PDA

Bekijk de volledige versie : Let op. Terminator 1 dvd-rot??



martin
02-04-2003, 14:12
Een collega kwam naar mij toe om te vertellen dat hij met een schijfje van Terminator 1SE ( digipack verpakking) problemen had, en of ik deze ook had.
Nu heb ik wel Terminator 1 SE maar in een gewone Amaray verpakking ( ik wist niet eens dat deze ook in een digipack verkrijgbaar was), maar de mijne is nog gewoon puntgaaf.

Wie heeft er ook problemen mee?? zie foto.

http://www.dvdzine.nl/img/Terminatordisc2.jpg

PS. beide schijfjes waren aangetast.

Marco
02-04-2003, 14:33
Volgens mij had vooral (de) U.K. versie(s) last van DVD-rot (maar voor alle zekerheid toch maar even opzoeken hoe dat ook alweer zat).
Tevens zal ik (ook) kijken naar mijn T1 (heb de Benelux versie).

martin
02-04-2003, 14:36
Is er van T1 ook een Digi-pack (kartonne uitvouwbare doosje)verkrijgbaar ???

Tim Weisselberger
02-04-2003, 14:45
De filmmaatschapij is verplicht deze schijfjes te ruilen...

Charley Baak
02-04-2003, 14:54
A bad case of DVD rot eats into movie collections
By Sue Lowe
February 1 2003
http://www.smh.com.au/ffxImage/urlpicture_id_1043804519318_2003/01/31/nws_dvd.jpg
Rohan Byrnes checks one of his 350 movie discs for delamination, believed to be caused by poorly designed cases. Photo: Wayne Taylor


If you think your prized collection of DVD movies will last a lifetime, think again - some are already starting to rot while others are falling apart.

Unofficial estimates put the number of affected discs at between one and 10 per cent. Yet some of the largest distributors for Hollywood Studios are accused of refusing to accept the problem exists and replace faulty products.

Last year Australians spent $398 million buying 13.3 million DVD movie titles - a three-fold increase on the 4.3 million sold in 2001, according to research firm GFK.

The technology, sold as a replacement for VHS video tape, with added interactive content, is now five years old and the DVD industry claims it is the most successful packaged media in consumer electronics history.

The failures are a combination of corrosion - known as "DVD rot" - and delamination, where the layers of the disc separate.

Symptoms of the rot include picture break-up and freezing at a specific place on the disk. The main cause is believed to be poorly designed cases. Delamination shows up as a coffee-like stain that prevents the disc from playing.

Among those worst affected are video rental stores, which buy millions of DVDs per year.

"Some stores have reported they only get two or three rentals from a DVD before it's unplayable," said Ross Walden, director of the Australian Video Retailers Association.

Distributors "are washing their hands of it", he said. "Once a DVD has been rented out [distributors] will not take them back."

Rohan Byrnes, 34-year-old science fiction fanatic who owns 350 DVDs, has spent a lot of time looking at rot. He works as a failure analysis engineer, with access to an optical microscope.

Mr Byrnes has studied five cases of DVD rot - four in his own collection - and suspects the microscopic corrosion spots on the aluminium layer inside the disc could be caused by a "chemical attack", possibly related to the glue used.

One DVD website lists 18 titles known to have at least one bad batch, among them Planet of the Apes (1968), Men in Black: Collectors Edition, Independence Day and the Alien Legacy box set.

Mr Byrnes returned his discs to the distributors, 20th Century Fox and Columbia TriStar, enclosing his analysis, and got replacements, but other victims were not so lucky. Peter Longworth, a DVD collector in Newcastle, had an identical problem with Planet of the Apes two years after buying it.

However, 20th Century Fox refused to replace it as it was out of the 90-day warranty.

"The company refused to accept that there was a manufacturing problem," he said. Mr Longworth wrote to the Australian Competition and Consumer Commission in November, but the watchdog does not act on consumer warranty issues.

Meanwhile, 20th Century Fox declined to comment on the matter. A spokesman said only: "We always fully compensate our customers for any manufacturing fault found." Warner Home Video's managing director, Stephen Nickerson, said: "If a customer has a problem with a disc and it is clearly a manufacturing problem we will replace it. The question is whether it is caused by a manufacturing problem or customer abuse."

Link (http://www.smh.com.au/articles/2003/01/31/1043804519345.html)

martin
02-04-2003, 14:55
De filmmaatschapij is verplicht deze schijfjes te ruilen...

Dat mag men toch wel hopen...

Ik weet niet zeker of dit een UK versie betreft, ik heb mijn collega al ge-E-mailt. De UK versie heeft namelijk ook NL ondertitels....

martin
02-04-2003, 14:59
Terminator is weer van M.G.M

waar is die lijst te vinden op het web waar alle titels opstaan die problemen vertonen.?

Charley Baak
02-04-2003, 15:13
voor nog meer info en foto's van Disc rot (http://www.andraste.org/discfault/discfault.htm)
lijst, helaas alleen R4 en R1
(http://www.pnc.com.au/~jmcmanus/dvdrot.htm)

Marco
02-04-2003, 16:01
In Frankrijk is er wel melding (geweest) van DVD rot.
http://www.dvdpascher.net/news1/news2157.php

martin
02-04-2003, 16:07
In Frankrijk is er wel melding (geweest) van DVD rot.
http://www.dvdpascher.net/news1/news2157.php

Ik kan geen frans lezen, maar ik haal er wel uit dat het om de Terminator DVD gaat.

Bedankt!

Marco
02-04-2003, 16:17
Yes, gevonden. Ik wist het dat ik het eerder gelezen had (betreft de U.K. versie dus). En dit is de link: http://www.dvdetective.com/news/20020711.html

Volgens mij is dit gewoon een algemene Europese (c.q. Australische) probleem. Naast de U.K. versie bevat de Franse versie ook Nederlandse ondertitels (en als ik me niet vergis ook de Australische, maar kan op dit moment niet 100% bevestigen).

martin
02-04-2003, 16:27
Bedankt weer voor de info.

Ik ga nu dus ook even Silence of the Lambs bekijken......

martin
02-04-2003, 16:32
Silence of the Lambs, bevat bij mij gelukkig geen schade, het betreft dus een 2 disc NL/Franse versie.

Ik hou toch me hart vast mocht het ooit voorkomen....

Niels Simons
02-04-2003, 16:39
mijn T1 regio2NL is werkelijk puntgaaf,niks op disc 1 te zien.
op disc 2 zie ik op 1 cm buiten de rand,een witte lijn lopen,6 mm breed,en zo de hele disc rond.maar zou dat niet ermee te maken kunnen hebben,dat die niet helemaal vol staat of zo?

geen zorgen hier,

niels

Lex v/d Moolen
02-04-2003, 16:45
Mijn nl SE versie bevat ook geen mankementen. En het is 1 van mijn eerste aanschaffen geweest.

Niels Simons
02-04-2003, 16:47
ik heb em ook al lang staan hiero

niels

martin
02-04-2003, 16:49
Ik hoop vanavond antwoord te krijgen van me collega, om te zien of het om een nederlandse versie gaat of een UK versie, omdat het om een Digi-Pack gaat, en volgens mij is er in nederland geen digi-pack uitgave geweest.

martin
02-04-2003, 16:50
ik heb em ook al lang staan hiero

niels

Ik had hem ook gelijk in het begin gekocht, bij mij is er ook niks aan de hand. GELUKKIG!!!!!!!!!!

Niels Simons
02-04-2003, 16:51
ik kan je zo vertellen dat er in nederland geen digipack is uitgekomen,want anders had ik die zeker gehad.

ik wist niet eens dat de engelse in digi was,das voor mij een reden om em te bestellen eigenlijk.

benieuwd naar t vervolg,

niels

Marco
02-04-2003, 17:38
Heb T1 gecheckt. Gelukkig niks aan de hand. Het betreft de Benelux versie (dus gewoon Nederlandse/Franse cover) met nummer D3 15917. De verpakking is Amaray (geen digipack). Ik heb tot nu toe geen digipack in NL gezien van T1.

En dan nog ff dit kleine berichtje. Op een Italiaanse DVD forum DVD-Mania (http://www.dvdmania.co.pt/foruns/topic.asp?TOPIC_ID=4011) vond ik (nog) een Engelstalige stukje.
"Reports keep pouring in from uk.media.dvd that Terminator SE (UK version only) is showing rot symptoms. I checked my copy and it shows the telltale clouding and coffe-stains which I'm sure weren't there when I bought it about a year ago. No playback problems on my Sony 725 yet, but other folks report pixelization and lockups around the layer change. People who own a copy might want to check."

martin
03-04-2003, 07:46
De versie die mijn collega heeft is inderdaad de UK versie....

Nou dan is dit ook weer opgelost.

Zijn er eigenlijk gevallen bekend van Regio 2 NL versies die ook aangetast zijn.???
Ik kan mij nog herinneren dat iemand een collectie had waarvan een gedeelte aangetast was, die hier ook gepost had, van die gast hebben we eigenlijk nooit meer wat van gehoord.

Bas van Dijk
03-04-2003, 08:22
Bij mijn T1 versie ook niets aan de hand...

Ik heb overigens een UK versie (hoes is volledig Engels) die in een gewone Amaray zit...

gr,

Bas

Alex van den Berg
03-04-2003, 14:23
Ik kan mij nog herinneren dat iemand een collectie had waarvan een gedeelte aangetast was, die hier ook gepost had, van die gast hebben we eigenlijk nooit meer wat van gehoord.Je bedoelt waarschijnlijk forumlid Incubus?
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=7854

martin
03-04-2003, 14:31
Ik kan mij nog herinneren dat iemand een collectie had waarvan een gedeelte aangetast was, die hier ook gepost had, van die gast hebben we eigenlijk nooit meer wat van gehoord.Je bedoelt waarschijnlijk forumlid Incubus?
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=7854

Ja precies, die was het. Ben toch nog steeds benieuwd hoe het allemaal afgelopen is met die kerel zijn collectie.

Maar goed, hopen dat het allemaal mee zal vallen, al hou ik me hart vast.

incubus
09-04-2003, 08:06
Ik kan mij nog herinneren dat iemand een collectie had waarvan een gedeelte aangetast was, die hier ook gepost had, van die gast hebben we eigenlijk nooit meer wat van gehoord.Je bedoelt waarschijnlijk forumlid Incubus?
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=7854

Ja precies, die was het. Ben toch nog steeds benieuwd hoe het allemaal afgelopen is met die kerel zijn collectie.

Maar goed, hopen dat het allemaal mee zal vallen, al hou ik me hart vast.

Ik ben nog steeds actief hier op dit forum.... Ik post nu meestal meer over horrorfilms en cult-DVD's, een passie die me beter ligt dan een DVD-rot expert te worden. Wat mijn aangetaste DVD's betreft... Ik heb via Free record shop al mijn aangetaste (en faulty) DVD's kunnen omruilen tegen nieuwe batches. Dus ben ik voorlopig cool hierover. Ze hebben me ook vriendelijk gevraagd om niet te hard meer te gaan schreeuwen om dit, toch bestaand, fenomeen en toekomstige discs gewoon in de toekomst rechtstreeks om te ruilen. De reden waarom Frs me deze behandeling geeft is omdat ik maandelijks zo een 10-tallen discs aanschaf en ze toch wel een goede klant dreigden te verliezen. Ik mag nu zelfs een jaar of een aanzienlijke tijd na aankoop de detoriƫrende discs nog altijd omruilen.
Best wel een aardige manier om mijn collectie opnieuw te stabiliseren. U ziet wat schreeuwen en wanhopig zijn me heeft opgeleverd. Ik volg alle nieuwe berichten omtrent dit fenomeen nog steeds met de nodige ernst en interesse. Ik ben benieuwd wat DVD-rot in de toekomst nog gaat betekenen. Ik hou mijn collectie met argusogen in de gaten.

martin
09-04-2003, 14:30
He Incubes, goed je weer even te horen over de situatie DVD-Rot.

Ik blijf het toch een vreemde zaak vinden, zeker met jou collectie die toch meer vatbaar voor rot lijkt te blijken als van een ander. Ik heb toch ook een aardige collectie en ben al vanaf het begin van het DVD tijdperk bezig, ik ben "Gelukkig" nog geen 1 tegen gekomen in mijn collectie met die verschijnselen (al kijk ik ze niet iedere keer allemaal na). Ik ben er wel heilig van overtuigd dat dit geen loos-verhaaltje is en dat we toch moeten waken over dit vervelend fenomeen.

Je hebt mazzel dat je goede conecties hebt met FRS en dat je ze zomaar mag inruilen. anders was deze hobby denk ik zo afgelopen...

Nou succes met je collectie.

incubus
10-04-2003, 01:33
He Incubes, goed je weer even te horen over de situatie DVD-Rot.

Ik blijf het toch een vreemde zaak vinden, zeker met jou collectie die toch meer vatbaar voor rot lijkt te blijken als van een ander. Ik heb toch ook een aardige collectie en ben al vanaf het begin van het DVD tijdperk bezig, ik ben "Gelukkig" nog geen 1 tegen gekomen in mijn collectie met die verschijnselen (al kijk ik ze niet iedere keer allemaal na). Ik ben er wel heilig van overtuigd dat dit geen loos-verhaaltje is en dat we toch moeten waken over dit vervelend fenomeen.

Je hebt mazzel dat je goede conecties hebt met FRS en dat je ze zomaar mag inruilen. anders was deze hobby denk ik zo afgelopen...

Nou succes met je collectie.

Bedankt voor je aanmoedigende woorden...Met de FRS had ik inderdaad zeer veel geluk gehad... Ze hadden mijn posts ook gelezen nadat ik de URL had doorgegeven en ze namen het verassend ernstig op. Mijn eerste post werd zelfs als brief door een FRS-medewerker verspreidt naar DVD-vertegenwoordigers en DVD-maatschapijen. Kort daarna waren ze bereidt om de hele batch om te ruilen. Was dit niet mogelijk, dan verzamelde ik nu DVD-R titels of zo :lol: . Ik blijf zeker verzamelen, alhoewel ik nu meer mik op de budget-titels... Ik ben niet echt meer voorstander om nog 30 tot 35 euro voor een schijfje neer te tellen.
Mijn collectie is heus niet meer onderhevig aan rot dan die van een ander hoor. Volgens mij is de kans dat er zulke schijfjes tussen zitten groter omdat ik al een aanzienlijk aantal heb. Loopt nu tegen de 800 stuks aan van zowel regio 2 als 1 titels. Tegenwoordig ben ik al heel blij als op het doosje DVD-5 vermeld staat. Dan is het al zeker niet dubbellagig en dan weet ik al dat deze al zeker niet zo snel zal detoriƫren. De aangetaste discs waren allen DVD-9 en van mijn eerdere aankopen. Ik hoop dat de productieglitchen er nu ondertussen uitgewerkt zijn want anderen en ik hebben nu toch al hard genoeg geschreeuwd naar de fabrikanten.

martin
10-04-2003, 07:38
Ik denk niet dat de maatschappijen op dit soort fratsen zitten te wachten, als heel DVD kopend nederland hun schijfjes komen omruilen. laten we inderdaad hopen dat het voorbij is.

DVD-5 hoef je niet blij om te zijn hoor, dit gaat weer tenkoste van het beeld en geluids kwaliteit. (minder ruimte)

Loggie
22-12-2003, 22:07
Helaas heb ik vanavond moeten constateren dat ook mijn R2 digipack SE versie van Terminator is aangetast. De dvd met de film is helemaal mat geworden en bij de 2de dvd begint het aan de buitenkant. Ik had deze al lange tijd in huis maar nog nooit gekeken. Morgen maar proberen om te ruilen bij de zaak waar ik hem vandaan heb.

Arjen van den Doel
22-12-2003, 22:33
Helaas heb ik vanavond moeten constateren dat ook mijn R2 digipack SE versie van Terminator is aangetast. De dvd met de film is helemaal mat geworden en bij de 2de dvd begint het aan de buitenkant. Ik had deze al lange tijd in huis maar nog nooit gekeken. Morgen maar proberen om te ruilen bij de zaak waar ik hem vandaan heb.
Ik heb de engelse versie maar ik zie helemaal niks verkeerds aan de discs. ( gelukkig )

kruspe
22-12-2003, 23:36
ik heb de mijne net ook even bekeken,maar hij werkt nog perfect!!

rmelkert
24-12-2003, 15:38
Gisteren de film gekeken naar aanleiding van deze thread, Disc ziet er gelukkig goed uit en speelt ook perfect.

Heb 'em in Feb 2001 gekocht, nummer DY15917.1 (benelux versie)

Jurgen V
24-12-2003, 15:58
Gisteren de film gekeken naar aanleiding van deze thread, Disc ziet er gelukkig goed uit en speelt ook perfect.

Heb 'em in Feb 2001 gekocht, nummer DY15917.1 (benelux versie)

Niet dat ik denk dat je het niet gelezen hebt, maar het schijnt alleen bij de UK versie voor te komen.