PDA

Bekijk de volledige versie : Free Record Shop en internetbestellingen?



Jaded
29-03-2003, 09:03
Krijg je een nieuw exemplaar als je bij FRS online dvd's besteld?
Ja dacht ik altijd ... tot nu.

Ik heb net o.a. Heaven & Earth toegekregen en de hoes ziet eruit alsof het drie weken in de winkel heeft gelegen. Voor wie de release kent, het is een WB snapper (zo noemen die krengen toch he?). De stukjes karton zijn langs de zijkanten al omgeplooid en er staan krassen op de hoes (de typische kwalen dus). Buiten dat was er ook geen seal meer om.

Is dit nu gebruikelijk voor FRS?
Als ik online dvd's bestel ik wel (nee eis ik) dat ze een gesealde en uiteraard in perefte staat verkerende dvd opsturen!

Mark de Jong
29-03-2003, 09:08
Is gebruikelijk voor de FRS. Sterker nog, ik kan me niet herinneren dat ik ooit een DVD van hun (die via Internet besteld was) in seal heb gekregen. Pas geleden nog had ik Abre Los Ojos besteld. Krijg ik 'em half kapot mee (zag het pas toen ik thuis kwam :(). Het karton van de hoes was helemaal kapot, en daar betaal je dan de volle prijs voor. Das pas echt een slechte zaak.

Jaded
29-03-2003, 09:13
Door dom toeval (mijn eigen onoplettendheid) heb ik deze titel 2 maal besteld.
1 keer bij de FRS en 1 keer bij Van Leest in die 2 voor € 25 aktie.
Die van Van Leest kwam eerst aan in perfecte conditie en gesealed. Ik heb die opengemaakt ...
Nu komt die van de FRS aan in deze conditie.

Ik dacht de laatste door te verkopen, maar nu zit ik met 2 versies die niet meer in de seal zitten. :(

Eigenlijk zou ik die van de FRS moeten terugsturen, maar dan ben ik weer verzendkosten kwijt!

Gabriel B.
29-03-2003, 10:05
FRS heeft zo af en toe zijn voordelen, maar bestellen via internet is daar duidelijk geen van. :(

Lester Burnham
29-03-2003, 11:16
Ik heb gisteren 10 DVD´s opgehaald bij de winkel, en al zaten ze niet allemaal in seal. 9 DVD´s zien er goed uit en eentje redelijk goed (kleine bijna niet zichtbare hoes beschadiging).

Heb ik nu geluk gehad? :D of is dit het voordeel van afhlen in de winkel? :roll:

Mark de Jong
29-03-2003, 11:23
Ik heb gisteren 10 DVD´s opgehaald bij de winkel, en al zaten ze niet allemaal in seal. 9 DVD´s zien er goed uit en eentje redelijk goed (kleine bijna niet zichtbare hoes beschadiging).

Heb ik nu geluk gehad? :D of is dit het voordeel van afhlen in de winkel? :roll:

Ik haal ze ook altijd in de winkel, maar meestal zijn de DVD's toch al redelijk beschadigd (kleine deukjes etc.). Heb er meestal niet zo heel veel problemen mee, maar wel als de cases volledig beschadigd zijn (zoals dus Abre Los Ojos). Niet echt een voordeel dus als je het mij vraagt :)

Niels Simons
29-03-2003, 11:25
ik heb er 20 gehaald gisteren allemaal in seal,minority report uit de winkel gekocht ook in seal,zagen er allemaal perfect uit!

zelfs mijn friends megadoos zat nog in seal......

niels

Harry B.
29-03-2003, 11:58
Ik had laatst ook 6 dvd's besteld, en daarvan zat er geeneen nog in seal, terwijl dat voorheen wel altijd het geval was. Beetje jammer :cry:

eevano
29-03-2003, 12:14
Ikzelf bestel zowel in Belgie als Nederland bij de frs,ga ze wel altijd afhalen in winkel,in Belgie waren ze tot nu toe allemaal geseald,in Nederland niet.

John
29-03-2003, 12:28
Volgens mijn vaste FRS dealer halen ze heel vaak de DVD's uit andere winkels weg (zal waarschijnlijk vaak bij Fame zijn). Ze zijn dus zeker niet altijd nieuw uit de verpakking. En dat zal de gemiddelde FRS medewerker je ook nooit wijsmaken (denk/hoop ik).

Rochan
29-03-2003, 13:45
Heb 2 keer bij FRS besteld en kreeg de dvd's perfect binnen, dus ook ook nog in seal :) Ik heb ze wel naar de winkel laten sturen, want dat scheelde weer verzendkosten :)

X
29-03-2003, 17:42
Ik denk dat er géén verschil zit tussen winkel vrrd en internet vrrd en waar een titel nodig is deze wordt overgeboekt. Misschien was die titel
die je besteld had maar niet netjes was qua hoes inderdaad al een tijdje
een winkel exemplaar geweest.

In principe zou het zo moeten zijn natuurlijk dat de vrrd gewoon gescheiden wordt voor internet bestellingen en winkel vrrd.

Remco87
29-03-2003, 17:58
Ik had dat pas ook. ik kreeg face off toegestuurt. een deuk in de achterkant en er zaten nog stickerresten op :|

mission impossible en mission impossible 2 kreeg ik trouwens wel geseald opgestuurt

groeten remco

Dennis V.
30-03-2003, 20:04
Ik koop dus nooit bij FRS via internet door al dit gedoe... bij Play weet je tenminste wat je krijgt !

Herjan
30-03-2003, 23:13
Alle DVD's die ik via FRS.nl bestel, laat ik in de winkel vlakbij m'n werk bezorgen en haal ze daar op. Tot nu toe allemaal in seal en perfect in orde!

Waarschijnlijk ben ik 1 van de gelukkigen die nog steeds geen klachten heeft over de FRS. De winkel waar ik het over heb is overigens de FRS in het Alexandrium (Rotterdam).

Graven
31-03-2003, 12:55
Volgens mij is het zo dat je die slechte (misschien 2de handse) DVD's op kosten van FRS kan terugsturen. Je hebt namelijk niet gekregen waar je voor betaald hebt (er staat niet uitdrukkelijk op de site dat je ook een 2de hands/geretourneerd exemplaar kan krijgen). Misschien is er een advocaat op het forum die het zeker weet...

Oudgebruiker3
31-03-2003, 15:05
Volgens mij is het zo dat je die slechte (misschien 2de handse) DVD's op kosten van FRS kan terugsturen. Je hebt namelijk niet gekregen waar je voor betaald hebt (er staat niet uitdrukkelijk op de site dat je ook een 2de hands/geretourneerd exemplaar kan krijgen). Misschien is er een advocaat op het forum die het zeker weet...

...gooi 't op een wilsgebrek, zou ik zeggen.

Jaded
31-03-2003, 16:06
...gooi 't op een wilsgebrek, zou ik zeggen.
Of gooi het in een veiling op een grote dvd site van Nederland zodat velen weten wat de FRS zoal durft opsturen naar hun klanten ... ;)

Graven
31-03-2003, 17:12
...gooi 't op een wilsgebrek, zou ik zeggen.
Of gooi het in een veiling op een grote dvd site van Nederland zodat velen weten wat de FRS zoal durft opsturen naar hun klanten ... ;)

Beetje vreemd, jullie hebben er blijkbaar grote moeite mee dat FRS die spullen slecht afleveren, maar jullie willen er niets aan doen....... op die manier wordt het ook nooit beter.

Jaded
31-03-2003, 17:17
Beetje vreemd, jullie hebben er blijkbaar grote moeite mee dat FRS die spullen slecht afleveren
Lijkt me logisch.


maar jullie willen er niets aan doen....... op die manier wordt het ook nooit beter.
Zo zie ik het niet.
1ste optie:
Mailen naar FRS, wachten op een reply (dagen ...), bubbeltjesenveloppe kopen + postzegels betalen, wachten op een nieuwe versie en we zijn weeral weken verder.
2de optie:
In de veiling gooien zodat genoeg mensen zien wat voor goederen ze leveren, er komen dan nog genoeg mensen met slechte FRS ervaringen over de boeg. En zo belet je eventueel nieuwe mensen dat ze aankopen doen via hun online gebeuren.

Ik koos (en kies) voor de tweede optie, in mijn ogen veel doeltreffender dan de eerste.
Als het nu om een dure dvd zou gaan, dan zou ik natuurlijk wel de 1ste optie nemen.
Maar het gaat om een € 12 geloof ik. En wat ook belangrijk is: ik heb hem dubbel.

Mark de Jong
31-03-2003, 17:27
Mailen naar FRS, wachten op een reply (dagen ...)

Krijg jij zelfs mail terug ? Hmm... ik krijg nooit een reactie (goed, mijn mails zijn dan meestal ook niet zo heel vriendelijk; zitten vol met klachten) :)
Maar dan toch, zelfs de Wehkamp reageert op m'n boze mails. Das dus geen service.

Graven
31-03-2003, 17:33
Beetje vreemd, jullie hebben er blijkbaar grote moeite mee dat FRS die spullen slecht afleveren
Lijkt me logisch.


maar jullie willen er niets aan doen....... op die manier wordt het ook nooit beter.
Zo zie ik het niet.
1ste optie:
Mailen naar FRS, wachten op een reply (dagen ...), bubbeltjesenveloppe kopen + postzegels betalen, wachten op een nieuwe versie en we zijn weeral weken verder.
2de optie:
In de veiling gooien zodat genoeg mensen zien wat voor goederen ze leveren, er komen dan nog genoeg mensen met slechte FRS ervaringen over de boeg. En zo belet je eventueel nieuwe mensen dat ze aankopen doen via hun online gebeuren.

Ik koos (en kies) voor de tweede optie, in mijn ogen veel doeltreffender dan de eerste.
Als het nu om een dure dvd zou gaan, dan zou ik natuurlijk wel de 1ste optie nemen.
Maar het gaat om een € 12 geloof ik. En wat ook belangrijk is: ik heb hem dubbel.

IMO wordt het met je tweede optie niet beter, als er niet bij de FRS geklaagd wordt, weten ze ook niet dat mensen er een probleem mee hebben, dus zullen ze er niets aan doen. Daarnaast is er ook de mogelijkheid om te bellen en/of de plaatselijk FRS te bezoeken.

Let op, ik probeer je niet te overtuigen dat ik wel of niet gelijk heb. Ik ben alleen van mening dat je als consument best mag eisen dat je krijgt waar je om vraagt, zeker als het om grote bedrijven gaat.

Mark de Jong
31-03-2003, 17:37
Met andere woorden ligt het dus (een beetje) aan ons ? De FRS dient gewoon standaard artikelen in perfecte staat (af) te leveren en niet met allerlei scheuren, krassen, deuken etc.
Maar das mijn mening... :)

Graven
31-03-2003, 17:40
Met andere woorden ligt het dus (een beetje) aan ons ?

Ik zou graag willen weten waar je dat uithaald, want dan ben ik niet duidelijk geweest

Mark de Jong
31-03-2003, 17:43
Ik zou graag willen weten waar je dat uithaald, want dan ben ik niet duidelijk geweest

Ik haal dat uit het volgende:

"...als er niet bij de FRS geklaagd wordt, weten ze ook niet dat mensen er een probleem mee hebben, dus zullen ze er niets aan doen."

Maar dat heb ik dus verkeerd opgepakt begrijp ik ? Hoe dan ook, het kwam wel zo over :)

Graven
31-03-2003, 17:47
Ik zou graag willen weten waar je dat uithaald, want dan ben ik niet duidelijk geweest

Ik haal dat uit het volgende:

"...als er niet bij de FRS geklaagd wordt, weten ze ook niet dat mensen er een probleem mee hebben, dus zullen ze er niets aan doen."

Maar dat heb ik dus verkeerd opgepakt begrijp ik ? Hoe dan ook, het kwam wel zo over :)

Ik bedoel gewoon dat iemand/ een bedrijf moet weten wat die fout doet, wil die kunnen veranderen, leek me duidelijk..... :?

Mark de Jong
31-03-2003, 17:53
Ik bedoel gewoon dat iemand/ een bedrijf moet weten wat die fout doet, wil die kunnen veranderen, leek me duidelijk..... :?

Ja, ok, maar dan moeten WIJ dus teruggaan met een defect artikel (of artikelen) terwijl de FRS in eerste instantie al ervoor had moeten zorgen dat deze in perfecte staat waren. Daarom kwam het bij mij een beetje erop neer dat het onze schuld was. Wij zouden eigenlijk niet moeten teruggaan, de FRS zou het gewoon meteen goed moeten doen (en dat weten ze). Misschien begrijp je nu waarom ik dat dus dacht... maar misschien ook niet :lol:

Graven
31-03-2003, 18:11
Ja, ok, maar dan moeten WIJ dus teruggaan met een defect artikel (of artikelen) terwijl de FRS in eerste instantie al ervoor had moeten zorgen dat deze in perfecte staat waren.

je gaat toch ook terug als je TV kapot is/defect wordt afgeleverd?

Mark de Jong
31-03-2003, 18:28
Ja, ok, maar dan moeten WIJ dus teruggaan met een defect artikel (of artikelen) terwijl de FRS in eerste instantie al ervoor had moeten zorgen dat deze in perfecte staat waren.

je gaat toch ook terug als je TV kapot is/defect wordt afgeleverd?

Inderdaad, maar daarvan weet je van tevoren nog niet of ie kapot is. Bij de DVD's van de FRS is dat duidelijk zichtbaar.

Graven
31-03-2003, 18:32
Inderdaad, maar daarvan weet je van tevoren nog niet of ie kapot is. Bij de DVD's van de FRS is dat duidelijk zichtbaar.

Een TV krijg je ook vanuit een magazijn, kan ook wat mis mee zijn, dat gebeurde bij de laatste TV die ik heb gekocht.

Mark de Jong
31-03-2003, 18:34
Inderdaad, maar daarvan weet je van tevoren nog niet of ie kapot is. Bij de DVD's van de FRS is dat duidelijk zichtbaar.

Een TV krijg je ook vanuit een magazijn, kan ook wat mis mee zijn, dat gebeurde bij de laatste TV die ik heb gekocht.

Wat ik bedoel is, bij een TV is dat niet zichtbaar totdat je 'em openmaakt en/of bekijkt. Bij de DVD's van de FRS zie je al dat de krassen en deuken erin zitten. Dus ook de medewerkers zien dat, maar zoals ik al zei doen ze daar niets aan.

Herjan
31-03-2003, 18:41
Dat is niet helemaal waar. Ik had eens de dubbel-DVD van Bruce Springsteen gekocht, waarvan disc 1 beschadigd was. Zonder problemen kon ik de volledige aankoop omruilen voor een nieuwe.

Graven
31-03-2003, 18:43
Wat ik bedoel is, bij een TV is dat niet zichtbaar totdat je 'em openmaakt en/of bekijkt. Bij de DVD's van de FRS zie je al dat de krassen en deuken erin zitten. Dus ook de medewerkers zien dat, maar zoals ik al zei doen ze daar niets aan.

Kan ook bij de post mis zijn gegaan

Mark de Jong
31-03-2003, 18:50
Wat ik bedoel is, bij een TV is dat niet zichtbaar totdat je 'em openmaakt en/of bekijkt. Bij de DVD's van de FRS zie je al dat de krassen en deuken erin zitten. Dus ook de medewerkers zien dat, maar zoals ik al zei doen ze daar niets aan.

Kan ook bij de post mis zijn gegaan

Weinig kans, aangezien ik ze altijd zelf afhaal in de winkel. Goed, bij anderen kan dat wel het geval zijn uiteraard, maar ik betwijfel het zeer.

Mark de Jong
31-03-2003, 18:50
Dat is niet helemaal waar. Ik had eens de dubbel-DVD van Bruce Springsteen gekocht, waarvan disc 1 beschadigd was. Zonder problemen kon ik de volledige aankoop omruilen voor een nieuwe.

Ik had het over krassen op de hoes :)

Graven
31-03-2003, 18:52
Weinig kans, aangezien ik ze altijd zelf afhaal in de winkel. Goed, bij anderen kan dat wel het geval zijn uiteraard, maar ik betwijfel het zeer.

En jij accepteerd ze dan?

Herjan
31-03-2003, 18:52
Ik had het over krassen op de hoes :)

Oeps... :oops: Ik dacht dat ik de thread goed gelezen had...

Ik slaap wel weer verder...

Mark de Jong
31-03-2003, 18:55
Weinig kans, aangezien ik ze altijd zelf afhaal in de winkel. Goed, bij anderen kan dat wel het geval zijn uiteraard, maar ik betwijfel het zeer.

En jij accepteerd ze dan?

Hangt ervan af wat er allemaal mee mis is. Zo nu en dan stoppen ze het gewoon in een tas en kom ik er dus pas thuis achter. Als ik al 2 weken heb moeten wachten op een DVD ga ik er meestal niet meer mee terug aangezien ik dan weer weken kan wachten en de meeste hier weten wel dat ik vrij ongeduldig ben.

Graven
31-03-2003, 18:55
Ik had het over krassen op de hoes :)

Oeps... :oops: Ik dacht dat ik de thread goed gelezen had...

Ik slaap wel weer verder...

Ik ben wat algemener bezig, dus blijf wakker :)

Oudgebruiker3
31-03-2003, 18:55
...gooi 't op een wilsgebrek, zou ik zeggen.
Of gooi het in een veiling op een grote dvd site van Nederland zodat velen weten wat de FRS zoal durft opsturen naar hun klanten ... ;)

Beetje vreemd, jullie hebben er blijkbaar grote moeite mee dat FRS die spullen slecht afleveren, maar jullie willen er niets aan doen....... op die manier wordt het ook nooit beter.

Ehm, op zich heb ik er geen moeite mee, omdat ik toch nooit via FRS bestel... als er een handtekeningenpetitie verschijnt onderteken ik 'm graag, maar ik ga geen klachtenbrief schrijven.

Jaded
31-03-2003, 18:58
Daarnaast is er ook de mogelijkheid om te bellen en/of de plaatselijk FRS te bezoeken.
Het is een Nederlandse bestelling en ik woon in België ... ;)

Graven
31-03-2003, 19:00
Daarnaast is er ook de mogelijkheid om te bellen en/of de plaatselijk FRS te bezoeken.
Het is een Nederlandse bestelling en ik woon in België ... ;)

Ik had ook bellen genoemd....

Oudgebruiker3
31-03-2003, 19:05
Even tussendoor, als FRS op z'n website heeft staan dat ze niet aansprakelijk zijn voor beschadigde orders (of iets in die geest), kan ze absoluut niets ten laste worden gelegd...

...denk ik :oops:

Graven
31-03-2003, 19:08
Even tussendoor, als FRS op z'n website heeft staan dat ze niet aansprakelijk zijn voor beschadigde orders (of iets in die geest), kan ze absoluut niets ten laste worden gelegd...

...denk ik :oops:

Ik denk dat dat niet waar is, daarom de discussie ook (een beetje)

Jaded
31-03-2003, 19:10
Ik had ook bellen genoemd....
Inderdaad.
Maar waarom koop je bij de FRS? Omdat je wat €'s of €centen winst maakt tegenover ergens anders. Als je dan extra kosten krijgt zoals naar het buitenland telefoneren of verzenden, dan is je winst zo weg.

Hetgeen me het kwaadst maakt is dat ze service naar de klant toe heel laag inschatten, anders laten ze zo'n dvd niet verzenden.
De medewerkers doen ook maar wat hun opgedragen wordt.
Het beleid bepaalt de strategie en die luisteren maar naar 1 ding ... winst of het slinken van hun winst.

Graven
31-03-2003, 19:14
Weinig kans, aangezien ik ze altijd zelf afhaal in de winkel. Goed, bij anderen kan dat wel het geval zijn uiteraard, maar ik betwijfel het zeer.

En jij accepteerd ze dan?

Hangt ervan af wat er allemaal mee mis is. Zo nu en dan stoppen ze het gewoon in een tas en kom ik er dus pas thuis achter. Als ik al 2 weken heb moeten wachten op een DVD ga ik er meestal niet meer mee terug aangezien ik dan weer weken kan wachten en de meeste hier weten wel dat ik vrij ongeduldig ben.

Sorry dat ik het zeg, maar dan vind ik het je eigen schuld. Je hebt dan de kans om er wat van te zeggen en dan doe je het niet. Je accepteerd dan dat er iets mis mee is...

Graven
31-03-2003, 19:16
Ik had ook bellen genoemd....
Inderdaad.
Maar waarom koop je bij de FRS? Omdat je wat €'s of €centen winst maakt tegenover ergens anders. Als je dan extra kosten krijgt zoals naar het buitenland telefoneren of verzenden, dan is je winst zo weg.

Hetgeen me het kwaadst maakt is dat ze service naar de klant toe heel laag inschatten, anders laten ze zo'n dvd niet verzenden.
De medewerkers doen ook maar wat hun opgedragen wordt.
Het beleid bepaalt de strategie en die luisteren maar naar 1 ding ... winst of het slinken van hun winst.

Maar dat is nu juist de discussie, het lijkt tegenwoordig bij elke winkel wel slikken en stikken. Daarom zeg ik : KLAAG, HARD

Jaded
31-03-2003, 19:19
Daarom zeg ik : KLAAG, HARD
En op het einde van de dag, wie is er dan nog de dupe?
De klant.

Ook al heeft die misschien een nieuwe versie (de garantie op een goede krasvrije heb je bij de FRS nooit, dus misschien begint alles opnieuw), maar hij is wel duurder uit dan in het begin en vooral is hij weeral een paar weken verder.


Dat van dat slikken vind ik btw zeker niet bij de online winkels.
Ik ben vrijwel over elke online winkel zeer tevreden. Behalve over de FRS en zeker niet over hun nieuwe erotiek site (die rammelt langs alle kanten).
Een online winkel kan zich denk ik veel minder veroorloven dan een reguliere winkel.

Mark de Jong
31-03-2003, 19:25
Sorry dat ik het zeg, maar dan vind ik het je eigen schuld. Je hebt dan de kans om er wat van te zeggen en dan doe je het niet. Je accepteerd dan dat er iets mis mee is...

Soms wel, soms niet. Hangt af van de DVD en situatie zoals ik al zei. Tuurlijk ga ik niet altijd akkoord. Maar mijn punt (al een aantal keren eerder gezegd in deze thread) is dat ik niet zou moeten teruggaan met de DVD en/of zou moeten klagen. De FRS dient deze DVD's gewoon meteen goed (af) te leveren, in perfecte staat en dus zonder schade.

Graven
31-03-2003, 19:31
Daarom zeg ik : KLAAG, HARD
En op het einde van de dag, wie is er dan nog de dupe?
De klant.

Ook al heeft die misschien een nieuwe versie (de garantie op een goede krasvrije heb je bij de FRS nooit, dus misschien begint alles opnieuw), maar hij is wel duurder uit dan in het begin en vooral is hij weeral een paar weken verder.

Binnen alle redelijkheid heb je als consument recht op een deugdelijk produkt, bij elke leverancier en winkelier. de winkelier is hiervoor aansprakelijk. de bewijslast ligt dan ook bij hem.

een grote kras/beschadiging hoef je gewoon niet te accepteren. Je moet wel laten weten dat je het produkt zo niet accepteerd. De winkelier blijft verantwoordelijk totdat je accepteerd.

Als iedereen accepteerd wat er gebeurt weet de levenacier gewoon niet beter en heeft zijn werk "goed" gedaan.

Graven
31-03-2003, 19:36
Sorry dat ik het zeg, maar dan vind ik het je eigen schuld. Je hebt dan de kans om er wat van te zeggen en dan doe je het niet. Je accepteerd dan dat er iets mis mee is...

Soms wel, soms niet. Hangt af van de DVD en situatie zoals ik al zei. Tuurlijk ga ik niet altijd akkoord. Maar mijn punt (al een aantal keren eerder gezegd in deze thread) is dat ik niet zou moeten teruggaan met de DVD en/of zou moeten klagen. De FRS dient deze DVD's gewoon meteen goed (af) te leveren, in perfecte staat en dus zonder schade.

En ik probeer duidelijk te maken dat dat niet bestaat. Overal worden er fouten gemaakt. Jij praat over een perfecte wereld. Als iets je niet zint moet je er echt wat van zeggen, ander gebeurt er gewoon niets en ga je je eigen alleen maar meer ergeren.

Jaded
31-03-2003, 19:41
Als iedereen accepteerd wat er gebeurt weet de levenacier gewoon niet beter en heeft zijn werk "goed" gedaan.
Dat is zo.

Maar ik heb gedaan wat in mijn ogen de FRS het meest schade berokkent.
Dat klinkt misschien cru, maar geen service naar de klant toe is geen respect van de klant.

Ik wil vanaf nu niets eer te maken hebben met de online FRS.
Spijtige is dat ik nog wat in bestelling heb staan bij hun.
Als die nu ook schade hebben, dan sla ik hard(er) terug en directer.
Maar dat is dan weer een heel andere situatie.

Ook scheer ik de NL en de BE FRS niet over dezelfde kam.

Jaded
31-03-2003, 19:43
Overal worden er fouten gemaakt.
Totaal akkoord, maar het percentage slechte ervaringen liggen beduidend hoger om het nog accidentieel te noemen.

Dit is gewoon slecht beleid, wat een slechte mentaliteit met zich meebrengt.

Direwolf
31-03-2003, 19:43
Als je iets koopt of het nou een dvd is of iets anders moet je er van uit kunnen gaan dat hetgeen je koopt goed is.
Is dit niet het geval dan blijft de leverancier in gebreke, en dan moet je met je gekochte spullen terug gaan, al is het alleen maar om de leverancier erop te wijzen dat hij fout is.

Graven
31-03-2003, 19:43
Als iedereen accepteerd wat er gebeurt weet de levenacier gewoon niet beter en heeft zijn werk "goed" gedaan.
Dat is zo.

Maar ik heb gedaan wat in mijn ogen de FRS het meest schade berokkent.
Dat klinkt misschien cru, maar geen service naar de klant toe is geen respect van de klant.

Ik wil vanaf nu niets eer te maken hebben met de online FRS.
Spijtige is dat ik nog wat in bestelling heb staan bij hun.
Als die nu ook schade hebben, dan sla ik hard(er) terug en directer.
Maar dat is dan weer een heel andere situatie.

Ook scheer ik de NL en de BE FRS niet over dezelfde kam.

Een boycot van een bepaalde zaak is altijd goed, dan hoef je je ook niet meer te ergeren. als genoeg mensen dat doen merken ze het ook :) duurt wat langer

Jaded
31-03-2003, 19:45
Een boycot van een bepaalde zaak is altijd goed, dan hoef je je ook niet meer te ergeren. als genoeg mensen dat doen merken ze het ook :) duurt wat langer
Duurt wat langer, maar is veel effectiever denk ik.
En daarom kies ik deze weg.

Mark de Jong
31-03-2003, 19:50
En ik probeer duidelijk te maken dat dat niet bestaat. Overal worden er fouten gemaakt. Jij praat over een perfecte wereld. Als iets je niet zint moet je er echt wat van zeggen, ander gebeurt er gewoon niets en ga je je eigen alleen maar meer ergeren.

Niets perfecte wereld. Tuurlijk worden er (bijna) overal fouten gemaakt, maar het mag gewoon niet zo zijn dat de FRS ELKE KEER artikelen verkoopt die beschadigd zijn (heb heus geen problemen met een beschadigde hoes zo nu en dan) en dan bedoel ik dus met name zichtbare beschadigingen. Die kant gaat het nu wel rustig op, ondanks dat ik het regelmatig tegen de medewerkers zeg.

Graven
31-03-2003, 19:52
Een boycot van een bepaalde zaak is altijd goed, dan hoef je je ook niet meer te ergeren. als genoeg mensen dat doen merken ze het ook :) duurt wat langer
Duurt wat langer, maar is veel effectiever denk ik.
En daarom kies ik deze weg.

Om even eerlijk te zijn, als ik de reacties in deze thread een beetje peil denk ik dat we nog een lange weg te gaan hebben........... :(

Mark de Jong
31-03-2003, 19:52
Als je iets koopt of het nou een dvd is of iets anders moet je er van uit kunnen gaan dat hetgeen je koopt goed is.

Kijk, dat bedoel ik. Maar de winkel dient in eerste instantie al geen beschadigde artikelen te leveren.

Direwolf
31-03-2003, 19:56
Als je iets koopt of het nou een dvd is of iets anders moet je er van uit kunnen gaan dat hetgeen je koopt goed is.

Kijk, dat bedoel ik. Maar de winkel dient in eerste instantie al geen beschadigde artikelen te leveren.

Maar als ze dat dan toch doen dan moet er toch mee teruggaan en dit niet zomaar accepteren.

Mark de Jong
31-03-2003, 20:00
Als je iets koopt of het nou een dvd is of iets anders moet je er van uit kunnen gaan dat hetgeen je koopt goed is.

Kijk, dat bedoel ik. Maar de winkel dient in eerste instantie al geen beschadigde artikelen te leveren.

Maar als ze dat dan toch doen dan moet er toch mee teruggaan en dit niet zomaar accepteren.

Uiteraard en daar ben ik het ook zeker mee eens.
Het is ook niet zo'n probleem om eens een keer te klagen, maar bij mij gaat het 8 van de 10 keer om een beschadigde DVD. Als het nou 1 van de 10 was, zou ik zeggen van "ok, foutje kan gebeuren". Maar dit wordt dus als het ware met 'opzet' gedaan en daarom vind ik dat de FRS de DVD's direct in perfecte staat dient te leveren.

Goed, ik hou op met deze discussie, ik heb nog wat andere dingen te doen :)

Graven
31-03-2003, 20:10
maar bij mij gaat het 8 van de 10 keer om een beschadigde DVD. Als het nou 1 van de 10 was, zou ik zeggen van "ok, foutje kan gebeuren". Maar dit wordt dus als het ware met 'opzet' gedaan en daarom vind ik dat de FRS de DVD's direct in perfecte staat dient te leveren.

Om het even hard te vragen, waarom koop je dan nog bij de FRS?

Mark de Jong
31-03-2003, 20:14
maar bij mij gaat het 8 van de 10 keer om een beschadigde DVD. Als het nou 1 van de 10 was, zou ik zeggen van "ok, foutje kan gebeuren". Maar dit wordt dus als het ware met 'opzet' gedaan en daarom vind ik dat de FRS de DVD's direct in perfecte staat dient te leveren.

Om het even hard te vragen, waarom koop je dan nog bij de FRS?

Integendeel, ik koop al weken niets meer bij de FRS. Sinds ik Abre Los Ojos volledig beschadigd meekreeg, koop ik er al niet meer.

quarter
31-03-2003, 20:15
Zojuist online bestelling geplaatst bij frs, al had ik hierover wel mijn twijfels na deze discussie.
Ga ze binnenkort afhalen in de winkel en zal ze goed nakijken voordat ik ze betaal.
Lijkt mij heel simpel dat als ze niet goed zouden zijn ik ze ook niet betaal.......toch ?

Direwolf
31-03-2003, 20:17
maar bij mij gaat het 8 van de 10 keer om een beschadigde DVD. Als het nou 1 van de 10 was, zou ik zeggen van "ok, foutje kan gebeuren". Maar dit wordt dus als het ware met 'opzet' gedaan en daarom vind ik dat de FRS de DVD's direct in perfecte staat dient te leveren.

Om het even hard te vragen, waarom koop je dan nog bij de FRS?

Integendeel, ik koop al weken niets meer bij de FRS. Sinds ik Abre Los Ojos volledig beschadigd meekreeg, koop ik er al niet meer.

Vraagje: je hebt toch wel alles wat niet goed was weer teruggestuurd???

Mark de Jong
31-03-2003, 20:22
maar bij mij gaat het 8 van de 10 keer om een beschadigde DVD. Als het nou 1 van de 10 was, zou ik zeggen van "ok, foutje kan gebeuren". Maar dit wordt dus als het ware met 'opzet' gedaan en daarom vind ik dat de FRS de DVD's direct in perfecte staat dient te leveren.

Om het even hard te vragen, waarom koop je dan nog bij de FRS?

Integendeel, ik koop al weken niets meer bij de FRS. Sinds ik Abre Los Ojos volledig beschadigd meekreeg, koop ik er al niet meer.

Vraagje: je hebt toch wel alles wat niet goed was weer teruggestuurd???

Nee, gelukkig waren de prijzen van de DVD's die ik had besteld niet zo heel hoog, dus ik heb ze doorverkocht of gehouden (niet allemaal uiteraard). Ben wel een aantal keren teruggegaan maar dan moest de DVD worden terug gestuurd, daar had ik geen geduld voor. Maar het probleem is dus bekend, alleen doen ze er niets mee.

Graven
31-03-2003, 20:24
maar bij mij gaat het 8 van de 10 keer om een beschadigde DVD. Als het nou 1 van de 10 was, zou ik zeggen van "ok, foutje kan gebeuren". Maar dit wordt dus als het ware met 'opzet' gedaan en daarom vind ik dat de FRS de DVD's direct in perfecte staat dient te leveren.

Om het even hard te vragen, waarom koop je dan nog bij de FRS?

Integendeel, ik koop al weken niets meer bij de FRS. Sinds ik Abre Los Ojos volledig beschadigd meekreeg, koop ik er al niet meer.

Precies, daar kan ik me in vinden. Zeg gewoon tegen die lui dat je die DVD zo niet neemt, betaal niet en ga naar een andere winkel. Mijn punt is gewoon dat je als consument niet alles hoeft te nemen.

Direwolf
31-03-2003, 20:27
maar bij mij gaat het 8 van de 10 keer om een beschadigde DVD. Als het nou 1 van de 10 was, zou ik zeggen van "ok, foutje kan gebeuren". Maar dit wordt dus als het ware met 'opzet' gedaan en daarom vind ik dat de FRS de DVD's direct in perfecte staat dient te leveren.

Om het even hard te vragen, waarom koop je dan nog bij de FRS?

Integendeel, ik koop al weken niets meer bij de FRS. Sinds ik Abre Los Ojos volledig beschadigd meekreeg, koop ik er al niet meer.

Vraagje: je hebt toch wel alles wat niet goed was weer teruggestuurd???

Nee, gelukkig waren de prijzen van de DVD's die ik had besteld niet zo heel hoog, dus ik heb ze doorverkocht of gehouden.

Dus de frs komt er mee weg dat ze ondeugdelijke spullen versturen.
Hmmm ik ben het met Graven eens dat we nog een lange weg hebben te gaan.

Jaded
31-03-2003, 20:33
Zojuist online bestelling geplaatst bij frs, al had ik hierover wel mijn twijfels na deze discussie.
Ga ze binnenkort afhalen in de winkel en zal ze goed nakijken voordat ik ze betaal.
Lijkt mij heel simpel dat als ze niet goed zouden zijn ik ze ook niet betaal.......toch ?
Als iemand dit zegt na aanleiding van deze thread, dan ben ik al tevreden.

Jaded
31-03-2003, 20:35
Dus de frs komt er mee weg dat ze ondeugdelijke spullen versturen.
Hmmm ik ben het met Graven eens dat we nog een lange weg hebben te gaan.
:?:
Ze komen er zeker niet mee weg.
Ik snap niet hoe je daarbij komt. Het resultaat is dat ik er niet meer koop en ik zie ook dat anderen nu serieuze twijfels hebben.

Ze komen er zeker niet mee weg.

Direwolf
31-03-2003, 20:40
Dus de frs komt er mee weg dat ze ondeugdelijke spullen versturen.
Hmmm ik ben het met Graven eens dat we nog een lange weg hebben te gaan.
:?:
Ze komen er zeker niet mee weg.
Ik snap niet hoe je daarbij komt. Het resultaat is dat ik er niet meer koop en ik zie ook dat anderen nu serieuze twijfels hebben.

Ze komen er zeker niet mee weg.

Als jij je bestelde dvd's houdt en niet terugstuurt dan zijn ze er toch al mee weggekomen.
Jij houdt immers die dvd's en de frs maalt niets om 1 klantje min of meer.

quarter
31-03-2003, 20:41
Zojuist online bestelling geplaatst bij frs, al had ik hierover wel mijn twijfels na deze discussie.
Ga ze binnenkort afhalen in de winkel en zal ze goed nakijken voordat ik ze betaal.
Lijkt mij heel simpel dat als ze niet goed zouden zijn ik ze ook niet betaal.......toch ?
Als iemand dit zegt na aanleiding van deze thread, dan ben ik al tevreden.

Daarom ben ik blij dat dit soort discussies ontstaan zodat wij allemaal weten waar we op moeten letten bij aankoop van onze kostebare dvd's.
Ik hou jullie op de hoogte.... :twisted: thanks Jaded :wink:

Jaded
31-03-2003, 20:42
Jij houdt immers die dvd's en de frs maalt niets om 1 klantje min of meer.
Het gaat om 1 dvd in een welbepaalde situatie.

Daar malen ze inderdaad niet om. Daarom is het mij des te meer duidelijk dat een dergelijke aanklacht, in het openbaar, veel doeltreffender is dan persoonlijk op de FRS af te stappen.

Mark de Jong
31-03-2003, 20:43
Als jij je bestelde dvd's houdt en niet terugstuurt dan zijn ze er toch al mee weggekomen.
Jij houdt immers die dvd's en de frs maalt niets om 1 klantje min of meer.

Ik denk dat het hier toch wel om wat meer dan 1 of 2 'klantjes' zal gaan. Hoe dan ook, zelfs als je ze terugbrengt betwijfel ik dat ze er op korte termijn iets aan zullen gaan doen.

Graven
31-03-2003, 20:43
Zojuist online bestelling geplaatst bij frs, al had ik hierover wel mijn twijfels na deze discussie.
Ga ze binnenkort afhalen in de winkel en zal ze goed nakijken voordat ik ze betaal.
Lijkt mij heel simpel dat als ze niet goed zouden zijn ik ze ook niet betaal.......toch ?
Als iemand dit zegt na aanleiding van deze thread, dan ben ik al tevreden.

Daarom ben ik blij dat dit soort discussies ontstaan zodat wij allemaal weten waar we op moeten letten bij aankoop van onze kostebare dvd's.
Ik hou jullie op de hoogte.... :twisted: thanks Jaded :wink:

Hetzelfde wat ik dacht, gewoon elkaar een beetje wijzer maken.

Direwolf
31-03-2003, 20:49
Als niemand zijn dvd's terugbrengt en klaagt dan zal er inderdaad niet snel iets veranderen, maar als iedereen dit nou eens doet dan zal de frs toch moeten inzien dat er iets niet klopt.
En dit bereiken we niet door niet te klagen.

Oudgebruiker3
31-03-2003, 20:56
Ik vraag me af of je, juridisch gezien, iets kan maken tegenover de FRS. Je zal producten ongetwijfeld terug kunnen sturen als 'niet-goed-geld-terug-garantie', maar, afgezien daarvan, zou ik wel willen weten of je door middel van juridische stappen je geld terug kan vorderen, omdat de FRS, zoals eerder gezegd, in gebreke zou zijn.

...ik zal even m'n wettenbundels doorspitten :wink:

Mark de Jong
31-03-2003, 21:00
Als niemand zijn dvd's terugbrengt en klaagt dan zal er inderdaad niet snel iets veranderen, maar als iedereen dit nou eens doet dan zal de frs toch moeten inzien dat er iets niet klopt.
En dit bereiken we niet door niet te klagen.

Dat is jouw mening. Ik denk niet dat de FRS alle beschadigde DVD's zal vervangen door nieuwe... Tuurlijk niet, dat kost veel te veel geld en dan zitten ze nog opgescheept met die kapotte ook. Dus wat ze doen is, ze verkopen ze opnieuw door (aan nieuwe klanten). De mensen die hun kapotte DVD hebben ingeleverd krijgen gewoon een DVD mee die wat minder beschadigd eruit ziet.

Ik kocht wekelijks zo'n 5 DVD's bij de FRS (topklant dus) en dacht je dat ze daar wat aan deden ? Absoluut niet.

Graven
31-03-2003, 21:02
Ik vraag me af of je, juridisch gezien, iets kan maken tegenover de FRS. Je zal producten ongetwijfeld terug kunnen sturen als 'niet-goed-geld-terug-garantie', maar, afgezien daarvan, zou ik wel willen weten of je door middel van juridische stappen je geld terug kan vorderen, omdat de FRS, zoals eerder gezegd, in gebreke zou zijn.

...ik zal even m'n wettenbundels doorspitten :wink:

klinkt zwaar :)
In de consumentengids staan regelmatig dit soort verhalen, er wordt wel altijd bijverteld dat de leverancier NIET verplicht is om geld terug te geven, maar wel een voldoende goed produkt te leveren.

Direwolf
31-03-2003, 21:06
Als niemand zijn dvd's terugbrengt en klaagt dan zal er inderdaad niet snel iets veranderen, maar als iedereen dit nou eens doet dan zal de frs toch moeten inzien dat er iets niet klopt.
En dit bereiken we niet door niet te klagen.

Dat is jouw mening. Ik denk niet dat de FRS alle beschadigde DVD's zal vervangen door nieuwe... Tuurlijk niet, dat kost veel te veel geld en dan zitten ze nog opgescheept met die kapotte ook. Dus wat ze doen is, ze verkopen ze opnieuw door (aan nieuwe klanten). De mensen die hun kapotte DVD hebben ingeleverd krijgen gewoon een DVD mee die wat minder beschadigd eruit ziet.

Ik kocht wekelijks zo'n 5 DVD's bij de FRS (topklant dus) en dacht je dat ze daar wat aan deden ? Absoluut niet.

Maar als ze jou een kapot/beschadigd/ondeugdelijk produkt leveren en jij gaat ermee terug dan moeten ze hem wel omruilen.
En als iedereen dat doet dan blijven hun op een gegeven moment zitten met de dvd's.
En dan hebben we ons doel bereikt want dan voelt de frs het en niet wij.

quarter
31-03-2003, 21:06
Ik meen mij een topic te herinneren over een Band of Brothers dvd die niet goed was, FRS werdt toen geprezen op de manier hoe zij om gingen met het omruilen, zonder morren ( en in mijn geval zonder bon ) werden
de ene dvd met een nieuwe omgeruild waarbij je de tinnen verpakking kon behouden....wil daarbij wel zeggen dat ik het niet goedkeur dat mijn dvd vervolgens weer bij iemand anders terrecht komt......kortom hou ze in de gaten.

Mark de Jong
31-03-2003, 21:09
Maar als ze jou een kapot/beschadigd/ondeugdelijk produkt leveren en jij gaat ermee terug dan moeten ze hem wel omruilen.
En als iedereen dat doet dan blijven hun op een gegeven moment zitten met de dvd's.
En dan hebben we ons doel bereikt want dan voelt de frs het en niet wij.

Tuurlijk, maar je denkt toch niet dat iedereen zijn/haar kapotte DVD('s) gaat terugbrengen ? Nee, dat zou helemaal geweldig zijn :)

Graven
31-03-2003, 21:11
Ik heb een PDF gevonden van de consumentenbond waar in staat wat ik probeer te zeggen

http://www.consumentenbond.nl/files/pdf/2003/200304p46_e_n_loket_voor_co.pdf?ticket=tijbn5R_7BQ OU

kijk maar eens.

Graven
31-03-2003, 21:13
Maar als ze jou een kapot/beschadigd/ondeugdelijk produkt leveren en jij gaat ermee terug dan moeten ze hem wel omruilen.
En als iedereen dat doet dan blijven hun op een gegeven moment zitten met de dvd's.
En dan hebben we ons doel bereikt want dan voelt de frs het en niet wij.

Tuurlijk, maar je denkt toch niet dat iedereen zijn/haar kapotte DVD('s) gaat terugbrengen ? Nee, dat zou helemaal geweldig zijn :)

En daar rekenen ze nu juist op, en daarom lopen wij met zijn allen te klagen en daarom zullen ze ook niet verbeteren

Direwolf
31-03-2003, 21:14
Nee, dat zou geweldig zijn, want dan kan je zien hoe sterk je als consument eigenlijk staat.
Maar ik denk dat we hier bezig zijn met mensen bewust te maken van het belang om te reclameren bij een bedrijf indien er een slecht produkt wordt geleverd ( in dit geval de frs)

Mark de Jong
31-03-2003, 21:16
Ik meen mij een topic te herinneren over een Band of Brothers dvd die niet goed was, FRS werdt toen geprezen op de manier hoe zij om gingen met het omruilen, zonder morren ( en in mijn geval zonder bon ) werden
de ene dvd met een nieuwe omgeruild waarbij je de tinnen verpakking kon behouden....wil daarbij wel zeggen dat ik het niet goedkeur dat mijn dvd vervolgens weer bij iemand anders terrecht komt......kortom hou ze in de gaten.

Hah, dan heb je nog niet alles gelezen :)
Ben 4x terug geweest met mijn Band Of Brothers Tin Box en er werd niets maar dan ook helemaal niets aan gedaan. De ene zei dat ik 'em kon omruilen met de DVD uit de 5DVD versie en de andere zei dat ik 'em moest laten terugsturen (wat ik dus niet deed omdat deze niet meer werd verkocht). Uiteindelijk ben ik er maar mee opgehouden want ik werd toch niet geholpen. Gelukkig heb ik 'em nog ergens anders kunnen bemachtigen.

Mark de Jong
31-03-2003, 21:20
En daar rekenen ze nu juist op, en daarom lopen wij met zijn allen te klagen en daarom zullen ze ook niet verbeteren

Mee eens, maar zoals je hierboven al hebt kunnen zien wordt er niets aan gedaan, zelfs als je je DVD terugbrengt en er een hoop stennis bij zit te maken. I.p.v. dat ze dan een nieuwe proberen te regelen doen ze er niets aan. Ik denk daarom ook dat het weinig zin zal hebben, maar that's me.

quarter
31-03-2003, 21:25
Ik meen mij een topic te herinneren over een Band of Brothers dvd die niet goed was, FRS werdt toen geprezen op de manier hoe zij om gingen met het omruilen, zonder morren ( en in mijn geval zonder bon ) werden
de ene dvd met een nieuwe omgeruild waarbij je de tinnen verpakking kon behouden....wil daarbij wel zeggen dat ik het niet goedkeur dat mijn dvd vervolgens weer bij iemand anders terrecht komt......kortom hou ze in de gaten.

Hah, dan heb je nog niet alles gelezen :)
Ben 4x terug geweest met mijn Band Of Brothers Tin Box en er werd niets maar dan ook helemaal niets aan gedaan. De ene zei dat ik 'em kon omruilen met de DVD uit de 5DVD versie en de andere zei dat ik 'em moest laten terugsturen (wat ik dus niet deed omdat deze niet meer werd verkocht). Uiteindelijk ben ik er maar mee opgehouden want ik werd toch niet geholpen. Gelukkig heb ik 'em nog ergens anders kunnen bemachtigen.

Mischien ligt het aan de manier van communiceren om zoiets voor elkaar te krijgen :D ...... beetje gemeen van mij maar ondanks deze discussie valt er mijn inziens goed te communiceren met frs. Weet eigenlijk niet of onze belgische vriend(innen) langs kunnen gaan bij frs of dat ze afhankelijk zijn van online bestellen.

Mark de Jong
31-03-2003, 21:30
Mischien ligt het aan de manier van communiceren om zoiets voor elkaar te krijgen :D ...... beetje gemeen van mij maar ondanks deze discussie valt er mijn inziens goed te communiceren met frs. Weet eigenlijk niet of onze belgische vriend(innen) langs kunnen gaan bij frs of dat ze afhankelijk zijn van online bestellen.

Daar lag het zeker niet aan. Ik begon gewoon rustig maar ik werd gewoon elke keer weggestuurd met één of ander smoesje. Ja, dan word ik na een tijdje wel leip en dat heb ik ook laten merken toen.

Godsmack
20-10-2004, 20:18
En hoe is het nu 1,5 jaar later met jullie internetbestellingen bij de FRS?
De afdeling is heel wat groter en efficienter geworden, ben wel erg benieuwd hoe ze het er nu vanaf brengen

Joost v.d. Ham
20-10-2004, 20:29
Van mijn bestelling van drie dvd's is er na een week pas een in de winkel aanwezig. Dat wordt straks nog een hels karwei om uit te leggen dat de drie bij elkaar horen en dat er nog een kortingsbon vaanf gaat....

Qzyn
20-10-2004, 20:42
En hoe is het nu 1,5 jaar later met jullie internetbestellingen bij de FRS?
De afdeling is heel wat groter en efficienter geworden, ben wel erg benieuwd hoe ze het er nu vanaf brengen
Ben jij soms een undercover Breukhoven? :D

In vergelijking met andere internetshops vind ik de internetservice van FRS hemeltergend slecht:
Onvoldoende informatie over produkten op de website en het beetje info dat er staat, klopt vaak nog niet (bijv. afbeeldingen)
Eeuwigdurende levertijden, ook van actuele titels: 3 weken gewacht op Star Wars (die ik de maandag voor die uitkwam al had besteld) en 4 weken op Matrix Revolutions. Uiteindelijk geannuleerd en elders gekocht; ik ben Gekke Henkie niet en er zijn meer winkels waar je die spullen kunt kopen.
Internetafdeling is moeilijk te bereiken; alleen via contact form op website. Regelmatig wordt in 5 talen meegedeeld dat ie tijdelijk niet bereikbaar is.
Als je uberhaupt al antwoord krijgt, laten reacties op vragen/klachten gemiddeld 3 á 4 dagen op zich wachten. Reacties zijn bovendien onder de maat. Bijvoorbeeld: als in 2 maanden tijd 4 van mijn bestellingen naar het verkeerde filiaal worden gestuurd, hoef je bij mij niet aan te komen met het verhaal dat het ook maar mensenwerk is en dat fouten nu eenmaal gemaakt worden. Dan is er mijns inziens toch wat structureels verkeerd in de logistiek en moet je je er niet van af maken met zo'n verschrikkelijke dooddoener.

Ik heb het eerlijk gezegd wel een beetje gehad met de FRS. Bestellingen vanuit Korea, Hong Kong, Canada, Jersey heb ik doorgaans aanzienlijk sneller in huis dan die van FRS, en ook nog eens voor veel minder geld.

HiddeH
20-10-2004, 20:42
Van mijn bestelling van drie dvd's is er na een week pas een in de winkel aanwezig. Dat wordt straks nog een hels karwei om uit te leggen dat de drie bij elkaar horen en dat er nog een kortingsbon vaanf gaat....

Bij de PJR korting gaat de korting er altijd meteen bij de eerste dvd die je ophaalt af. En haal je drie dvd's uit bv. de 3v33 actie dan betaal je voor die dvd dus gewoon 6 euro.

Joost v.d. Ham
20-10-2004, 20:44
Van mijn bestelling van drie dvd's is er na een week pas een in de winkel aanwezig. Dat wordt straks nog een hels karwei om uit te leggen dat de drie bij elkaar horen en dat er nog een kortingsbon vaanf gaat....

Bij de PJR korting gaat de korting er altijd meteen bij de eerste dvd die je ophaalt af. En haal je drie dvd's uit bv. de 3v33 actie dan betaal je voor die dvd dus gewoon 6 euro.

wijz....morgen Apocalypse Now Redux maar even halen voor 3,33 euro 8)

Joost v.d. Ham
20-10-2004, 20:48
m.a.w. de manier om dvd's onder de 15 euro met PJR korting te kopen is gevonden.
Even twee titels pre-orderen en een derde ophalen 8) heheh

Joris van Laarhoven
20-10-2004, 21:16
Ik heb een keer Crouching Tiger Superbit besteld, en toen ik thuiskwam bleek dat en van de twee 'houdertjes' op dat rondje in het midden er niet eens inzat. Aangezien deze film wél in seal zat, vraag ik me af waarom dat ding weggehaald en daarna de slechte hoes weer in seal is gestopt....

Martin Stanneveld
20-10-2004, 21:17
Ik heb een keer Crouching Tiger Superbit besteld, en toen ik thuiskwam bleek dat en van de twee 'houdertjes' op dat rondje in het midden er niet eens inzat. Aangezien deze film wél in seal zat, vraag ik me af waarom dat ding weggehaald en daarna de slechte hoes weer in seal is gestopt....

waarschijnlijk een produktie fout

HiddeH
20-10-2004, 21:19
m.a.w. de manier om dvd's onder de 15 euro met PJR korting te kopen is gevonden.
Even twee titels pre-orderen en een derde ophalen 8) heheh

Yup :lol: , heb je zelfs een dvd van 5 euro die wilt hebben (onwaarschijnlijk maar stel :P ) dan heb je dus een dvd voor noppes.

Godsmack
20-10-2004, 21:24
Ik ben idd een soort undercover v. Breukhoventje maar dan een beetje anti-internet.
Ik werk zelf in 1 van de winkels van de FRS en ik irriteer me mateloos aan de slechte service van onze internet afdeling(en als gevolg reacties van klanten).Het is toch te gek voor woorden dat er zo vreselijk veel mis gaat.

DVDPsycho
21-10-2004, 08:21
Ik bestel regelmatig wat bij de FRS, en haal alles af in de winkel bij mij in de buurt.
Tot nu toe zat vrijwel alles in seal, en tot nu toe was vrijwel altijd wel wat beschadigd, de ene keer de hoes, de andere keer de dvd zelf. :cry:
Ruilen gaat heel makkelijk: je krijgt gewoon een ander (lees: minder beschadigd) exemplaar en het beschadigde gaat weer de verkoop in :roll:

Seth__Gekko
21-10-2004, 08:30
Ik bestel regelmatig wat bij de FRS, en haal alles af in de winkel bij mij in de buurt.
Tot nu toe zat vrijwel alles in seal, en tot nu toe was vrijwel altijd wel wat beschadigd, de ene keer de hoes, de andere keer de dvd zelf. :cry:
Ruilen gaat heel makkelijk: je krijgt gewoon een ander (lees: minder beschadigd) exemplaar en het beschadigde gaat weer de verkoop in :roll:Sja ik ken iemand die er werkt, vroeger konden ze dus zelf eerst die dvd's meenemen naar huis. 2 per week, en daarna werden ze dus doodleuk als nieuw verstuurd.

Dat mag niet meer, maar of nu alles goed gaat :lol:

martini
21-10-2004, 09:20
Ik heb regelmatig wat besteld bij de FRS, en alles zag er goed uit. De dvd's waren ingeseald en hadden geen beschadigingen.

Coen P.
21-10-2004, 09:24
Ik heb regelmatig wat besteld bij de FRS, en alles zag er goed uit. De dvd's waren ingeseald en hadden geen beschadigingen.

same here. al minimaal 25 dvd's besteld. altijd prima aangekomen, soms sneller dan de andere keer...en altijd in seal, nooit problemen met prijs je rijk bonnen (in principe 1 per persoon :oops: )

Coen

Chris Taylor
21-10-2004, 10:28
Ik heb regelmatig wat besteld bij de FRS, en alles zag er goed uit. De dvd's waren ingeseald en hadden geen beschadigingen.

same here. al minimaal 25 dvd's besteld. altijd prima aangekomen, soms sneller dan de andere keer...en altijd in seal, nooit problemen met prijs je rijk bonnen (in principe 1 per persoon :oops: )

Coen

same here...ben tot nu toe erg tevreden over de service van de FRS

The Scratcher
21-10-2004, 11:07
Ik bestel regelmatig wat bij de FRS, en haal alles af in de winkel bij mij in de buurt.
Tot nu toe zat vrijwel alles in seal, en tot nu toe was vrijwel altijd wel wat beschadigd, de ene keer de hoes, de andere keer de dvd zelf. :cry:
Ruilen gaat heel makkelijk: je krijgt gewoon een ander (lees: minder beschadigd) exemplaar en het beschadigde gaat weer de verkoop in :roll:

Ik snap dan werkelijk niet waarom jij nog bij de FRS koopt??? :shock:

A3aan
21-10-2004, 11:41
Bij internetbestellingen kijken ze gewoon of ergens in één van de FRS-winkels die DVD ligt. Als een DVD in de winkel ligt is de seal open, want -tegen diefstal- halen ze de schijfjes uit de verpakking.
Wel zijn ze vaak zo aardig [spoiler:27e13d0eda](of doortrapt?)[/spoiler:27e13d0eda] om de dvd opnieuw te sealen.
Sowieso vind ik het heeeeeel irri om te zien dat FRS-medewerkers de schijfjes 'gewoon' met duim en wijsvinger vastpakken om ze uit de achter-de-toonbank-hoesjes in de dvd-hoesjes te stoppen. Per definitie dus vingerafdrukken op de onbedrukte zijde, die daar (op termijn, dat is het gemene) heel gevoelig voor is.
Als ik internetbestel doe ik dat dus door af te laten leveren bij een winkel. Ik kan dan "nee" zeggen bij aflevering (b.v. bij lelijk doosje) of later makkelijk met bon ruilen als de schijf defect blijkt.

DVDPsycho
21-10-2004, 12:13
Ik bestel regelmatig wat bij de FRS, en haal alles af in de winkel bij mij in de buurt.
Tot nu toe zat vrijwel alles in seal, en tot nu toe was vrijwel altijd wel wat beschadigd, de ene keer de hoes, de andere keer de dvd zelf. :cry:
Ruilen gaat heel makkelijk: je krijgt gewoon een ander (lees: minder beschadigd) exemplaar en het beschadigde gaat weer de verkoop in :roll:

Ik snap dan werkelijk niet waarom jij nog bij de FRS koopt??? :shock:

Die PJR bonnen maken vaak net het verschil. En dan ben ik best bereid om net zo lang te zeuren tot ik een exemplaar heb dat me bevalt (duurt soms even, ben redelijk kritisch...)

The Scratcher
21-10-2004, 12:19
Ik bestel regelmatig wat bij de FRS, en haal alles af in de winkel bij mij in de buurt.
Tot nu toe zat vrijwel alles in seal, en tot nu toe was vrijwel altijd wel wat beschadigd, de ene keer de hoes, de andere keer de dvd zelf. :cry:
Ruilen gaat heel makkelijk: je krijgt gewoon een ander (lees: minder beschadigd) exemplaar en het beschadigde gaat weer de verkoop in :roll:

Ik snap dan werkelijk niet waarom jij nog bij de FRS koopt??? :shock:

Die PJR bonnen maken vaak net het verschil. En dan ben ik best bereid om net zo lang te zeuren tot ik een exemplaar heb dat me bevalt (duurt soms even, ben redelijk kritisch...)

Nou ja daar kan ik nog inkomen. Zelf koop ik om die redenen eigenlijk nooit bij de FRS (of zéér zelden en dan heb ik er meteen weer spijt van) maar eigenlijk altijd bij de MM of heel soms via internet. De MM is dan misschien soms wel ietsje duurder maar ik heb dan wel altijd een ingesealde en dus ook onbeschadigde of ongebruikte dvd. En daar heb ik dan ook wel iets voor over. Als ik me al moet gaan zitten ergeren over die beschadigde/gebruikte artikelen van de FRS of veel andere zaken en dan weer moet gaan zitten zeuren vor een nieuw exemplaar is bij mij de lol er snel vanaf...

super_judge23
21-10-2004, 12:52
In het verleden heb ik al verschillende keren iets via internet af laten leveren bij de FRS in de buurt. Voornamelijk om de redenen die A3aan ook al noemt (zie post van enkele posts terug), ik zal die dan ook niet herhalen.
Op dit moment heb ik de eerste slechte ervaring en die telt direct ook best zwaar (voor mij dan). Ditmaal heb ik een cd besteld, op voorraad en snel verstuurd. alles goed zou je denken. Het enige probleem is dat de cd naar een verkeerd filiaal is gestuurd. Je denkt dan toch dat ie over 2, misschien 3, dagen weer terug is in het filiaal van bestemming. FOUT: nu bijna twee weken later is er nog steeds geen teken van de cd. Ik kan er ook geen uit de winkel meekrijgen omdat ik een PJR bon heb gebruikt en dus kroting krijg. Komend weekend ga ik toch eens langs met mijn mail om hem toch met korting uit de winkel mee te krijgen. Wie weet, slecht geregeld in ieder geval. Zelfs als ie met de post verstuurd zou worden zou die binnen twee dagen aankomen, bij de FRS intern werkt dit blijkbaar niet zo!

Daniël V.
15-06-2006, 15:23
Bah, wat vervelend nou weer. Krijg je een Wallie-card als extra presentje op het einde van je stage, bestel je de DVD A History of Violence, is ie weer niet op voorraad bij die knakkers van de webshop. :?

Ik had gekozen voor bezorgen in de winkel, daar liggen gewoon 5 exemplaren van die DVD, maar het wordt dus toch wachten tot zeker volgende week dinsdag...

Grr, ben benieuwd en hoop dat niet zo'n afgelebberd geval gaat worden, wat ze uiteindelijk leveren. Dan vraag ik er toch echt een uit de winkel zelf (geseald zit er bij hun 9 van de 10 keer toch niet in, zoals we weten).

IveC
08-10-2006, 22:43
Ik ben precies niet de enige hier die slechte ervaringen mee heeft met FRS on-line.nl weten jullie precies hoe lang je moet wachten op en antwoord (E - Mail) ? En maand of twee kijk zoiets noemen ze K** service :x :evil: . Dit is de laaste keer dat ik op deze site bestel. ging nu eenmaal niet anders. het is te hopen dat stargate SG 1 seizoen 9 en beetje deftig aankomt via post. Had ik dit op voorand geweten had ik Stargate beter op E-Bay besteld dan op FRS.nl. Wel duurder prijs maar dat heb ik er dan wel voor over.