PDA

Bekijk de volledige versie : Philips MX976



Jorg
26-10-2001, 14:20
Hoi,

Ik ben van plan een home cinema set aan te schaffen en was eerst van plan zo'n alles in één setje aan te schaffen. Deze setjes zien er wel leuk uit, maar hebben echter niet zo veel vermogen (vaak 5x30 Watt).

Nu heb ik echter een Philips MX 976 receiver (5x100) met DD en DTS op het oog, voor een bijzonder redelijke prijs. Als ik er nu nog een simpele DVD-speler koop zonder DTS en DD (dat kan toch als er maar een digitale uitgang op zit?) heb ik voor hetzelfde geld veel meer.

Heeft iemand ervaringen met de MX976 receiver van Philips?

Jorg

Koofie
26-10-2001, 15:20
Geen ervaring met die philips reciever.

Maar ik raad je ten sterkste een Yamaha reciever aan die zijn namelijk niet zo duur, mooi design en natuurlijk behoren deze tot de beste van de wereld kwa audiokwaliteit zoals alle audiokenners wel weten.

http://www.yamaha-audio.co.uk/

En over de DVD speler, koop er 1 van rond de 1000,- daar heb je meeste plezier van. die zijn vaak van betere kwaliteit, Ook al zit er dan als extra een decoder in.

aan te raden DVDspeler merken:

Panasonic
Pioneer
Sony (alleen DVP-s725(nieuwe DVP-s735) of hogere modellen)

PM
26-10-2001, 15:27
Nou... die decoder heb je dus helemaal niet nodig in je dvd-speler. Daar kun je wat op besparen.. maar let op en koop geen dvd-speler van <500,-...
Maar ik denk niet echt dat je een goede versterker+dvd-speler+SPEAKERS (ook aan gedacht?) kan kopen voor het geld van zo'n compleet setje... maar het geluid dat beide sets produceren is ook niet te vergelijken....

Verder... een Yamaha versterker is een goede keuze, ik heb zelf (een half jaar) de RX-V800.. een prima apparaat heel goed!
Je zou eens op Mediacheckpoint (http://www.mediacheckpoint.de) kunnen gaan kijken daar hebben ze goede prijzen voor de Yamaha versterkers!

forzavado
26-10-2001, 15:32
Ik zou je aan willen raden zelf te gaan luisteren (zoals ik altijd doe:D ) Ikzelf heb ook een Yamaha (795) gehad en die klonk absoluut niet slecht, nu heb ik een Denon en die klinkt heel anders. Naar mijn smaak klinkt die Denon weer beter. Daarnaast bepalen je speakers ook een heel groot gedeelte van het geluid, waardoor je ook weer verschillen krijgt.
Dus neem je tijd, denk er goed over na en wat ook goed werkt (wat jij hiermee wilt bereiken) is ervaringen van andere gebruikers aanhoren. Maar jij bent de enige die kan horen wat jij goed vind klinken, dus maak daar gebruik van.