PDA

Bekijk de volledige versie : Ik wil een DVD-speler kopen? advies kenner gevraagd?



rsm
25-10-2001, 20:29
ik zou graag een DVD speler kopen onder de F 450,-.
nou heb ik 3 vragen.
1. zijn die DVD spelers er?
2. van welk merk, hoe duur?, en waar moet ik die dan kopen?
3. zijn deze spelers wel goed of zijn ze te slecht om mooie kwaliteit te geven?


bij voorbaat dank r. s.

Laurens-Jan
25-10-2001, 20:43
bij de MediaMarkt is momenteel een aanbieding voor een dvd-speler van fl. 333,-.
Deze speler is regiovrij en kan MP3's afspelen.
Decoders zitten er volgens mij niet in, maar dat hoeft geen probleem te zijn.
Het is er een van het merk Cyberhome, het type weet ik helaas niet.

Dadaveke
25-10-2001, 21:03
als je echte rotzooi wil moet je onder de 500 gld blijven.
voor een goede dvd speler ben je al gauw 1000 piek kwijt.

Laurens-Jan
25-10-2001, 21:04
hier staat wat over die actie van de MediaMarkt:
http://www.dvdforum.nl/ubb/Forum8/HTML/002108.html

Dadaveke
25-10-2001, 21:06
is rotzooi daar krijg je spijt van.geloof me maar dan heb je binnen 3 maanden een nieuwe speler

Bas de Jong
25-10-2001, 22:25
is rotzooi daar krijg je spijt van.geloof me maar dan heb je binnen 3 maanden een nieuwe speler

En waarom is dat troep dan?

Tijntje
25-10-2001, 22:41
hehehehe tja ik moet bekennen dat ik ook eerst dacht dat 't wel mee zou vallen allemaal. Maar ik ben ook om hoor.

Ik heb een Cyberhome M512 maar ik ben nu hard op zoek naar iets anders..... Niet dat die Cyberhome me ooit in de steek heeft gelaten, dat niet. Maar ik wil gewoon wat anders :)

Zit nu te denken om een Pioneer DV444 aan te schaffen. Schijnt wel een HELE fijne speler te zijn.

Enne "rsm" --> die heb ik gezien voor Fl. 799,- regiovrij..... dus voor 't geld hoef je 't niet te doen ;)

PS: Ik doe mijn huidige setje van de hand dus als iemand interesse heeft. Ik heb in de aanbieding een Samsung WS28W6NG breedbeeld tv + 3jaar garantie (vraagprijs Fl. 800,-) en een Cyberhome M512 dvd speler (vraagprijs Fl. 300,-) --> beide apparaten zijn in Maart 2001 aangeschaft en verkeren in nieuwstaat.

Greetzzz Tijntje

BrianB
25-10-2001, 23:10
De Pioneer DV444 IS een hele fijne speler, ik heb hem nog maar een maand en er is niks mis mee, niet zo groot ook en lekker onopvallend.

Dadaveke
26-10-2001, 07:47
ik heb een labway lb900 gehad regiovrij met mp3 speler.Ik ben blij tot ik van die swick af ben.Een vriend van me had ook z`n goedkoop ding en hetzelfde 3 maanden later ook een nieuwe.
goedkoop is duurkoop he.
ik heb nu de th-a10r van jvc en ben dik tevredenen die vriend van me heeft nu de laatste nieuwe pioneer en ook dik tevreden.
Spaar ff lekker door en koop je iets goeds:D

Koofie
26-10-2001, 13:08
Serieus koop echt niet zo een goedkope speler.
Ga voor een DVD speler rond de 1000,-
Die presteren veel beter, gaan langer mee en je zult veel blijer zijn als je je cinema dan weer is upgrade met betere speakers en/of tv/projector.

Sony dvp-s735
pioneer dv-636

zijn speler rond 1300,-

anders pioneer dv-535 is ook goed rond de 850,-

forzavado
26-10-2001, 13:52
Gisteren bij mediamarkt Amsterdam: Sony 336 voor fl.444,-
Binnen jouw budget en goede kwaliteit (helemaal voor dit lage bedrag!) Ben er wel snel bij want het is er goed druk deze dagen.

rsm
26-10-2001, 15:54
Wat vinden jullie van de SCOTT SVDVD 001A?
hij staat op de website http://www.gistron.com bij dvd-spelers/mp3-spelers stand alone.
ik hoor graag jullie mening. Deze kost 400,- maat van mij vind hem goed. maar hij kijkt bijna nooit films.

bij voorbaat dank. rsm

Dadaveke
26-10-2001, 21:02
rotzooi

Bas de Jong
26-10-2001, 21:11
rotzooi

Kun je ook eens een keer een paar redenen noemen waarom het slecht is ? Zou wel eens handig kunnen zijn... :rolleyes:

Dadaveke
26-10-2001, 21:21
elke dvd speler die je koop rond de 500 piek is gewoon rotzooi.dat is gewoon een feit koop ineen keer is goed.
pioneer 444 is de eerste merkspeler die mp3 afspeelt en goed.De rest is rotzooi.

Alex van den Berg
26-10-2001, 21:31
elke dvd speler die je koop rond de 500 piek is gewoon rotzooi.dat is gewoon een feitDe vorige poster vroeg om "Waarom"....
Dat het "gewoon een feit is.." zegt absoluut niets...
Noem b.v. ook eens wat zwakke punten van goedkope spelers... :)

Laurens-Jan
26-10-2001, 21:58
pioneer 444 is de eerste merkspeler die mp3 afspeelt en goed.De rest is rotzooi.

dus alle andere spelers zijn rotzooi?
lijkt mij van niet

Ilko
26-10-2001, 23:05
Hallo!

Ik moet eerlijk zeggen, ik heb zelf zitten twijfelen over een cyberhome, maar heb het niet gedaan. Ik heb een Pioneer 444 gekocht (www.elvic.nl, 800 piek, regiovrij!!) en ik ben er echt super blij mee. Geweldige speler!!

De belangrijkste reden dat ik niet voor de cyberhome ben gegaan, is de volgende. Dit soort spelers wordt uitgerust met een PC DVD drive, die met een nieuw frontje en een stukje pc in een kast worden geschroefd. Nu speelde ik voordat ik de Pioneer had, mijn DVD's op mijn pc. Iedere keer als een schijf een beetje vies was, of wat kleine krasjes had, ging mijn speler hikken. En dat terwijl volgens de testen mijn Creative drive een erg goed loopwerk zou moeten hebben!! Misschien is het een maandagochtend model, ik weet het niet.

In ieder geval. Ik heb die speler gezien bij de Media Markt (overigens alleen in A'dam 333,- bij de anderen 349,- (VAAG?)) en wat ik er zo over gelezen heb, is dat ding heel aardig. In Home Entertainment waren ze behoorlijk positief, dus ik denk niet dat je er veel spijt van krijgt! Vooral niet als je gewoon een simpele speler zoekt...

Succes!
Ilko

xxxMaverick
26-10-2001, 23:46
ik zou graag een DVD speler kopen onder de F 450,-.
nou heb ik 3 vragen.
1. zijn die DVD spelers er?
2. van welk merk, hoe duur?, en waar moet ik die dan kopen?
3. zijn deze spelers wel goed of zijn ze te slecht om mooie kwaliteit te geven?


bij voorbaat dank r. s.

kijk eens op http://www.kieskeurig.nl voor ervaringen

en laat je niet teveel leiden door de opmerkingen hier. voor beginners zijn die goedkope dvd spelers gewoon goed. je hebt immers garantie als er wat is


gewoon doen dus . Een cyberhome voor 300 piek kan je alles mee

Harry stadman
27-10-2001, 09:06
Onderbouwen?

ok, wat dacht je van:

1) slechter loopwerk
2) laser die minder van kwaliteit is
3) beeldchip die gewoon minder beeld geeft!

met name punt 3 is heel belangrijk.
er zijn verschillende beeldchips voor dvd players.er zit natuurlijk wel verschil in het omzetten van de informatie. de een gaat daar beter mee om dan de ander, wat resulteerd in een schoner, scherper beeld.

In het algemeen moet er toch ergens een compromis worden gesloten op spelers die zowel mp3 ,cdr's etc. afspelen. je kunt het beste een speler nemen die gewoon puur goed dvd's afspeelt omdat daar het zwaartepunt ligt en dus meer aandacht aan is besteed!
het is wel allemaal mooi en aardig die multispelers, maar ga er maar vanuit dat er hier en daar zeker een compromis gesloten is op een paar cruciale punten!

Verder vind ik het inderdaad jammer dat men botweg wel gewoon van alles schreeuwt, maar niet onderbouwd!
Ik heb geen ervaring met spelers van rond de 500 gulden, maar om te zeggen dat ze per definitie waardeloos zijn gaat toch wel iets te ver!

voor die prijs zal er toch zeker kwa onderdelen compromissen zijn gesloten, maar neemt niet weg dat het toch een plezierige speler kan zijn, met redelijke tot goede resultaten!
soms laten tests zien dat de extreem dure spelers niet eens zoveel beter zijn dan hun goedkopere concurenten!

marcel
27-10-2001, 09:43
nou ik heb hier een labway staan en die doet niet onder voor een philips of sony!!.
dus het is waarschijnlijk een maandag morgen machine als er iets loos is

eisbaer
27-10-2001, 10:06
Ik zou voor een merk speler kiezen. Bij bijv. een cyberhome is het toch maar afwachten wat het is. Bij een merkspeler kun je er vanuit gaan dat er een bepaalde minimumkwaliteit geleverd wordt. Je koopt dan op basis van reputatie. Een philips 612 is bijv. voor 599 te koop. Een week geleden stond deze zelfs nog voor 579 bij de kijkshop (was misschien een aktie). Het is niet heel veel meer dan 450. Een testje van een aantal minder bekende spelers staat hier http://www.dvd.nl/hwreviews.php?id=13
Een prijsindicatie vind je op www.kieskeurig.nl alhoewel ze vaak wel goedkoper te vinden zijn.

eisbaer

Chris
28-10-2001, 06:42
Onderbouwen?

ok, wat dacht je van:

1) slechter loopwerk
2) laser die minder van kwaliteit is
3) beeldchip die gewoon minder beeld geeft!

met name punt 3 is heel belangrijk.


inderdaad.

maar je hebt B-merk players die niet veel kosten en toch een goede chipset hebben. (Zoran, C-Cube)
Tevens is ook de firmware van invloed op de beeldkwaliteit.

Zoran: Lenco 02 (niet de 02A ! dat is ESS) , Revoy, Aimsonic
C-Cube: Cyberhome

Een ESS chipset bij een B-merk player is in het algemeen minder van kwaliteit,.
(Er zijn uitzonderingen, bv de Divido/grundig schijnt redelijk te zijn voor een ESS chipset player)

Nadeel van de goedkopere B-merk players is de zeer wisselende kwaliteit, je moet er vaak geluk mee hebben.
(ik heb hier bv. een Revoy, voordat ik het loopwerk geupgrade had diverse problemen ermee, maar nu mag ik niet klagen,
behalve dat de huidige prijs van Revoy veels te hoog is :-)

Als ik nu wat moest kopen zou ik ook naar de Pioneer DV 444 kijken, alleen heeft die problemen met VCD 2.0 / SVCD
(en speelt dus geen WinOnCD3.8 foto CD's helaas, die wil VCD2.0 ondersteund hebben.)

De Maklro had laatst de Grundig GVD130 in de aanbieding, voor 550 gulden dacht ik.
(dat is dezelfde als Divido, die is alleen duurder ;-)

Chris

xxxMaverick
28-10-2001, 10:27
inderdaad.

maar je hebt B-merk players die niet veel kosten en toch een goede chipset hebben. (Zoran, C-Cube)
Tevens is ook de firmware van invloed op de beeldkwaliteit.

Zoran: Lenco 02 (niet de 02A ! dat is ESS) , Revoy, Aimsonic
C-Cube: Cyberhome

Een ESS chipset bij een B-merk player is in het algemeen minder van kwaliteit,.
(Er zijn uitzonderingen, bv de Divido/grundig schijnt redelijk te zijn voor een ESS chipset player)

Nadeel van de goedkopere B-merk players is de zeer wisselende kwaliteit, je moet er vaak geluk mee hebben.
(ik heb hier bv. een Revoy, voordat ik het loopwerk geupgrade had diverse problemen ermee, maar nu mag ik niet klagen,
behalve dat de huidige prijs van Revoy veels te hoog is :-)

Als ik nu wat moest kopen zou ik ook naar de Pioneer DV 444 kijken, alleen heeft die problemen met VCD 2.0 / SVCD
(en speelt dus geen WinOnCD3.8 foto CD's helaas, die wil VCD2.0 ondersteund hebben.)

De Maklro had laatst de Grundig GVD130 in de aanbieding, voor 550 gulden dacht ik.
(dat is dezelfde als Divido, die is alleen duurder ;-)

Chris


uh stomme vraag misschien. Maar valt de grundig 5100 daar ook onder? die heb ik eigelijk zomaar gekocht zonder wat van dat ding te weten :)

Chris
28-10-2001, 10:31
uh stomme vraag misschien. Maar valt de grundig 5100 daar ook onder? die heb ik eigelijk zomaar gekocht zonder wat van dat ding te weten :)

stomme vragen bestaan niet ;-)
de 5100 ken ik niet, ik weet alleen van de GVD130 dat ie
hetzelfde is als divido en ook nog onder diverse andere namen verkocht word.


Chris

xxxMaverick
28-10-2001, 10:35
stomme vragen bestaan niet ;-)
de 5100 ken ik niet, ik weet alleen van de GVD130 dat ie
hetzelfde is als divido en ook nog onder diverse andere namen verkocht word.


Chris

ok, toch bedankt :)

voor de mensen die een goede speler voor 700 gulden zoeken. De grundig 5100 overtreft mijn verwachtingen in ieder geval

eisbaer
28-10-2001, 10:41
De Maklro had laatst de Grundig GVD130 in de aanbieding, voor 550 gulden dacht ik.
(dat is dezelfde als Divido, die is alleen duurder ;-)

Chris

Op dit moment staat de grundig gvd130 geadverteerd bij media markt rijswijk voor f 499,- (laatste zondag van de maand altijd geopend trouwens). Beetje ongelukkige afkorting dat gvd :)

eisbaer

Chris
28-10-2001, 10:44
Op dit moment staat de grundig gvd130 geadverteerd bij media markt rijswijk voor f 499,- (laatste zondag van de maand altijd geopend trouwens). Beetje ongelukkige afkorting dat gvd :)

eisbaer

maar wel makkelijk om te onthouden ;-)


Chris

martin
28-10-2001, 10:46
Die goedkope spelers zijn niks anders dan een DVD-rom speler in een metalen kastje. dus een spelertje die ook in een PC zit.

Het geeft niet als je zo'n speler koopt, als de rest van je apparatuur ook van deze kwaliteit is maak het niks uit.

Maar zit je met een redelijke dure spullen en dan zo'n goedkoop DVD-speler tja dan word het een andere zaak.

Dadaveke
29-10-2001, 01:14
Kijk op de post van waarom kijk op de post van martin.En meestal is het ook nog een gewone geluidskaart wat er inzat.
Ik heb een labway lb900 gehad. Dat ding had z`n fuck beeld en geluid tegenover wat mijn vrienden hadden dus ik dacht haal hem eens open.Er zat in een gewone dvdrom speler voor de pc een gewone geluidskaart en een kaartje om mp3s af te spelen.
Het zelfde zat in de Lenco speler.Een kameraad had ook een speler van +- 500 gld en daar zat ook het zelfde in. Gewoon goedkope rotzooi wat ze erin zetten.Voor te beginnen is het leuk het is altijd beter dan video, maar zonde van het geld spaar daarom z`n 500 of meer bij als het gaat en koop iets goeds.Daarom zeg ik meestal in een woord Rotzooi als iets niets is.
Groeten dadaveke

ps sorry voor de laate reactie:D

Ralph
29-10-2001, 18:17
In het algemeen moet er toch ergens een compromis worden gesloten op spelers die zowel mp3 ,cdr's etc. afspelen. je kunt het beste een speler nemen die gewoon puur goed dvd's afspeelt omdat daar het zwaartepunt ligt en dus meer aandacht aan is besteed!
het is wel allemaal mooi en aardig die multispelers, maar ga er maar vanuit dat er hier en daar zeker een compromis gesloten is op een paar cruciale punten!

ik zoek dus een goede dvd-speler. Ik hoef niet zonodig mp3's, cd-r, cd-w etc. af te spelen op dat ding, ik wil gewoon goede kwaliteit films kijken. Heeft iemand suggesties voor een speler, zonder die xtra's en goede kwaliteit? eventueel mag ie regiovrij zijn, maar is bij die regiovrij dingen de beeld/geluidkwaliteit wel even goed bij alle regio's?

Laurens-Jan
29-10-2001, 18:53
Sony en JVC hebben instapmodellen voor redelijke prijzen.
Zo had ik eerst een Sony DVP-S336 gekocht voor 749,- maar toen kwam ik erachter dat ie geen cd-r ondersteunde, heb ik m omgeruild voor een JVC XV-S42SL. Ik betaalde er 799,- voor, maar ik heb m al gezien voor 645,-.
Deze twee zijn beide goede kwaliteitspelers van A-merken, en de prijzen vallen wel mee (die Sony moet ook wel goedkoper kunnen).
Andere A-merken hebben vast ook wel instapmodellen die, doordat ze meestal geen decoders aan boord hebben, toch redelijk goedkoop zijn.

Mies
31-10-2001, 14:22
hey

Als je voor een goedkope speler gaat, kijk dan ook even naar de aansluiting die erop zit.
Een scartuitgang die RGB ondersteunt zou wel fijn zijn.

Maar ik moet het helaas met de anderen eens zijn.
Ik denk dat als je specs van zo'n 'goedkope' machine zou kunnen bemachtigen die eens langs de techsheet van een duurdere moet leggen. Kijk dan vooral eens naar woorden als bit, dB etc.
Ik denk dat je dan aardig schrikt.

Heb je een matige tv dan kun je nog zo'n dure dvdspeler kopen als je wil maar dan blijft het beeld altijd slecht.

my 2 cts,

Mies

Martin van Tuijl
31-10-2001, 14:39
Wat vinden jullie van de SCOTT SVDVD 001A?
...maat van mij vind hem goed. maar hij kijkt bijna nooit films...

Dat is niet zo gek, dat ding zal het wel niet doen! :D

Zonder gekheid, geef een paar extra centen uit en koop een A-merk. Met die Mickey Mouse apparaten weet je nooit wat voor eventuele ellende/frustraties je op je hals haalt..

Lees dit en huiver! :-) (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=1681)

Lees dit en huiver deel 2! :-) (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=1756)

martin
31-10-2001, 14:40
Voor de gene die het nog niet wisten kijk eens hier op http://www.areadvd.de/
klik op hardware en dan op DVD-Player im AREA DVD- Test:
hie rstaan al de gangbare DVD-spelers op een rij met goede testen erbij. BV de pioneer 444 komt hier erg goed uit voor nog geen 600DM kan ook Mp3 afspelen ( voor de liefhebbers)

ik denk dat je met deze speler beter afben als die onbekende merken. en de prijs verschilt niet eens veel.

Chris
31-10-2001, 18:07
BV de pioneer 444 komt hier erg goed uit voor nog geen 600DM kan ook Mp3 afspelen ( voor de liefhebbers)

ik denk dat je met deze speler beter afben als die onbekende merken. en de prijs verschilt niet eens veel.

ik ha de pioneer 444 al gekocht als hij VCD2.0 volledig ondersteunde en SVCD, maar helaas daar is ie niet voor geschikt.
( bv. foto's met WinonCD3.8 doen het niet op deze speler, dat is net wat ik veel gebruik :-)

Chris

Ralph
31-10-2001, 18:25
goedkoop is ook

pioneer dv 340/si komt op 193,27 euro +p&p(iets van 25 euro of zo), komt als "sehr gut" uit www.dvdarea.de test

en

JVC xv-s40-bk of xvs42-sl komt op 259 euro + p&p(weer 25 euro of zo), komt ook als "sehr gut" uit de test.


Voor de gene die het nog niet wisten kijk eens hier op http://www.areadvd.de

Goeie tip Martin!!!:D


Ralph

smartsys
07-11-2001, 12:33
Kun je ook eens een keer een paar redenen noemen waarom het slecht is ? Zou wel eens handig kunnen zijn... :rolleyes:

De reden waarom het slecht is is als volgt.
In de test hiervoor hebben ze de spelers open geschroefd en daaruit blijkt al de kwaliteit van het apparaat.
Een degelijk (goed) apparaat heeft gescheiden compartimenten binnen de behuizing zodat de voeding geen invloed heeft op de audio/video en besturings circuits. Deze goedkope spelers hebben dit geen van alle. Ten tweede wordt gebruik gemaakt van geschakelde voedingen. Dit is te zien door het ontbreken van een (of meerdere) transformator(en). Een geschakelde voeding heeft als voordeel dat deze goedkoop, klein en efficient is, maar als grote nadeel dat door het ontwerp van dit type voeding een grote hoeveelheid storing wordt opgewekt. Deze storing verplaatst zich zowel door de bedrading als door de lucht in electromagnetische vorm en tast dus de audio/video circuits aan.
Er zijn wel audiofiele merken die ook gebruik maken van geschakelde voedingen, maar door dure filters en gescheiden afgeschermde compartimenten binnen de behuizing krijgt storing geen kans. Dit zijn bijv. cd-spelers in de prijsklasse van 7000,00 tot 14.000,00 gulden. Een ander punt waarom dit rommel is is dat dezelfde voeding wordt gebruikt om het hele apparaat aan te sturen. Dus loopwerk, analoog audio circuit, analoog video circuit, digitaal audio/video circuit en besturings circuit worden alle door dezelfde voeding gevoed en zijn dus alle via de voeding met elkaar verbonden. Indien er alleen analoge circuits in een DVD speler zouden zitten zou dit geen probleem opleveren, maar doordat er digitale circuits aanwezig zijn vormt dit wel een probleem. Door een elektrisch signaal zeer snel aan en uit te schakelen (digitale informatie) ontstaan stoor signalen welke binnen het hoorbare en zichtbare gebied vallen. Deze signalen moeten worden weggefiltert, maar zo'n filter moet vrij complex zijn, omdat met de stoorsignalen anders ook de informatie signalen worden weg gefiltert. Het audio gedeelte is gevoeliger omdat dit minder informatie bevat en iedere filtering dus direct opvalt. Om dus te zorgen dat storing uit het digitale circuit en uit het loopwerk (daar draait een electromotor welke ook kan storen) niet met de audio signalen interfereren worden digitale circuits, video circuits en loopwerk alle gescheiden door filters op één voeding aangesloten en wordt het audio gedeelte op een apparte voeding aangesloten. Er zijn ook ontwerpen met drie voedingen. In dat geval is ook het video gedeelte voorzien van een eigen voeding.
Een volgend punt met betrekking tot kwaliteit is de interne bedrading. Zo op het oog te zien is niet één van de interne draden afgeschermt en lopen voeding, besturing en signaal draden kris-kras door elkaar waardoor onderlinge beïnvloeding duidelijk aanwezig is.
Nog weer een ander punt is het type loopwerk en behuizing. Zoals iedereen weet draait een CD of DVD met een hoge snelheid rond en worden er tegelijkertijd miniscule kleine putjes uitgelezen door een laser. Ook weet iedereen dat schokken en trillingen overslaan van cd/dvd spelers tot gevolg kan hebben.
Om te zorgen dat het overslaan niet of minder voorkomt wordt een fout correctie toegepast in de cd/dvd speler. Deze foutcorrectie hersteld het signaal door te voorspellen wat het volgende bitje zou moeten zijn. Zo kan de foutcorrectie het goed hebben, maar ook fout. Nou is één bitje verkeerd niet erg, maar als het er 10 of 20 per omwenteling zijn, wordt het signaal niet weergegeven zoals het is opgenomen. De hoeveelheid fouten kan worden gereduceerd door een trillingsvrij loopwerk te gebruiken. De in de budget spelers gebruikte loopwerken en behuizingen zijn van plastic en/of erg dun plaatmateriaal met vaste voeten. Een top loopwerk is van zwaar metaal en staat op oliegedemte dempers of hangt in rubbers aan een dik metalen behuizing met speciale dempende voeten. De constuctie van deze behuizingen is speciaal gemaakt om trillingen te absorberen, dus ook trillingen van een transformator (50Hz.) en trillingen van een niet perfect ronde cd/dvd en van de motor die het loopwerk aandrijft. Dit gebeurd in een top loopwerk met een snaar, omdat een rubber snaar ook trillingen dempt en dus de cd/dvd nog stabieler laat draaien.
Als laatste worden in de budget spelers budget componenten gebruikt. Een alles-in-één chip voor zowel geluid/beeld/besturing is altijd een compromie tussen kwaliteit in geluid, beeld en bedieningsgemak. Door iervoor allemaal afzonderlijk circuits te gebruiken met A kwaliteit componenten als condensatoren, weerstanden, transistoren, DAC's etc. gaat de levensduur en prestatie van een apparaat met 70 tot 80% omhoog tov. een alles-in-één oplossing.

Hieronder enkele "betere" dvd spelers: (>1000,00 - <3000,00)
Marantz (DV6200)
Denon (DVD-2800)
Philips (DVD-1010)
Sony (DVP-NS900V)
Pioneer (DV-737)
Onkio (DV-S757)
NAD (T531)

Hieronder enkele "top" dvd spelers: (>5000,00 - <25.000,00)
Proceed (PMDT Modular DVD transport)
Meridian (800 Reference DVD Machine)
Van Medevoort (DV340)
Luxman (DU10)

Een test waarin de "betere" DVD spelers worden vergeleken zou helemaal niet gek zijn. Wanneer de Proceed PMDT als referentie wordt aangehouden met als cijfer 10, kunnen de andere spelers aan de hand daarvan ook een cijfer krijgen. Dan kunnen ook de "budget" spelers aan de hand daarvan beoordeeld worden en zul je vanzelf zien dat er wel degelijk verschil zit in diverse DVD spelers.

p.s. Uiteraard moet de geluidskwaliteit ook op een referentie set worden beoordeeld en dat kan met de Proceed AVP voorversterker icm. de Proceed AMP5. Als speakers de B&W Nautilus serie of Dynaudio Reference serie met Siltech, Van den Hul, MIT of Monster bekabeling. Pas dan is een echte goede beoordeling van een apparaat mogelijk en is vergelijken ook mogelijk.

Met vriendelijke groet,

Jeroen Leeflang

PM
07-11-2001, 12:59
kijk dit is een goed verhaal..

Er zijn al tig treads over de kwaliteit van de goedkoopste dvd-spelers... nu eindelijk eens een goed verhaal over waar de kwaliteitsverschillen in zitten..

Johr
07-11-2001, 22:56
Inderdaad duidelijk onderbouwd verhaal. Dat is natuurlijk allemaal leuk en aardig, maar wie van jullie gaat meer dan 5000 gld uitgeven voor een DVD speler?

Op een gegeven moment moet je toch compromissen sluiten en dan denk ik dat de meeste gaan voor de relatieve prijs/kwaliteitverhouding. Ofwel men stelt zich ongeveer een limiet wat men wil uitgeven en zoekt daar de kwalitatief beste speler uit.

Voor mij persoonlijk (ook zoekende naar een DVDspeler) wil ik toch niet verder gaan als 1000gld. Hoger vind ik het niet waard op dit moment.

Ik denk dat er in het segment 600 - 1000 gld kwalitatief goede spelers te vinden zijn, zoals die Pioneer 444 en Toshiba 210E.

smartsys
08-11-2001, 10:18
Inderdaad duidelijk onderbouwd verhaal. Dat is natuurlijk allemaal leuk en aardig, maar wie van jullie gaat meer dan 5000 gld uitgeven voor een DVD speler?

Op een gegeven moment moet je toch compromissen sluiten en dan denk ik dat de meeste gaan voor de relatieve prijs/kwaliteitverhouding. Ofwel men stelt zich ongeveer een limiet wat men wil uitgeven en zoekt daar de kwalitatief beste speler uit.

Voor mij persoonlijk (ook zoekende naar een DVDspeler) wil ik toch niet verder gaan als 1000gld. Hoger vind ik het niet waard op dit moment.

Ik denk dat er in het segment 600 - 1000 gld kwalitatief goede spelers te vinden zijn, zoals die Pioneer 444 en Toshiba 210E.

Dank dat je het een goed verhaal vind.

De spelers die jij noemt zijn ook zeker niet slecht, maar wat betreft de bouw zijn ze maar op enkele punten verschillend van de echte budget spelers. Zo hebben deze apparaten een "normale" voeding en gebruiken ze niet één chip om alles te decoderen en worden er betere componenten gebruikt waar dit nodig is, maar de behuizing en het loopwerk zijn niet optimaal. Dat neemt echter niet weg dat de spelers aanzienlijk beter zijn dan de budget spelers.

Vergeet ook Philips niet. Philips maakt al jaren goede spullen tegen een vriendelijke prijs. Probeer anders ergens een DVD 960 van Philips op de kop te tikken. Deze speler is van vorig jaar, en kan dus goedkoop weg, maar deze speler heeft wel gescheiden audio/video circuits en ook apparte voedingen voor deze circuits.
Deze speler is 1400,00 gulden geweest, maar met de verschijning van de DVD 1010 zakte de prijs al onder de 1200,00 en als ie nu nog ergens op een plank staat zou ik hem zeker kopen (ik heb hem zelf door omstandigheden moeten kopen) en heeft een extreem pretige remote. Mijn volgende dvd wordt de Denon DVD 2800. Deze past a wat betreft kleur perfect bij mijn versterker en b is het een top speler met zeer goed beeld en uitstekend geluid (ook met gewone cd's, de Philips DVD 960 is hierin overigens ook zeer sterk).

Henk Heideveld
08-11-2001, 11:05
ik zou graag een DVD speler kopen onder de F 450,-.
nou heb ik 3 vragen.


IK heb inmiddels alle reacties gelezen en die gaan in uiteenlopende richtingen.
Ik zou door de bomen het bos niet meer zien als ik jou was.
Ik trof in de Consumentegids van vorige maand een vergelijkend warenonderzoek aan van DVD-spelers, met al hun plussen en minnen en een eindwaardering voor enkele in het oog springende exemplaren.
Heb je daar niet iets meer aan? :confused:

PM
08-11-2001, 11:33
mmm... deze heb ik niet gelezen maar...

Heb je ubehaupt iets aan de mening van de consumentenbond..?
;)

smartsys
08-11-2001, 11:43
De consumenten bond is niet betrouwbaar. De fabrikant die het meest betaald komt als beste uit de bus.

Koop liever enkele audiobladen uit Engeland of America. Die testen onafhankelijk en geven ook negatieve adviezen.
Uiteraard zijn er ook goede Nederlandse bladen, maar doorgaans wordt hier minder getest en moet men voorzichtiger zijn met wat men zegt.

phuitema
08-11-2001, 12:28
Ik zoek ook al een tijd een goede DVD speler maar kan moeilijk goed onderbouwde info vinden. De testen van de dvd spelers op DVD.NL vondt ik zeer helder omdat je eens kon zien wat de beeldkwaliteit was. Vaak lees zoiets van "Het beeld zag er goed uit" maar daar koop ik niks voor. Voor zijn er veel sites met dit soort subjectiefe info ... bla bla voor mij.

In winkels wordt je ook niet wijzer (eerder armer) want daar weten ze het verschil niet tussen RGB, Y/C en composite.

Persoonlijk vind ik het schandalig dat er zo weinig informatie te vinden is en zelf op het forum vindt je nauwlijke een bruikbare links. Misschien is het zinnig om een lijst te gaan bijhouden waarin we GOEDE dvd testen kunnen zetten of linken. Zo kunnen mensen direct info vinden en hoeft het forum minder vol te staan met lijsten vol vragen over de aanschaf van een DVD speler/Tv/Projector. Laten we de informatie delen .. want daar is internet toch ook voor ?


Deze link vondt ik wel aardig :

http://www.totaldvd.net/reviews/index.html

Patrick

martin
08-11-2001, 12:43
als je een beetje duits kan lezen is dit
http://www.areadvd.de/ ook wel een goeie hardware test site.

Henk Heideveld
08-11-2001, 13:58
Bedankt Martin,
Die had ik nog niet eerder in beeld gehad. Duits is mijn moedertaal, (ik heb lang aan de Duitse grens gewoond) dus mooi meegenomen.

smartsys
08-11-2001, 23:25
Op www.audioreview.com worden diverse audio/video apparaten door gebruikers omschreven en worden de voor en nadelen genoemd. Vaak worden ze vergeleken met concurerende modelen van ander fabrikaat. Een hele nuttige site met VEEL info.

Huib van Brummelen
08-11-2001, 23:58
Je kan als je geld hebt, het best die brute van sony kopen, maar die is online $1400.... maar dan heb je ook wel het bruutste geweld en heeft zelfs een ingebouwde DD en DTS versterker als ik het niet mis heb.

Onder de 500 piek heb je idd troep. Het beste kan je er een van Pioneer kopen. Deze zijn kwalitatief goed en niet al te duur en hebben veel functies. Toch zit je dan tussen de 800 en de 1000 piek

Huib van Brummelen
09-11-2001, 00:27
Progressive scan 480P output Delivers beautiful, film-like performance with the latest High-ScanTM and other HD compatible televisions

Separate 480P Algorithms for film and video sources Optimizes playback with cosideration for the origin of the DVD's source material

Full 3-2 reverse conversion The most accurate way to display a film originated DVD, faithfully reproducing the films frame structure within a video source.

High Performance MPEG image processor with motion adaptive circuitry Allows for advanced image correction such as Motion Adaptive Field Noise Reduction, and Block Noise Reduction, to increase the quality of the MPEG output.

Motion Adaptive Field Noise Reduction Supresses flicks and specks of video noise sometimes referred to as "mosquito noise", far more thouroughly than previous designs.

Motion Adaptive Block Noise Reduction Controls blocking or pixelization artifacts of MPEG processing, which can occur when contours change color or areas of subtle gradation are present.
12-bit, 54 Mhz digital to analog converter for 480P output Delivers smoother gradation for more realistic recreation of DVD video

96Khz,24 bit linear PCM decoding Extracts the full performance of all the linear PCM audio formats in the DVD Video standard.
Super Audio CD Stereo Playback Plays back Stereo Super Audio CD's for state-of-the-art audio reproduction


Horizontal Video Resolution More than 500 TV lines
Audio Frequency Response DVD: 2 Hz to 44 KHz (-2dB; +/-1dB @ 44 KHz)
CD: 2 Hz to 20 KHz (+/- 0.5 dB)
SACD: 2 Hz to 100 KHz (-3 dB; +/-1 Db at 50 KHz)
Harmonic Distortion DVD: Less than 0.0015%
CD: Less than 0.002%
SACD: Less than 0.0015%
Power requirements 120V AC, 60 Hz
Power Consumption 43w, 1w standby


Approx 27lbs, 12oz.
or 12.6kg

17 x 5 x 15 5/8"
430 x 126 x 398mm

smartsys
09-11-2001, 10:53
Klinkt zo allemaal erg leuk en aardig, maar hoe is ie in het echt.

Ik weet dat de Denon DVD-2800 ongeveer dezelfde specs. heeft, maar daar hoor ik wel af en toe over dat er kleine beeld probleempjes zijn (waar ik waarschijnlijk mis van kijk, maar de kritische testers niet). Denon heeft ook nog de DVD-3300. Dat is waarschijnlijk een van de beste DVD spelers onder de 10.000,00.

Maar goed,

Ga nooit af op functies uit een boekie. Het is overigens allemaal heel leuk dat die Sony ook SACD afspeeld, maar waarom kost de top stand alone SACD speler van Sony nou ruim over de 10.000,00 en heb je hier een DVD/SACD speler voor 5000,00.
Krijg je toch weer dat er compromizen worden gesloten om van twee apparaten één te maken.

Persoonlijk heb ik liever overal een appart apparaat voor. Ook in verband met eventueel stuk gaan. Met zo'n mega versterker/cd/dvd/sacd in één hoeft er maar één weerstandje van 10 cent door te fikken en je bent de versterker, je cd spekel, je dvd speler en je sacd speler kwijt. Dat is het grootste nadeel vind ik.

Huib van Brummelen
09-11-2001, 10:56
de prijs is $1400, niet $14,000 ;-)

Edwin vd Zwaard
09-11-2001, 11:26
Je kan als je geld hebt, het best die brute van sony kopen, maar die is online 00.... maar dan heb je ook wel het bruutste geweld en heeft zelfs een ingebouwde DD en DTS versterker als ik het niet mis heb.

Onder de 500 piek heb je idd troep. Het beste kan je er een van Pioneer kopen. Deze zijn kwalitatief goed en niet al te duur en hebben veel functies. Toch zit je dan tussen de 800 en de 1000 piek


Ik weet het allemaal niet hoor, ik been geen hardware freak... ik heb een spelertje staan van nog geen 400 gulden.. maar als ik dat commentaar hierboven zie staan, dan is dat dus nix !?

Zeg wat je wilt, ik heb m staan in combinatie met een Yamaha surround set.. en ik vind het best:

specs voor de liefhebbers:
http://www.jmedata.se/prodinfo/tmp_389062567.asp

Groeten
Edwin

Henk Heideveld
09-11-2001, 11:55
Kijk, Edwin blijft met beide benen op de grond. Gewoon blijven redeneren vanuit je eigen budget.
Ik had ook jaren lang een eenvoudige/goedkope CD-speler. Ik was tevreden. Vele jaren later kocht ik een kwalitatieve/ peperdure DENON.
Jawel zeker 10 tot 20% beter geluidje, maar wel 300% duurder.
Kortom, het is maar hoe gek je je laat maken.
Een Rols Royce is prachtig, maar een Mercedes is ook bepaald geen slechte auto en met een Opel Astra kom ik ook op mijn werk.

phuitema
09-11-2001, 12:17
Volgens deze duitse site die door veel forumlezer wordt geprezen (en mij gelukkig is aangeraden)(http://www.areadvd.de/hardware/grundigmalagese1230.shtml)
is deze grundig zeer de moeite waard voor zijn prijs ..... Nu lijkt het erop dat je bij Albert Heijn deze speler krijgt als je 15 DVD's aanschaft ... maar dat moet ik nog even uitzoeken.

phuitema
09-11-2001, 13:08
VoEven met grundig gebeldt en die bevestigd dat het op de grundig gdp 5100 gaat :


Der Grundig Malaga SE-1230 sorgte für eine der größten Überraschungen im Testbetrieb - denn mit derart exzellenten Leistungen in allen Disziplinen hatte niemand gerechnet, so hat der bisherige alleinige Klassenprimus Pioneer DV-444 nun einen ernst zu nehmenden Konkurrenten, der ebenso wie der Pioneer nur beim Layerwechsel patzt. Zwar leistet sich der Grundig beim Anschlussfeld auf der Geräterückseite eine kleine Schwäche, kompensiert diese aber durch die praktisch perfekte MP3-Wiedergabe, die dem MP3-Freak noch mehr Optionen bietet als die ebenfalls sehr gute Funktion im Pioneer. Dazu kommt ein absolut hervorragendes Bild, Bildschärfe, Bildruhe, Detailtreue und Bildhomogenität sind zweifelsohne innerhalb der Klasse auf Top-Niveau. Dies gilt auch für die überragende Fernbedienung, die auch zu weitaus teureren Geräten noch bestens passen würde, und die einfache Bedienung. Ansprechend verarbeitet ist der Grundig auch noch. Nicht heran an den in diesem Punkt brillanten Pioneer kommt der Grundig beim Einsatz seiner D/A-Wandler - hier ist und bleibt der DV-444 Extraklasse. Extraklasse sind beide Player mit einem schnellen Laufwerk und einer sehr guten Fehlerkorrektur.

Somit wird die Kaufentscheidung richtig schwer: Der Pioneer bleibt beim Analogton deutlich vorne, im Digitalton bieten Grundig wie auch Pioneer tadellose Leistungen. Bezüglich des Bildes gibt es ebenfalls ein Patt, wo der Pioneer mit seiner leicht besseren Detailtreue auftrumpft, schlägt der Grundig mit seiner für die Klasse überragenden Farbwiedergabe zurück. In der Gesamtbildschärfe bleibt ebenfalls der DV-444 knapp vorn, der Grundig hält mit seinem überdurchschnittlich guten Bild auch bei weniger überzeugender Software dagegen. Farbreinheit und Farbdekompression sowie die Bildruhe sind bei beiden Geräten hervorragend. Die Stunde des Grundig schlägt dann bei der MP3-Wiedergabe, die qualitativ der des DV-444 ebenbürtig ist, zugleich aber Funktionen bietet, mit denen der Pioneer nicht aufwarten kann - Pluspunkt Grundig. Und es bleibt nicht der einzige: Mit einer der besten Fernbedienungen überhaupt, die zurzeit bei einem DVD-Player zu finden sind, setzt der Malaga über seine Klasse hinaus Maßstäbe. Der Pioneer kontert dafür mit seinem besser durchdachten und ausgestatteten Anschlussfeld auf der Geräterückseite. Fazit: Der Malaga SE-1230 ist der zweite Player der 700 DM-Klasse, der sich ein "Ausgezeichnet" voll und ganz verdient. Zu hoffen bleibt nur, dass der beim Testgerät herrschende hohe Standard auch bei allen Exemplaren gleichbleibend ist - bei der letzten Generation (GDV-130) hatte Grundig verschiedene "Startschwierigkeiten" (Firmware).

Der Grundig Malaga SE120 gefällt mit exzellenten Leistungen in allen Disziplinen

Mittelklasse
Pro:
Bildqualität hervorragend

Exzellente MP3-Funktion

Ordentliche Verarbeitung

Einfache Bedienung

Überragende Fernbedienung

Contra:
Magere Anschlussbestückung und wenig durchdachtes Anschlussterminal

Technische Daten:
DVD-Video-Player mit MP3-Decoder

Videoausgänge: 1x SCART (Nr. 1 mit RGB), 1 x Hosiden (S-Video), 1 x Cinch (Composite)

Audioausgänge: Digital 1 x koaxial,
analog:: 2 x Cinch 2-Kanal Downmix

Maße (B x T x H): 36,0 x 24,6 x 7,3 cm

Gewicht: 2,4 kg

Preis: 699 DM (UVP)

Ralph
09-11-2001, 13:26
Echt een goeie site, dat areadvd, ik ga nu nog even checken uit welke 20 dvd's je nou kan kiezen. Het klinkt als een goeie aanbieding. Ik laat het weten. Iemand kritiek op deze speler of aanbieding? Laat het asjeblieft weten, om me eventueel te behoeden voor een miskoop :D

Ralph
09-11-2001, 16:46
Ben tot nu toe tot 15 titels gekomen waar je uit kan kiezen:
Sneeuwitje, 102 dalmatiers, toy stiry 2, Kruimeltje, Tarzan, Dinosaur, The horse whisperer, When a man loves a woman, Runaway Bride, Pearl Harbour, The sixth sense, Unbreakable, Armageddon, Gone in 60 seconds, Enemy of the state.

Ralph
12-11-2001, 14:48
De andere 5 films zijn: The rock, Air force one, Face off, Mission to Mars en The Insider. Actie gaat morgen officieel van start. Speler is Grundig 5100.

phuitema
12-11-2001, 15:04
En nu nog een handige tip voor het regio vrij maken. RCE proof natuurlijk !

Ps. zoek dat ook nog voor de pioneer 444 (zal wel solderen worden).

Misschien tijd voor een regio hack forum ?

Ralph
13-11-2001, 02:03
voor grundig 5100 een hele vage regio hack:

http://www.dvdregionhacks.com/html/regionmods/players/g/players/grundigxenarogdp5100.html

site is er zelf ook vaag over. Iemand betere ideeen?

phuitema
13-11-2001, 11:56
Erg vaag .. zeker als je voor 800 piek een pioneer 444 regio vrij kunt kopen. Natuurlijk krijg je er geen 15 DVD's bij, maar voor fl100,- kan ik er vast wel 2 kopen.

De pioneer heeft RGB en volgens mij de grundig niet, dus dat geeft wat beter beeld. Dan lijkt het wel kiezen voor 15 DVD's of beter beeld en geluid.

P.

papagaai-2
13-11-2001, 13:06
is rotzooi daar krijg je spijt van.geloof me maar dan heb je binnen 3 maanden een nieuwe speler

:confused:
Wat een onzin, ik had laatst een test gelezen die beweert dat je een goede dvd-speler al hebt vanaf 600 piek. Ik weet niet wie je dit heeft verteld maar het is dikke onzin.

P.S. dit was uit de consumenten-gids

PM
13-11-2001, 13:30
:confused:
Wat een onzin, ik had laatst een test gelezen die beweert dat je een goede dvd-speler al hebt vanaf 600 piek. Ik weet niet wie je dit heeft verteld maar het is dikke onzin.

P.S. dit was uit de consumenten-gids

Precies... uit de consumentengids... dat zegt al genoeg... ik hecht weinig waarde aan hun oordeel..

Maar er zijn inderdaad al wel enkele redelijke spelers voor dat bedrag...

forzavado
13-11-2001, 13:53
Het is maar net waar je tevreden mee bent. De één is met een speler van 600 piek tevreden de andere niet. Simpel. Probleem is wat is de "beste" speler in één prijsklasse (bv 600 piek). En dit is weer voor iedereen verschillend omdat iedeeen andere eisen steld. Ik ben absoluut geen fan van de cb, en gebruik hun info ook niet. Maar het zal best handig zijn als je iets moet hebben waar je geen verstand van hebt, of niet in geïntresseerd bent (in mijn geval bv een stofzuiger :D)
RSM heb jij trouwens na al deze info al een keuze (kunnen) maken? Ben benieuwd.:)

Henk Heideveld
13-11-2001, 14:02
Originally posted by forzavado
Maar het zal best handig zijn als je iets moet hebben waar je geen verstand van hebt, of niet in geïntresseerd bent (in mijn geval bv een stofzuiger :D)


Toen ik nog nergens verstand van had heb ik een DVD afgespeeld in een HOOVER-klopveegzuiger. Werkelijk eenmalig.:D

Ralph
13-11-2001, 14:54
De pioneer heeft RGB en volgens mij de grundig niet, dus

Volgens www.areadvd.de heeft de grundig WEL een rgb scart
Videoausgänge: 1x SCART (Nr. 1 mit RGB), 1 x Hosiden (S-Video), 1 x Cinch (Composite)