PDA

Bekijk de volledige versie : geluidsproblemen met mijn pioneer



kruspe
06-04-2003, 11:34
Raar....heeel raar!! Ik heb mijn pioneer DV 656A gewoon met mijn scartkabel op de tv aangesloten,maar als ik nu een DVD kijk hoor ik alleen maar de muziek en omgevingsgeluiden,dus niet de stemmen van de acteurs...
Hier snap ik dus helemaal niks van.... :?
Ik heb mijn speler natuurlijk ook op mijn receiver aangesloten en dan heb ik geen enkel probleem met het geluid.
Kan het misschien ook aan mijn tv liggen? ( philips 32 PW 8807 )

Iemand enig idee.....?

R. Schaap
06-04-2003, 20:36
het enige probleem wat ik me kan bedenken is dat er een bepaald pinnetje van je scart niet meer goed is ofzo.....ik zou niet weten waar anders dat geluid gesplit wordt (of gebeurd dat helemaal niet?)

Een kenner die het weet??

kruspe
06-04-2003, 21:51
het enige probleem wat ik me kan bedenken is dat er een bepaald pinnetje van je scart niet meer goed is ofzo.....ik zou niet weten waar anders dat geluid gesplit wordt (of gebeurd dat helemaal niet?)

Een kenner die het weet??

Volgens mij is dit niet het geval,ik heb namelijk mijn scartkabel van mijn video geprobeerd en dan heb ik precies hetzelfde probleem,alle geluiden zijn te horen behalve de stemmen van de acteurs....wazig.... :?

Mike Philippens
06-04-2003, 22:52
Als je 'm op de TV aansluit neem ik aan dat je dan het geluid dus via de TV wilt laten horen? In dat geval zou de downmix wel eens niet goed kunnen staan. Via je (surround?) receiver gaat het wél goed, dus ik denk dat je ergens moet opgeven dat ie het geluid naar stereo moet downmixen. Nu laat ie misschien alleen de frontspeakers horen en niet de center (waar de dialogen zitten).
Zou dat iets kunnen zijn?

kruspe
06-04-2003, 23:00
Als je 'm op de TV aansluit neem ik aan dat je dan het geluid dus via de TV wilt laten horen? In dat geval zou de downmix wel eens niet goed kunnen staan. Via je (surround?) receiver gaat het wél goed, dus ik denk dat je ergens moet opgeven dat ie het geluid naar stereo moet downmixen. Nu laat ie misschien alleen de frontspeakers horen en niet de center (waar de dialogen zitten).
Zou dat iets kunnen zijn?

ja,daar zeg je wat...dat zou het inderdaad kunnen zijn,maar hoe gaat dat downmixen in zijn werk?

Dennis Veldhuizen
06-04-2003, 23:04
zet anders in je dvd speler de dolby digital/digital output eens uit en op stereo... gewoon ff voor het proberen dus... dit had ik eerder ook met andere speler dan die ik nu heb!