PDA

Bekijk de volledige versie : Requiem For A Dream



Sicco
30-03-2003, 23:46
Ik ben echt zo onder de indruk van deze film.... Geweldig verhaal, geweldige muziek, geweldig gefilmd, geweldig gemonteerd en ga maar door. Nu vraag ik me af wat de beste uitvoering is van deze film op dvd. Ik heb zelf de R2 UK versie, waar ik op zich erg tevreden mee ben, maar vraag me af of er mensen zijn die en versie uit een andere regio hebben die een zekere meerwaarde heeft ten opzichte van die van mij.

Ben benieuwd!

Greetz Sicco

Mark de Jong
31-03-2003, 07:42
De versies (qua film) zijn allemaal identiek. Hier en daar mist volgens mij wel een extra zo te zien.

R1 - No Cuts (Director's Cut)
R1 - Re-edited version - see IMDB for details
R2 - No Cuts - same version as the R1 unrated Director's Cut
R2 - No Cuts - same version as the R1 unrated Director's Cut

http://www.dvdcompare.org.uk/comparisons/film_results_page.php?fid=775

SchumiFan
31-03-2003, 23:58
Ik ben echt zo onder de indruk van deze film.... Geweldig verhaal, geweldige muziek, geweldig gefilmd, geweldig gemonteerd en ga maar door. Nu vraag ik me af wat de beste uitvoering is van deze film op dvd. Ik heb zelf de R2 UK versie, waar ik op zich erg tevreden mee ben, maar vraag me af of er mensen zijn die en versie uit een andere regio hebben die een zekere meerwaarde heeft ten opzichte van die van mij.

Ben benieuwd!

Greetz Sicco

Als het om geweldig gemonteerd gaat .. vind ik Pi beter met die fastshots

Sicco
01-04-2003, 00:54
Pi heb ik eerlijk gezegd nog niet gezien. Is in zwart-wit gefilmd toch?

Rob P.
01-04-2003, 14:12
Pi heb ik eerlijk gezegd nog niet gezien. Is in zwart-wit gefilmd toch?

yup.. erg onderhoudende film. Je kan Requiem for a Dream een beetje als de uitgedunde versie van Pi zien. Wat de montage en art direction betreft dan (het plot van RFAD vind ik zelf weer sterker). Veel flitsend heen en weer geknip en de buddy-cam bv.

Sicco
01-04-2003, 14:16
yup.. erg onderhoudende film. Je kan Requiem for a Dream een beetje als de uitgedunde versie van Pi zien. Wat de montage en art direction betreft dan (het plt van RFAD vind ik zelf weer sterker). Veel flitsend heen en weer geknip en de buddy-cam bv.

wat is plt? klinkt wel goed moet ik zeggen, toch maar es naar op zoek dan. Hoewel ik niet echt van zwart-wit houd, maar misschien is dat bij deze film niet zo erg.

Heb jij toevallig nog suggesties voor films die je hiermee zou kunnen vergelijken. Que montage en camerawerk etc.

Mark de Jong
01-04-2003, 14:31
wat is plt?

Plt = plot :)
Lijkt me... :D

Sicco
01-04-2003, 14:34
ahja, zou best wel es kunnen ja :)

Ik heb es gekeken wat voor versies er zijn van PI, maar ze zijn allemaal hetzelfde. Stereo geluid :(

Bij Splash is ie 7,99 pond (ong. 12,5 euro) Is volgens mij de goedkoopste...

Rob P.
01-04-2003, 17:10
wat is plt?

Plt = plot :)
Lijkt me... :D

lijkt mij ook.. :lol:

SchumiFan
03-04-2003, 19:49
[quote="Sicco"]
wat is plt? klinkt wel goed moet ik zeggen, toch maar es naar op zoek dan. Hoewel ik niet echt van zwart-wit houd, maar misschien is dat bij deze film niet zo erg.
quote]

Clerks. en Schindler's List zijn ook geweldige films in zwart/wit. .. En dan heb je ook nog Pleasantville die van z/w wereld naar kleur gaat in stapjes... geweldig.

hitch_fan
08-04-2003, 19:24
Grappig dat veel mensen het werk van Aranofsky zo goed vinden. Van Requiem For A Dream werd ik depressief en van Pi kreeg ik hoofdpijn. Ik snap werkelijk niet wat men hier zo goed aan vindt :?. Al wat ik zie in beide films zijn veel technische kunstjes maar verder ... Smaken verschillen gelukkig (beide films zijn waarschijnlijk te modern voor mij ;)).

Rutger
11-02-2004, 09:52
LET OP!!! Dit is een verslag dus er kunnen spoilers in zitten.

Van de week heb ik samen met Memento Limited Edition, Requiem For A Dream D.C. ontvangen. Kon de film relatief goedkoop erbij bestellen en dit dan ook gedaan. Kon de film alleen van de verhalen en die waren over het algemeen erg positief.

Ik de film aangezet en kwam erachter dat er totaal geen ondertiteling bij zit, maar gelukkig was de film erg goed om te volgen zo zonder subs.

Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben door de film.

Het verhaal begint met de introductie van de hoofdpersonen. We zien hoe een aan drugsverslaafde zoon de televisie weghaalt bij zijn moeder die alleen is. Zijn vader is overleden en zijn moeder woont alleen. Bij het weghalen van de televisie praat hij nog op zijn moeder in (die zich opgesloten heeft in een kast) en hier zien we al buienwisselingen bij de zoon. Dan weer lief en dan weer boos en agressief. Samen met een vriend brengt de zoon (Harry) de televisie naar een heler en ze krijgen geld zodat ze weer wat kunnen scoren. Later gaat de moeder de televisie weer ophalen bij de heler. Waaruit blijkt dat dit al heen lang gebeurt. De heler zegt er wat van tegen de moeder, maar die wil het allemaal niet onder ogen zien.

Dan krijgt de moeder een telefoontje dat ze op de televisie kan komen. Ze krijgt een formulier toegestuurd en als ze deze terugstuurd dan heeft ze kans dat ze op de televisie komt. Dit is voor haar heel belangrijk, ze gaat er al van uit dat ze zeker op de televisie zal komen. Ze wil haar rode jurk aan die haar overleden man zo mooi vondt. Dit is echter al zoveel jaar geleden, dat ze deze niet meer aankan. Dan begint ze met afvallen. Dit houd ze niet vol, maar dan komt een buurvrouwtje met de naam van een dokter die haar wel kan helpen. Ze krijgt maaltijd vervangende pillen. En dan beginnen we haar verhaallijn ook te volgen met het gevecht tegen de kilo's.

Wat is nou het mooie van deze film?
Het mooie zit hem in het brengen van de verhalen. Darren Aronofsky weet de geestelijke verstrooidheid van de mensen te verfilmen. Hij brengt de verhaal ruw zoals ze zijn. Je beleeft hun gevecht, elke karakter hun eigen gevecht om alles weer onder controle te krijgen, om grip te krijgen op hun leven, maar tevergeefs.

Ook is mooi in beeld gebracht de liefde tussen Harry en zijn vriendin Marion. Je ziet hun liefde is echt en puur. Ze houden van elkaar zoals ze zijn, maar langzaam dringt de drugsverslaving zich in de verhouding. De goedheid van Harry en de goedheid van Marion. Door de verslaving en door de armoede komen er ruzies en confilicten. En om deze problemen op te lossen slaan ze een verkeerde weg in, maar in hun gedachten, hun wereld is er maar een weg. En aan het einde van de film zie je dat hun verhouding verbroken is en dat alles fout loopt. Harry heeft nu echt Marion nodig, maar hij heeft haar al zoveel pijn gedaan, dat ze hem los heeft gelaten en dat ze haar eigen hel ingaat.

Het einde van de film is ook geen einde. We stoppen met het volgen van hun leven, maar dit gaat gewoon verder. En de toekomst ziet er slecht uit. Wanneer de film stopt voel je je rot. Een naar gevoel zit in je. De gedachten aan hun levens. Waarom, waarom moet het zo lopen.

Dat is de kracht van deze films. Het sleept je mee in de levens van de personen. En na afloop voel je je rot omdat het leven niet eerlijk is. Je ziet dat de karakters goed zijn, puur en lief. Maar door persoonlijke drama's zijn ze verslaafd geraakt en hebben ze hun grens niet gezien. En zijn ze zo kapot gegaan. En hun leven stelt niks meer voor.

InCoMing!!
13-02-2004, 19:45
Wanneer de film stopt voel je je rot. Een naar gevoel zit in je. De gedachten aan hun levens.

Dat is de kracht van deze films. Het sleept je mee in de levens van de personen. En na afloop voel je je rot omdat het leven niet eerlijk is. Je ziet dat de karakters goed zijn, puur en lief. Maar door persoonlijke drama's zijn ze verslaafd geraakt en hebben ze hun grens niet gezien. En zijn ze zo kapot gegaan. En hun leven stelt niks meer voor.

Mooi verwoord!! Zo ervaarde ik de film na afloop ook.

JKo
13-02-2004, 21:06
Dit is inderdaad een waanzinnige film.
De r1 versie heeft wel een extra meer vergeleken met de andere uitgaves. Naast director's commentary bevat deze disc ook cinematographer's commentary. En die is best wel interessant! Enige nadeel is dat deze r1-uitgave geen enkele vorm van ondertiteling heeft.

Joost v.d. Ham
13-02-2004, 21:44
Echt een wereldfilm!

Rutger
13-02-2004, 21:47
Inderdaad een wereldfilm. Niet echt gangbaar en daardoor erg "onderschat". Terwijl je voor een zacht prijsje een juweel van een film in je collectie kan hebben.

jOzh
13-02-2004, 21:53
Echt een wereldfilm!

Jup, vind ik ook maar 't is niet echt een film om gezellig eens met vrienden te gaan kijken. Heb je zin in een vrolijke avond, kies dan maar voor wat anders ;)

Damn, ik was na afloop van deze film echt flink van de kaart, ben toen maar meteen naar bed gegaan...

Kent iemand misschien nog meer films die ongeveer hetzelfde met je doen? Dus zoveel indruk maken dat je hele humeur er van omslaat?

Christiaan Sauer
13-02-2004, 23:20
Je hoort er zo krankzinnig veel goede verhalen over. Ook al is het een hele trieste film, een hele harde film, ik denk dat ik deze toch eens wil proberen te scoren. Hij moet geweldig zijn heb ik onderhand al begrepen :).
Trouwens goede samenvatting van het verhaal zo :). Weet ik ook waar de film overgaat, en ben ik nog meer overtuigd van het feit dat ik deze film wil hebben :)

Hoe zien de verschillende uitvoeringen eruit? Zijn er nog mooie releases van? Dus bv met een digipack, of een leuke kartonnen sleeve eromheen?

Jaap22
14-02-2004, 09:18
Hoe zien de verschillende uitvoeringen eruit? Zijn er nog mooie releases van? Dus bv met een digipack, of een leuke kartonnen sleeve eromheen?

Volgens mij niet.

Er is een Requiem For a Dream UK versie, die geen DTS heeft.

Een Requiem For a Dream Director's Cut Regio 1. Wat dat inhoudt weet ik niet precies (of het verschilt met de UK of NL versie)

En een Requiem For a Dream NL Versie, die wel DTS heeft. Trouwens een prima release naar mijn mening.

Overige regio's of landen weet ik niet.

Eddy
14-02-2004, 09:44
Ik heb de regio 1 director's cutversie en die zit gewoon in een normale keepcase. Deze versie heeft geen DTS, maar wel een extra audiocommentaar (van de director of photography Matthew Libatique). De rest van de extra's zijn hetzelfde. Ik weet niet hoe het boekje (met scene-index etc) eruit ziet van de andere versie's, maar het bijbehorende boekje van de regio 1 versie is een uitvouwbaar 'postertje' met foto's, quotes en wat info over de film.

Jaap22
14-02-2004, 09:48
Bij de regio 2 NL versie zit er gewoon een papiertje in met aan de voorkant de voorkant van de hoes en aan de achterkant de hoofstukindeling.

Lex v/d Moolen
14-02-2004, 09:51
Hmm, volgens Rewind zijn de laatste R1 en de Nederlandse R2 even goed.


http://www.dvdcompare.net/comparisons/film_results_page.php?fid=775
[/b]

wushu-4-ever
16-02-2004, 13:42
Ik heb onlangs zowel de R2 UK versie en de R2 NL versie aangeschaft. De optimale combinatie: audiocommentaar en dts! :wink:

Bij de Bijenkorf in Arnhem kon ik de NL versie voor 3 euro krijgen aangezien ze het orginele hoesje kwijt waren. Ik net daarvoor de UK versie had gekocht, maar voor zo weinig geld doe ik de NL versie er ook maar ff bij. :lol:

basset
16-02-2004, 14:10
Dit is gewoon DE film die ik mijn dochter laat zien als anti drugs film als ze oud genoeg is! (7,5 maanden vind ik nog iets te vroeg ;) )

Er zit simpelweg geen greintje humor in deze film en valt gewoon rauw op je dak.
Het feit dat je gewoon vergeet dat je een film zit te kijken zegt een hoop over de kwaliteit van de film.

Meesterwerk IMHO. En idd de Nederlandse uitvoering is een zeer goede release en doet geloof ik voor geen andere release onder.

Eddy
16-02-2004, 14:20
Ik heb onlangs zowel de R2 UK versie en de R2 NL versie aangeschaft. De optimale combinatie: audiocommentaar en dts! :wink:

Bij de Bijenkorf in Arnhem kon ik de NL versie voor 3 euro krijgen aangezien ze het orginele hoesje kwijt waren. Ik net daarvoor de UK versie had gekocht, maar voor zo weinig geld doe ik de NL versie er ook maar ff bij. :lol:

Zijn deze twee versies niet (nagenoeg) identiek aan elkaar? Op DTS na (alleen op de Nederlandse versie) hebben ze allebei audiocommentaar van de regisseur en dezelfde extra's als ik me niet vergis. Verder schijnt de Engelse versie een slecht moment te hebben gekozen voor de laagwisseling.

Jaap22
16-02-2004, 15:34
Er zit simpelweg geen greintje humor in deze film


[spoiler:d4696fefb2]Wanneer ze naar een flatgebouw gaan en hij drukt op allemaal knopjes op de intercom. Hij mompelt vervolgens wat en de deur gaat open.[/spoiler:d4696fefb2] Dat was wel een leuk stukje.

wushu-4-ever
16-02-2004, 22:07
Zijn deze twee versies niet (nagenoeg) identiek aan elkaar? Op DTS na (alleen op de Nederlandse versie) hebben ze allebei audiocommentaar van de regisseur en dezelfde extra's als ik me niet vergis. Verder schijnt de Engelse versie een slecht moment te hebben gekozen voor de laagwisseling.

Volgens mij ontbrak er bij de NL versie audiocommentaar, waarschijnlijk om dat de dts-track die beschikbare ruimte in beslag neemt. In ieder geval dat is wat ik gehoord heb. Dat was dan ook een van de redenen om de engelse versie aan te schaffen. Maar aangezien ik nu voor drie euro extra beide versies heb maakt het mij niet meer zoveel uit. Wat is nu drie euro op je hele collectie? :lol:

Jaap22
17-02-2004, 10:00
De NL versie heeft net als de UK versie ook gewoon audiocommentaar van de regisseur.

De regio 1 versie heeft daarentegen nog een audiocommentaar extra.

Nancy
07-03-2004, 17:52
Net deze film gekeken, enne in het begin had ik echt zoiets van "" waar gaat dit in hemelsnaam allemaal over"" maar naarmate ik verder in de film zat vond ik hem eigenlijk best wel wat hebben, echt zon film waar je over na blijft denken, enne dat chaotische vond ik eigenlijk ook wel gaaf.
hele byzondere film, maar niet goed genoeg om te kopen vind ik.

Kars
07-03-2004, 18:26
Ik had het gevoel alsof ik in mijn maag was getrapt na het zien van deze film, het deed me wel even wat. De regie was top en het acteren ook. Echt een superfilm.

Ricochan36
08-03-2004, 08:28
ik vond er weinig aan, als drugs film zie ik liever fear and loathing in las vegas..

R

Kars
08-03-2004, 15:20
ik vond er weinig aan, als drugs film zie ik liever fear and loathing in las vegas..

R

Die twee zijn toch niet te vergelijken? Het enige wat ze gemeen hebben zijn die drugs, verder liggen ze mijlenver uit elkaar.

Ze zijn trouwens wel allebei top! :)

Harry B.
13-03-2004, 13:59
ik vond er weinig aan, als drugs film zie ik liever fear and loathing in las vegas..

R

Die twee zijn toch niet te vergelijken? Het enige wat ze gemeen hebben zijn die drugs, verder liggen ze mijlenver uit elkaar.

Ze zijn trouwens wel allebei top! :)
Inderdaad, ieder op hun eigen manier 8)

BrianB
22-08-2004, 19:51
Wat een topfilm. Een van de weinige films die beter word na meerdere keren kijken. Mooi camerawerk, goed ge-edit, goed geacteerd, mooie muziek. Zo'n beetje alles aan deze film heeft wel iets goeds. Ik heb alleen een klein vraagje:
[spoiler:de6b2e4ef0]Harry heeft aan het einde van de film een gigantische gore arm (uiteraard van al het spuiten) in de auto zie je hem zelfs in die arm spuiten. Mijn vraag is: waarom spuit hij dan niet gewoon in die andere arm?[/spoiler:de6b2e4ef0]

MrPink
22-08-2004, 20:00
Ik denk dat hij dat doet omdat [spoiler:0a3e6c646b]die arm toch al verpest is[/spoiler:0a3e6c646b]. Zijn vriend zegt ook dat hij daar niet in moet spuiten. (Dat vermoed ik)

De film vond ik heel goed. Goed camerawerk en de meest grensverleggende montage ooit vind ik. Het acteerwerk van de minder bekende sterren is ook heel goed. [spoiler:0a3e6c646b]Wel een treurig einde. Iedereen is verslaafd, zit in de problemen en is alleen.[/spoiler:0a3e6c646b]

Mathieu Ghekiere
22-08-2004, 20:38
Inderdaad prachtige film.

Film die me ook een zwaar gevoel gaf was: Dancer In The Dark, van Lars von Trier.
Dogville is ook goed, van dezelfde regisseur, ik vond Dogville eigenlijk beter, maar (persoonlijke mening) ik denk dat je bij Dancer... wel een zwaarder gevoel hebt achteraf.

Ik wacht al eeuwen op een review op dvd.nl van Requiem For A Dream :)

Nathan Strik
22-08-2004, 21:41
[spoiler:b3fa94d1a8]Harry heeft aan het einde van de film een gigantische gore arm (uiteraard van al het spuiten) in de auto zie je hem zelfs in die arm spuiten. Mijn vraag is: waarom spuit hij dan niet gewoon in die andere arm?[/spoiler:b3fa94d1a8]
Waarschijnlijk (en ik weet dit niet zeker, want ik spuit geen heroine ;)) gaat de pijn eventjes weg door de high.

Om daarna uiteraard dubbel en dwars terug te komen uiteraard.

netfox
22-08-2004, 23:20
Of misschien omdat het pijn doet aan zijn ontstoken arm wanneer hij daarmee kracht moet zetten/spuiten.

MrPink
23-08-2004, 06:28
Waarschijnlijk (en ik weet dit niet zeker, want ik spuit geen heroine ;)) gaat de pijn eventjes weg door de high.

Om daarna uiteraard dubbel en dwars terug te komen uiteraard.
Het lijkt me niet dat alleen de arm waarin je spuit gevoelloos wordt, je wordt gewoon helemaal verdoofd denk ik (ik pomp overigens ook geen heroine in m'n bloedbaan).


Of misschien omdat het pijn doet aan zijn ontstoken arm wanneer hij daarmee kracht moet zetten/spuiten.
Dat zou goed kunnen, maar dan snap ik eigenlijk nog niet waarom hij precies in die grote etterende wond moet spuiten. Hij zou ook gewoon op een ander plekje in die arm kunnen prikken.

stijn
23-08-2004, 08:33
ik denk dat het hem uiteindelijk helemaal niets meer uitmaakt. boeit gewoon niet, zolang je maar spuit. totdat het echt te laat is, natuurlijk.

scheur
23-08-2004, 12:04
Vooral op het einde met Marion vind ik zo erg.
Zij is zo versllafd, dat ze de meest ranzige streken uithaalt voor een beetje van dat witte poeder..... :?

MGdutch
23-08-2004, 12:06
Ik heb Requiem for a dream al een tijdje op dvd en het is inderdaad een geweldige film!!!!! Binnenkort maar weer eens kijken :D.

Raymond Gelmers
23-08-2004, 16:35
Echt een wereldfilm!

Jup, vind ik ook maar 't is niet echt een film om gezellig eens met vrienden te gaan kijken. Heb je zin in een vrolijke avond, kies dan maar voor wat anders ;)

Damn, ik was na afloop van deze film echt flink van de kaart, ben toen maar meteen naar bed gegaan...

Kent iemand misschien nog meer films die ongeveer hetzelfde met je doen? Dus zoveel indruk maken dat je hele humeur er van omslaat?

Dus als een keer vroeg op moet staan weet je wat je moet gaan kijken 'savonds :wink:

Joost v.d. Ham
23-08-2004, 17:06
Kent iemand misschien nog meer films die ongeveer hetzelfde met je doen? Dus zoveel indruk maken dat je hele humeur er van omslaat?

Alleen 21 Grams gaf mij een vergelijkend gevoel....

Marco Dubbeldam
23-08-2004, 17:15
Kent iemand misschien nog meer films die ongeveer hetzelfde met je doen? Dus zoveel indruk maken dat je hele humeur er van omslaat?

Alleen 21 Grams gaf mij een vergelijkend gevoel....

Bij 21 grams idd.

Maar ik had het gevoel ook een beetje bij 'Taxi Diriver' als ik die film zie word ik nou ook niet bepaald gelukkig :? [spoiler:afb0dd9bd9]Vooral ook op het einde als Travis (deNiro) dat ontzettend ranzige huis van die pooier binnengaat en ze dan allemaal vermoord. Erg grimmige sfeer gedurende heel de film [/spoiler:afb0dd9bd9]

Ednolb
31-08-2004, 14:49
De film vond ik heel goed. Goed camerawerk en de meest grensverleggende montage ooit vind ik. Het acteerwerk van de minder bekende sterren is ook heel goed. [spoiler:0ee7790ee1]Wel een treurig einde. Iedereen is verslaafd, zit in de problemen en is alleen.[/spoiler:0ee7790ee1]


Dat is net het goede aan de film, het is een realistisch einde en de boodschap komt goed over.

Azazel
31-08-2004, 15:09
[spoiler:ed0e9ebe54]Harry heeft aan het einde van de film een gigantische gore arm (uiteraard van al het spuiten) in de auto zie je hem zelfs in die arm spuiten. Mijn vraag is: waarom spuit hij dan niet gewoon in die andere arm?[/spoiler:ed0e9ebe54]
Waarschijnlijk (en ik weet dit niet zeker, want ik spuit geen heroine ;)) gaat de pijn eventjes weg door de high.

Om daarna uiteraard dubbel en dwars terug te komen uiteraard.


Dat doet ie om verdere schade aan z'n andere aderen te vermijden. :wink:

Salaman
19-09-2004, 14:47
ik vond er weinig aan, als drugs film zie ik liever fear and loathing in las vegas..

R

Toch is het eerste wat Aronofsky in 1 van de docu's zegt: "Requiem for a Dream is not a drugs movie". Het gaat over verslaving in het algemeen, niet alleen over drugs.

Ik heb hem zelf gisteren voor het eerst gezien, nadat ie al zeker een jaar op de plank stond. Hij is goed, al krijg ik ook bijna hoofdpijn van het snelle, chaotische camera en montagewerk. En ik had eerst The Bourne Supremacy in de bios gezien, gevolgd dus door Requiem for a Dream op DVD. Dat is een dubbele dosis chaos!

Salaman
19-09-2004, 15:15
Waarschijnlijk (en ik weet dit niet zeker, want ik spuit geen heroine ;)) gaat de pijn eventjes weg door de high.

Om daarna uiteraard dubbel en dwars terug te komen uiteraard.
Het lijkt me niet dat alleen de arm waarin je spuit gevoelloos wordt, je wordt gewoon helemaal verdoofd denk ik (ik pomp overigens ook geen heroine in m'n bloedbaan).

Heroine is een verdovend middel en werkt dus pijnstillend. (ook ik heb er geen ervering mee). Morfine is overigens bijna hetzelfde. Zelfde grondstof, maar het wordt net iets moeilijker opgenomen in het lichaam en werkt daardoor minder heftig. Dat hebben een aantal mensen waarschijnlijk wel ervaren, aangezien dat in het ziekenhuis regelmatig gebruikt wordt, inderdaad als pijnstiller.

Andere films met een minder positief, danwel deprimerend einde (hoewel anders dan Requiem for a Dream) zijn o.a. [spoiler:51e18fc2e3]The Devil's Advocate, Se7en en Arlington Road.[/spoiler:51e18fc2e3]

stijn
19-09-2004, 17:30
happiness geeft ook zo'n gevoel. tip! (y)

super_judge23
07-10-2004, 20:58
Ik had de film nog nooit helemaal gezien, maar vanavond was het dan zover... Gruwelijk vette film!!!!!
Manier van filmen, acteurs, muziek, alles gewoon super vet!!!
Dikke aanrader (y)

Ik vond Pi persoonlijk echt stukken minder, maar ik heb eerst Pi gezien en daarna pas RfaD... De persoonlijke ontwikkeling die de hoofdpersonages doormaken vind ik in deze film echt veel beter dan in Pi, terwijl ik niet iets tegen zwart/wit films heb oid.

Mark de Jong
07-10-2004, 22:35
Ik had de film nog nooit helemaal gezien, maar vanavond was het dan zover... Gruwelijk vette film!!!!!
Manier van filmen, acteurs, muziek, alles gewoon super vet!!!
Dikke aanrader (y)

Ik vond Pi persoonlijk echt stukken minder, maar ik heb eerst Pi gezien en daarna pas RfaD... De persoonlijke ontwikkeling die de hoofdpersonages doormaken vind ik in deze film echt veel beter dan in Pi, terwijl ik niet iets tegen zwart/wit films heb oid.

Ik vond Pi ook erg goed. Ademde een bepaalde sfeer uit. Erg goed gedaan als je het mij vraagt. Uiteraard (Inderdaad) wel wat minder dan Requiem For A Dream, maar toch ook wel zeker de moeite waard om te kijken.

super_judge23
08-10-2004, 16:39
[quote="Mark de Jong Uiteraard (Inderdaad) wel wat minder dan Requiem For A Dream, maar toch ook wel zeker de moeite waard om te kijken.[/quote]

Ik vond Pi ook zeker wel de moeite van het kijken waard, maar dat is niet een film die ik vaak ga kijken, RfaD wel.

Harry B.
08-10-2004, 16:59
[quote="Mark de Jong Uiteraard (Inderdaad) wel wat minder dan Requiem For A Dream, maar toch ook wel zeker de moeite waard om te kijken.

Ik vond Pi ook zeker wel de moeite van het kijken waard, maar dat is niet een film die ik vaak ga kijken, RfaD wel.[/quote]
Zowel Pi als Requiem For A Dream zijn wat mij betreft wereldfilms (y)

Milan
09-10-2004, 17:56
De film zelf is al geweldig, maar de soundtrack van deze film is al helemaaaaaaal waanzinnig! Go , Kronos Quartet, go!!!

Sméagol
10-10-2004, 01:02
[..]
Ik heb alleen een klein vraagje:
[spoiler-quote][spoiler:54e5b97f61]Harry heeft aan het einde van de film een gigantische gore arm (uiteraard van al het spuiten) in de auto zie je hem zelfs in die arm spuiten. Mijn vraag is: waarom spuit hij dan niet gewoon in die andere arm?[/spoiler:54e5b97f61][/spoiler-quote]
Ehh , ik had er al iets over gelezen , en ik kan me niet meer precies herinneren wat ie in de film erover zei (en bovendien heb ik er zelf totaal geen ervaring mee ;) ) , maar 't was iets in de trant van "No , I'll mess it up" . Oftewel , da's z'n favo plekje , als ie ergens anders probeert , mist ie een ader ofzo , op dat plekje weet ie dat 't goed gaat .

Swanski
28-10-2004, 16:56
lichtjes off topic:

maar ik kan geen Pi-Duscussie-Topic vinden...

is ie er niet, wat ik mij niet kan voorstellen...

is ie er wel, iemand een link of een manier om het op te zoeken...> 2 letters is te weinig om goed te zoeken...alvast bedankt

netfox
28-10-2004, 17:10
Misschien heb je wat aan deze thread:

http://dvd.nl/forum/viewtopic.php?t=32620

Swanski
29-10-2004, 18:43
die had ik ook al eerder gezien, maar is niet wat ik zoek

toch bedankt iig

gr johan

HiddeV
23-11-2004, 20:12
net gezien, ben er onder de indruk.
prachtige film, goede soundtrack en ook de DTS track was goed.

En als dit je niet van de drugs af houdt wat dan wel :P

Z-Man
24-11-2004, 19:18
Grappig om te zien hoe nog steeds mensen deze film ontdekken. Ik weet nog dat ik hem hier in een Filmhuis zag een jaar of 3 geleden en was vanaf de eerste minuut een fan van deze film. Vooral de muziek bleef dagenlang door mn hoofd spoken. Heb dan ook gelukkig de soundtrack gelijk gehaald :P . Iedereen zou deze film moeten zien (boven de 12 dan he, niet echt een gezellige familiefilm) en als je dan nog drugs gaat gebruiken heb je gewoon een plank voor je kop. Het word alleen eens tijd dat er een nieuwe film uitkomt van Darren Aranofsky, als het goed is volgend jaar met The Fountain, can't wait.

HiddeV
24-11-2004, 20:43
herkende de muziek al van LotR 2 trailer, vond het toen al geweldige muziek en nu nog steeds :)

rkrijger
12-12-2004, 08:00
De titel staat inmiddels al in de grabbelbakken...

xandernijsten
12-12-2004, 08:43
herkende de muziek al van LotR 2 trailer, vond het toen al geweldige muziek en nu nog steeds :)

En nu ook nog bij een andere reclame, als ik me niet vergis I, Robot (maar correct me if I'm wrong)!

Renny Collard
19-03-2005, 22:29
De film zelf is al geweldig, maar de soundtrack van deze film is al helemaaaaaaal waanzinnig! Go , Kronos Quartet, go!!!

Eindelijk deze film gezien en ik moet zeggen een topper! En ja die soundtrack is zeker geweldig.

Sicco
07-07-2005, 23:42
volgens IMDB is Darren's nieuwe film The Fountain in Post-Production: http://www.imdb.com/title/tt0414993/

iemand al meer info?

mark t
08-07-2005, 08:25
volgens IMDB is Darren's nieuwe film The Fountain in Post-Production: http://www.imdb.com/title/tt0414993/

iemand al meer info?Ja, hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=7314).

Asphyxion
11-07-2005, 17:42
Ik heb de film ooit alleen gekeken. Daarna was ik wel behoorlijk depressief. :P

Nu ik de film een aantal keren heb gezien en met anderen heb bekeken, valt de film eigenlijk wel mee, maar die impact van de eerste keer zal ik niet zo snel vergeten.

HiddeV
22-01-2006, 21:23
Zag net dit staan op dvd-home.nl:
08-06-2006 Requiem For A Dream Drama Universal

Komt er een nieuwe versie uit ofzo?

Richard B.
22-01-2006, 21:53
Zag net dit staan op dvd-home.nl:
08-06-2006 Requiem For A Dream Drama Universal

Komt er een nieuwe versie uit ofzo?
Het zal wel een re-issue zijn ofzo.

sammael
23-01-2006, 22:20
deze film laatst gezien, wat een b**tfilm zeg

Richard B.
23-01-2006, 23:36
deze film laatst gezien, wat een b**tfilm zeg
Dat is een mening. ZEKER geen feit. :?

Joost v.d. Ham
23-01-2006, 23:43
Voor mij nog steeds de sterkste film die ik ooit gezien heb. Geen film kan me keer op keer zo raken dat ik er weer kapot van ben. Alles klopt hier, de acteurs, het scenario, de editting en (vooral) de muziek. Kippevel als ik de soundtrack luister, dat doet geen film Requiem for a Dream na.

Mathieu Ghekiere
24-01-2006, 00:08
deze film laatst gezien, wat een b**tfilm zeg

Blij dat je enkele sterke argumenten geeft om ons te overtuigen van je gelijk :wink:

lex
24-01-2006, 09:13
deze film laatst gezien, wat een b**tfilm zeg

Blij dat je enkele sterke argumenten geeft om ons te overtuigen van je gelijk :wink:

hij hoeft toch niemand te overtuigen?
Hij kan het toch gewoon geen goede film VINDEN.
ik vind er ook weing aan eerlijk gezegd en ik voel me niet echt geroepen om dat helemaal hier uit te gaan leggen.
Je kan discussieren wat je je wil maar daar wordt het geen betere film van voor mij... en ik ga hem ook zeker niet nog een keer kijken.

indien iemand anders het een fantastische film vind prima maar die vind de film echt niet minder leuk als ikargumenten ga geven waarom ik dit geen leuke film vind.

1 argumentje dan voor de vorm; ik vind die Jennifer vreseliijk om naar te kijken en de sfeer in de film staat me ook niet aan.

Lex

Ednolb
24-01-2006, 10:08
deze film laatst gezien, wat een b**tfilm zeg

Blij dat je enkele sterke argumenten geeft om ons te overtuigen van je gelijk :wink:

hij hoeft toch niemand te overtuigen?
Hij kan het toch gewoon geen goede film VINDEN.
ik vind er ook weing aan eerlijk gezegd en ik voel me niet echt geroepen om dat helemaal hier uit te gaan leggen.
Je kan discussieren wat je je wil maar daar wordt het geen betere film van voor mij... en ik ga hem ook zeker niet nog een keer kijken.

indien iemand anders het een fantastische film vind prima maar die vind de film echt niet minder leuk als ikargumenten ga geven waarom ik dit geen leuke film vind.

1 argumentje dan voor de vorm; ik vind die Jennifer vreseliijk om naar te kijken en de sfeer in de film staat me ook niet aan.

Lex


Het gaat er hem om dat je niet echt een constructieve bijdrage levert als je gewoon zegt: "die film is echt slecht" of "wat een slechte film". Dit is nog steeds een discussieforum, dus als je zegt dat je iets goed of slecht vindt, dan is het altijd aangenaam om argumenten te lezen waarom. Indien dit forum vol zou staan met "ik vind die film goed." of "ik vind die film slecht." dan zou er hier niet veel te zien zijn. Dan post je beter gewoon niet.

Wilbert Rietman
24-01-2006, 10:18
Ook niet echt mijn favoriet deze film, de montage is mij te flashie en ook het sfeertje geeft me niet echt een prettig gevoel bij het bekijken van deze film. Het thema spreekt me trouwens ook niet echt aan. Kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die deze film geweldig vinden, maar aan mij istie niet besteed.

intexor
24-01-2006, 12:05
ik vind de film visueel wel mooi gedaan enzo, maar qua verhaal kan het mij toch echt niet boeien. dan kijk ik liever een andere drugs-film zoals Trainspotting die visueel zeker niet moet onderdoen.

Ramon van Dam
25-01-2006, 13:46
Vorige week weer eens gekeken, blijft geweldig... Bovendien zelden zo'n passende soundtrack gehoord!

Florentia
25-01-2006, 14:13
Het is naar mijn mening een geweldige film. Een film die tenminste nog iets met je doet wat komt door de geweldige filmstijl en soundtrack.

Helaas is er in Nederland slechts een vrij matige 1-disc'er op de markt i.p.v. bijvoorbeeld een mooie 2-disc'er in Duitsland. Hopelijk komt hier ooit nog verbetering in, een Criterion zou het allermooiste zijn.

Mathieu Ghekiere
25-01-2006, 14:49
deze film laatst gezien, wat een b**tfilm zeg

Blij dat je enkele sterke argumenten geeft om ons te overtuigen van je gelijk :wink:

hij hoeft toch niemand te overtuigen?
Hij kan het toch gewoon geen goede film VINDEN.
ik vind er ook weing aan eerlijk gezegd en ik voel me niet echt geroepen om dat helemaal hier uit te gaan leggen.
Je kan discussieren wat je je wil maar daar wordt het geen betere film van voor mij... en ik ga hem ook zeker niet nog een keer kijken.

indien iemand anders het een fantastische film vind prima maar die vind de film echt niet minder leuk als ikargumenten ga geven waarom ik dit geen leuke film vind.

1 argumentje dan voor de vorm; ik vind die Jennifer vreseliijk om naar te kijken en de sfeer in de film staat me ook niet aan.

Lex

Goed, maar als iedereen (zoals hierboven vermeld) gewoon post: ik vind hem goed, en ik niet... dan wordt deze discussie niet echt interessant, hé?
Ik heb geen problemen met verschillen van smaak, maar noem dan tenminste je redenen, of blijf weg van een discussieforum.

Zie hieronder, een quote van Wilbert Rietman: ik ben het niet eens met zijn mening, maar hij legt wél uit waarom, waardoor zijn post zinnig wordt en tenminste iets toevoegt aan de discussie.


Ook niet echt mijn favoriet deze film, de montage is mij te flashie en ook het sfeertje geeft me niet echt een prettig gevoel bij het bekijken van deze film. Het thema spreekt me trouwens ook niet echt aan. Kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die deze film geweldig vinden, maar aan mij istie niet besteed.

Ooit al es gedacht hoe het zou zijn als je als filmmaker een film maakt en iedereen zegt hoe rotslecht ze hem wel vinden, maar iedereen weigert te vertellen waarom?

Beatrice M.
25-01-2006, 17:02
super geniaal. PI was vermakelijk maar RFAD kwam aan als een mokerslag. Ik zit nog steeds achter het boek aan van Hubert Selby. heeft dat trouwens de zelfde titel??

Jeroen D
25-01-2006, 18:16
Toen ik deze film voor de eerste keer zag was ik er helemaal naar van.
Deze film laat je gewoon bijna voelen wat de hoofdpersonen voelen. Als je dat kunt dan ben je een hele goede filmmaker wat mij betreft.

LJ
25-01-2006, 20:09
Deze film laat je gewoon bijna voelen wat de hoofdpersonen voelen. Als je dat kunt dan ben je een hele goede filmmaker wat mij betreft.

Dat was nou net wat ik aan deze film miste toen ik de film afgelopen zaterdag zag. Op zich vond ik dit vreemd aangezien ik een groot liefhebber ben van dit soort films en eigenlijk niets slechts op deze film is aan te merken (mooie score, goede opbouw, goed geacteerd). Ik denk daarom dat ik gewoon niet in de stemming was voor Requiem For A Dream en ga hem dus nog een keer bekijken.

Richard B.
25-01-2006, 20:31
Ook niet echt mijn favoriet deze film, de montage is mij te flashie en ook het sfeertje geeft me niet echt een prettig gevoel bij het bekijken van deze film.
Da's volgens mij ook exact de bedoeling. :wink:

Ik heb deze eens in de bios gezien en ik kan je verzekeren dat dat een van de meest ongemakkelijke bioscoopvoorstellingen was die ik ooit heb meegemaakt. Er liep niemand weg tijdens het slot maar ik denk dat velen wel op het punt hebben gestaan. Punt is dat de film mede daarom echt enorm veel indruk maakte en ie ook niet zo snel vergeten wordt. De kille en 'verontrustende' sfeer is juist een van de meest intrigerende eigenschappen van deze film. Het maakt het bekijken ervan meer dan 'effe een filmpie pakken' maar echt een 'ervaring' die je aan het denken zet.

Cupido
25-01-2006, 20:41
Ik vind 'Requiem For a Dream' geen meesterwerk. Het had voor mij wel wat genuanceerder gemogen en dan doel ik met name op het te geforceerde einde waar werkelijk alles uit de kast wordt getrokken; op een gegeven moment 'slikte' (:wink:) ik het allemaal niet meer.

Ik zie de pracht in 'Requiem' vooral terug in de fraai gemonteerde shots en de muziek. Daarnaast waren er ook scenes die wel intrigerend waren.

Naar mijn mening een behoorlijke goede film met een nét iets te makkelijk scenario.

Mathieu Ghekiere
25-01-2006, 23:31
super geniaal. PI was vermakelijk maar RFAD kwam aan als een mokerslag. Ik zit nog steeds achter het boek aan van Hubert Selby. heeft dat trouwens de zelfde titel??

Ik denk van wel (niet zeker). Het is trouwens al een boek uit de jaren '80 of '70 denk ik, maar misschien wist je dat al. Vond het toch leuke anecdote, aangezien ik dat echt niet verwachtte. Op de dvd van de Requiem staat de (prachtige) theatrical trailer en die begint met een citaat uit het boek, en enkel al door dat citaat zou ik ook enorm graag ooit es het boek lezen.

Joost v.d. Ham
26-01-2006, 09:12
super geniaal. PI was vermakelijk maar RFAD kwam aan als een mokerslag. Ik zit nog steeds achter het boek aan van Hubert Selby. heeft dat trouwens de zelfde titel??

Ik denk van wel (niet zeker). Het is trouwens al een boek uit de jaren '80 of '70 denk ik, maar misschien wist je dat al. Vond het toch leuke anecdote, aangezien ik dat echt niet verwachtte. Op de dvd van de Requiem staat de (prachtige) theatrical trailer en die begint met een citaat uit het boek, en enkel al door dat citaat zou ik ook enorm graag ooit es het boek lezen.

Imdb is uw vriend:

Writing credits
Hubert Selby Jr. (novel)
Hubert Selby Jr.: Requiem for a Dream (2000) (novel) (screenplay)
... aka Delusion Over Addiction

sxesven
26-01-2006, 11:10
super geniaal. PI was vermakelijk maar RFAD kwam aan als een mokerslag. Ik zit nog steeds achter het boek aan van Hubert Selby. heeft dat trouwens de zelfde titel??

Ik denk van wel (niet zeker). Het is trouwens al een boek uit de jaren '80 of '70 denk ik, maar misschien wist je dat al. Vond het toch leuke anecdote, aangezien ik dat echt niet verwachtte. Op de dvd van de Requiem staat de (prachtige) theatrical trailer en die begint met een citaat uit het boek, en enkel al door dat citaat zou ik ook enorm graag ooit es het boek lezen.
Zoals inderdaad ook op IMDb te lezen is, is het boek inderdaad van Hubert Selby, Jr. Een geweldig boek, heb het zelf in de kast staan - het stamt overigens uit 1978. De film wist de sfeer aardig te vangen, zul je merken wanneer je het leest. Selby schrijft erg apart, in een wat vreemd soort spreektaal. Absoluut het lezen waard verder, als het goed is moet je het boek wel kunnen vinden bij de betere boekhandel.

Niqie
25-02-2006, 13:47
Geweldige film. Staat bij mij op nr.1 Echt prachtig :D

Beatrice M.
25-02-2006, 18:07
super geniaal. PI was vermakelijk maar RFAD kwam aan als een mokerslag. Ik zit nog steeds achter het boek aan van Hubert Selby. heeft dat trouwens de zelfde titel??

Ik denk van wel (niet zeker). Het is trouwens al een boek uit de jaren '80 of '70 denk ik, maar misschien wist je dat al. Vond het toch leuke anecdote, aangezien ik dat echt niet verwachtte. Op de dvd van de Requiem staat de (prachtige) theatrical trailer en die begint met een citaat uit het boek, en enkel al door dat citaat zou ik ook enorm graag ooit es het boek lezen.
Zoals inderdaad ook op IMDb te lezen is, is het boek inderdaad van Hubert Selby, Jr. Een geweldig boek, heb het zelf in de kast staan - het stamt overigens uit 1978. De film wist de sfeer aardig te vangen, zul je merken wanneer je het leest. Selby schrijft erg apart, in een wat vreemd soort spreektaal. Absoluut het lezen waard verder, als het goed is moet je het boek wel kunnen vinden bij de betere boekhandel.


Exit to Brooklyn en De demon heb ik al gelezen, super verhalen die allemaal even slecht aflopen.

Beatrice M.
25-02-2006, 18:11
Ook niet echt mijn favoriet deze film, de montage is mij te flashie en ook het sfeertje geeft me niet echt een prettig gevoel bij het bekijken van deze film.
Da's volgens mij ook exact de bedoeling. :wink:

Ik heb deze eens in de bios gezien en ik kan je verzekeren dat dat een van de meest ongemakkelijke bioscoopvoorstellingen was die ik ooit heb meegemaakt. Er liep niemand weg tijdens het slot maar ik denk dat velen wel op het punt hebben gestaan. Punt is dat de film mede daarom echt enorm veel indruk maakte en ie ook niet zo snel vergeten wordt. De kille en 'verontrustende' sfeer is juist een van de meest intrigerende eigenschappen van deze film. Het maakt het bekijken ervan meer dan 'effe een filmpie pakken' maar echt een 'ervaring' die je aan het denken zet.

Juistem. gemaakt om klappen uit te delen en daar heb je geen ingenieus of moeilijk scenario voor nodig.

Cupido
25-02-2006, 18:43
En dát maakt 'Requiem' voor mij nou wat minder interessant dan Pi. Aronosky wou namelijk net iets te veel klappen uitdelen. De climax kwam wel erg geforceerd over en die klappen die dus doel zouden moeten treffen deden dat bij mij maar half:

[spoiler:9f75b83216]Moeder krijgt schocktherapie, zoon krijgt armamputatie, dochter belandt in de prostitutie en vriend belandt in de gevangenis.[/spoiler:9f75b83216]

Zoveel mogelijk klappen uitdelen is makkelijk scoren, zou Aronofsky gedacht hebben, maar een genuanceerd beeld over drugs en andere verslavingsmiddelen geeft de film denk ik niet echt.
Voor de rest, prima film

Frenk23
26-02-2006, 03:09
Die climax was wel behoorlijk schokkend vond ik, wel grotendeels door de montage denk ik uiteindelijk. Pi vond ik overigens wel net zo goed!

Sicco
26-02-2006, 13:18
ik ben het totaal niet eens met Cupido.
deze 4 mensen waren nou eenmaal de hoofdpersonen van de film, dus om de film mooi/goed af te ronden zie je wat er uiteindelijk van de mensen terecht is gekomen. iedereen komt in de shit door zijn/haar verslaving, dat is het thema van de film.

als de film een happy ending gehad zou hebben had ik hem echt veel minder goed gevonden. nu is ie gewoon AF :D

Cupido
26-02-2006, 19:33
Ik zeg ook niet dat ik een happy ending wilde zien, maar dit einde vond ik wel erg moralistisch.

Sicco
26-02-2006, 19:37
Ik zeg ook niet dat ik een happy ending wilde zien, maar dit einde vond ik wel erg moralistisch.

ok, maar wat voor einde had jij dan willen zien? :)
voor mij is dit namelijk het perfecte en meest logische einde van de film als je ziet wat er allemaal met die mensen gebeurd...

Cupido
26-02-2006, 20:14
Lastige vraag :), Ik denk dat ik liever een einde gehad had waar wat meer suggestie werd overgelaten aan de kijker, waar het moraal er gewoon wat minder wordt ingepeperd.

[spoiler:4db13685f5]Neem nou als vb. het karakter van Wayans: in een flashbackscene vertelt hij zijn moeder dat hij het later helemaal gaat maken en veel geld zal verdienen. In de eindscene zie je hem knielend en jankend op een gevangenisbed liggen, terugdenkend aan dat moment, zichzelf voor z'n kop slaande dat hij nooit met die drugs had moeten beginnen. [/spoiler:4db13685f5]
Dat trucje vond ik eigenlijk wat te makkelijk, het lag er gewoon te dik bovenop en had haast geen impact op me. Het moralistische stoort me daarbij een beetje.

Ik weet dat drugs voor hele nare dingen kan zorgen, ik ziet het om me heen, ik hoor het van vrienden, kennissen, familie etc. Maar...
[spoiler:4db13685f5] In RFAD leidt drugs tot de 'ondergang' van 4 van de 4 hoofdpersonen [/spoiler:4db13685f5]
Dát vond ik een beetje simplistisch van Aronosky. Naar mijn mening had hij met minder trucjes ook wel iets duidelijk kunnen maken, want drugs leidt écht niet altijd tot ellende. Hier gebeurt dat echter met elke persoon die in aanraking is met drugs en niet zo'n klein beetje ook.

rrrick
27-02-2006, 06:56
Het was inderdaad bijna een promo-filmpje van Uncle Sam. "Let op kids, Drugs are baaaaaad!!!" Ooooohhhh echt waar?.....
Beetje flashy editing, wat hippe muziek eronder, iedereen gaat kapot. Bush kan tevreden zijn :) Zelden zo'n overgewaardeerde film gezien.

Sicco
27-02-2006, 08:31
ik snap je punt inderdaad Cupido.
neemt niet weg dat ik dit zelf nog steeds het perfecte einde vind, maar ik begrijp je idee erbij :)

Swanski
27-02-2006, 13:25
ik had hier ook oooo zo veel van verwacht maar kwam er destijds niet helemaal uit, ook ik ben niet kapot van het einde, te moralistisch te veel bezig met het geven en uitspreken van meningen, het blijft een film.

sfeer is grandioos, muziek is niet minder grandioos en vooral Jared Leto vond ik heel goed in deze film, de koop/verkoop vd TV vond ik grappig en leuk MAAR inhoudelijk vind ik deze eerlijk gezegd niet bijzonder en het eind maakt dat er ook niet beter op, spreekt mij gewoon minder aan dan de meesten denk ik,

ik vond PI dan ook weer niet zo, wellicht geen liefhebebr van hem :wink:

Soldier2000
22-03-2006, 18:02
Ik heb zojuist de film gezien, en ook mij sprak hij totaal niet aan, ik had vooral een hekel om naar de stukjes van Jennifer (vrouw in rode jurk) te kijken.

Maar aan de andere kant greep de film mij wel zo enorm aan dat ook ik me totaal niet meer happy voelde toen hij was afgelopen.

MrEd
04-05-2006, 01:36
Deze film heb ik bij toeval gehaald bij de videotheek terwijl ik er eigenlijk was voor een andere film. En bij toeval kom je vaak uit bij nieuwe pareltjes. Wat een bizarre en 'gave' film is dit man! In het begin is het even wennen aan de aparte manier waarop deze film in beeld is gebracht, maar op een gegeven moment grijpt het relaas van deze 4 mensen, die verslaafd zijn geraakt om diverse redenen, je compleet om het hart. Het geeft een mooi beeld hoe iemand in de wereld van drugs zou kunnen raken en wat het dan met je kan doen. De manier waarop de injectiescenes in beeld zijn gebracht (zonder ze het echt te zien doen) en hoe de regisseur de omgeving in beeld brengt wanneer een van de hoofdpersonen in een trip zit is ronduit briljant. Kortom een film met een duidelijke boodschap, zonder in mijn ogen ergens te moralistisch te worden.
9

Kees v Kekem
18-05-2007, 23:46
Kan iemand mij vertellen wat 'Requiem' betekend?

Ik vond muziekwerken van mozart en muziek in van de RK kerk, maar ik denk niet dat dat met de Requiem in de titel bedoeld word.

TomDemuynck
18-05-2007, 23:53
re·qui·em (het ~)1 (~s) rouwmis2 (~s) muziek bij een rouwmis3 geschrift, toneelstuk enz. ter ere van een gestorvene(Vandale.nl ;))

Bas Reuver
18-05-2007, 23:55
Een `Requiem` is volgens mij een mis voor de doden. Dus in dit geval is het een dodenmis voor de dromen in de film. De personages dromen allemaal ergens van, maar proberen dit op de verkeerde manieren te bereiken. Dus de dromen zijn ten dode opgeschreven. Iets in die geest moet het zijn volgens mij.

Kees v Kekem
19-05-2007, 00:33
Okej, ik vat hem.
Thx(y)

FrankSplinter
19-05-2007, 23:00
Dat is nog eens een topic afstoffen ;-)

Over de film, ik vond hem super. In 2001 ofzo heb ik in de bios waar ik toen werkzaam was een serie opgezet van "kwaliteitsfilms" waarin ik Requiem ook had opgenomen (naast o.a. Memento, Fight Club, Crouching Tiger Hidden Dragon, American History X). Niet eerder gezien en totaal overompeld, iets verdoofd en verslagen uit de zaal gekomen. Net als alle andere bezoekers overigens. Dan is de missie van Aronofsky toch wel behoorlijk geslaagd moet ik zeggen. Leuke filmische trucjes, maar vooral een goeie opbouw, passende soundtrack en het einde dat het verdiende. Wel een typische love it or hate it film en zeker niet voor iedereen weggelegd.

En degenen die het een moralistisch anti drugs filmje van Bush vonden, ok, jullie heeft het niet geraakt (misschien hebben jullie de boodschap gemist). Mij wel in ieder geval.

p.s. wel jammer dat Kronos Quartet nu te pas en te onpas in trailers gebruikt wordt. Laatst Sunshine ook weer.

RRR
12-10-2009, 19:58
Misschien staat het al ergens eerder hier vermeld, maar goed:
Wie weet wat het verschil is tussen de 'normale' versie en de director's cut?

Don van Straalen
12-10-2009, 21:38
Flinke bump! laatste post uit 2007 :)

http://www.imdb.com/title/tt0180093/alternateversions

Alternate versions for Requiem for a Dream (2000)
Available in both the uncut, unrated version and an edited R-rated version (mainly for conservative rental stores like Blockbuster.)
The edited version replaces the shot of Marion and another woman having sex with two men with a shot of Marion partially clothed climbing on top of a man. Also, all the shots of the double-ended dildo and the shots of Marion and the woman having sex on it have been replaced with alternate camera angles and shots that hide any indication that the two are having anal sex on it. Some shots were also re-used to hide the close-ups of the two butts slamming together.
In the opening credits for the edited version, when the title card "Requiem for a Dream" crashes down, underneath it is a red box with red lettering that reads "edited version", making it clear to the viewer that they are not seeing the true version of the film.