PDA

Bekijk de volledige versie : Problemen installatie Philips DVDRW228



Roberto van Rooijen
04-04-2003, 23:55
Wie kan mij helpen met informatie hoe ik mijn DVD brander goed kan installeren.
Ik heb gisteren (4 april) een DVD brander van Philips gekocht DVDRW228 maar ik krijg hem niet aan de praat.
Ik heb gedaan wat er in de handleing stond maar het enige wat hij pakt zijn cd-r schijfjes.
De handleiding geeft aan dat de brander als Master ingesteld moet worden, dit heb ik gedaan.
Hij mag niet zijn aangesloten zijn op de kabel die op de harde schijf is aangesloten, heb ik gecontroleerd en dit is ok.
Ik heb mijn Plextor brander los gekoppeld, deze wil ik wel behouden maar voor de zekerheid heb ik nu alleen de DVD brander aangesloten om alles uit te sluiten. (ER GEBEURD NIETS).
Zijn er techneuten die mij via dit medium kunnen helpen?
Ik wil graag mijn gemaakte images branden. :cry: :cry:

Dennis Veldhuizen
05-04-2003, 00:09
Wie kan mij helpen met informatie hoe ik mijn DVD brander goed kan installeren.
Ik heb gisteren (4 april) een DVD brander van Philips gekocht DVDRW228 maar ik krijg hem niet aan de praat.
Ik heb gedaan wat er in de handleing stond maar het enige wat hij pakt zijn cd-r schijfjes.
De handleiding geeft aan dat de brander als Master ingesteld moet worden, dit heb ik gedaan.
Hij mag niet zijn aangesloten zijn op de kabel die op de harde schijf is aangesloten, heb ik gecontroleerd en dit is ok.
Ik heb mijn Plextor brander los gekoppeld, deze wil ik wel behouden maar voor de zekerheid heb ik nu alleen de DVD brander aangesloten om alles uit te sluiten. (ER GEBEURD NIETS).
Zijn er techneuten die mij via dit medium kunnen helpen?
Ik wil graag mijn gemaakte images branden. :cry: :cry:

Als er nog een cd-rom speler is aangesloten en dit is de 2e moet hij op 'slave' staan... omdat deze '1e' cd-rom speler al een master is (of je moet het volledig omdraaien).. Dat is het enigste dat ik zo ff snel kan bedenken.. sorry...

Roberto van Rooijen
05-04-2003, 00:17
Wie kan mij helpen met informatie hoe ik mijn DVD brander goed kan installeren.
Ik heb gisteren (4 april) een DVD brander van Philips gekocht DVDRW228 maar ik krijg hem niet aan de praat.
Ik heb gedaan wat er in de handleing stond maar het enige wat hij pakt zijn cd-r schijfjes.
De handleiding geeft aan dat de brander als Master ingesteld moet worden, dit heb ik gedaan.
Hij mag niet zijn aangesloten zijn op de kabel die op de harde schijf is aangesloten, heb ik gecontroleerd en dit is ok.
Ik heb mijn Plextor brander los gekoppeld, deze wil ik wel behouden maar voor de zekerheid heb ik nu alleen de DVD brander aangesloten om alles uit te sluiten. (ER GEBEURD NIETS).
Zijn er techneuten die mij via dit medium kunnen helpen?
Ik wil graag mijn gemaakte images branden. :cry: :cry:

Als er nog een cd-rom speler is aangesloten en dit is de 2e moet hij op 'slave' staan... omdat deze '1e' cd-rom speler al een master is (of je moet het volledig omdraaien).. Dat is het enigste dat ik zo ff snel kan bedenken.. sorry...

Ik heb de DVD brander als Master aangesloten en het 2e station (Plextor) als slave, zo staat het ook in de handleiding, ik heb dus inderdaad de boel omgedraaid, maar er gebeurd helemaal niets.
Om even een voorbeeld te geven, als ik een lege cd rom in de brander doe krijg ik te zien hoeveel data de lege schijf bevat, dit krijg ik dus niet met de DVD+R schijven, daar staat op beide plaatsen 0 kb terwijl er 4,7 GB vrije ruimte zou moeten staan.

Dennis Veldhuizen
05-04-2003, 00:19
HHmm dan wordt het idd raar.... vooral omdat het DVDR's zijn maar moeten de RW's nier eerst 'geformateerd' worden of hoe je dat ook noemt bij RW's.... moest ik namelijk ook doen met me gewone CDRW's... eerst 'fomatteren' (weet de exacte term niet?)

en toen werkte het wel... maybe is dit hetzelfde?

En misschien is er ook 'zo een soort' optie voor DVDR's

Roberto van Rooijen
05-04-2003, 00:48
HHmm dan wordt het idd raar.... vooral omdat het DVDR's zijn maar moeten de RW's nier eerst 'geformateerd' worden of hoe je dat ook noemt bij RW's.... moest ik namelijk ook doen met me gewone CDRW's... eerst 'fomatteren' (weet de exacte term niet?)

en toen werkte het wel... maybe is dit hetzelfde?

En misschien is er ook 'zo een soort' optie voor DVDR's

Als je een DVD+R formatteerd kun je daarna volgens mij niets meer.
Misschien interessant om te weten: hij speelt wel DVD's af.

Roberto van Rooijen
06-04-2003, 15:25
Ik ben met de brander naar Dynabyte gegaan en heb het probleem voorgelegd, deze hebben zonder veel vragen de brander omgeruild en wat bleek, de nieuwe doet het.
Probleem opgelost, ik kan nu branden. (y) (y) (y)

Dennis Veldhuizen
06-04-2003, 17:29
ah mooi.. gelukkig maar!