PDA

Bekijk de volledige versie : Kijkwijzer ...(en ouders)



SchumiFan
26-03-2003, 22:57
Wie is er vroeger wel is op de vingers getikt door je ouders en dat je een videoband(/dvd) terug moest brengen naar de videotheek of winkel

Ik ben nooit tegengehouden door mijn ouders als ik een horror huurde of iets dergelijks kocht.. toen ik 11/12 was zag ik een horror met een sticker voor 21 jaar en ouder .. ik dacht ah leuk die ga ik huren.. erg sneu gedoe alle maal met een boormachine :D.

Maar ik heb al een paar keer meegemaakt dat een moeder (met kind) een dvd/video terug brengt bij Bart Smit van dat mag mijn kind helemaal niet kopen enzo .. blabla .

Maar eigenlijk vind ik het ook belachelijk dat er hele trieste films tussen staan bij BartSmit enzo .. kan er niet bij. Wie bepaalt het welke films er bij dat soort winkels liggen.

Laat je verhalen horen ?!!

Splatterhead
27-03-2003, 07:32
.. toen ik 11/12 was zag ik een horror met een sticker voor 21 jaar en ouder .. ik dacht ah leuk die ga ik huren.. erg sneu gedoe alle maal met een boormachine :D.



Zal wel Driller Killer geweest zijn. Flut film ;)

Ik heb zelf nooit problemen gehad met mijn ouders vroeger toen ik in mijn tiener jaren was. Ben nu 32.
Mocht alles wel zien.

Vorig jaar in een videotheek zag ik het volgende.
Er komen een stel ouders binnen met hun zoontje. Hun zoontje wou een bepaalde film zien en loopt naar de horror afdeling.
Ik schatte hem op 10,11, of 12 jaar.

Vervolgens wijst hij een Nightmare On Elmstreet film aan en zegt dat hij die wil zien.
Zijn ouders pakken de band (het was vhs), bekijken de hoes en vervolgens huren ze de film voor hem.
Het zoontje loopt blij achter hun aan.

Als horror liefhebber was ik bijna ontroerd door dit schouwspel. 8)

SchumiFan
27-03-2003, 16:08
Zal wel Driller Killer geweest zijn. Flut film ;)

Nee, volgens my was het deze .. Slumber Party Massacre, The (1982) .. alleen was het dacht ik onder naam "Stab in the Dark" .

Camille
27-03-2003, 18:04
Mijn ouders hebben eigenlijk ook nooit echt problemen gemaakt over bepaalde films.

Joost v.d. Ham
27-03-2003, 22:41
Ik weet nog dat ze een hele tijd geleden (jaren) niet wilden dat ik naar Natural Born Killers keek. :D

verder hebben ze nog nooit wat gezegd....

Gabriel B.
28-03-2003, 13:53
Met mijn ruimdenkende ouders heb ik daarvan nooit last gehad.
Nooit gecensureerd geweest op film, literatuur of stripverhalen.

Gabriel B.
28-03-2003, 13:56
.. toen ik 11/12 was zag ik een horror met een sticker voor 21 jaar en ouder .. ik dacht ah leuk die ga ik huren.. erg sneu gedoe alle maal met een boormachine :D.



Zal wel Driller Killer geweest zijn. Flut film ;)

Ik heb zelf nooit problemen gehad met mijn ouders vroeger toen ik in mijn tiener jaren was. Ben nu 32.
Mocht alles wel zien.

Vorig jaar in een videotheek zag ik het volgende.
Er komen een stel ouders binnen met hun zoontje. Hun zoontje wou een bepaalde film zien en loopt naar de horror afdeling.
Ik schatte hem op 10,11, of 12 jaar.

Vervolgens wijst hij een Nightmare On Elmstreet film aan en zegt dat hij die wil zien.
Zijn ouders pakken de band (het was vhs), bekijken de hoes en vervolgens huren ze de film voor hem.
Het zoontje loopt blij achter hun aan.

Als horror liefhebber was ik bijna ontroerd door dit schouwspel. 8)
Hier weet ik het eerlijk gezegd niet.
Ik ben niet degene die een bepaalde leeftijd zal linken aan een bepaalde film maar ik vind wel dat ouders hun kinderen moeten beschermen tegen bepaalde beelden en verhalen.
Ik bedoel hier wel degelijk beschermen, niet weghouden of verbieden.
Als je denkt dat je kind een bepaalde film aankan maar misschien toch twijfels hebt, kijk dan lekker mee met de kleine.
Nogmaals, generaliseren is hier onmogelijk. Dat moet elke ouder voor zijn/ haar eigen kind uitmaken.

Ernest Hamstra
28-03-2003, 16:56
Click (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=7609)

Kasper P.
28-03-2003, 16:57
K mag eigenlijk alles huren of kopen wat k wil koop al de wat hardere films vanaf een jaar of 9 :P :twisted: