PDA

Bekijk de volledige versie : Spikes onder sub? Krassen?



Jochem Huijg
31-03-2003, 23:23
Aloha,

Ik heb een vraag, ik heb onder mijn sub op dit moment viltjes zitten :? . Maar ik heb ook hele mooie spikes :?: Nu wil ik ze er wel onder zetten, maar dat gaat natuurlijk krassen op mijn laminaat :!: :?:

Hoe kan ik dit voorkomen :?: Want voorkomen is beter dan genezen en zo ontloop ik een confrontatie met ons paps en ons mams :D (nee ik ben geen brabander).

Bedankt voor de suggesties :P

StrayDog
31-03-2003, 23:55
Er zijn speciale discs verkrijgbaar die je onder de spikes kunt plaatsen.
Een andere oplossing is gewoon een muntstuk onder de spike leggen bv.

R.Franzen
01-04-2003, 00:00
Er zijn ook van die 'anti-slip en -kras rondjes' voor onder stoelpoten. Plak deze op het laminaat er zet vervolgens de spikes erop. Deze dingen kun je in verschillende grootte en kleuren krijgen...

Succes :D

Tom Rood
01-04-2003, 00:08
Een verkoper vertelde mij een keer dat je de spikes omgekeerd op je speaker kon zetten.. maar dat waren spikes die uit een spike en een contra stukje bestonden..

En ik weet niet of het verder iets uitmaakt voor het geluid...
In princiepe is ontkoppelt ontkoppelt dus zou het niets uit moeten maken..

verder kan je natuurlijk van alles onder de sub leggen ..veel mensen hebben een marmeren tegel onder hun sub..

NicK Portier
01-04-2003, 00:25
Bij mijn Tannoy's krijg je standaard van die schijfjes voor onder de spikes met een uitsparing aan 1 van de platte kanten waar de punt van de spike in moet :)

Anthrax
01-04-2003, 02:31
of een graniet tegel eronder!

is het resultaat nog beter

Raf van Bossum
01-04-2003, 06:48
Jochem,

Een tegel op de vloer, en je sub met spikes daarop.
Onder de tegel kun je desnoods nog een tapijttegel leggen.
Of zoals ik de tegel in zwarte stof wikkelen.
Het zal je geluid zeker ten goede komen.
Wil je nog verder, nog een in zwarte stof gewikkelde tegel boven op de sub.

Groetjes,

Raf.

Banni
01-04-2003, 07:46
... die gebruik ik dus, 4 keer 1 eurocent muntjes eronder. De Sub heeft al leuke puntjes in die centen geduwd. :P

Christiaan Sauer
01-04-2003, 09:11
Ik heb mijn sub op spikes staan, die staan weer op meegeleverde voetjes, en die staan weer op een granieten plaat van ongeveer 2/3 cm dik. En om het helemaal compleet te maken staat deze weer op trillingsdempers. (en nee, ik was maar 50 euro kwijt voor het hele zaakje). 8) :lol:

Marty vanluit
01-04-2003, 09:24
Ik heb ook spites onder al mijn staande speakers, ik heb ze op 10-eurocent muntjes staan. Voorkomt krassen, werkt perfect!
Kost in totaal nog geen twee euro.... Goedkoper kan niet!

Jochem Huijg
01-04-2003, 11:11
Perfect, bedankt voor de info!