PDA

Bekijk de volledige versie : Bij wie mogen wij langs om LCD/DLP thuis te bekijken?



chendy
26-03-2003, 23:54
Hi there!

Een vriend van mij wilt gaan projecteren met een LCD/DLP. Nu was zijn vraag of hij bij iemand thuis deze pj's kan bezichtigen:

http://www.welchintegrated.com/enews/electrograph/X1.jpg Infocus X1 DLP


http://www.loehneysen.de/bilder/piano.jpg Plus Piano DLP


http://www.herngwei.com/products/images/sanyo/plv-z1.gif Sanyo PLV-Z1 LCD


Bij wie mogen wij twee evt. langs om een kijkje te kunnen nemen en de pj's in actie te kunnen zien?

Mvg, Chendy.

Acinony
07-05-2003, 21:33
Ik ben pas bij iemand thuis wezen kijken die zo'n piano plus had staan... errug mooi beeld maar r1 was beter dan r2.

Nou wil ik ook nog ff kijken bij iemand met een LCD of CRT thuis, dus bij deze:
Ben ik geïnteresseerd om ff langs te komen als iemand zo aardig wil zijn.

Zowieso wil ik binnen aanzienlijke tijd langs Frank van ITC. (in emmeloord geloof ik)

Kijken doe ik met mijn handen, veeg mijn schoenen voor ik binnen kom én ben zindelijk... :lol:

PS

Ben eigenlijk ook geïnteresseerd in projectie tv's

Roland1
07-05-2003, 23:33
Ik ben pas bij iemand thuis wezen kijken die zo'n piano plus had staan... errug mooi beeld maar r1 was beter dan r2.

Komt omdat je van de panelen bij 16:9 maar 848 x 480px gebruikt en dat is dus niet echt toereikend voor PAL, maar wel goed voor NTSC.

Acinony
08-05-2003, 07:31
Ik ben pas bij iemand thuis wezen kijken die zo'n piano plus had staan... errug mooi beeld maar r1 was beter dan r2.

Komt omdat je van de panelen bij 16:9 maar 848 x 480px gebruikt en dat is dus niet echt toereikend voor PAL, maar wel goed voor NTSC.
Dus als ik het goed begrijp heb je er bij elke projector last van ?

Roland1
08-05-2003, 09:23
Dus als ik het goed begrijp heb je er bij elke projector last van ?
Mwoah, dat valt wel mee. Als je een XGA projector pakt en op 16:9-stand zet, houd je 1024 * 576 (16:9) over, waarin PAL wel goed 'past'.
Feit is alleen dat de wat goedkopere breedbeeldprojectoren vaak maar een paneelhoogte van 480px (o.a. Piano, Garbo) of 540px (Sanyo Z1, Pana AE300), waarbinnen PAL dus niet standaard past en zodoende (vaak) een 'soft' beeld zal geven.
Met CRT-projectoren heb je deze problemen in ieder geval niet en de hogere resolutie digitale projectoren ook niet.

Acinony
08-05-2003, 13:50
Ik vond de beeldkwaliteit van de piano plus overgens wel goedgenoeg.
Zit alleen met het feit dat je de lamp om het jaar/anderhalf moet vernieuwen en dat er een oprolbaar scherm bij moet komen...
Dit alles heb je met een projectie tv natuurlijk niet. Alleen moet je het dan weer doen met minder groot beeld. :?

pfff... wat is het leven toch moeilijk -> al die lastige keuzes. :lol:

Andries
29-05-2003, 17:22
Dus als ik het goed begrijp heb je er bij elke projector last van ?
Mwoah, dat valt wel mee. Als je een XGA projector pakt en op 16:9-stand zet, houd je 1024 * 576 (16:9) over, waarin PAL wel goed 'past'.


En wat zijn voorbeelden van die XGA pj's ?? en wat kosten die gemiddeld?
Morgen in Emmeloord es effe goed kijken weer. He, Aci! :)

Acinony
16-06-2003, 09:47
pfff... wat is het leven toch moeilijk -> al die lastige keuzes.
Nou, we zijn er thuis eindelijk uitgekomen, het word toch een projector !! :D
Hoogstwaarschijnlijk de Infocus X1, want het beeld was errug mooi en prijs/prestatie vond ik super.

Nu alleen nog kijken of we een hanmatig oprolbaar scherm nemen of dat ik een frame maak en gewoon een stuk van de rol koop.
Want dat scheelt zo een paar honderd euro..

PM
16-06-2003, 12:26
gefeliciteerd alvast!

Acinony
16-06-2003, 20:39
gefeliciteerd alvast!
Maar hij is er nog niet..... al dat wachten, grrr

Zodra hij er is, horen jullie het. :wink: