PDA

Bekijk de volledige versie : Scart aansluiting bij Pioneer DV350



Mark_B
30-03-2003, 13:35
Ik had sinds tijden m’n oude Pioneer DV343 aangesloten via een normaal ‘video’ kabeltje. Toen ik m’n oude speler regio vrij wou laten maken, was er dus iets fout gegaan, en kreeg ik van die zaak een Pioneer DV350 voor een zacht prijsje.

Op zich ben ik nu heel tevreden met deze speler, maar hij toonde veel meer ‘regenboog’ artifacten (vooral bij de ondertitelingen) en hij verpestte de kleuren soms een beetje. Het irriteerde me nogal, en ik las de handleiding even door. Daar zag ik staan dat het via RGB/SCART het beste resultaat zou geven.

Ik blij, en ging naar de winkel zo’n kabel kopen. Thuis aangekomen sluit ik hem aan, en het ziet er op zich prima uit, zeker mooier dan via een video kabel. Er is totaal geen regenboog gezeik meer, en het beeld is nog een tik scherper ook. Het enige wat ik NU heb is dat ik om een of andere reden overal een soort ‘grain’ (korrelig) laagje overheen krijg. Zelfs in de menu’s van m’n DVD speler (Het ligt dus niet aan de DVDs). Het gebeurt bij NTSC en PAL DVDs van alle regio's.

Ik heb een beetje gekloot met de instellingen van m’n TV, en gecheckt of de kabel wel goed zit, maar alles is prima.

Kan dit aan de kwaliteit van het kabeltje liggen, of iets anders?

Iemand suggesties?