PDA

Bekijk de volledige versie : Roger Waters In The Flesh World Tour 2002 in Rotterdam



Martin van Tuijl
25-10-2001, 15:50
Voor de muziek liefhebbers onder ons (en dat zijn er nogal wat volgens mij), ik ontving net dit heugelijke nieuws in mijn mailboxje:

Roger Waters, de mede-oprichter van het legendarische Pink Floyd, komt met zijn 'In the Flesh' tour naar Ahoy' in Rotterdam. Op 15 mei 2002 kun je van een drie uur lange show genieten waarin Waters een overzicht geeft van zijn gehele carrière. Naast recent werk van zijn laatste solo albums zal hij ook teruggrijpen naar klassiekers van Pink Floyd. Verwacht dus meesterwerken van historische albums als 'The Wall' en 'Dark Side Of The Moon', maar ook minder bekend werk van 'Animals' en 'Wish You Were Here'.
Dit alles met volledig surround quadrofonisch geluid en gigantische video-projecties. Je zit als publiek dus tussen de marcherende hamers en vliegende varkens.

Dit optreden maakt deel uit van zijn 'In The Flesh World Tour'. In 1999 toerde Waters al met deze show door de Verenigde Staten, alle 50 shows waren toen volledig uitverkocht. En dat is niet zo gek want het was de eerste tour van Waters sinds het legendarische concert "The Wall" in 1990 in Berlijn. (Daar was ik dus bij! :cool: )

De voorverkoop voor dit avondvullende concert in Rotterdam start aanstaande zaterdag om 10.00 uur. Let op: Het concert start op 15 mei 2002 om 20.00 uur stipt!. Omdat het concert drie uur gaat duren is er geen voorprogramma, maar zal er wel een pauze zijn.

15 mei 2002
Ahoy'- Rotterdam
Aanvang: 20.00 uur STIPT!
Entree: fl. 85.00 ( 38.57 Euro) - fl. 90.00 (40.84 Euro) - fl. 95.00
43.11 Euro)

Kaartverkoop vanaf zaterdag (27-10) aanstaande 10.00 uur door Ticket Service via de grotere postkantoren, VVV's en GWK's, 0900-300.1250 (99 ct.p.m), http://www.ticketservice.nl en de bekende voorverkoopadressen.

Tot volgend jaar! :D

Paul Ranft
26-10-2001, 19:34
Ik lig voor de kassa! :D van de ticketservice.

Een concert van Floyd of van Waters moet je een keer in je leven meegemaakt (gevoeld) hebben.

Martin van Tuijl
27-10-2001, 00:46
Ik lig voor de kassa! :D van de ticketservice.
Ik lig naast je! :D Ik heb The Wall, Roger Waters, in 1990 in Berlijn gezien en later nog 2 keer Pink Floyd in Rotterdam en Nijmegen. Ik heb tot op heden nog nooit zulke mooie 'shows' gezien cq gehoord. Persoonlijk is Roger Waters voor mij Pink Floyd. Als ik hier geen kaarten voor kan krijgen dan word ik gek :eek:

Martin van Tuijl
27-10-2001, 15:40
He Paul, ik heb 'vloer' kaarten en jij? :) Als je me nu een dvd.nl t'shirt opstuurt dan kunnen we elkaar herkennen en volgend jaar ff een biertje drinken. :D :D

Paul Ranft
27-10-2001, 17:38
Sjit man...de ticketservice was vanaf 09:55 uur steeds in gesprek...Ik ben ondertussen de tel kwijt hoe vaak ik het heb geprobeerd :mad:
Maandag maar weer proberen

Martin van Tuijl
29-10-2001, 01:15
Tsja, ik ben gewoon even naar het GWK gegaan en heb daar voor bijna duizend gulden aan kaarten gehaald, er wouden nog een paar mensen mee! :) Het is op dit moment nog niet uitverkocht, dus actie ondernemen maandag! :D

Paul Ranft
29-10-2001, 15:16
UITVERKOCHT :mad: :confused:

volgende week ff terugbellen

Martin van Tuijl
29-10-2001, 16:08
volgende week ff terugbellen
Das balen! :eek: Waarom terugbellen? Komt er misschien een extra concert? Misschien een schrale troost maar ik las net deze info: A deluxe DVD version of "In The Flesh"--featuring a Hi Definition live concert video with 5.1 Dolby Digital and LPCM Stereo music mixes, a 30-minute behind-the-scenes documentary, band biographies, still photographs, projected images, lyrics, and more--is currently in the works with a release date TBA.
[ http://www.roger-waters.com ]

Das in ieder geval ook iets om naar uit te zien! :)

UPDATE
Great news, in time for Christmas shopping! We just finished speaking to a source with intimate first-hand knowledge, who informed us that the DVD and SACD multi-channel formats of Roger Waters 'In The Flesh' 2000 are to be released on november 9th, 2001. :) :)
[ http://www.myrogerwaters.com/testpage.htm ]

Paul Ranft
29-10-2001, 19:12
Het is toch niet te geloven. Na 1 dag uitverkocht. Ik kan er nog niet over uit... snik...

Dat van maandag terugbellen vertelden ze me aan de ticketlijn. Dan is bekend welke kaarten er niet opgehaald zijn....
Kan Antwerpen nog even proberen...

Als jij er nog eentje over hebt.... hou ik me aanbevolen...

Dennis
30-10-2001, 20:35
Fans,

Ik heb gelukkig kaartjes voor antwerpen, ik zit daar nog zeer goed ook dus ik ben zeer gelukkig. Ik denk dat er nog wel kaartjes zijn voor Antwerpen hier het tel. nummer:+32-34-0000-34. Als ik kijk naar het tour schema is er nog plaats voor extra conserten. Laten we hopen dat deze er ook zal komen want na zo'n lange tijd zal ik toch wel twee keer moeten gaan ( was ook te laat voor ahoy).Hopenlijk zie ik jullie allen terug op een consert van de enige echte Mister Pink Floyd.

Martin van Tuijl
31-10-2001, 21:59
Als ik kijk naar het tour schema is er nog plaats voor extra conserten. Een vrij betrouwbare bron vertelde mij dat dat uitgesloten is. Tussen sommige concerten zitten 1 of 2 dagen waar op niet gespeeld word, maar dat zijn verplaatsing/opbouw/rust dagen. Roger Waters neemt nog al wat apparatuur mee zo als je weet en word ook een dagje ouder :)

Paul Ranft
05-11-2001, 09:02
JOEPPIE!!! JOEPPIE JOEPPIE!!

Ik ben d'r ook op 15 mei 2002!!!

:D

Martin van Tuijl
09-11-2001, 08:49
JOEPPIE!!! JOEPPIE JOEPPIE!!

JOEPPIE!!!
:D

ps
De DVD is uitgesteld (what else is new..) naar december.

Martin van Tuijl
04-12-2001, 16:40
De DVD is uitgesteld (what else is new..) naar december. According to Sony Music:

We apologize for the length of time it took to create this title.
But it is done!
We will release "In The Flesh" on Dec. 18 in the US. We hope to have a Region 2 version of "In The Flesh" out by Christmas. Keep an eye out for it.
Please enjoy!

Bron: REG (http://www.rogerwaters.org/2001-current.html#NOV01)

Paul Ranft
04-12-2001, 21:42
Waar kan ik um bestellen? :p

Martin van Tuijl
05-12-2001, 01:53
Waar kan ik um bestellen? :p Als je regio 1 wilt hebben klik dan HIER (http://www.cdnow.com/cgi-bin/mserver/SID=489566421/pagename=/RP/MOVIES/mv_item.html/itemid=1480868)
Regio 2 is zoals vermeld nog niet precies bekend ;)

Alex van den Berg
05-12-2001, 02:51
Regio 2 is zoals vermeld nog niet precies bekendUit je bericht maak ik op dat er naar gestreefd wordt om 'm voor de Kerstmis te releasen, dus ik denk dat we 'm in de week na 18 december in de bakken van de diverse verkooppunten kunnen aantreffen... toch?

Martin van Tuijl
05-12-2001, 07:55
toch?Dat is wel de bedoeling, maar in DVD land weet je het maar nooit. Het zou in ieder geval een mooi pakje zijn voor onder de kerstboom :)

Martin van Tuijl
10-12-2001, 16:07
Regio 2 is zoals vermeld nog niet precies bekend...
Hmmm, de regio 1 versie duikt op steeds meer websites op, maar over een regio 2 versie is alles nog in het duister. Wie van de heren van DVD.nl heeft goede contacten met Sony Music en trekt daar ff aan de bel? Ik kan het zelf natuurlijk ook wel doen, maar dit lijkt me meer een klusje voor experts ;)

Martin van Tuijl
07-01-2002, 13:11
Regio 2 is zoals vermeld nog niet precies bekend
Voor wie het intereseert, ik kreeg vandaag de volgende e-mail:
Beste Martin,

Een exacte datum is nog niet bekend. De verwachting is dat de DVD rond februari/maart in de winkels moet liggen.

Met vriendelijke groet,
Sony Music

Nog even geduld dus.. :rolleyes:

MrSissor
14-01-2002, 13:02
Middag

Ik ga lekker ook!
Als echte pink floyd fan.
Maar wat ik wou zeggen volgens mij staat de in the flesh tour ook op dvd,in ieder geval op cd want die heb ik zelf.

Met Vriendelijke Groet

Martin van Tuijl
14-01-2002, 23:45
Middag
Maar wat ik wou zeggen volgens mij staat de in the flesh tour ook op dvd..Ook goeiemorgen! Bedankt voor de tip! Dat wist ik nog niet! :D

Paul Ranft
15-01-2002, 23:02
Ik verwacht dat Sony Nederland de R1 versie zal adopteren. Vrijwel zeker zal dan het beeld in 4:3 formaat op de R2 DVD geplaatst worden :( Het geluid zal wellicht net als bij de R1 uitvoering ook in DD 2.0 formaat vastgelegd worden.

De eerste reacties van het R1 front zijn in ieder geval veelbelovend. Maar ja of die reacties daadwerkelijk objectief zijn vraag ik mij af. Afwachten maar.

Martin van Tuijl
16-01-2002, 21:42
Ik verwacht dat Sony Nederland de R1 versie zal adopteren. Vrijwel zeker zal dan het beeld in 4:3 formaat op de R2 DVD geplaatst worden Dit valt te lezen op rogerwaters.com over de R1 versie:
MESSAGE FOR WIDESCREEN TV OWNERS

To view the "In The Flesh - Live" DVD in the correct aspect ratios, the following adjustments are required:

Widescreen 16x9 Television - DVD player set to output 16x9:

For menus and all "added value" material: Set TV monitor to 4x3
For main program: Set TV monitor to 16x9

NOTE: No adjustment is necessary for Standard 4x3 Televisions

Wat ze hier nu precies mee bedoelen?
:rolleyes:

Paul Ranft
16-01-2002, 22:23
Wat ze hier nu precies mee bedoelen?
:rolleyes:

Geen idee. Maar als ik Amazon (http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/stores/detail/-/dvd/B00005U122/tech-info/ref=pm_dp_ln_d_2/102-8106182-0189756) er op na sla zie ik heel wat anders!

suedje
12-02-2002, 11:30
Voor degene die nog geen kaartje(s) hebben voor ahoy, via ticketservice.nl zijn nog kaarten verkrijgbaar voor een
Roger Waters preparty in Nighttown, met concertkaart voor Ahoy.
Vanaf 16.00 uur kan je in Nighttown terecht voor een preparty, inclusief eten en drinken. Daarna ga je naar Ahoy (ik weet niet of het met eigen vervoer is of niet) voor het concert (1e rang kaartje)

Dit alles voor het luttele bedrag van eur 126,00 (excl. service kosten)

richard (die gelukkig al een kaart heeft)

Martin van Tuijl
26-03-2002, 18:12
Ik verwacht dat Sony Nederland de R1 versie zal adopteren. Vrijwel zeker zal dan het beeld in 4:3 formaat op de R2 DVD geplaatst worden Goed nieuws! Info over de release in deze thread (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=5775)

Paul Ranft
15-05-2002, 23:39
Na de DVD "grijs" te hebben gedraaid en lasogen van het scherm te hebben gekregen was het eindelijk zover. In een uitverkocht en stampvol Ahoy in R'dam gaf Roger Waters het enige concert in Nederland (snik). Op 1 nummer na werd de In The Flesh DVD gespeeld (met lichte wijziging in de volgorde van de songs). Het laatste nummer was de nieuwe song dat Flickering Flame heet.
Voor de pauze vond ik het concert enigzins plichtmatig waarbij het geluid dat uit de synthesizer tijdens "Shine On Your Crazy Diamond" kwam, klonk alsof een Casio orgeltje stond te pruttelen. Overigens blijkt maar weer eens dat Ahoy de akoestiek heeft van een hondehok met gordijnen maar dat mocht de pret niet drukken. Na de pauze kwam de band pas goed op gang en ging ik volledig uit het dak.

Tot zover een kort verslag van een bewogen avond maar prima concert.

Martin van Tuijl
16-05-2002, 01:56
Ben net weer thuis na een lange terugreis. Ben erg moe en kan nog niet echt een goed verslag geven. Ik heb genoten. Ik ga met Paul mee dat deel 2 het betere gedeelte was...
Later meer. Ben erg blij er bij geweest te zijn. Wat een heerlijke avond!

R. Schaap
16-05-2002, 01:59
klinkt leuk martin

suedje
16-05-2002, 13:30
Deze haalde ik van Mojo.nl af, en zegt eigenlijk genoeg :

Quote
"Nooit gedacht dat drie uur te kort kan zijn voor een concert!!!! "
Unquote

Wij zijn bijna nog te laat binnen gekomen, vanwege de gigantische rijen voor de deur. De lichten gingen uit toen we binnenkwamen en toen we gingen zitten begon Roger met aftellen. Daarna 3 uur lang genieten en heel veel kippevel momenten.

Axioma
29-05-2002, 11:49
Aan alle forum-leden die aanwezig waren op het concert , de kans dat jullie vereeuwigd worden op CD is groot :

Several shows of Roger's 2002 tour will appear on CD. There are rumours of deluxe 2CD sets of Rotterdam and Cologne.

Ik zal ze zeker aanschaffen.Ik verwacht trouwens een SB opname van Italie via een vriend.

Martin van Tuijl
30-05-2002, 01:12
Several shows of Roger's 2002 tour will appear on CD. There are rumours of deluxe 2CD sets of Rotterdam and Cologne.

Ik neem aan dat het hier om bootlegs gaat? Heb het daar niet zo op, maar Rotterdam ik wil nog wel overwegen.. als aandenken ;)

En wat is je bron?

suedje
30-05-2002, 07:58
Ik heb het gelezen op The Dutch Progressive Rock Page (www.dprp.vuurwerk.nl) in het nieuws van 26.05.2002.
En volgens mij moet het om een officiele uitgave gaan. Bootlegs worden daar niet besproken. Deze site is wel een must voor de liefhebbers van deze muziek.