PDA

Bekijk de volledige versie : Origineel beeldformaat: JA! Maar hoe zit het met het geluid?



Jaded
29-03-2003, 08:55
Velen onder jullie mijden een release als de pest als deze niet in het originele beeldformaat gezet is. Wat uiteraard begrijpbaar is.

Maar hoe zit het met het geluid?
Daar hoor ik bitter weinig over. Luisteren jullie naar de originele 2.0 track of gaan jullie steevast voor het gemixte 5.1 spoor?

Alex T
29-03-2003, 12:23
Voor oude films maakt het mij niet zoveel uit of het 1.0 of 2.0 is.
Als een oude film 5.1 heeft, dan is het toch meestal een veredelde mix wat weinig toegevoegde waarde heeft. Althans dat vind ik.
Waar ik me wel druk om maak zijn nieuwe films waar 2.0 op de disc zijn gezet. Een voorbeeld is de nederlandse uitgave van Battle Royale.

M Balje
29-03-2003, 12:27
Op de meeste dvds die ik heb heb ik 5.1,2.0 of 1.0 en kan dus niet kiezen.
Bij sommigen dvd's kan ik wel kiezen zoals bij Speed Se,tussen de DD of de dts track en kies dan voor de DD track omdat ik geen aparatuur heb om dts te beluisteren.
Kies ook altijd voor de orginelen audio (engels) met Nl subs.(bij de extra's (vaak in 2.0) kan dat meestal niet en kies ik voor Engelse subs.)

Lex v/d Moolen
29-03-2003, 12:35
Bij oude films lijkt het me ook beter om naar de orginele 1.0 og 2.0 track te luisteren, dan een geremixte 5.1.
Maar is ie 5.1 opgenomen en hij wordt verkracht naar 2.0 is eigenlijk schandalig, en toch gebeurt het, met name DVD's voor de Nederlandse markt. :x

Haay1971
31-03-2003, 17:03
Om een goed voorbeeld te geven van een 1.0 naar 5.1 remix.... The Terminator S.E. die vorig jaar uitkwam. Die film draaide ooit met mono geluid in de bioscoop omdat James Cameron destijds gewoon het budget niet had voor een stoere surround track. Voor de release van vorig jaar heeft een sound-studio in Engeland die hele mono track uit elkaar getrokken en per geluidje bepaald uit welke speaker het zou behoren te komen bij een 5.1 opstelling. Ik vind het geluid dan ook een flinke verbetering t.o.v. de mono track die op de eerste release van The Terminator stond.

Mits een remix naar 5.1 met de nodige aandacht en liefde voor de film is gedaan vind ik persoonlijk het te prefereren boven een oorspronkelijke 1.0 of 2.0 track.