PDA

Bekijk de volledige versie : Polls



Reinbo
02-04-2003, 13:01
Wordt het geen tijd om een appart forum voor polls op te richten?

Ik ben namelijk van plan om nog wel even door te gaan. daarnaast zou het handig zijn als je achteraf ook nog de poll zelf kan wijzigen, zo kan je spelvfouten verbeteren en extra titels (als je die vergeten bent) er nog tussen plaatsen.

René Groen
02-04-2003, 13:02
Die polls hebben waarschijnlijk betrekking op één van de forumdelen, dus dan kunnen ze toch net zo goed daar, of begrijp ik je verkeerd?

Reinbo
02-04-2003, 13:10
Ja dat kan, maar nu ben ik bezig met een aantal wat is je favoriet film van... polls onde filmdiscussies. Als ik en andere forumleden straks z'n 100 polls in elkaar hebben gezet, overheersen die zo en komen de overige discussies over film algemeen zo in de verdukking.

Het is maar een suggestie.

René Groen
02-04-2003, 13:10
Ik snap het, kan in dat geval inderdaad best handig zijn :)

Eric van Ballegoie
02-04-2003, 13:15
Ik weet niet waarom je zo nodig tientallen polls wilt opzetten, maar als dit een verkapt consumentenonderzoek is dan stel ik toch voor dat je dat op een andere site doet.

Reinbo
02-04-2003, 13:29
Ik weet niet waarom je zo nodig tientallen polls wilt opzetten, maar als dit een verkapt consumentenonderzoek is dan stel ik toch voor dat je dat op een andere site doet.

Wat is erop tegen dat ik een aantal leuke polls plaats? Iedereen doet er met veel plezier aan mee, volgens mij.

Eric van Ballegoie
02-04-2003, 13:33
Zoals je zelf aangeeft verdwijnen de overige threads erdoor uit beeld, verder is er niets op tegen als je 'een aantal' polls post. Als het echter om een uitgebreid onderzoek met tientallen polls gaat dan is het de vraag of 'iedereen er met veel plezier' aan blijft meedoen.

Reinbo
02-04-2003, 13:36
Als het echter om een uitgebreid onderzoek met tientallen polls gaat dan is het de vraag of 'iedereen er met veel plezier' aan blijft meedoen.

Vandaar mijn suggestie.

Eric van Ballegoie
02-04-2003, 13:44
Nee, we gaan geen apart forum inruimen voor polls, de hoeveelheid subfora is ondertussen al erg groot en meer subfora komt de overzichtelijkheid van het forum als geheel niet ten goede naar onze mening. De poll optie in het forum is eigenlijk bedoeld om af en toe meningen te peilen, niet om massale onderzoeken op te starten, nogmaals, daar is deze site niet voor bedoeld.

Reinbo
02-04-2003, 13:48
Nee, we gaan geen apart forum inruimen voor polls, de hoeveelheid subfora is ondertussen al erg groot en meer subfora komt de overzichtelijkheid van het forum als geheel niet ten goede naar onze mening. De poll optie in het forum is eigenlijk bedoeld om af en toe meningen te peilen, niet om massale onderzoeken op te starten, nogmaals, daar is deze site niet voor bedoeld.

O.K. Het is overigens niet als onderzoek bedoeld, maar gewoon voor de lol. Ik zal er dus terughoudend mee omgaan.

Werner
04-04-2003, 15:01
Ik vind het wel een beetje storend worden. "Wat is je favoriete film van XXX", en dan voor XXX zeshonderd verschillende regisseurs/acteurs/weetikveel gaan opnoemen.

Okee, hier is een andere poll:

Worden er te veel polls op DVD.nl gehouden
(a) ja
(b) ja :shock:

Eric van Ballegoie
04-04-2003, 15:03
Ik ben het helemaal met Werner eens.. Het moet echt rustiger aan met de polls in het filmdussieforum. De meeste poll-threads halen ongeveer 20 reacties en daarmee zijn het zeker geen goedlopende threads. Bovendien duwen de polls we 'normale' discussies weg. Gaarne terughoudend omgaan met de polls!

Reinbo
04-04-2003, 15:09
Ik vind het wel een beetje storend worden. "Wat is je favoriete film van XXX", en dan voor XXX zeshonderd verschillende regisseurs/acteurs/weetikveel gaan opnoemen.

Okee, hier is een andere poll:

Worden er te veel polls op DVD.nl gehouden
(a) ja
(b) ja :shock:

(c) Nee

Reinbo
04-04-2003, 15:11
Ik ben het helemaal met Werner eens.. Het moet echt rustiger aan met de polls in het filmdussieforum. De meeste poll-threads halen ongeveer 20 reacties en daarmee zijn het zeker geen goedlopende threads. Bovendien duwen de polls we 'normale' discussies weg. Gaarne terughoudend omgaan met de polls!

Indien de polls maar 20 reacties krijgen en dus blijkbaar niet goed lopen hoef je nergens zorgen over te maken en schuiven ze vanzelf naar achter.
Bovendien gaat het niet om de reacties, maar om de poll, daar wordt gemiddeld 50 keer gestemd en dat is dan alweer een stuk beter.

Eric van Ballegoie
04-04-2003, 15:27
Bovendien gaat het niet om de reacties, maar om de poll, daar wordt gemiddeld 50 keer gestemd en dat is dan alweer een stuk beter. Nogmaals, dit forum is geen onderzoekscentrum, maar een DISCUSSIEforum. Op deze manier worden normale disccusies weggedrukt en daar zijn wij gewoon niet blij mee. Als je onderzoekjes wilt houden dan raad ik je echt aan om vooral op een ander forum poll na poll te openen.

Jaded
08-04-2003, 17:31
Misschien moeten we al preventief een halt roepen aan de "Wat vind jij de beste uitgave van ..." threads?

;)

Werner
08-04-2003, 17:34
Misschien moeten we al preventief een halt roepen aan de "Wat vind jij de beste uitgave van ..." threads?


Ik wilde het ook net zeggen. De éne golf is nog niet over of de andere begint ons al te overspoelen. Sommige mensen krijgen denk ik een kick van zo veel mogelijk threads op hun naam te openen.

Ernest Hamstra
08-04-2003, 17:47
Ik vind ze in ieder geval een stuk interessanter dan:

Moet Engeland in de Euro? :roll:
Hoeveelste lid van DVD.nl ben je? :roll:

Maar ik geef toe: overdaad schaadt :!:

Martin de Goeij
08-04-2003, 20:29
Ik vind ze in ieder geval een stuk interessanter dan:

Moet Engeland in de Euro? :roll:
Hoeveelste lid van DVD.nl ben je? :roll:

Maar ik geef toe: overdaad schaadt :!:En wat dacht je van: "vind jij ook dat er te veel polls worden gestart?" :roll: Of: "stem jij wel eens op polls?" :roll:

Christiaan Sauer
08-04-2003, 21:34
Zelf zit ik eigenlijk alleen op het HT deel van dvd.nl. Mar ik ben ook met enige regelmaat in de andere fora's (Forum's???) te vinden. En als ik dan om de paar regels dat woordje Poll tegenkom begin ik al weer aardig de kriebels te krijgen. Een keertje is leuk hoor, maar doe het dan over nuttige zaken. Ik zou nu geen voorbeeld weten uit mijn hoofd, maar ik denk dat iedereen wel een beetje weet wat ik bedoel :lol: .
Iets minder van die Polls zou een stuk prettiger zijn. :D

Hilde
23-04-2003, 05:15
Ik vind eerder dat er te veel bijdragen over het handelen in DVD's deze site overheerst waardoor de onderwerpen in DVD Algemeen en Filmdiscussies weggedrukt worden