PDA

Bekijk de volledige versie : Nog geen zomer bij DVD.nl ?



Lex v/d Moolen
30-03-2003, 15:13
Want volgens mij staat de klok nog een uur achter...

Hennie
30-03-2003, 15:18
heb je goed gezien was me nog niet opgevallen, misschien dat we dat zelf moeten veranderen bij profiel¿¿¿???

daviddekam
30-03-2003, 15:21
Volgens mij wel, ik heb het net gewoon zelf gedaan. Als het goed is stond hij op GMT+1 en dan moet je nu gewoon GMT+2 selecteren

Hennie
30-03-2003, 15:28
ik nu ook en het werkt :D

Lex v/d Moolen
30-03-2003, 15:29
Volgens mij wel, ik heb het net gewoon zelf gedaan. Als het goed is stond hij op GMT+1 en dan moet je nu gewoon GMT+2 selecterenDat klopt dus niet, want dan zou ik me in de Moskou-zone moeten bevinden en dat is dus niet zo. ;)
Nee, de GMT (Greenwich tijd) moet gewoon nog naar zomertijd worden gezet in de server van DVD.nl.

daviddekam
30-03-2003, 15:50
Volgens mij wel, ik heb het net gewoon zelf gedaan. Als het goed is stond hij op GMT+1 en dan moet je nu gewoon GMT+2 selecterenDat klopt dus niet, want dan zou ik me in de Moskou-zone moeten bevinden en dat is dus niet zo. ;)
Nee, de GMT (Greenwich tijd) moet gewoon nog naar zomertijd worden gezet in de server van DVD.nl.

O, dat kan ook. Mijn excuses

Hennie
30-03-2003, 17:37
kan iemand ff kijken bij mij of het forum nu de goede tijd weergeeft, heb net een zomertijd mod geinstalled

http://www.hiervindjehet.nl/forum/

Bas de Jong
30-03-2003, 19:23
kan iemand ff kijken bij mij of het forum nu de goede tijd weergeeft, heb net een zomertijd mod geinstalled

http://www.hiervindjehet.nl/forum/

Staat goed (y)


Hier nog niet...

jokey
31-03-2003, 17:11
Kan er nou niemand van de crew ff die klok op zomertijd (=uurtje vooruit ;)) zetten?? Is best irritant zo!

BVD :)

Lex v/d Moolen
31-03-2003, 17:55
Blijkbaar niet makkelijk in te stellen :?

Hennie
31-03-2003, 17:57
is niet zo moeilijk mij is het ook gelukt :wink:

Matthijs van de Water
31-03-2003, 22:06
Zomertijd is gefixed. GMT kent geen zomertijd, dus we gaan hier wel degelijk van GMT+1 naar GMT+2 in de zomer.
phpBB heeft hier in deze versie standaard geen voorzieningen voor en dat moet dus even met de hand. Aangezien Leon nog niet zo lang met phpBB werkt, heeft hij eerst mij geraadpleegd, alvorens het hier aan te passen. De tijd zou nu voor iedereen in onze tijdzone weer goed moeten staan, evenals de tijd voor mensen die niet ingelogd zijn.

Excuses voor het ongemak,

Matthijs van de Water
Senior Webdeveloper HWI Group B.V.
Forumbeheerder Hardware.Info Hardware Forum

Voor de duidelijkheid: phpBB gebruikt niet de normale tijd van de server (die staat wel goed) maar de GMT tijd van de server. Zoals gezegd doet die niet aan zomer/wintertijd en moeten we dus 2x per jaar switchen

Hennie
31-03-2003, 22:14
nee is een MOD voor :D



################################################## ############
## MOD Title: Daytime changer summertime / wintertime
## MOD Version: 1.0.0
## MOD Author: WebmasterX,
## info@zutfun.nl,
## Sander Hoekman,
## http://www.zutfun.nl
## MOD Description: This modification automaticly changes the
## winter time and summertime as known in Europe, The Netherlands
##
## Installation Level: easy
## Installation Time: 1 Minutes
## Files To Edit: includes/functions.php
## Included Files: n/a
################################################## ############

#
#-----[ OPEN ]------------------------------------------
#

includes/functions.php

#
#-----[ FIND ]------------------------------------------
#

//
// Create date/time from format and timezone
//
function create_date($format, $gmepoch, $tz)

#
#-----[ BEFORE, ADD ]------------------------------------------
#

//
// daytime changer summertime / wintertime
//

function daytime()
{

$n = date("n");
$y = date("Y")-2000;

if($n >= 3 && $n <= 9)
{
$season = 1;
$season_math = 5;
}
else if ( $n >= 10 || $n < 3 )
{
$season = 0;
$season_math = 2;
}

$day = 31 - ((((floor(5*$y/4)-floor($y/100)+floor($y/400))+$season_math)%7)+7)%7;

switch ($season)
{
case 0:

if( mktime(date("H"),date("i"),date("s"),date("m"),date("d"),date("Y")) > mktime (3,0,0,10,$day,date("Y")) )
{
$result = 0;
}
break;

case 1:

if( mktime(date("H"),date("i"),date("s"),date("m"),date("d"),date("Y")) > mktime(3,0,0,3,$day,date("Y")) )
{
$result = 3600;
}

break;


}

return $result;
}

#
#-----[ FIND ]------------------------------------------
#
return ( !empty($translate) ) ? strtr(@gmdate($format, $gmepoch + (3600 * $tz)), $translate) : @gmdate($format, $gmepoch + (3600 * $tz));

#
#-----[ REPLACE WITH ]------------------------------------------
#

return ( !empty($translate) ) ? strtr(@gmdate($format, $gmepoch + (3600 * $tz) + daytime()), $translate) : @gmdate($format, $gmepoch + (3600 * $tz) + daytime());

#
#-----[ SAVE/CLOSE ALL FILES ]------------------------------------------
#
# EoM

Bas de Jong
31-03-2003, 22:17
GMT kent geen zomertijd,

Grappig dat je dat zegt. Ik was net met een Engelsman aan het chatten en bij hem is het altijd een uur vroeger als hier. Hij zit dus in GMT. Maar daar gaat de klok wel gewoon een uur vooruit en een uur achteruit???

Lex v/d Moolen
31-03-2003, 22:20
GMT kent geen zomertijd,

Grappig dat je dat zegt. Ik was net met een Engelsman aan het chatten en bij hem is het altijd een uur vroeger als hier. Hij zit dus in GMT. Maar daar gaat de klok wel gewoon een uur vooruit en een uur achteruit???Volgens http://teletekst.nos.nl/gif/777-01.html is de GMT nu 21:xx en in Londen 22:xx. Het zal dus wel kloppen. :)

Maar in de andere softwareversie werd er gekeken naar de zone, er stond dan bij West Europe (Amsterdam, Paris, Madrid e.d.) Zo stond ie altijd goed.

Eric van Ballegoie
31-03-2003, 22:57
De forumtijd staat inmiddels weer gewoon goed!

Matthijs van de Water
31-03-2003, 23:08
Maar in de andere softwareversie werd er gekeken naar de zone, er stond dan bij West Europe (Amsterdam, Paris, Madrid e.d.) Zo stond ie altijd goed.
Dat is niet correct. vBulletin bijvoorbeeld gebruikt de tijd van de server (dus geen GMT) en laat de gebruikers de afstand in uren tot deze tijdzone invoeren. Dit levert voor een server in dezelfde tijdzone als de gebruikers betere resultaten (de servertijd gaat immers automatisch van zomer- naar wintertijd en omgekeerd), maar is niet helemaal 'netjes'. Voor tijdzones die geen zomer/wintertijd kennen, gaat het daar bijvoorbeeld mis, evenals voor servers die in een dergelijke tijdzone staan en gebruikers die in een tijdzone met zomer/wintertijd zitten.
Het is een verschil in implementatie, de manier van phpBB is netter, maar zou rekening moeten houden met zomer- en wintertijd. Aangezien het niet triviaal is om te bepalen wanneer het in welke tijdzone zomer- of wintertijd is, hebben de makers van phpBB dit probleem verschoven naar een volgende versie.

De MODs die bestaan om dit probleem 'op te lossen', zijn geen echte oplossingen (maar werken voor dit specifieke geval wel). DVD.nl draait echter zoveel mogelijk ongemodificeerde phpBB code, om het updaten bij nieuwe versies zo soepel mogelijk te laten gaan. Voor dit soort kleine dingen wordt de code dus niet aangepast, dat wordt met de hand gedaan. En de volgende keer een stuk sneller. :)

Overigens is het momenteel in Londen GMT+1 (zomertijd). GMT zelf kent zoals gezegd geen zomertijd.

Lex v/d Moolen
01-04-2003, 16:43
Maar in de andere softwareversie werd er gekeken naar de zone, er stond dan bij West Europe (Amsterdam, Paris, Madrid e.d.) Zo stond ie altijd goed.
Dat is niet correct. vBulletin bijvoorbeeld gebruikt de tijd van de server (dus geen GMT) en laat de gebruikers de afstand in uren tot deze tijdzone invoeren. Dit levert voor een server in dezelfde tijdzone als de gebruikers betere resultaten (de servertijd gaat immers automatisch van zomer- naar wintertijd en omgekeerd), maar is niet helemaal 'netjes'. Voor tijdzones die geen zomer/wintertijd kennen, gaat het daar bijvoorbeeld mis, evenals voor servers die in een dergelijke tijdzone staan en gebruikers die in een tijdzone met zomer/wintertijd zitten.
Het is een verschil in implementatie, de manier van phpBB is netter, maar zou rekening moeten houden met zomer- en wintertijd. Aangezien het niet triviaal is om te bepalen wanneer het in welke tijdzone zomer- of wintertijd is, hebben de makers van phpBB dit probleem verschoven naar een volgende versie.

De MODs die bestaan om dit probleem 'op te lossen', zijn geen echte oplossingen (maar werken voor dit specifieke geval wel). DVD.nl draait echter zoveel mogelijk ongemodificeerde phpBB code, om het updaten bij nieuwe versies zo soepel mogelijk te laten gaan. Voor dit soort kleine dingen wordt de code dus niet aangepast, dat wordt met de hand gedaan. En de volgende keer een stuk sneller. :)

Overigens is het momenteel in Londen GMT+1 (zomertijd). GMT zelf kent zoals gezegd geen zomertijd.Bedankt voor deze heldere uitleg (y)
En daarmee kan deze thread wel op slot, lijkt me als er geen protest tegen is :wink:

M Balje
01-04-2003, 16:50
ff voor de duidelijk heid

Engeland moet dit zijn: GMT (16.51)
Nederland: GMT + 1 (17.51)

Maar ze moeten dan wel als het zomer tijd is,de klok op het forum 1 uur voor uit zetten en in de winter tijd weer dat uurtje tijd terug.
Wat er ook gebeurd voor Nederland moet hij altijd op GMT + 1 staan en voor Engeland GMT.
Als het niet werkt moet je hem op GMT + 2 zetten voor Nl en voor engeland op GMT + 1.

Wat op teletekst staat klopt dus niet je moet alles 1 uur verder rekenen.
Zo is het nu in Tokyo 01.51 en niet 00.51 wat teletekst beweert.