PDA

Bekijk de volledige versie : Pioneer 737 strepen



M. de Jong
25-10-2001, 22:53
Ik heb sinds 2 weken een Pioneer 737 speler, echter als hij uit heeft gestaan (of stanby) en ik zet hem dan aan dan is er rechts in beeld een verticale spetterende streep/storing. In de daarop volgende 2 tot 3 minuten wordt dit steeds minder en dan weg. Het lijkt wel alsof de speler 'opwarmd'. Want als hij aanstaat en ik doe even kort uit (zeg 20 sec.) dan is deze streep er niet als ik hem weer aan doe.
Ik vraag me af of ik hier mee terug moet gaan naar de winkel. Verder is het een superspeler met zeer goed beeld en geluid, maar ja het knaagt toch een beetje......

Marcel

Koofie
26-10-2001, 14:23
Staan er misschien speakers naast je beeld ?
wat voor tv heb je ?

en tja anders zou ik hem gewoon ff laten nakijken. Als het dan ligt aan de speler kunnen ze het maken

M. de Jong
26-10-2001, 16:21
Staan geen speakers naast de TV. TV is wel al 8 jaar oud, en zal tzt ook vervangen worden voor iets wat deze speler recht aan doet. Vraag me alleen af of ik domweg gewoon een nieuwe speler moet eisen i.p.v. reparatie. Heb toch het gevoel dat ik een 'stuk' apparaat heb gekocht.

Thanx voor reply.

martin
26-10-2001, 17:19
Staan wel je instellingen goed in je DVD-speler menu??
de juiste kabelsoort ingesteld, kan je TV RGB aan??
als je TV geen RGB aankan, zet dan in je menu dat je een gewone scart gebruikt.

Vind je het niet jammer dat over 2 a 3 maanden Pioneer met de nieuwe DV-747A komt.

M. de Jong
26-10-2001, 22:08
Zal tips even uitzoeken. Scart was 70 tientjes, dus ga er een beetje van uit dat dit niet het probleem is. Ik weet niet of mijn TV RGB aankan over de scart, omdat ik de handleiding niet meer heb. Ik heb hem op zowel composiet als RGB gezet, en in beide gevallen heb ik beeld. Echter in RGB is het beeld veel rustiger (overigens wel minder heldere kleuren). Mogelijk is dit toch het probleem.

Wat betreft de 747.....tja, dat las ik pas een paar dagen geleden. Maar ik heb begrepen dat deze zo rond de 3 mille komt, en ik heb voor deze Fl. 1995,-- betaald (regiovrij en macrovision uit door winkel met behoud van garantie). En als je weet dat ik ging shoppen voor een speler tot maximaal FL. 1500,-- dan had ik de 747 toch niet gekocht. You can't have it all.

Gegroet, en dank voor tips.

martin
27-10-2001, 09:04
Als ik er nog zo over nadenk kan het eigenlijk niet aan je kabel liggen, anders zou je die storing wel behouden dan gaat deze niet steeds over een paar secondes weg.

Misschien is er iets niet helemaal goed gegaan met het plaatsen van de regio vrij chip.
staat het NTSC- PAL- AUTO schuifje aan de achter kant op AUTO.

ik zou gewoon even terug gaan naar die winkel en het apparaat daar aansluiten op een TV die ze daar hebben staan, dan weet je het zeker. ik zou me er aan ergeren als ik dit steeds heb, zeker als je hem net heb.

ik speel nu zelf met de pioneer 717 maar ik denk toch dat ik deze volgens jaar gaat vervangen door die 747.

de specs van de 747 zijn.

Compatible with DVD-A, DVD-Video, Multi-channel SACD, MP3, CD-R, CD-RW, DVD-R and DVD-RW
Built-in Dolby Digital & DTS Decoders
Progressive Scan Output
Fine Focus digital filter.
Full DVD-RW compatibility, incl. 'VR' format
Burr-Brown 192kHz/24-bit DAC
Hi-bit and Legato PRO audio processing
Superb spec : 540 lines horizontal resolution
Picture parameter adjustments
Twin SCARTs with RGB thru-put
Includes MP3 playback with on-screen navigator
On screen MP3 Bit-rate Meter
With an MP3 CD up to 250 folders with 250 files can be played
Jog & Joystick remote controller with illumination
108MHz / 12-bit video DAC
Hi-bit processor (for improving 16 and 20-bit sources)
Legato PRO switchable digital filter with four settings (plus Off )

http://www.avland.co.uk/pioneer/dv747/index.htm

Toch wel impossant vooral die SACD en DVD-A.
ene :eek: 108MHz - 12Bit video DAC, zo dit is nog hoger....

oke succes.

M. de Jong
27-10-2001, 10:05
Ik erger me er ook aan. Maar ik voorzie de discussie alweer. Willen ze hem natuurlijk opsturen ter reparatie, maar eigenlijk wil ik hem gewoon ruilen, want ik heb een stuk apparaat gekocht. Heb dit met een autoradio al eens meegemaakt. Kunnen ze heel moeilijk over doen.

De 747 heeft indrukwekkende specs. Maar voor mij niet weggelegd.

Beadankt voor de reply's.

Groet.

Dadaveke
29-10-2001, 00:22
gewoon mee terug gaan en ruilen en niet laten repareren het is toch veel geld.En jij koopt bij die winkel iets en zij horen ervoor te zorgen tot je iets goeds in handen krijgt en geen (misschien) kapot apperaat.Hopelijk heb je de bon nog?

M. de Jong
29-10-2001, 12:41
Ben teruggegaan, en mocht hem ruilen. Alleen hadden ze deze speler niet meer. Ik mocht hem ook ruilen voor een andere speler van dezelfde prijs. Heb toch besloten om hem te laten repareren omdat als ik een nieuwe zou krijgen deze niet regiovrij zou zijn. Dat was toen ik hem kocht gratis omdat het een speler was van de plank en daardoor voordeliger. Maar al met al deden ze niet lullig en heb ik zelf besloten tot reparatie.

Marcel

Dadaveke
29-10-2001, 13:22
dan is het toch goedgekomen.Nog veel kijkplezier als je hem terug krijgt;)

M. de Jong
29-10-2001, 15:12
Thanx.