PDA

Bekijk de volledige versie : dvd-r of word het dvd+r (wat wordt de standaart?)



floris franken
03-04-2003, 21:03
ik heb een vraagje wie weet wat de standaart wordt,

dvd-r of dvd+r????

ik heb zelf een dvd brander die dvd-r ondersteund


groet floris

Kasper P.
03-04-2003, 21:19
Standaard met een D

Alex van den Berg
03-04-2003, 23:02
ik heb zelf een dvd brander die dvd-r ondersteundDVD-R is vanwege een aantal specifieke mogelijkheden interessanter voor de consumentenmarkt dan DVD+R. Daarnaast heeft Microsoft een aantal weken geleden besloten om DVD-R als standaard binnen Windows te introduceren.
Dit zou goed kunnen betekenen dat DVD-R het meest gebruikte systeem gaat worden, waardoor het "automatisch" de standaard lijkt te worden.

pavko
03-04-2003, 23:51
Volgens mij is dit een beetje koffiedik kijken. Er zijn helaas te veel factoren die het falen van de ene en het slagen van de andere variant kunnen bepalen.

Flat
04-04-2003, 08:57
ik heb zelf een dvd brander die dvd-r ondersteundDVD-R is vanwege een aantal specifieke mogelijkheden interessanter voor de consumentenmarkt dan DVD+R. Daarnaast heeft Microsoft een aantal weken geleden besloten om DVD-R als standaard binnen Windows te introduceren.
Dit zou goed kunnen betekenen dat DVD-R het meest gebruikte systeem gaat worden, waardoor het "automatisch" de standaard lijkt te worden.

Micro$oft heeft gekozen voor de DVD+R(W) standaard en niet DVD-R(W). Maar of dat wat uitmaakt?

Indien je zelf voor of + of - kiest, maakt het verder niet uit. Zolang jouw DVD speler (of xbox of PC DVD) maar diezelfde standaard ondersteunt (xbox is bijv. DVD-R). Ik ken bijna alleen mar mensen met DVD-R(W).

De DVD-R's zijn ook heel vaak uitverkocht, de DVD+R niet. Dus volgens mij is hier DVD-R een veel groter succes. Mocht je er nog altijd zeker van wiollen zijn om beide standaarden te kunnen schrijven, dan moet je voor een combi speler gaan, zoals de Sony DRU500 of de nieuwe NEC.

JCL
04-04-2003, 12:56
hier is al een poll over bij HT.

Ik denk idd dat het DVD+R word. En eh alex, Microsoft heeft is toch wel degelijk voor DVD+RW uitgesproken hoor. kijk hier maar eens (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=768)

Flat
04-04-2003, 14:25
Ik denk dat het EN DVD-R EN DVD+R wordt. Er zijn inmiddels al inmiddels zoveel DVD-R recorders verkocht (en miljoenen media) dat deze niet meer weg t denken is. En nogmaals: wat maakt het mij uit dat Microsoft of wie dan ook weer DVD+R ondersteunt? Zolang ik toch maar mijn eigen data kan wegbranden op DVD-R of alles kan lezen?

JCL
05-04-2003, 14:49
Ik denk dat het EN DVD-R EN DVD+R wordt. Er zijn inmiddels al inmiddels zoveel DVD-R recorders verkocht (en miljoenen media) dat deze niet meer weg t denken is. En nogmaals: wat maakt het mij uit dat Microsoft of wie dan ook weer DVD+R ondersteunt? Zolang ik toch maar mijn eigen data kan wegbranden op DVD-R of alles kan lezen?

Het is bijna het enige dat telt wat Microsoft zegt want als zij later hun software op DVD+R gaan verkopen dan weet je wel hoelaat het is...
Bovendien Microsoft is /doet god en wat god wil is wet.

Alex van den Berg
05-04-2003, 16:20
hier is al een poll over bij HT.

Ik denk idd dat het DVD+R word. En eh alex, Microsoft heeft is toch wel degelijk voor DVD+RW uitgesproken hoor. kijk hier maar eens (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=768)Bedankt voor de correctie... Het wordt dus DVD+RW... :mrgreen:

JCL
05-04-2003, 16:41
hier is al een poll over bij HT.

Ik denk idd dat het DVD+R word. En eh alex, Microsoft heeft is toch wel degelijk voor DVD+RW uitgesproken hoor. kijk hier maar eens (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=768)Bedankt voor de correctie... Het wordt dus DVD+RW... :mrgreen:

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

floris franken
05-04-2003, 20:06
ik ben vandaag even de stad in geweest (b.o.z)
overal dvd+r tekoop
maar bijna geen -r

ik ben een tijdje geleden in rotterdam geweest daar hadden
ze juist veel meer dvd-r,s

het gaat er mij om dat ze niet ineens geen dvd-r dvd,s tekrijgen zijn
en je niks meer hebt aan je dvd-r brander

is er trouwens een soort update om b.v een dvd-r brander dvd+r dvd,s te laten branden

Mark S
06-04-2003, 23:34
Een reden voor de slechte verkrijgbaarheid van dvd-r is momenteel de enorme vraag naar deze schijfjes. De grote jongens (Sony, Fuji, enz) hebben de grootste moeite om het spul in voldoende aantallen te leveren. Wij (op ons werk) bestellen meestal bij Tapes in R-dam of Hilversum (toch niet de kleinste winkel voor media), en krijgen regelmatig "Helaas, niet leverbaar" te horen, en moeten daarom geregeld uitwijken naar minder bekende merken.

Flat
07-04-2003, 16:25
Een reden voor de slechte verkrijgbaarheid van dvd-r is momenteel de enorme vraag naar deze schijfjes. De grote jongens (Sony, Fuji, enz) hebben de grootste moeite om het spul in voldoende aantallen te leveren. Wij (op ons werk) bestellen meestal bij Tapes in R-dam of Hilversum (toch niet de kleinste winkel voor media), en krijgen regelmatig "Helaas, niet leverbaar" te horen, en moeten daarom geregeld uitwijken naar minder bekende merken.

....en dit bewijst dus maar weer dat DVD-R op dit moment veel populairder is dan DVD+R! DVD-R zal de komende jaren gewoon naast DVD+R blijven bestaan. :D :D :D Als er al 1 het niet haalt dan is het DVD+R.

Ik geloof dat de echte macht die Microsoft op sommige gebieden heeft, bijvend zal gaan afnemen. Mensen pikken dit niet meer! En terecht.