PDA

Bekijk de volledige versie : R0 verboden?



Kasper P.
06-04-2003, 21:10
Mag k vragen waarom er niet in R0 dvd's mag gehandeld worden? :shock: :?

Mike Philippens
06-04-2003, 21:28
Mag k vragen waarom er niet in R0 dvd's mag gehandeld worden? :shock: :?
Tuurlijk mag je dat vragen. Maar van wie zou het niet mogen?

Je moet zeg maar 2 soorten R0's onderscheiden: de legale en de illegale. De legale R0's zijn gewoon DVD's die voor alle regio's gemaakt worden en daarmee 100% legaal zijn. Niemand die daar tegen kan zijn.
Daarnaast heb je de Taiwan jongens die DVD's kopieren en verkopen als R0 zodat ze over de hele wereld te verhandelen zijn. Ik kan me voorstellen dat als jij hier ijskoud Minority Report R0 gaat aanbieden, je daar op zijn minst gefronste wenkbrauwen zult uitlokken. Dat soort titels zijn gewoon niet legaal op R0 te krijgen.

R. Schaap
06-04-2003, 21:33
Juist.

En daarom heeft Eric vorige week besloten om R0 VOLLEDIG te verbannen uit het handelsgedeelte.

Hij heeft daar niet echt een mededeling over gedaan ofzo, dus ik snap dat niemand dat weet. Excuses daarvoor

Tim Weisselberger
06-04-2003, 21:38
Juist.

En daarom heeft Eric vorige week besloten om R0 VOLLEDIG te verbannen uit het handelsgedeelte.

Hij heeft daar niet echt een mededeling over gedaan ofzo, dus ik snap dat niemand dat weet. Excuses daarvoor

vind het een beetje vreemd, aangezien veel commerciele Muziek dvd's ook R0 zijn (regio vrij dus)

Kasper P.
06-04-2003, 21:42
Juist.

En daarom heeft Eric vorige week besloten om R0 VOLLEDIG te verbannen uit het handelsgedeelte.

Hij heeft daar niet echt een mededeling over gedaan ofzo, dus ik snap dat niemand dat weet. Excuses daarvoor

vind het een beetje vreemd, aangezien veel commerciele Muziek dvd's ook R0 zijn (regio vrij dus) Dan maak k er maar gewoon r2 van en dan merken ze het thuis wel :roll: kan denk k niet anders :cry:

R. Schaap
06-04-2003, 21:43
Kan je doen.

Je kan natuurlijk ook Eric even om uitleg vragen...daar is hij altijd bereid voor.

Mike Philippens
06-04-2003, 22:04
vind het een beetje vreemd, aangezien veel commerciele Muziek dvd's ook R0 zijn (regio vrij dus)
Klopt, maar vaak zijn ze ook R2,3,4,5,6 en is er voor R1 een aparte release vanwege NTSC. Maar dit even terzijde.
Als ik een muziek DVD aanbiedt, zal ik het gewoon als R2 doen. Op zich een aardige poging om illegale kopieën te weren, maar of het helpt is natuurlijk de vraag. Als iemand iets aanbiedt waarvan ie weet dat het een kopie is, moet ie het er wel duidelijk bij zeggen. Ik wil namelijk helemaal geen kopieën hebben en zou me bekocht voelen als ik een kopietje in de bus vind.

R. Schaap
06-04-2003, 22:12
Inderdaad, dat zou niet leuk zijn. Het lijkt mij in ieder geval zwaar ruk om dergelijke dvds uit de post te moeten halen.

Maar ik ga ten eerste uit van eerlijkheid op het forum en ten tweede vraag ik via pm altijd heel duidelijk eerst welke versie ik ga kopen voordat ik het doe.

Dit voorkomt teleurstellingen.

Maargoed, dat was offtopic. De R0 is dus history hiero, jammer voor die enkele muziekdvd's, maar daar ging het gelukkig niet om. Nu zijn de illegale dvd's uit verwegistan weg, daar gaat het wel om!

Rob Technoid
06-04-2003, 22:16
Komt enigszins als een beetje 'kort-door-de-bocht-maatregel' op me over, maar goed, als het een goed doel dient...

Elvis56
06-04-2003, 22:21
Beetje vreemde maatregel en het is vast niet per ongeluk dat er weinig ruchtbaarheid aan is gegeven(want anders was er veel protest geweest denk ik).

Met deze maatregel werk je misinformatie bij het verkopen van dvd's in de hand lijkt me, verkopers zullen nu makkelijker zeggen dat een bepaalde dvd regio 1/2/4 whatever is terwijl het eigenlijk een regio 0 is.

R. Schaap
06-04-2003, 22:32
Tsja, maar dvd.nl is strafbaar als ze R0 handel wel toelaten....en dat kan natuurlijk ook niet.

Elvis56
06-04-2003, 22:40
Strafbaar als jullie regio 0 verkoop toelaten !?!?! Ik wacht met spanning op de argumentatie daarvoor.

Handel in regio is voor zover ik weet niet verboden, regio 1(eigenlijk alles wat geen regio 2 is met regio 0 als uitzondering) mag volgens mij officieel niet in winkels verkocht worden. Als je die regel verder doorvoert zou je dus ook de verkoop van niet regio 2 dvd's moeten verbieden.

Alex van den Berg
06-04-2003, 22:40
Met deze maatregel werk je misinformatie bij het verkopen van dvd's in de hand lijkt me, verkopers zullen nu makkelijker zeggen dat een bepaalde dvd regio 1/2/4 whatever is terwijl het eigenlijk een regio 0 is.In dat geval verzoeken we de kopers dan ook om op het forum melding te maken van dit soort oplichting! Voor ons is dat reden genoeg om mensen van het forum te bannen.

Ik had het R0 probleem m.b.t. muziek-DVD's ook al even in de crew-groep gegooid. Wat mij betreft is het geen probleem om bij muziek-DVD's te vermelden dat het om R0 gaat... MITS je er ook bij vermeldt dat het om een originele DVD gaat.

We kunnen er verder lang of kort over discusseren, maar het blijft een feit dat van de reguliere legale film-DVD's simpelweg geen R0 releases bestaan, en dus illegaal zijn, en dus niet toegestaan zijn op het forum!

Wanneer we maar enigzins het gevoel hebben dat iemand toch kopieën of exemplaren uit de onderwereldeconomie aanbiedt, betekent dat zonder waarschuwing en onherroepelijk (= niet bespreekbaar) een ban! Wat mij betreft komt daar in extreme gevallen ook nog aangifte wegens diefstal en/of heling bij.

Denk ook eens na over het criminele circuit dat achter de massaproduktie van dit soort DVD's (en CD's...) schuil gaat. We praten dan over een handeltje waar honderden miljoenen in omgaan... waar handelaren elkaar verrot schoppen of zelfs afmaken om maar een groter aandeel in de marktsector te verwerven. Deze wereld is niet anders dan de wereld van drugs en mensenhandel... vol geweld, agressie en achtergebleven familieleden... Allemaal omdat "wij" hier alles zo goedkoop mogelijk willen hebben... ;)

Dank u voor uw aandacht... :mrgreen:

R. Schaap
06-04-2003, 22:43
Bedankt Alex, ik had er de woorden niet voor (maar ik kan dan ook niet op jullie crewforum :twisted: )

Ik hoop dat iedereen het zo begrijpt!

Tim Weisselberger
07-04-2003, 09:51
respect! :)

Ghast
07-04-2003, 10:18
Wat een ongelooflijke bullshit dat R0 niet meer mag

citaat:
We kunnen er verder lang of kort over discusseren, maar het blijft een feit dat van de reguliere legale film-DVD's simpelweg geen R0 releases bestaan, en dus illegaal zijn, en dus niet toegestaan zijn op het forum!

Ik heb meerdere R0 dvd's die origineel zijn !!! er zijn zat dvd's die als R0 worden uitgegeven zodat ze in alle regio's te bekijken zijn zoals: adult, muziek, documetaires en soms films (zoals mijn romper stomper)

Het lijkt me dus dat R0 dus alsnog toegestaan moet worden.

Het zou juist op dit forum verboden moeten worden om alles behalve R2 en R0 te verbieden gezien de import van R1 en R3 tm R6 verboden is !!

JayLunar
07-04-2003, 10:31
Het zou juist op dit forum verboden moeten worden om alles behalve R2 en R0 te verbieden gezien de import van R1 en R3 tm R6 verboden is !!
Sja, het lijkt wel of de NVPI een bezoekje aan de crewl heeft gebracht

Maareh Alex, jij als crewllid zou toch moeten weten dat bijna de helft van alle wereldwijde legale DVD-releases niet regio gecodeerd zijn?

Eric van Ballegoie
07-04-2003, 16:06
Wij hebben geen bezoekje gehad van de NVPI, maar wel een schrijven van een jurist van de stichting BREIN die namens onder andere de NVPI let op het naleven van copyright regels.

Het aanbieden van illegale Regio 0 versies van Hollywood films is daarbij het probleem, aangezien de rechthebbenden hier duidelijk benadeeld worden. Aangezien dit ook voor DVD.nl juridische concquenties kan hebben hebben wij daarom besloten om handel in Regio 0 DVD´s geheel te verbieden.

Waarom het gehele verbod als er ook legale Regio 0 DVD´s zijn? Omdat wij anders per DVD moeten gaan bewijzen dat het om illegale producten gaat, iets waar wij geen tijd voor hebben.

Ik wil overigens wel duidelijk maken dat wij hard zullen optreden tegen mensen die expres toch illegale Regio 0 DVD's aanbieden.

Ghast
08-04-2003, 00:01
Jullie zijn wel heel makkelijk te beinvloeden.

Echt makkelijk dat jullie daar zomaar gehoor aangeven, en tevens vreemd dat er hier dan wel vrijuit regio 1 en 3 tm 6 aangeboden worden terwijl bijna niemand hier invoerrechten betaald voor die dvd's.

Ik zie bijna niks anders dan berichten dat er weer iemand blij is dat de douane zijn/haar pakketje niet heeft onderschept.
Moeten die sukkels van brein daar niet eens achter aan dan over een enkele R0 dvd (legaal) te zeuren terwijl er dagelijks honderden R1 dvd's het land binnen komen waar men geen invoerrechten over betaald

Brein = schijnheilig
DVD.nl = schijnheilig

Wel mensen keihard dreigen met een ban maar als ze zelf gedreigt worden geven ze meteen toe.

Mike Philippens
08-04-2003, 00:57
Echt makkelijk dat jullie daar zomaar gehoor aangeven, en tevens vreemd dat er hier dan wel vrijuit regio 1 en 3 tm 6 aangeboden worden terwijl bijna niemand hier invoerrechten betaald voor die dvd's.
Je doet je reputatie weer eer aan, Ghast...

Het importeren van een R1 DVD is helemaal niet verboden voor een consument. Het is verboden voor een bedrijf om ze alhier te koop aan te bieden. Dat is een juridisch verschil, maar genoeg om het importeren niet illegaal te verklaren.
En invoerrechten bestaan strikt genomen niet meer. Je betaald BTW en Douanerechten. BTW hoef je niet te betalen als het een zending is zonder handelsoogmerk (dus niet door een winkel geïmporteerd) met een waarde onder de €25 (dacht ik) en douanerechten moet je pas betalen als het een hele hoge waarde heeft.
Dusssss...jouw argumenten gaan helemaal nergens over. Jij stelt dat Eric maar moet afwachten tot er een juridische procedure tegen 'm wordt aangespannen. Ook al is het juridische bangmakerij, feit blijft dat de tegenpartij veel meer €€€ heeft dan DVD.nl en als je verzand in een juridisch steekspel kost dat je alleen maar geld. En ik denk dat niemand daar wat aan heeft, want dan gaat de stekker bij DVD.nl eruit.
Heel oneerlijk, maar een fact of life. Ik denk dat Eric ons allemaal een plezier doet met deze stap.

En mocht iemand een legale R0 bezitten die verkocht moet worden, kan dat toch gewoon als R2? Ik zie het probleem niet zo...

Ghast
08-04-2003, 06:33
YO Mike,

Nu zeg je dat ik uit mijn nek zwets maar jij geeft zelf al aan dat jou argumenten ook eigen bedacht zijn
met een waarde onder de €25 (dacht ik) , maar zelf weet je het ook niet zeker.

Feit blijft dat dvd.nl hier zeer zwak optreed en bang is van een suffe jurist.

Die jurist was vroeger zeer waarschijnlijk de nerd van de klas en probeert nu via zijn "macht" iets gedaan te krijgen en het lukt hem nog ook, die gast (niet ghast) lacht zich een deuk nu.

Mike Philippens
08-04-2003, 10:14
Nu zeg je dat ik uit mijn nek zwets maar jij geeft zelf al aan dat jou argumenten ook eigen bedacht zijn
met een waarde onder de €25 (dacht ik) , maar zelf weet je het ook niet zeker.
Hmmm...is that the best you can do...?
Ik zeg 'dacht ik' omdat het een raar bedrag is. Ik weet dat het tussen de €20 en €25 ligt, maar het exacte bedrag weet ik niet. Niet 'eigen bedacht' dus. Check douane.nl mocht je het precies willen weten. Argumenten blijven gewoon staan.

bmateijsen
08-04-2003, 10:22
Ik vind dit een zeer terechte actie, en daarmee beschermt dvd.nl mensen die achteloos een illegale R0 zouden kopen (muziekdvd's is natuurlijk een ander verhaal)

dus snap niet waarom je zo moeilijk doet Ghast. Zoals mike ook uitlegde je mag geen wederverkoop doen als bedrijf wanneer het gaat om exemplaren buiten de R2 edities. Als particulier, mag je gelukkig aanschaffen wat je wil.... BTW en invoerrechten doen hier niet ter zake.

Groet Bjorn

Eric van Ballegoie
08-04-2003, 11:26
Mike en Bjorn vatten de koe bij de horens, het is inderdaad zo dat R1 en andere originele DVD's uit de overige regio's gewoon LEGAAL zijn en alleen niet door winkels in Nederland verkocht mogen worden. Voor zover mij bekend is is er geen wet die verbied dat particulieren deze goederen onderling verkopen of ruilen.

Illegaal gemaakte Regio 0 DVD's zijn een heel ander verhaal, zoals gelukkig voor velen duidelijk is.

Aan mensen die onze nieuwe maatregel schijnheilig vinden kan ik alleen maar zeggen dat in onze regels vermeld staat dat het verhandelen van bootlegs (en daar gaat het hier dus om) altijd al verboden is op ons forum.

Bevalt dat je niet dan nodig ik je van harte uit om DVD.nl te verlaten. Mensen die toch menen illegale DVD's te moeten aanbieden op DVD.nl zullen overigens vriendelijk door ons geholpen worden bij het verlaten van de site.

René Groen
08-04-2003, 11:30
Zoals ik het hier lees (correct me if I'm woring) is het zo dat we aan de ene kant kunnen plaatsen het verhandelen van DVD's met de regio 0, en daarmee het risico dat DVD.nl in het ergste geval op zal moeten houden met zijn bestaan, of dat de regio 0 verboden wordt en dat we verder normaal verder kunnen gaan.

Ik snap in dat geval niet waarom mensen zo moeilijk doen.

Elvis56
08-04-2003, 18:59
Mensen doen zo moeilijk omdat de dvd.nl crew domweg zegt dat alle handel in regio 0 verboden is terwijl ze eigenlijk bedoelen dat het handelen in illegale dvd's verboden is.

Nou lijkt het me logisch dat handel in illegale dvd's verboden is dus waarom een algeheel verbod op handel in regio 0 ? Zoals al eerder gezegd zijn er ongetwijfeld stapels legale officiele dvd's te vinden die geen regio codering hebben. ik vind het echt een vreemde en ondoordachte maatregel.

Beetje ongelukkig geformuleerde zin hierboven trouwens:


Mensen die toch menen illegale DVD's te moeten aanbieden op DVD.nl zullen daarbij overigens vriendelijk door ons geholpen worden.

Miguel Tavares
08-04-2003, 20:00
We kunnen er verder lang of kort over discusseren, maar het blijft een feit dat van de reguliere legale film-DVD's simpelweg geen R0 releases bestaan, en dus illegaal zijn, en dus niet toegestaan zijn op het forum!

Dit is onjuist. Heel veel Criterion releases zijn regio 0, hoewel dat er soms niet uitdrukkelijk bij staat. Je kunt ze ook verkopen met de aanduiding regio 1, maar dan zullen kopers die geen regiovrije dvd-speler hebben afhaken, wat jammer zou zijn... Daarnaast zijn heel veel releases van oudere, klassieke films ook R0.

Verder vind ik het een onnodige maatregel omdat in mijn ervaring de toezicht op het aanbieden van illegale dvd's geschiedt door medeforummers zelf, die de aanbieder erop attent maken dat wat hij doet illegaal is, waarna de thread meestal binnen 10 minuten gesloten wordt zonder dat er iets verkocht is. Prima systeem, lijkt me...

VincentVega79
12-04-2003, 21:53
Ik moet zeggen dat ik het ook een heel erg zwakke regel vind van het beheer hier. Het is wel heel erg de makkelijkste weg kiezen. Ipv gewoon als beheer je werk doen en er handmatig de illegale R0's uitfilteren gaan jullie gewoon alle R0's verbieden. Dat is hetzelfde dat de regering zou zeggen dat er vanaf vandaag niemand meer in een auto mag rijden omdat 25% van de bevolking stelselmatig te hard rijdt. Alle auto's van de weg dan kan niemand meer te hard rijden.

Zoals al eerder gezegd is zijn meer dan de helft van de officiele dvd-releases R0. Ook is hier een toplabel als Criterion genoemd dat het merendeel van hun dvd's op R0 uitbrengt. Ik zou nog maar een goed overdenken of dit wel de juiste manier van handelen is. Waarschijnlijk doen jullie behoorlijk wat eerlijke mensen (waaronder ik zelf) wel ernstig te kort als zij legale R0 dvd's niet meer mogen aanbieden. Met een goede inzet van het beheer en de sociale controle van de members moeten we toch een heel eind kunnen komen om deze vreemde beslissing terug te draaien.

Betamax
12-04-2003, 22:10
Wat een onzin allemaal, is deze tread soms op 1 April gestart ?????
Ik koop regelmatig R0 DVD's (en niet alleen muziek) zowel bij FRS als bij RAF en die zijn toch echt wel legaal bezig.
Als er dus binnenkort R2 kopieën op de markt komen dan word er dus ook geen R2 handel meer toegestaan.
En waarom al die onjuiste argumenten ??????
Ik vind het ernstig kort door de bocht.

MAD
12-04-2003, 22:21
Ik wil geen olie op het vuur gooien, maar is er net niet een hele bestelactie geweest, te weten de David Lynch boxen, waarbij regio 0 DVD's in grote aantallen zijn besteld. Nota bene met betrokkenheid van 2 crewleden (Nathan en Rein), waarvan ik de eerste nog steeds dankbaar ben voor deze fantastische boxen! Welliswaar legale regio 0 DVD's, maar toch, die worden nu ook verboden... En dan staan er van deze boxen ook nog eens recenties (en ik dacht zelfs met jouw goedkeuring, Eric ;)) op jullie site. Gaan we dit nu allemaal verbieden/verbannen??

Ik denk dat iedereen zijn standpunt over het illegale "R0" spul op deze site wel duidelijk is: dat willen wij hier dus niet! De newbies die het toch proberen worden vrij snel hierop gewezen en de threads worden gewoon keurig door beheer gesloten. Ik denk dat jullie je nu al al keurig aan de regels houden en de legale R0's gewoon kunnen blijven...

Jaded
12-04-2003, 23:40
Waar het uiteindelijk op neerkomt:
Wat zit er voor de aanbieder in als hij/zij toch een legale R0 aanbiedt?
Zoals o.a. de hierboven Lynch dvd's.

Volgt er effectief een straf/ban of zit er een gedoogbeleid/schemerzone op?
Want draai of keer het zoals je wil ... het blijft een legaal product, niet?

Als de verkoper/ruiler nu toch dergelijk product aanbiedt, maar onder de noemer van R2 ... tsjah dan houden we toch enkel maar onszelf voor gek. En hoe zit het dan als 'ze' erachter komen? Niets lijkt me, het is een legaal product. Waarom de regel doortrekken als je in 1 oogopslag zo de illegale versies eruit haalt?

Ik begrijp het algemeen verbod uit dvd.nl's oogpunt, maar ik snap evengoed de aanbieders van legale R0's.

En ik zou Jaded niet zijn moest ik niet naar de kant van de aanbieders hellen.

Leonard Shelby
12-04-2003, 23:50
Ik vind het niet echt gepast om te roepen "jullie moeten gewoon je werk doen". Ik krijg niet echt de indruk dat de crew zijn zakken staan te vullen van het 'werk' hier dus laten we allereerst gewoon blij zijn dat ze er zijn en het forum in de lucht houden!

Ik denk wel dat het er hier altijd al heel netjes aan toe ging (terecht) en dat de maatregel inderdaad wel erg drastisch is maar is dat een reden om de crew helemaal af te branden.

Als ze lui waren werden ze wel gewoon forum gebruikers, net als wij...

Jaded
12-04-2003, 23:57
Ik denk wel dat het er hier altijd al heel netjes aan toe ging (terecht) en dat de maatregel inderdaad wel erg drastisch is maar is dat een reden om de crew helemaal af te branden.
Doe ik niet.

Ik trek alleen het algemeen doortrekken van de regel in twijfel.

Leonard Shelby
13-04-2003, 00:02
Sorry Jaded, was ook niet voor jou bedoeld.... Het is meer een beetje de algemene toon van een aantal mensen wat meer in het begin van de thread...

Florus
13-04-2003, 07:52
Na een snelle telling (middels DVD profiler) zie ik al 4 regio 0 DVD's in mijn collectie staan. Dat zijn 2 muziek DVD's en 2 bonus DVD's bij games. Er komt er ook nog 1 bij: Lara Croft Lethal and Loaded.
dat maakt al 5.
Stel dat ik er 1 wil verkopen (voorlopig onwaarschijnlijk ;) ) dan zou ik dat dus onder het mom van regio 2 moeten doen? :roll:
Wat weerhoudt mensen die in illegale rommel handelen hier dan van?
Bovendien hoorde ik via, via ( :oops: ) op mijn werk dat er in inmiddels ook illegale single regio 1 en 2 DVD's gemaakt worden.
Reden zou zijn dat de piraterij niet wil dat er tussen Amerika en Europa kopietjes heen en weer vliegen. Dat komt de (illegale) distrubutie niet ten goede, want dan maken mensen zelf kopietjes! :twisted:
(Huiskamervraag: Welk legaal bedrijf maakt zich hier ook hard voor bij de legale handel?)
Oftewel...
Beste crew, denk even heel goed na voordat je deze regel hard doorvoert en denk even aan de volgende punten:
- Het bestaande aanbod aan regio 0 DVD's (Muziek, Criterion, diversen)
- De omzeilbaarheid voor echte illegale aanbieder (doen alsof het om regio 2 gaat)
- De illegale regio 1 en 2 DVD's (regio 1 en 2 handel gaan verbieden?)
- De arbeid die er nu inzit en die het per saldo kost. (Loopt dit echt de spuigaten uit, dan zou een sluiting van de handel nog het best werken ben ik bang :( )
Alleen maar mijn 0,02 euro. ;)

VincentVega79
13-04-2003, 10:08
LeonardShelby: als jij dat al volledig afbranden noemt...... :roll:

Ik wijs ze gewoon op hun verantwoordelijkheden. Ik heb ook niet gezegd dat ze niet hard werken of wat dan ook. Het hoort gewoon bij hun takenpakket om die illegale dvd's eruit te filteren en dan niet door middel van een methode die eerlijke handelaren benadeeld. Als je geen legale dvd's meer aan mag bieden die R0 zijn kun je er net zo goed een discussie/informatie-forum van gaan maken en het handelen achterwege laten.

En laat even duidelijk zijn dat ik alle respect heb voor de forumcrew maar dat ik van de andere kant graagt mijn hobby uit blijf voeren. En goh laat dat nou net het verhandelen zijn van dvd's (zonder er winst op te maken).....en ja ook LEGALE R0's.

MAD
13-04-2003, 10:15
- Het bestaande aanbod aan regio 0 DVD's (Muziek, Criterion, diversen)

De R0 Criterions! Ja, die was ik even vergeten. Denk niet dat veel forumleden het gaan waarderen als de handel hierop verboden gaat worden. Daar zijn nogal wat liefhebbers van... ;)

Tim Weisselberger
13-04-2003, 10:29
Misschien is het dan een mogelijkheid om de desbetreffende dvd die je aanbied te voorzien van een Link, dat men weet met welke dvd's ze te maken hebben?

Een illegale DVD zal deze link niet hebben lijkt me.

En inderdaad zoals hierboven al gezegd werd, tegenwoordig zijn sommige DVD-R/DVD+R ook voorzien van een Regio Codering.

R. Schaap
13-04-2003, 11:57
- Het bestaande aanbod aan regio 0 DVD's (Muziek, Criterion, diversen)

De R0 Criterions! Ja, die was ik even vergeten. Denk niet dat veel forumleden het gaan waarderen als de handel hierop verboden gaat worden. Daar zijn nogal wat liefhebbers van... ;)

Het is al verboden dus waarderen jullie (en wijzelf net zo) het toch al niet. Maar er is nou 1maal niets meer aan te veranderen, het was nodig.

Nathan Strik
13-04-2003, 12:04
En inderdaad zoals hierboven al gezegd werd, tegenwoordig zijn sommige DVD-R/DVD+R ook voorzien van een Regio Codering.
Bootlegs zijn sowieso verboden, dus hier vallen ook "namaak" regio 2 titels onder.

De regio 0 regel is gewoon bedoeld als extra aanscherping hiervan.

Kamps
22-04-2003, 20:22
Waarom regio 0 verbieden, terwijl er ook LEGALE regio 0 dvd's zijn?

Zorg er gewoon voor dat als iemand een dvd te koop zet, dat degene dan akkoord moet gaan met bepaalde voorwaarden. Een voorwaarde kan dan zijn dat je alleen LEGALE/OFFICIELE dvds mag aanbieden en geen silvers/kopies etc.

Werner
23-04-2003, 10:01
We kunnen er verder lang of kort over discusseren, maar het blijft een feit dat van de reguliere legale film-DVD's simpelweg geen R0 releases bestaan, en dus illegaal zijn, en dus niet toegestaan zijn op het forum!


Toch niet helemaal waar. Enkele voorbeelden? De eerste versie van Lola Rennt (niet de DTS-versie) was perfect legaal, en toch regio-0. Pauline en Paulette is regio-0, waarschijnlijk gaat het hier om titels waarbij men de regiocode of stomweg vergeten is, of waar nul komma niks interesse voor kan zijn in het buitenland (het voorbeeld van Pauline en Paulette). Ik ga mijn 500 + schijfjes niet controleren, maar allicht zijn er nog wel.

Daarom: regio 0 ronduit verbieden is volgens mij net iets te sterk. Ik ben er uiteraard wel mee akkoord dat wie hier illegale kopieën aanbiedt niet snel genoeg van het forum gekickt mag worden, en ik denk dat niemand dat betwist.

De gemiddelde DVD-liefhebber zal wel weten dat een R0-versie van pakweg Harry Potter niet anders dan illegaal kan zijn; ik denk dat de crew oud, wijs en verstandig genoeg is om zo het kaf van het koren te kunnen scheiden.

R. Schaap
23-04-2003, 15:02
De crew is dat misschien wel inderdaad, maar Stichting Brein heeft daar een andere mening over en daarom moeten we het wel algeheel verbieden.

Ik heb zelf een volkomen legale R0 Unlimited Numbered Tin Can van Battle Royale.

Het is gewoon niet anders.....

yentown
02-05-2003, 14:08
http://www.dvd.nl/forum/viewtopic.php?p=484221

En mijn thread dus ook gesloten.

Wat een gekkigheid, deze dvd is dus 100% legaal, en wordt verkocht als zijnde regio 3 maar is in werkelijkheid r0 zoals zoveel koreaanse r3's. Zie dvdasian.com, daar komt ie vandaan. Deze zaak verkoop GEEN bootlegs!

Naja regels zijn regels zullen we maar zeggen.

Tossie
02-05-2003, 14:18
[quote=Florus]- Het bestaande aanbod aan regio 0 DVD's (Muziek, Criterion, diversen)

Maar er is nou 1maal niets meer aan te veranderen, het was nodig.

Dat is een sterk argument Rein. Als je in je posts niets kunt toevoegen, zou ik overwegen de post niet te maken.

"Er is niets meer aan te doen, want het was nodig.". Denk er eens overna. De leegheid van deze zin :(

Tossie
02-05-2003, 14:21
De crew is dat misschien wel inderdaad, maar Stichting Brein heeft daar een andere mening over en daarom moeten we het wel algeheel verbieden.

Ik heb zelf een volkomen legale R0 Unlimited Numbered Tin Can van Battle Royale.

Het is gewoon niet anders.....
En de stichting Brein kan mensen iets laten verbieden wat niet verboden is?!?!? Laat me toch niet lachen. Deze thread zo lezend, komt het nogal klungelig en halfbakken op mij over. Ik heb nog geen goed argument voor het R0 verbod gehoord. En de argumenten die er zijn, zijn in mijn ogen slecht. Ik kan me niet voortstellen dat Brein DVD.nl kan aanpakken in het geval er hier legale R0 producten aangeboden worden. Ik zou zeggen laat er eens een jurist naar kijken.

Tossie
02-05-2003, 14:25
http://www.dvd.nl/forum/viewtopic.php?p=484221

En mijn thread dus ook gesloten.

Wat een gekkigheid, deze dvd is dus 100% legaal, en wordt verkocht als zijnde regio 3 maar is in werkelijkheid r0 zoals zoveel koreaanse r3's. Zie dvdasian.com, daar komt ie vandaan. Deze zaak verkoop GEEN bootlegs!

Naja regels zijn regels zullen we maar zeggen.

Zo sneu. Gadver. Ik begin een beetje een hekel te krijgen aan deze manier van werken. Wat een kul zeg. Regels zijn regels. Doe ff normaal zeg. regels zijn er om een maatschappij, vereniging en site soepel te laten werken, niet om er regels te laten zijn. Crew, ik zou zeggen denk toch nog eens een keer echt goed na. Dit kan echt niet.

riny
02-05-2003, 16:49
beheer, beheer,
dit is wel de meest stompzinnige gedachtengang die ik in tijden ben tegengekomen...uhhh, illegale dvd's komen altijd in zo'n zwart amaray doosje, willen jullie dan ook alle dvd's in een zwarte amaray verbieden aub? oh oh oh :roll: :roll: :roll:

lodi
03-05-2003, 10:42
In de DVD verkoop top 20 van CDWOW tel ik op dit moment 6 regiovrije dvd's. Toch niet echt een zaak die bekend staat vanwege de verkoop van bootlegs :o

Het lijkt me in elk geval ook wel een erg rigoreuze maatregel en dat slechts naar aanleiding van een schrijven van een jurist. Het is logisch dat deze club de belangen van de bij haar aangesloten leden probeert te beschermen, maar ik geloof niet dat ze een dergelijke vergaande maatregel af kunnen dwingen. Daarnaast betwijfel ik of dvd.nl überhaupt aansprakelijk gesteld kan worden in het geval illegale regio 0 dvd's op haar forum worden aangeboden, mits ze dergelijke content wel onmidellijk verwijdert indien ze daarvan in kennis wordt gesteld en er aan de juistheid van die kennisgeving niet valt te twijfelen. Ik trek hiervoor een parallel met de juridische positie van de internetprovider waarover in de afgelopen jaren vergelijkbare uitspraken zijn gedaan.

Zie bijvoorbeeld :
http://www.rechtplein.nl/ISP.html

Maar correct me if I'm wrong, want het is zo maar een gedachtengang...

Elvis56
03-05-2003, 11:24
Komt er nou ook nog een keer een goed argument van de crew(en/of van de ikwilzograageencrewmemberzijnwantdanhebikietstever tellen mensen) om het regio 0 verbod te rechtvaardigen? Ik verwacht eigenlijk van niet en deze thread zal ook wel weer gesloten worden. Dat gaat lekker zo.

Zoals ik in een andere thread ook al schreef, als het zo door gaat op het forum hou je uiteindelijk een beperkt aantal gelijkgestemde(mensen met een afwijkende mening worden op z'n zachtst gezegd niet echt gewaardeerd hier heb ik sterk het idee) mensen over die elkaar de hele tijd complimentjes geven en naar hartelust voor politie-agentje kunnen spelen.

Tossie
03-05-2003, 12:08
Komt er nou ook nog een keer een goed argument van de crew(en/of van de ikwilzograageencrewmemberzijnwantdanhebikietstever tellen mensen) om het regio 0 verbod te rechtvaardigen? Ik verwacht eigenlijk van niet en deze thread zal ook wel weer gesloten worden. Dat gaat lekker zo.

Zoals ik in een andere thread ook al schreef, als het zo door gaat op het forum hou je uiteindelijk een beperkt aantal gelijkgestemde(mensen met een afwijkende mening worden op z'n zachtst gezegd niet echt gewaardeerd hier heb ik sterk het idee) mensen over die elkaar de hele tijd complimentjes geven en naar hartelust voor politie-agentje kunnen spelen.

Ben het niet overal met je eens. Wel vind ik ook dat de crew wel eens iets van zich mag laten horen. Dit is toch best iets wezenlijks. Iets meer duidelijkheid, uitleg en of men al bezig is de mening te herzien, zou gemeld mogen worden!

R. Schaap
03-05-2003, 12:15
Wij hebben geen bezoekje gehad van de NVPI, maar wel een schrijven van een jurist van de stichting BREIN die namens onder andere de NVPI let op het naleven van copyright regels.

Het aanbieden van illegale Regio 0 versies van Hollywood films is daarbij het probleem, aangezien de rechthebbenden hier duidelijk benadeeld worden. Aangezien dit ook voor DVD.nl juridische concquenties kan hebben hebben wij daarom besloten om handel in Regio 0 DVD´s geheel te verbieden.

Waarom het gehele verbod als er ook legale Regio 0 DVD´s zijn? Omdat wij anders per DVD moeten gaan bewijzen dat het om illegale producten gaat, iets waar wij geen tijd voor hebben.

Ik wil overigens wel duidelijk maken dat wij hard zullen optreden tegen mensen die expres toch illegale Regio 0 DVD's aanbieden.

Volgens mij is die reactie allang gegeven. En of het herzien gaat worden? Ik heb Eric een pm gestuurd, hij reageert vast nog wel.

Tossie
03-05-2003, 12:28
Wij hebben geen bezoekje gehad van de NVPI, maar wel een schrijven van een jurist van de stichting BREIN die namens onder andere de NVPI let op het naleven van copyright regels.

Het aanbieden van illegale Regio 0 versies van Hollywood films is daarbij het probleem, aangezien de rechthebbenden hier duidelijk benadeeld worden. Aangezien dit ook voor DVD.nl juridische concquenties kan hebben hebben wij daarom besloten om handel in Regio 0 DVD´s geheel te verbieden.

Waarom het gehele verbod als er ook legale Regio 0 DVD´s zijn? Omdat wij anders per DVD moeten gaan bewijzen dat het om illegale producten gaat, iets waar wij geen tijd voor hebben.

Ik wil overigens wel duidelijk maken dat wij hard zullen optreden tegen mensen die expres toch illegale Regio 0 DVD's aanbieden.

Volgens mij is die reactie allang gegeven. En of het herzien gaat worden? Ik heb Eric een pm gestuurd, hij reageert vast nog wel.

Er zijn sindsdien zoveel relevante tegenargumenten geweest, dat er denk ik best even op in zou mogen gegaan. Ik geloof er namelijk niks van dat DVD.nl aansprakelijk kan worden gesteld als via hun site illegale DVD's worden verkocht. Daarnaast is het zo dat dat op dit forum volgens mij niet eens gebeurd. Helemaal niemand wil hier een illegale DVD kopen, al zouden ze te koop worden aangeboden.

Het zou net zoiets zijn, dat de KPN wordt aangeklaagd voor een bankroof, wanneer de mensen de bankroof beraamd hebben door met elkaar te bellen. Onzin dus. Net als het denk ik onzin is dat DVD.nl aansprakelijk kan worden voor hetgeen Eric zegt, waar ze bang voor zijn.

R. Schaap
03-05-2003, 12:47
dvd.nl kan wel aansprakelijk worden gesteld aangezien er op het forum volgens mij niet tegen de copywright wetten wat worden gehandelt.

Ik denk dat dat het is. Maar ik ben net als jij een gebruiker en ik weet ook niet wat er in het koppie van Eric omgaat hierover. Ik hoop op een reactie van hem op mijn pm.

Harry B.
03-05-2003, 12:57
dvd.nl kan wel aansprakelijk worden gesteld aangezien er op het forum volgens mij niet tegen de copywright wetten wat worden gehandelt.

R0=Tegen de copywright wetten in?????

R. Schaap
03-05-2003, 13:38
dvd.nl kan wel aansprakelijk worden gesteld aangezien er op het forum volgens mij niet tegen de copywright wetten wat worden gehandelt.

R0=Tegen de copywright wetten in?????
illegale R0 wel

The Luggage
03-05-2003, 14:29
Is het dan niet mogelijk om met die stichting BREIN tot een vergelijk te komen?

Het probleem zijn de illegale DVD's. Zolang het om legale DVD's gaat is er toch geen probleem, of dat nu Regio 2, 1 of 0 is. Als jullie BREIN duidelijk maken dat dvd.nl alles zal doen wat mogelijk is om het verhandelen van illegale dvd's tegen te gaan, en dat ook effectief doen (zoals nu al gebeurt), dan lijkt het mij dat BREIN jullie helemaal niets kan maken.

Over de vraag of dvd.nl aansprakelijk kan gesteld worden voor het verhandelen van illegale dvd's, kan er gediscussieerd worden. Maar tegen de verkoop van legale regio 0 dvd's is niets in te brengen.

Als jullie BREIN dus antwoorden dat illegale dvd's, regio 0 of niet, hard zullen worden aangepakt, dan kunnen ze volgens mij verder niets van dvd.nl vragen. BREIN heeft niet het recht om jullie te dwingen de verkoop van legale dvd's te verbieden.

Just my 0,02 cents, maar jullie moeten je niet zomaar laten afschrikken door die brief. Voor BREIN is het natuurlijk het makkelijkst dat jullie gewoon het verhandelen van alle regio 0 verbieden, maar daar moeten jullie niet zomaar in meegaan. Nogmaals, BREIN kan jullie volgens mij enkel vragen op te treden tegen illegale dvd's.

R. Schaap
06-05-2003, 22:33
Eric, is het mogelijk om inderdaad met stichting Brein iets te doen? Want ik heb zelf ook R0 dvd's die volkomen legaal zijn.....het probleem is gewoon dat ze wel bestaan.

Alleen iedereen moet zich wel heel goed realiseren dat het gedeeltelijk toestaan of gedeeltelijk afkeuren nou niet echt goed werkt. Want door mij of de mods is gewoon niet aan een post te zien of het om een echte gaat of niet. Tenminste, dat is mijn mening.

Rein

Eric van Ballegoie
07-05-2003, 09:08
Beste mensen,

Een normale discussie voeren doen we graag, maar ik moet zeggen dat met name de opmerkingen van VincentVega, Tossie, Jim2873 en Elvis56 toch wel een beetje het verkeerde keelgat in schieten bij mij.

DVD.nl is geen handelsforum, het handelsforum is een extraatje wat alleen op verzoek in het leven is geroepen. Wij hebben noch de tijd noch de zin om in juridische conflicten te belanden met wie dan ook, en zeker niet met de stichting BREIN. Vind je dat laf, dom of onbegrijpelijk? Prima, maar dat is niet mijn probleem.

De opmerking dat het onze 'taak' zou zijn om dan maar handmatig alle illegale aanbiedingen eruit te pikken getuigd bovendien van zeer weinig respect voor het werk wat mensen als Rein VRIJWILLIG doen op het forum, zeker als ik zie met wat voor benamingen jullie hem hier benaderen, dat vind ik gewoon schandelijk!

Bovendien is het niet zo dat wij op beslissingen terugkomen als er maar hard genoeg geschreeuwd wordt of als er maar bij voortduring over onze beslissingen geklaagd wordt.

Wat betreft het verbod op handel in Regio 0: Nogmaals, dat is gedaan om handel in illegale bootleg titels tegen te gaan. Omdat wij niet de tijd hebben om elk geval apart te behandelen (welles-nietes mailtjes over of een titel nou wel of niet legaal is) hebben we daarom de complete handel in Regio 0 verboden.

Ik wil best nog eens over dit gebeuren nadenken omdat het uiteraard niet de bedoeling is om handel in wel-legale titels te verbieden, al voel ik er na deze reacties wel heel weinig voor om een tot een oplossing te komen die voor de moderators (= VRIJWILLIGE medewerkers) meer werk gaat opleveren.

Overigens ben ik blij dat er ook mensen zijn die laten blijven dat zij onze besluiten wel respecteren en op opbouwende wijze deelnemen aan deze thread.

Tossie
07-05-2003, 09:38
Misschien ben ik er af en toe iets te hard in gegaan, sorry daarvoor. Komt waarschijnlijk omdat ik niet zo goed tegen slechte redeneringen en 'ik-leg-me-er-bij-neer' argumenten kan.

Even inhoudelijk reageren. Ik snap dat jullie er veel tijd in steken (als vrijwilliger) en dus geen last wil hebben met wat voor juridische problemen dan ook.

Toch heb ik nog steeds geen helder argument gehoord voor het verbieden van alle handel in R0 (ook al omdat dit zo makkelijk te ontduiken is door er ipv R0 R2 neer te zetten of de regiocode helemaal weg te laten).

Zoals ik al in een eerdere post vermeldde is dat de mensen die hier handelen helemaal geen illegaal R0 spul willen kopen en dus is er ook geen aanbod. De bezoekers van DVD.nl wijzen iemand die dat wel doet er zelf wel op als er iets illegaals wordt aangeboden, omdat (zoals ik al zei) wij dat helemaal niet willen kopen. Mocht er dan toch illegaal spul worden aangeboden, dan is een PM richting moderator genoeg om deze te laten verwijderen.

Ik snap dus gewoon niet zo goed waar jullie nou zo bang voor zijn. Op dit forum wordt nauwelijks (tot geen) illegaal spul aangeboden en dus verhandeld. De bezoekers van de site zorgen al wel voor zelfregulering. BREIN kan jullie dus volgens mij gewoon niets maken. Nogmaals, leg ons dan eens uit wat BREIN jullie gemeld heeft en op welke manier zij jullie het lastig kunnen maken. Daar twijfel ik dus aan en daarmee dus aan het algehele verbod.

Robert

Leonard Shelby
07-05-2003, 10:51
LeonardShelby: als jij dat al volledig afbranden noemt...... :roll:

Ik wijs ze gewoon op hun verantwoordelijkheden. Ik heb ook niet gezegd dat ze niet hard werken of wat dan ook. Het hoort gewoon bij hun takenpakket om die illegale dvd's eruit te filteren en dan niet door middel van een methode die eerlijke handelaren benadeeld. Als je geen legale dvd's meer aan mag bieden die R0 zijn kun je er net zo goed een discussie/informatie-forum van gaan maken en het handelen achterwege laten.

En laat even duidelijk zijn dat ik alle respect heb voor de forumcrew maar dat ik van de andere kant graagt mijn hobby uit blijf voeren. En goh laat dat nou net het verhandelen zijn van dvd's (zonder er winst op te maken).....en ja ook LEGALE R0's.

Na de reactie van Eric toch maar even een reactie van mijn kant hierop.

Vrijwilligers aanspreken op hun verantwoordelijkheden gaat mij te ver als daar de termen 'lui' enzo aan toegevoegd worden. Jij vindt dat je recht hebt om je hobby uit te oefenen en dat een ander een soort verplichting heeft om daar zijn vrijetijd voor op te offeren. Ik noem de toon in sommige posts "volledig afbranden" omdat dat wel zo aan voelt als je ergens je tijd in staat te stoppen en dat als dank krijgt.

Reactie op tossie:
Zelfregulering geloof ik niet echt in. Dat wij hier niet zitten te wachten op illegale spullen komt volgens mij omdat er scherp op gelet wordt en dat dit bepaalde mensen buiten de deur houdt. Dit forum is gewoon niet interessant voor hun. Als we de teugels laten vieren barst het hier in de korste keren van de mensen die wel daar in geintreseerd zijn en hebben we straks een soort marktplaats.nl. Daar zit ik persoonlijk niet op te wachten en neem dan liever de nadelen van de "regeltjes".

Dan het beruchte regio 0 regeltje. Als de Stichting Brein op een bepaald moment een rechtzaak tegen DVD.nl zou beginnen (en dat is hun "handel" dus ach als ze niks beters te doen hebben...) zal DVD.nl zich moeten verdedigen met het argument dat ze er alles aan hebben gedaan om te voorkomen dat er illegale dingen gebeuren. Je kan dan echt niet aankomen met "we hoopte dat het door zelfregulering niet zou gebeuren. Met andere woorden, ze moeten een beslissing maken.
Of een hoop extra tijd in stoppen of een maatregel nemen die met weinig werk het zelfde effect heeft.

Die afweging is niet aan ons. Ik vind het ook jammer als ik zie dat een volkomen legale veiling van Godofgamblers niet meer mag. Maar het is niet aan ons om over een ander zijn tijd te beschikken of te bepalen hoeveel risico een ander moet lopen.

Als andere een goede oplossing voor dit probleem hebben, laten ze er dan vooral mee komen en het voorstellen aan de crew. Maar graag met een beetje respect voor het werk dat ze er nu al in stoppen.

Tossie
07-05-2003, 11:02
Na de reactie van Eric toch maar even een reactie van mijn kant hierop.

Reactie op tossie:
Zelfregulering geloof ik niet echt in. Dat wij hier niet zitten te wachten op illegale spullen komt volgens mij omdat er scherp op gelet wordt en dat dit bepaalde mensen buiten de deur houdt. Dit forum is gewoon niet interessant voor hun. Als we de teugels laten vieren barst het hier in de korste keren van de mensen die wel daar in geintreseerd zijn en hebben we straks een soort marktplaats.nl. Daar zit ik persoonlijk niet op te wachten en neem dan liever de nadelen van de "regeltjes".

Volgens mij komt het omdat de mensen op het forum dit niet willen, niet alleen doordat de crew hierop let. De bezoekers van dit forum willen niet eens dat het een soort marktplaats.nl wordt. Zelfregulering werkt dus nú al volgens mij. Is gewoon praktijk.


Dan het beruchte regio 0 regeltje. Als de Stichting Brein op een bepaald moment een rechtzaak tegen DVD.nl zou beginnen (en dat is hun "handel" dus ach als ze niks beters te doen hebben...) zal DVD.nl zich moeten verdedigen met het argument dat ze er alles aan hebben gedaan om te voorkomen dat er illegale dingen gebeuren. Je kan dan echt niet aankomen met "we hoopte dat het door zelfregulering niet zou gebeuren. Met andere woorden, ze moeten een beslissing maken.
Of een hoop extra tijd in stoppen of een maatregel nemen die met weinig werk het zelfde effect heeft.

Die afweging is niet aan ons. Ik vind het ook jammer als ik zie dat een volkomen legale veiling van Godofgamblers niet meer mag. Maar het is niet aan ons om over een ander zijn tijd te beschikken of te bepalen hoeveel risico een ander moet lopen.


Ik bestrijd dus dat dat risico er is en of dat zo groot is. Volgens mij kunnen die BREIN boys je echt niet zomaar aanpakken hoor. Zeker niet als er nauwelijks illegaal materiaal wordt aangeboden hier. Ze zullen echt wel anders hun tijd beter en efficienter kunnen besteden (op marktplaats.nl bijvoorbeeld).

Pepijn Wildbret
07-05-2003, 11:23
mensen,
Alhoewel de maatregel niet altijd handig is...is hij wel te begrijpen.
daarbuiten is het zo dat deze website / dit forum gratis te bezoeken / gebruiken is voor iedereen die dit wil. De eigenaar van de website stelt alleen een aantal regels is in...wil je je niet aan deze regels houden? Prima!...maar kom dan gewoon niet..... Het is geen "recht" om dvd's aan te mogen bieden, maar een gratis service...

Daarbuiten begrijp ik de drukte niet zo...Als je een legale R0 hebt (bijv. criterions..) dan maak je er toch een R2 van? Er is niemand die je dat kwalijk zal nemen..Gaat er alleen om dat alle japanse LOTR's, XXX'en en dergelijke films van het forum verdwijnen...Niet alleen voor de crew..maar ook voor de wet..

Ik denk dat iedere film freak die hier komt een legale dvd van een illigale kan onderscheiden....Een R0 lynch is mogelijk.....Een R0 LOTR niet :wink:

Leonard Shelby
07-05-2003, 11:28
Volgens mij komt het omdat de mensen op het forum dit niet willen, niet alleen doordat de crew hierop let. De bezoekers van dit forum willen niet eens dat het een soort marktplaats.nl wordt. Zelfregulering werkt dus nú al volgens mij. Is gewoon praktijk.

De mensen die nu hier zijn willen dat ook niet. Wat ik bedoel te zeggen is dat als je de teugels laat vieren de samenstelling zal gaan veranderen. Dus in algemene zin ben ik blij met de regels die hier gelden. Junior members die troep aanbieden hebben direct een moderator op hun dak en gaan snel weer naar markplaats ofzo met hun handel. Als dat soort mensen kans krijgen komen er vanzelf ook mensen die het willen afnemen. (ook die zijn hier nu zo weer weg want er valt niks te halen voor ze)


Ik bestrijd dus dat dat risico er is en of dat zo groot is. Volgens mij kunnen die BREIN boys je echt niet zomaar aanpakken hoor. Zeker niet als er nauwelijks illegaal materiaal wordt aangeboden hier. Ze zullen echt wel anders hun tijd beter en efficienter kunnen besteden (op marktplaats.nl bijvoorbeeld).

Ik denk dat het risico ook niet zo groot is, maar die afweging is niet aan ons. Als het wel gebeurt heb je echt een hoop narigheid (kosten en heel veel tijd) Ben wel van mening dat je je altijd in zal moeten dekken als site met argumenten. (heb er alles aan gedaan)

Wie heeft de oplossing die de risico's echt weghaald en wat minder tijd kost? Eric is volgens mij redelijk genoeg om dat dan in overweging te nemen.

The Luggage
07-05-2003, 13:17
mensen,
Alhoewel de maatregel niet altijd handig is...is hij wel te begrijpen.
daarbuiten is het zo dat deze website / dit forum gratis te bezoeken / gebruiken is voor iedereen die dit wil. De eigenaar van de website stelt alleen een aantal regels is in...wil je je niet aan deze regels houden? Prima!...maar kom dan gewoon niet..... Het is geen "recht" om dvd's aan te mogen bieden, maar een gratis service...

Daarbuiten begrijp ik de drukte niet zo...Als je een legale R0 hebt (bijv. criterions..) dan maak je er toch een R2 van? Er is niemand die je dat kwalijk zal nemen..Gaat er alleen om dat alle japanse LOTR's, XXX'en en dergelijke films van het forum verdwijnen...Niet alleen voor de crew..maar ook voor de wet..

Ik denk dat iedere film freak die hier komt een legale dvd van een illigale kan onderscheiden....Een R0 lynch is mogelijk.....Een R0 LOTR niet :wink:

Helemaal mee eens.

Het forum is van dvd.nl-crew, en zij bepalen wat er gebeurt. Wie zich daar niet mee kan verzoenen, die gebruikt dan maar andere fora. Punt.

Ik wou enkel zeggen dat BREIN jullie niet zomaar kan dwingen alle regio 0 te verwijderen. Maar als jullie dat de beste maatregel lijkt, dan kan ik die volkomen begrijpen. Indien jullie de moeite willen doen om met BREIN te overleggen - en nogmaals, niemand kan dat eisen, we mogen al heel blij zijn dat jullie zoveel tijd in het forum steken - dan hebben jullie volgens mij argumenten genoeg om aan te tonen dat enkel de illegale dvd's verwijderd moeten worden. Is dat allemaal te veel gedoe, dan is het verbieden van regio 0 een begrijpelijke maatregel.

Mocht BREIN moeilijk blijven doen, kunnen jullie misschien vragen dat ze hun standpunt hier op het forum verduidelijken? Misschien is er dan zo wel tot een vergelijk te komen.

Mvg,


Raf

VincentVega79
07-05-2003, 17:44
Na de reactie van Eric toch maar even een reactie van mijn kant hierop.

Vrijwilligers aanspreken op hun verantwoordelijkheden gaat mij te ver als daar de termen 'lui' enzo aan toegevoegd worden. Jij vindt dat je recht hebt om je hobby uit te oefenen en dat een ander een soort verplichting heeft om daar zijn vrijetijd voor op te offeren. Ik noem de toon in sommige posts "volledig afbranden" omdat dat wel zo aan voelt als je ergens je tijd in staat te stoppen en dat als dank krijgt.

Weet niet meer of ik het woord "lui" heb genoemd (ben zelf te lui om terug te lezen :lol: ) . Mocht dat zo zijn was dat in the heat of the moment. Als iemand (al dan niet vrijwillig) een moderator op een forum wordt schept dit bij die persoon rechten maar zeker ook plichten. Ja ik zie het voor hen dus als een verplichting om daar vrije tijd aan op te offeren, dat is namelijk inherent aan de positie die zijn in deze community innemen. Als er op politiek vlak in Nederland iets misgaat krijgt de hogstgeplaatste persoon dat ook op zijn bord. In plaats van voor die verantwoordelijkheid weg te lopen zou hij op kunnen komen voor rechten (in deze het volledig LEGAAL zijn van vele R0 dvd's).

Maargoed om een vervelende hoestbui te voorkomen (mocht dit weer in een kerkeerd keelgat schieten) wil ik nogmaals duidelijk maken dat mijn verbaasdheid niet direct gericht is op een persoon (lees: crew) maar gewoon de regel an sich. Ik vind het idioot dat er geen legale R0's aangeboden mogen worden, wiens beslissing dat ook is. Maargoed zoals het altijd en overal is en altijd is geweest, zullen de goeden moeten lijden onder de slechten.

riny
09-05-2003, 06:20
ok, reageerde misschien een beetje heftig de eerste keer maar blijf het een hele rare regel vinden... kunnen jullie ipv alles verbieden niet gewoon een regel instellen dat men bij regio 0 dvd's erbij moet zetten dat het een officiele release is? met desnoods een link erbij...

Florus
09-05-2003, 07:05
mensen,
Daarbuiten begrijp ik de drukte niet zo...Als je een legale R0 hebt (bijv. criterions..) dan maak je er toch een R2 van? Er is niemand die je dat kwalijk zal nemen..

En daar zit hem nou net de kneep, volgens mij.
Uiteindelijk kun je pas bij levering checken of het een legale R2 versie is. Het is in mijn beleving in het verleden ook al voorgekoemn dat een illegale R0 werd aangeboden als een R2. Ook toen moest er flink wat heen en weer geluld worden voordat het kon worden verwijderd.
m.a.w. Als iemand illlegale shit wil aanbieden, dan kan ie dat nog steeds. Hij valt misschien alleen later door de mand. Dan krijg je dus de ellende achteraf. :?

De manier waarop het tot nog toe ging; eerst zelf onderzoek doen, dan de crew inlichten en de crew de desbetreffende DVD of topic laten verwijderen werkte in mijn optiek prima. Hierbij mag zeker worden opgemerkt dat de crew niet stil heeft gezeten om illegale DVD's van het forum te weren, maar ook dat leden daar wel een signalerings functie bij hebben gehad. :)
Wellicht dat dit werk tot buitengewone proporties gegroeid is, maar deze maatregel gaat dit soort ellende niet voorkomen. Al zal de crew er inderdaad minder werk aan hebben, omdat nu de kopers zelf actie zullen moeten ondernemen op het moment dat hun R2 toch een (illegale) R0 blijkt te zijn (bij levering).
Of komt daar nog een nette nazorg regeling voor :?:

Misschien rest er dan nog maar 1 tip voor potientiele kopers:
"Als het te mooi is om waar te zijn, dan is het dat meestal ook" ;)

riny
06-08-2004, 10:49
hoe zit het eigenlijk met deze bizarre regel?
nog steeds van kracht?

Dennis van Braak
06-08-2004, 11:57
volgens mij niet meer, want je kan bij overige DVD regio's staat regio 0 er gewoon bij

Rudy Mas
06-08-2004, 13:25
Echt makkelijk dat jullie daar zomaar gehoor aangeven, en tevens vreemd dat er hier dan wel vrijuit regio 1 en 3 tm 6 aangeboden worden terwijl bijna niemand hier invoerrechten betaald voor die dvd's.
Je doet je reputatie weer eer aan, Ghast...

Het importeren van een R1 DVD is helemaal niet verboden voor een consument. Het is verboden voor een bedrijf om ze alhier te koop aan te bieden. Dat is een juridisch verschil, maar genoeg om het importeren niet illegaal te verklaren.
En invoerrechten bestaan strikt genomen niet meer. Je betaald BTW en Douanerechten. BTW hoef je niet te betalen als het een zending is zonder handelsoogmerk (dus niet door een winkel geïmporteerd) met een waarde onder de €25 (dacht ik) en douanerechten moet je pas betalen als het een hele hoge waarde heeft.
Dusssss...jouw argumenten gaan helemaal nergens over. Jij stelt dat Eric maar moet afwachten tot er een juridische procedure tegen 'm wordt aangespannen. Ook al is het juridische bangmakerij, feit blijft dat de tegenpartij veel meer €€€ heeft dan DVD.nl en als je verzand in een juridisch steekspel kost dat je alleen maar geld. En ik denk dat niemand daar wat aan heeft, want dan gaat de stekker bij DVD.nl eruit.
Heel oneerlijk, maar een fact of life. Ik denk dat Eric ons allemaal een plezier doet met deze stap.

En mocht iemand een legale R0 bezitten die verkocht moet worden, kan dat toch gewoon als R2? Ik zie het probleem niet zo...

DVD's van Region 2 en van Region 0 (legale versies) zijn de enige die in de Benelux mogen verhandeld worden door de retail en particulieren.

Als je de rechten goed leest op een DVD, dan mag je Region 1, 3, 4, 5 & 6 DVD's niet verhandelen binnen Europa, maar enkel in het gebied dat vermeld staat op de DVD. Aankopen in een land die dat mag verhandelen en laten overkomen naar hier is niet strafbaar. Maar elke vorm van handel in een andere Region dan waar de DVD voor is gemaakt is strafbaar, en dit is geldig voor iedereen, dus ook voor particulieren. (Dit heb ik eens nagevraagd bij een advocaat in handelsrecht, omdat ik enkele winkels wist in België die dat dus wel deden en ik mij afvroeg of ik dat dan ook zou mogen doen, het antwoord was duidelijk: "NEEN". Er staan zelfs zware boetes op als je dit toch zou doen in België, of er ook boetes voorzien zijn in Nederland, dat weet ik niet.)

Werner
06-08-2004, 14:07
Er zijn buiten muziek-dvd's ook heel wat legale R0-dvd's in omloop. Zo zijn zowat alle releases van VRT-feuilletons van Bridge (Flikken, Stille Waters, Windkracht 10, Johan en de Alverman, Kapitein Zeppos...) de facto regio 0-releases. De kans dat iemand die in Amerika zal willen importeren is vrij klein vermoed ik... Uiteraard denk ik dat, als men de geest en niet de letter van de regel wil doen respecteren, men verkoop/handel van deze dvd's niet kan verbieden.

riny
06-08-2004, 17:31
ach maakt ook helemaal niet uit, regio 0 bestaat eigenlijk niet eens.
net zoals sommige dvd's regio 2+4 gecodeerd zijn, zijn 'regio 0' dvds gewoon regio 1+2+3+4+5+6 gecodeerd.
zo, ook weer opgelost.

chimera01
07-08-2004, 14:02
Tja de Austalische uitgever Umbrella, geeft veel spullen uit als regio 1,2,3,4,5 wat in feite R0 is.
Hun uitgaves qua oude tv series zijn allemaal regiovrij, wat door hun klanten in dank afgenomen wordt. Maar dit zijn legale uitgaves, waar Carlton de R2UK uitgave heeft, Italie R2I & Frankrijk R2FR heeft Australie dus in feite de R0AU welke hier dus enkel verhandeld kan worden als regio ALL???? 8)

Reginald26
08-08-2004, 18:58
Voor iedereen een oplossing:

Koop regiovrij dvd's in echte winkels in nederland of sexshop waarvan er adults films altijd regiovrij is en legaal is.Koop gewone films die regiovrij is in de winkels ergens in nederland,dat zijn er zat genoeg waarvan we best kunnen betalen.probleem opgelost zonder gezeur en gezeik maar verkopen doe je hier helaas niet meer maar voor degene die regiovrij dvd wil kopen:GEWOON IN DE WINKEL RONDSNUFFELEN!!JE KOMT ER ALTIJD LEGALE DVD'S TEGEN!!zo kunnen we crew's en andere gebruikers weer laten rusten zonder druk over te maken van welles/nietes!!Ik heb aantal regiovrije dvd's in de winkels gekocht die gewoon legaal is!!simpel!! :roll: druk maken om deze gedoe moet vanaf vandaag eens afgelopen zijn :x we gaan massaal gewoon de winkels in want die zijn legale verkooppunten!!Neem maar eens FAME in Amsterdam:ZAT GENOEG regiovrije dvd's te koop en let wel op deze woorden:IN FAME TE AMSTERDAM ZIJN ALLEMAAL LEGAAL en Brein doet hier niets want er wordt een belasting voor betaald wat er allemaal in Nederland wordt ingevoerd!SIMPEL!! :D

Groeten
Reggie