey in The Green Mile hebben ondersteund.)
De muziek van Henny Vrienten vond ik daarentegen zéér sterk.

Kortom een, voor nederlandse begrippen, zeer sterke productie met enkele (voor mij persoonlijk) minpunten. Desalniettemin kan ik 'The Discovery of Heaven' absoluut aanbevelen.

Rolf Roggema
20-11-2001, 20:10
Vond de film super. Ben met m'n vriendin meegegaan omdat die de film graag wilde zien (na 2 keer het boek te hebben gelezen) en was zelf ook wel nieuwsgierig. Was erg goed, ga binnenkort met het boek beginnen.