Bekijk de volledige versie : Top 3 beste films aller tijden.
godofgamblers
07-04-2003, 11:14
Mijn top 3 (in willekeurige orde)
1. Le Fabuleux Destin d'Amelie Poulain
2. Pulp Fiction
3. Citizen Kane
Ik bezit de natuurlijk alledrie op DVD.
Dushen
JayLunar
07-04-2003, 11:17
Solyaris (1972, Andrei Tarkovsky)
A Clockwork Orange (1971, Stanley Kubrick)
2001: A Space Odyssey (1968, Stanley Kubrick)
Dennis V.
07-04-2003, 11:27
mmm moeilijk.
Ik denk dat ik deze drie wel tot mijn drie all-time favorites tel ...
01 --> Terminator 2 - Judgement day
02 --> Speed 1
03 --> Die Hard 1
ja, ik weet het zeker, dit is mijn lijstje .... :roll:
1. Apocalypse Now
2. A Clockwork Orange
3. Wild at Heart
Wow geen flauw idee :D . Is mij te moeilijk. Dacht trouwens dat ik deze vraag al wat keren voorbij heb zien gaan.
ik heb pas kort geleden t2 voor het eerst gezien, maar het was wel gelijk mijn favoriete film :D
t1 heb ik eigenlijk nog nooit gezien :oops: maar binnekort heb ik wel op dvd . :D
ik ben helemaal niet goed in toppen 3en maken want ik vind zo veel films leuk maar ik probeer het
1: T2
2: gone in 60 seconds
3: minority report
cosaBlaze
07-04-2003, 12:36
1. Goodfellas
2. The usual suspects
3. Scarface
Het is erg moeilijk om het bij een top 3 te houden aangezien er zo veel mooie films zijn, laat staan dat ik ze ook nog eens in een bepaalde volgorde zou moeten zetten. Dus ik hou bij het volgende rijtje:
Taxi Driver (1976) Martin Scorsese
Godfather (1972) (Francis Ford Coppola
Eraserhead (1977) David Lynch
Bride Of Frankenstein (1935) James Whale
The French Connection (1971) William Friedkin
On The Waterfront (1954) Elia Kazan
Raging Bull (1980) Martin Scorsese
Nosferatu (1922) F.W. Murnau
Silence Of The Lambs (1990) Jonathan Demme
To Kill A Mockingbird (1962) Robert Mulligan
2001: A Space Odyssey (1968) Stanley Kubrick
The Third Man (1949) Carol Reed
Andrei Rublev (1966) Andrei Tarkovsky
Metropolis (1927) Fritz Lang
Koyaanisqatsi (1983) Godfrey Reggio
Sunset Boulevard (1950) Billy Wilder
Citizen Kane (1941) Orson Welles
Rear Window (1954) Alfred Hitchcock
King Kong (1933) Ernest B. Schoedsack
Battleship Potemkin (1925) Sergei Eisenstein
Dog Day Afternoon (1975) Sidney Lumet
Fargo (1996) Joel Coen
Yeelen (1989) Cissé
The godfather 1 en 2 en the Lord of the rings (y)
Maarten van Krimpen
07-04-2003, 14:23
Mijn favoriete films zijn:
Fucking Amal (1998) Lukas Moodysson
Next Friday (1999) Steve Carr
Hannibal (2000) Ridley Scott
Oudgebruiker3
07-04-2003, 15:00
Er zijn té veel films om een top 3 samen te stellen, maar onderstaande films vind ik bijzonder goed.
In willekeurige volgorde: 'The Last Waltz', 'The Godfather', 'Hook', 'A Clockwork Orange', 'Goldfinger', 'Jaws', en véle anderen :)
vince curtin
07-04-2003, 15:09
1.Seven
2.Good Fellas
3.The Thin Red Line
gr,vince.
1) Saving Private Ryan
2) Pulp Fiction
3) Lotr: The fellowship of the ring
1.THE EMPIRE STRIKES BACK
2.AMELIE
3.THE GODFATHER
1. Scarface
1. Se7en
1. Shaving Ryans Privates (Eigenlijk BoB, maar das weer geen film)
godofgamblers
07-04-2003, 16:37
Ik zie Amelie te weinig.
Hebben jullie die topper allemaal gemist of zo?
Dushen
Ik zie Amelie te weinig.
Hebben jullie die topper allemaal gemist of zo?
Dushen
ja, nooit van gehoord :oops:
Mark de Jong
07-04-2003, 16:51
Ik zie Amelie te weinig.
Hebben jullie die topper allemaal gemist of zo?
Dushen
Nee, het is alleen geen topper. De film is gewoon goed.
Mijn top drie is
1. LOTR Fellowship of the ring
2. Krull
3. The Day The Earth Stood Still
Jordé den Tenter
07-04-2003, 17:02
1/ The Godfather II
2/ Scarface
3/ Star Wars/Die Hard I/ LOTR
1) the shawshank redemption
2) the usual suspects
3) fight club
gr. Coen
daviddekam
07-04-2003, 18:02
Mijn Top 3 da's wel erg moelijk trouwens maar 3:
1) Gladiator
2) The Matrix
3) LOTR: Fellowship of the Ring
En ik mis ook nog films als: Fight Club, Memento en vele anderen
Eerste Drie die in mij opkomen
1 -- The Godfather Trilogy
2 -- Eraserhead
3 -- Raging Bull
hitch_fan
08-04-2003, 18:49
Volgens mij hebben we zelfs eens een top 100 gehad dus dit is een makkie ;):
1 - The Searchers (John Ford, 1956)
2 - Lawrence Of Arabia (David Lean, 1962)
3 - Le Mepris (Jean-Luc Godard, 1963)
ik heb er wel meer dan 3 toptitels
hier een lijstje met mijn goede films(in willekeurige volgorde)
Die Hard 1
Se7en
The Rock
Gladiator
Saving Private Ryan (+ BoB, maar das geen film)
Minority Report
Jerry Maguire
Fight Club
The Matrix
Snatch
Een top 3 is haast onmogelijk en zo'n top 3 wordt elke dag opnieuw weer veranderd door mijn stemming.
Dus in plaats daarvan gewoon even alle films die ik in mijn www.imdb.com lijstje een tien of een 9 heb gegeven...
Pulp Fiction (1994) 10
Casino (1995) 9
Fight Club (1999) 9
Godfather, The (1972) 9
Godfather: Part II, The (1974) 9
High Fidelity (2000) 9
L.A. Confidential (1997) 9
Last Seduction, The (1994) 9
Matrix, The (1999) 9
Memento (2000) 9
Reservoir Dogs (1992) 9
Se7en (1995) 9
Snatch. (2000) 9
Twelve Monkeys (1995) 9
Twin Peaks (1990) (TV) 9
Usual Suspects, The (1995) 9
Als hier dus nog een film tussen zit die je nog niet gezien hebt...dan raad ik je hem van harte aan. :)
heee, ik zie net dat Terminator 2 er nog niet tussen staat! Die hoort er dus ook bij.
Joost v.d. Ham
08-04-2003, 23:12
nog maar een keer mijn lijstje opgeven:
Godfather Trilogy
Seven
Requiem for a Dream
American History X
Shawshank Redemption
Silence o/t Lambs
The Green Mile
Fight Club
staan iets boven een stuk of 50 anderen!
Roberto G
08-04-2003, 23:45
mijn beste films allertijden zijn :
The lord of the rings 1 en 2 tja 3 moet nog komen
Braveheart
The green mile
The patriot
The godfather trilogy
Saving private ryan
Se7en
Mark_vdH
09-04-2003, 00:42
Mijn beste drie film aller tijden zijn (vandaag ;) ):
1. The Godfather
2. La Passion De Jeanne D'Arc
3. The Godfather: Part II
SchumiFan
09-04-2003, 09:28
Lastig
Seven
Fight Club
Back to the Future
Groundhog day
Eigenlijk is het beter om een top 3 te maken per genre ?!?
Renny Collard
09-04-2003, 12:43
Mijn top 20;
http://www.ymdb.com/user_top20.asp
BLACKENED
09-04-2003, 14:30
1. The Exorcist
2. Remember The Titans
3. Forrest Gump
Lex v/d Moolen
09-04-2003, 16:43
1. Lord of the Rings
2. The Shawshank Redemption
3. The Godfather
Diddledidoo
11-04-2003, 10:35
Memento
Amélie
Festen
http://groups.msn.com/_Secure/0QwAAAFUUsLPOFg0T*mMKoP2UYsH4tGvlLQAzTRdoN2lyeLOLS je3*rjq7N4!Jcx2k6bHLfO5GZ2FxyNVkyeip3USO9Ciub6cMDq 2yf2lDZg/Films.gif?dc=4675413882706724750
Pieter H.
11-04-2003, 10:51
ehhh..moeilijk, moeilijk, moeilijk...
1. Pulp fiction
2. Silence of the lambs
3 (ex aequo) Blade runner, The name of the rose, The shawshank redemption, The godfather.
1. Requiem for a Dream
2. The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring
3. Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain
Tom van den Hout
03-05-2003, 17:09
in willekeurige orde top 4 :P
*) Snatch
*) Fight Club
*) Requiem for a Dream
*) American Beauty
Max Davidse
04-05-2003, 22:25
1. Lord of the Rings
2. Gladiator
3. The Matrix
Maxster4th
05-05-2003, 18:40
1 The Matrix
2 Usual Suspects
3 Arlington road / The green mile / Spy Game
--------------------------------------------------------
en dan een hele hoop "bijna een 10" films
Gerben van der Leun
05-05-2003, 18:54
1. La vita e bella
2. Amelie
3. Festen
Gerben van der Leun
05-05-2003, 19:00
Ik zie Amelie te weinig.
Hebben jullie die topper allemaal gemist of zo?
Dushen
Zo is het, schreeuw het van de daken! Amelie is een geweldige film, qua verhaal, acteren en filmtechniek... zelden zo genoten!
http://www.dsv.nl/~jaco/amelie.gif
P.S. deze poster heb ik vandaag binnen gekregen (y)
1. Fight Club
2. Shawshank Redemption
3. Gladiator
Een top drie kan ik niet echt geven. De volgende vijf films zijn in willekeurige volgorde absolute toppers voor mij.
*Unforgiven
*In the line of fire
*A few good men
*The shawshank redemption
*The Usual suspects
Jaak
Max Davidse
05-05-2003, 20:56
Ik zie Amelie te weinig.
Hebben jullie die topper allemaal gemist of zo?
Dushen
Uhmm...sorry, ik heb hem nog nooit gekeken...dat gezicht op die hoes stoot mij verschrikkelijk af....kan er niks aan doen...bovendien is het niet echt mijn genre...
SchumiFan
05-05-2003, 21:26
newbies
Back to the Future I
Groundhog Day
Fight Club
Seven
The Game
Speed I
oldies:
Rear Window
North by Northwest
Vertigo
Strangers on a Train
Maar het is zo lastig .. het is beter in te delen per genre en per decenia denk ik.
Lex v/d Moolen
05-05-2003, 21:27
Ik zie Amelie te weinig.
Hebben jullie die topper allemaal gemist of zo?
Dushen
Uhmm...sorry, ik heb hem nog nooit gekeken...dat gezicht op die hoes stoot mij verschrikkelijk af....kan er niks aan doen...bovendien is het niet echt mijn genre...Dat dacht ik ook, maar het is me allezins meegevallen. Een hele leuke film, maar niet in mijn top-3
Lord of the Rings: the Fellowship of the ring
Lord of the Rings: The Two Towers
Minority report
The Green Mile
Pirates of the Caribbean: The curse of the black Pearl
12 Monkeys
Gladiator
10th kingdom
Back to the future trilogie
The Stand
1. Lord Of The Rings
2. Godfather
3. Fight Club
En ja, ik heb Amelie gezien. Ik vond het een goede film, maar zeker niet voor mijn top 20, laat staan top 3. Als ik een top 50 had, stond Amelie er wel in.
The_Chief
19-08-2003, 22:33
in willekeurige volgorde
The Godfather
The Shawshank Redemption
Lord of the Rings
The Matrix
Schindlers List
Memento
American History X
A Clockwork Orange
One flew over the cuckoo's nest
The green mile
Richard Land
21-08-2003, 22:37
in willekeurige volgorde
The Godfather
The Shawshank Redemption
Lord of the Rings
The Matrix
Schindlers List
Memento
American History X
A Clockwork Orange
One flew over the cuckoo's nest
The green mile
Mijn topfilms. (om er maar 3 te bepalen is inderdaad erg moeilijk)
Raiders Of The Lost Ark (wel een keer of 40 gezien, en kan niet wachten op de dvd box!!!)
LOTR 2+3
Silence Of The Lambs
Empire Strikes Back
The Great Escape
Das Boot
Jaws
Groeten,
Richard
Joris van Laarhoven
20-06-2005, 07:28
1. Lawrence of Arabia
2. 2001: a space odyssey
3. La règle du jeu
Don Vito Corleone
20-06-2005, 08:23
op het moment:
1. Batman begins
2. Pulp fiction.
3. Snatch
:wink: je bent een batman fan of je bent het niet.
Ron kars
20-06-2005, 08:26
1. The Usual Suspects/Lord of the Rings (KAN gewoon niet kiezen :P)
2. Snatch
3. Collateral
Op dit moment:
1) La meglio gioventu
2) Warriors
3) Lord of the rings
Joris van Laarhoven
20-06-2005, 08:43
op het moment:
1. Batman begins
2. Pulp fiction.
3. Snatch
:wink: je bent een batman fan of je bent het niet.
Zo hé! Is 'ie zo goed? Ook: #64 al in de Top 250! Dat is erg hoog! Maar Nolan's Memento staat ook veel en veel te hoog. In ieder geval; ik ga hem kijken!
The Pryde
20-06-2005, 09:02
Bekeken vanuit MIJN EIGEN..
<dus niet geheel objectief>
1. Star Wars episode IV en V
2. LOTR I
3. The Matrix I
Pascal Heister
20-06-2005, 09:14
1. Chinatown
2. City of God
3. The Godfather
Pulp Fiction/Schindler's List
Godfather
Snatch
Dit rijtje voorlopig (y)
1. Titanic
2. Vertigo
3. Casablanca
Rudolf K.
20-06-2005, 09:41
Mijn favorieten (top 3 is me te lastig)
A Clockwork Orange (1971, Stanley Kubrick)
2001: A Space Odyssey (1968, Stanley Kubrick)
The Royal Tenenbaums (2001, Wes Anderson)
American Beauty (1999, Sam Mendes)
Apocalypse Now (1979, Francis Ford Coppola)
The Man Who Wasn't There (2001, Joel Coen)
Requiem for a Dream (2000, Darren Aronofsky)
1. M
2. The Good, the Bad & the Ugly
3. A Clockwork Orange
1. Batman Begins
2. First Blood
3. Reservoir Dogs e.v.a!
Damn, ik kan echt geen Top 3 maken :)
Er zijn, zoals velen al gezegd hebben, gewoon te veel goede films!
Band of Brothers, The Lord of the Rings Trilogy, Fight Club, Se7en, Schindler's List, Donnie Darko, Eternal Sunshine of the Spotless Mind, Snatch., Lock, Stock and Two Smoking Barrels, Master and Commander, Love Actually, Full Metal Jacket, The Shawshank Redemption, Sin City, Star Wars IV, Trainspotting, Pulp Fiction, Gladiator, Die Hard, Equilibrium, Shaun of the Dead, Amadeus, Black Hawk Down, Oldboy, Stand by Me; TE VEEL GOEDE FILMS! :o :D
Tukkerfilmfreak
20-06-2005, 13:04
1. kill bill 1
2. memento
3. band of brothers
Kees Hoekerd
20-06-2005, 14:34
1. Goodfellas
2. Godfather part 2
3. Scarface
cliche lijstje,maar deze films word ik nooit zat. :wink:
pieter bond
20-06-2005, 16:33
1:Schindler's List
2:Scarface
3:Godfather 1 & 2
1. Apocalypse Now
2. a Clockwork Orange
3. Wild at Heart
frank_black
20-06-2005, 18:12
mijne:
1. Platoon.
2. To kill a Mockingbird.
3. 2001: A Space Odyssey.
heb to kill a mockingbird nog niet gezien,moet ik nog ergens vandaan weten te halen,maar wat ik zo gehoord heb lijkt mij dit ook een erg goede klassieker.
Anonymous
20-06-2005, 21:23
Pfff
Lord of the Rings
Pulp Fiction
Jurassic Park
Titanic
Allemaal gedeelde eerste plek.
Bij mij speelt de bioscoopervaring met deze films enorm mee. Bij JP was ik 9 ofzo en kwam echt met een waas voor mn ogen de bios uit geloof ik, zo overrompeld. Titanic heb ik 4 keer gezien in de bios en LOTR in totaal alledrie delen en de marathon ook nog een keer. Pulp Fiction niet in de bios gezien, maar wel 100 keer op dvd ofzo.
Ik krijg al een brok in mn keel van de titels, wel apart vind ik , dat je alleen door een titel al zoveel geweldige herinneringen op kunt halen. :) Films zijn heerlijk.
manasse van de velde
23-06-2005, 23:11
1. Fightclub
2. Scarface
3. Casino
Vrij moeilijk, maar dit is wat het eerste in me op kwam....
thetramp
24-06-2005, 10:39
The Great Dictator, 1940, Chaplin
Ikiru, 1952, Kurosawa
A Clockwork Orange, 1971, Kubrick
Rear Window, 1954, Hitchcock
Sen to Chihiro no kamikakushi, 2001, Miyazaki
:oops: :shock: :? :D
favorieten van de afgelopen jaren
Ghost Dog: The Way of The Samurai, 1999, Jarmush
Donnie Darko, 2001, Kelly
Ying xiong, 2002, Zhang
...ING, 2003, Lee
Taegukgi hwinalrimyeo, 2004, Kang
Collateral, 2004, Mann
Sin City, 2005, Rodriguez
Dennis Kuijper
24-06-2005, 10:41
Kijk even in me Ymdb top 20 zou ik zeggen and judge me. :wink:
RobbertG
24-06-2005, 14:01
1. Reservoir Dogs
2. The Green Mile
3. Shawshank Redemption
gielpeeters
18-07-2006, 17:04
Top 3 (al een tijdje):
Mulholland Dr.
RoboCop
A Clockwork Orange
Maar die kun je inderdaad ook in de ymdb lijst zien...
Evil Hobbit
18-07-2006, 17:37
Close Encounters of the Third Kind
Raiders of the Lost Ark
Lord of the Rings
the Incredibles
Spirited Away
Jurassic Park
3 films ! Zo berperkt,
ik maak er een top 5 van:
Gladiator
The Matrix
Sin City
The Godfather 2
Fight Club
Bas Hokke
18-07-2006, 22:55
Gladiator
Amelie
Un Long Dimanche
Ik heb ongeveer 500 dvd's...het is onmogelijk om er maar 3 uit te kiezen.....de bovenste 3 heb ik pas gezien, dus nog vers in het geheugen
verder films met een waargebeurd verhaal zoals: Cinderella Man,
Maurice Richard (moet nog uitkomen op DVD)
Band of Brothers etc
maar ook Pearl Harbor, Matrix, Bridge to far, das Boot...echt te veel om op te noemen... :)
- The Truman Show
- The Hours
- American Beauty
Rotterdam5314
18-07-2006, 23:25
nou dat wordt erg moeilijk
je kan beter een top 3 opstellen per genre
op mijn lijstje staan ieder geval:
godfather
scarface
goodfellas
once upon a time in america
witness 2 the mob
blood in blood out
american me
hustle & flow
pulp fiction
a beautifull mind
city of god
l.o.t.r
rainman
casino
lansky
bonanno
reservoir dogs
escape from alcatraz
papillon
donnie brasco
heat
k-pax
Shawshank Redemption
snatch
matrix part 1
usual suspects
silence of the lambs
seven
pirates of the caribbean
en tja zo heb ik er nog wel een paar
Rotterdam5314
18-07-2006, 23:26
enne menace 2 society staat er ook zeker wel bij
kazlatan
19-07-2006, 08:22
Grote kans dat ik de beste films nog niet heb gezien. Maar voorlopig:
1. Gladiator
2. The Shawshank Redemption
3. Se7en
Wouter van Dis
19-07-2006, 09:20
1. The Godfather
2. The lord of the Rings (alle 3)
3. Pulp fiction :o
Ik noem gewoon de 3 films die het meeste invloed hebben gehad op mijn filmliefde.
Jurassic Park, Titanic, Lord of the Rings trilogy
Overall gezien, als ik puur naar de kwaliteit kijk zou ik zeggen.
Lord of the Rings Trilogy
2001: A Space Oddysey
The Godfather
Mijn top drie favorieten. Of ze de besten aller tijden zijn?
1. Lord of te Rings (Trilogy)
2. the Good, the Bad and the Ugly
3. Terminator 2
T. van Keeken
19-07-2006, 10:03
M'n altijd veranderende top 3:
*) Batman Returns
*) Amelie
*) Fight Club
Kees Hoekerd
19-07-2006, 10:08
1. Goodfellas (1990)
2. Il buono, il brutto, il cattivo (1966)
3. Die Hard (1988)
Tukkerfilmfreak
21-07-2006, 11:52
1 Memento
2 Kill bill 1
3 Finding neverland(moet gewoon een depp film in mijn top 3 staan:)
Maar vind een top 10 al moeilijk laat staan een top 3;)
Rotterdam5314
21-07-2006, 11:56
beter een top 3 opstellen per genre
dat zou wel iets makkelijker zijn
Oei, een top 3 is moeilijk, maar ik zal het proberen :P
1. Star Wars (1977)
2. Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004)
3. Donnie Darko
M'n eeuwige guilty pleasure: Armageddon (1998) :wink: :P
*NERAZZURRI*
21-07-2006, 21:25
Op dit moment:
1. 2001: A Space Odyssey
2. Once Upon A Time In The West
3. Eternal Sunshine Of The Spotless Mind
1. Aliens
2. Empire Strikes Back
3. Superman 2
Chris Taylor
22-07-2006, 09:48
beter een top 3 opstellen per genre
dat zou wel iets makkelijker zijn
Misschien wel, maar ik waag me er toch aan:
1. Saving Private Ryan
2. Braveheart
3. LOTR FOTR...
Moeilijk moeilijk moeilijk, top3 verandert constant. dus tot snel :lol:
M'n altijd veranderende top 3:
*) Batman Returns
Ook een van mijn favorieten, vooral dankzij Catwoman!
Een top drie is niet te doen, maar allé:
Titanic
Ran
In Cold Blood (7,99€ bij van Leest, moet je zien!)
Hankster
22-07-2006, 10:54
alweer zo'n topic? :P
1. LotR (hele trilogie)
2. Godfather
3. lastig...maar toch maar Se7en...of Goodfellas....of Once Upon A Time In The West...lastig!
Bob Hiemstra
22-07-2006, 13:14
Top 3 vind ik ook iets te weinig, maak er wel een top 5 van films die ik allemaal gelijkwaardig vind.
-Old Boy
-Se7en
-LOTR (Trilogy)
-Godfather 2
-Chinatown
1. Apocalypse Now (originele versie)
2. 2001: A Space Oddysey
3. Mulholland Drive
1. La Battaglia di Algeri
2. Andrey Rublyov
3. Once Upon a Time in the West
John Sital
23-07-2006, 08:08
1:godfather
2:pulp fiction
3:shawshank redemption
mercapto
23-07-2006, 11:39
Hmm.
Spirited Away keek ik omdat ik nou eenmaal die dure LE had staan en hij al uit seal was. Ik verwachte er niets van maar was aan het eind enorm verrast. Er komen allerlei emoties los, machtig mooi.
Pulp Fiction was voor mij verplichte kost. Ik hoorde en las er vanalles over maar had hem nog nooit gezien. Hetgeen me greep was de fantastische simpele dialogen met prachtige "one"-liners, en de religieuze ondertoon die wel dan wel niet door Tarantino erin was verwerkt.
Een derde keuze is lastig. Ik neig naar Taegukgi, maar ook OUaTitW en Platoon mogen eigenlijk niet ontbreken. Voor nu ga ik voor Taegukgi maar dat zou zo maar weer kunnen veranderen na het nogmaals zien van de andere twee titels of zelfs een hele andere film.
Rotterdam5314
23-07-2006, 11:41
1:godfather
2:pulp fiction
3:shawshank redemption
good taste!!!
1) pulp fiction
2) resevoir dogs
3) saving private ryan of scarface
BigLebowski
23-07-2006, 12:36
Nou, ik ga een poging wagen :lol: Hoewel mijn keuze niet muurvast staat, komen deze 3 titels wel geregeld terug als ik erover nadenk:
- Once upon a time in the West
- Le fabuleux destin d'Amélie Poulain
- The Godfather
3 Klassiekers onder de klassiekers in mijn ogen! Gaan nooit vervelen en zijn op alle fronten fenomenaal en voorbeelden voor anderen
Moeilijk, ik doe er lekker 5:
1) 8,5
2) Battle of Algiers
3) Audition
4) Once upon a time in the West
5) The Big Lebowski (voor mij de meest vermakelijke!!)
-Sin City
-Fight Club
-Léon
Zijn toch wel de films die ik regelmatig weer es terug zie.
Joost v.d. Ham
23-07-2006, 13:14
Kwalitatief misschien niet de beste maar ik kijk het liefst naar:
Lost in Translation
Moulin Rouge
Punch-drunk Love
1: LotR (Trilogy)
2: Starwars (Trilogy)
3: Count of Monte Cristo (nieuwe versie)
4: Man in the iron mask
1. Close Encounters Of The Third Kind
2. Aliens
3. Godzilla (1998)
4. Back to the future
5. Das Boot
Marcel v/d H.
21-10-2008, 10:25
Zijn er wat meer dan drie, was mijn inzending voor de FOK! top 100:
1 Once upon a time in the west
2 Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain
3 Lord of the Rings
4 Garden State
5 The Big Lebowski
6 The Good the Bad and the Ugly
7 Leon
8 Rear Window
9 The Godfather
10 The Shawshank Redemption
11 Lock Stock and two Smoking Barrels
12 Efter Brylluppet
13 Requim for a Dream
14 Memento
15 Magnolia
16 Heat
17 Se7en
18 Fight Club
19 The Dark Knight
20 Star Wars
21 The Matrix
22 Alien
23 Indiana Jones
24 The Royal Tenenbaums
25 Pulp Fiction
26 The Usual Suspects
27 Die Hard
28 Children of Men
29 Batman Begins
30 The Fountain
31 There Will be Blood
32 Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb
33 The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford
34 No Country for Old Men
35 The Third Man
36 Dazed and Confused
37 Snatch
38 Before Sunrise
39 The Constant Gardener
40 Brødre
41 Crimes and Misdemeanors
42 Anatomy of a Murder
43 Vertigo
44 The Silence of the Lambs
45 The Long Good Friday
46 Schindler's List
47 The Departed
48 L.A. Confidential
49 Pan's Labyrinth
50 Spirited Away
51 Un long dimanche de fiançailles
52 Gladiator
53 Trainspotting
54 Mar Adentro
55 The Shining
56 Into the Wild
57 Psycho
58 12 Angry Man
59 Manhattan
60 Goodfellas
61 Stand By Me
62 The Boondock Saints
63 Ed Wood
64 Infernal Affairs
65 Sin City
66 Gattaca
67 Eternal Sunshine of the Spotless Mind
68 Dial M for Murder
69 Edward Scissorhands
70 Before Sunset
71 V for Vendetta
72 Platoon
73 Annie Hall
74 Amadeus
75 The Sixth Sense
76 American Beauty
77 The Game
78 Stangers on a Train
79 The Unforgiven
80 Boogie Nights
81 Full Metal Jacket
82 Elsker dig for evigt
83 Monty Python and the Holy Grail
84 Zodiac
85 Citizen Kane
86 Der Untergang
87 The Game
88 Big Fish
89 The Maltese Falcon
90 Nuovo Cinema Paradiso
91 The New World
92 Resevoir Dogs
93 The Notebook
94 Sideways
95 Desperado
96 Rushmore
97 300
98 Das Leben der Anderen
99 3:10 to Yuma
100 Eastern Promises
Mick Schouten
21-10-2008, 16:05
1. A clockwork orange
2. The godfather
3. LOTR trilogie
theThinWhiteDuke
21-10-2008, 20:15
Deze 3:
http://imagecache2.allposters.com/images/pic/adc/10204243A%7EStar-Wars-Trilogy-Special-Edition-Posters.jpg
1. Once Upon a Time in the West
2. One Flew Over The Cuckoo's Nest
3. Short Cuts
steven van dijk
21-10-2008, 20:25
Mijn top drie is iets gewijzigd..
1 21 Grams
2 THX 1138 the directors cut
3 Blade Runner the hele 5 dvd boxset.
Heb ook een top 3 Nederlandse Films.
1 De Witte Waan.
2 Soldaat van Oranje aka De TV Versie.
3 Mantel der Liefde.
Patrick van den Hul
21-10-2008, 21:53
Once Upon a Time in the West en LOTR. Een derde noemen wordt wat lastiger...
Martin van Tuijl
22-10-2008, 00:04
Dit blijft eeuwig moeilijk, morgen kan er zo weer een nieuw lijstje staan. Once Upon a Time in the America zal voorlopig altijd in m'n top 3 staan. De andere 2 staan zwaar onder druk van een waslijst andere titels. Wat nu in m'n kop spookt;
1 Once Upon a Time in the America
2 La Meglio Gioventù
3 Eternal Sunshine of the Spotless Mind
3 Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain
Gelijkspel voor nr 3 voorlopig ;)
Brakhage
22-10-2008, 00:25
Singin' in the Rain (1952)
Psycho (1960)
To Be or Not To Be (1942)
Maar morgen denk ik daar weer anders over, dus jah...
1. 2001: A Space Odyssey
2. Lord of the Rings
3. Titanic
mercapto
22-10-2008, 22:57
:)
Op het moment :
1. Leaving Las Vegas
2. The Fountain
3. Grave of the Fireflies
Maar voor hoe lang ? :)
1. Irreversible
2. L'Apartement
3. Mulholland Drive
Ik hou het meest van mystery / arthouse. :)
Top 3 zijn voor mij 3 films die nooit gaan vervelen. Hoe vaak of wanneer ik ze ook zie.
1. The Big Lebowski
2. The Shawshank Redemption
3. Into The Wild
3. Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain
mis alleen Into The Wild nog op dvd, heb hem al wel 4 keer gezien nu.
1. Eternal Sunshine of the Spotless Mind (Michel Gondry, 2004)
2. The Big Lebowski (Joel & Ethan Coen, 1998)
3. Star Wars (George Lucas, 1977)
Sjeisbroochem
24-10-2008, 15:34
1. Back to the future
2 Shawshank redemption
3. Pulp fiction
1. 2001: A Space Odyssey
2. Vertigo
3. Citizen Kane
1. Lord of the Rings
2. The Good, the Bad and the Ugly
3. The Usual Suspects
Maar Goodfellas, One Flew over the Cuckoo's Nest en Raging Bull zit ze op de hielen.
Royal Tenenbaums
Once Upon a Time in the West
Mulholland Dr.
superman
25-10-2008, 13:29
1. Terminator 2: Judgement Day
2. Unbreakable
3. Coming to America
1. Irreversible
2. L'Appartement
3. Mulholland Drive
1. Apocalypse Now
2. A Clockwork Orange
3. Underground (Kusturica)
marcelb7
02-01-2009, 10:07
1. The Blues Brothers
2. Seven Samurai
3. Almost Famous
1. Eternal Sunshine of a Spotless Mind
2. The Departed
3 Pulp Fiction
1. American Beauty
2. The Nightmare Before Christmas
3. Angel's Egg
Nummer 1 is een van de weinige films die ik ken die ik in zijn genre echt perfect zou willen noemen. Nummer 2 zie ik daadwerkelijk als een van de beste films ooit, maar er zit vooral ook een erg persoonlijke band aan vast. Ik ben een enorme liefhebber van animatie en dan in het bijzonder van stop motion. Voor mij is Nightmare Before Christmas de film die de charme van deze animatiestijl het beste weergeeft, pure film magie. Nummer 3 is nog zon animatiewonder die ik van begin tot het einde met mijn mond open heb bekeken. Niks flitsends, integendeel, het is een erg langzame film maar daarom des te mooi.
Raymond Gelmers
02-01-2009, 22:22
Pulp Fiction
The Good the Bad and the Ugly
Alien
Jordy van Buel
03-01-2009, 02:11
1. The Lord of the Rings: The Return of the King
2. Rear Window
3. Schindler's List
Daan de G.
03-01-2009, 10:54
The Lord of the RIngs : Fellowship of the Ring
The Lord of the Rings : Return of the King
The Lord of the Rings : The Two Towers
Frank Bedijn
03-01-2009, 11:05
1: Once upon a time in the west
2: Memento
3: Lord of the Rings: The Return of the Fellowship Towers;)
lancelot
03-01-2009, 11:33
braveheart
the last samurai
return of the king
1. The Truman Show
2. The Hours
3. American Beauty
1.Il Buono, il brutto, il cattivo (http://www.whatiwatch.net/film.php?fid=494) (1966)
2.The Treasure of the Sierra Madre (http://www.whatiwatch.net/film.php?fid=1925) (1948)
3. C'era una volta il West (http://www.whatiwatch.net/film.php?fid=4957) (1968)
Sjeisbroochem
04-01-2009, 19:10
1. I love Dries
2. In Bruges
3. Shawshank redemption
1. I love Dries
:shock: , grapje neem ik aan...
McMurphy
05-01-2009, 19:09
Hoezo een top 3 :shock:, maak er dan een top 10/15/25 ofzo van,
Anyway....
1. Eternal Sunshine Of The Spotless Mind
2. C'era Una Volta Il West
3. American Beauty
patrick434
05-01-2009, 19:16
mijn top 3 (op dit moment)
1. The Green Mile
2. Once upon a time in the west
3. the Shawshank Redemption
maar dat komt omdat ik deze drie pas nog heb gezien...
zal morgen dus weer anders zijn..
Hoezo een top 3 :shock:, maak er dan een top 10/15/25 ofzo van,
Als je even zoekt, er zijn ook top 15 en top 20 topics. Beetje zinloos dat die allemaal naast elkaar bestaan natuurlijk, maarja.
Mijn top 20 fluctueert...mijn top 3 staat vast:
1. Royal Renenbaums
2. Once Upon a Time in the West
3. The Big Lebowski
doctor Gonzo
05-01-2009, 19:25
The Maltese Falcon
Citizen Kane
Psycho
Pietersen
07-01-2009, 14:06
1. Seven Samurai
2. The Night of the Hunter
3. The Godfather
Ik sta vast al eens in dit topic ( 2 jaar terug ofzo ) maar nogmaals een top 3 van mijn kant:
Lord of the Rings trilogy
2001: A Space Odyssey
Titanic
The Aviator en Jurassic Park mogen van mij op 4 en 5.
1 Shawshank Redemption
2 American Beauty
3 The Silence Of The Lambs
1. The good, the bad , and the ugly
2. Lord of the rings trilogy
3. Leaving las Vegas
Gideon Markus
29-01-2009, 19:22
1: The empire strikes back
2: The Lord of the Rings : Return of the King
3: Pulp Fiction
01. Gladiator (2000)
02. Fight Club (1999)
03. The Lion King (1994)
-----------------------------------
04. Lord of the Rings Trilogy (2001, 2002, 2003)
05. Matrix Trilogy (1999, 2003, 2003)
06. The Pianist (2002)
07. The Green Mile (1999)
08. A Beautiful Mind (2001)
09. C'era Una Volta Il West (1968)
10. Perfume, The Story of a Murderer (2006)
Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004)
The Big Lebowski (1998)
Star Wars (1977)
MaxHavelaar
12-04-2009, 16:01
01 The Godfather
02 Ben Hur
03 Il Buono, Il Brutto, Il Cattivo
04 Casablanca
05 The Godfather Part II
06 Lawrence of Arabia
07 C'era una Volta il West
08 Schindler's List
09 Once Upon a Time in America
10 Gone With the Wind
Nederlandse Films
01 Soldaat van Oranje
02 Max Havelaar
03 Zwartboek
04 Spoorloos
05 De Aanslag
El Manco
13-04-2009, 14:45
1. The good the bad and the ugly
2. Star wars a new hope
3. First blood
Michael Hamers
14-04-2009, 17:50
Zo'n top 3 veranderd vaak. Mijn huidige:
1: The Godfather
2: The Shawshank Redemption
3: LotR Trilogie
Stephan Nobelen
17-04-2009, 09:59
1. LOTR Trilogie
2. Star Wars saga
3. The Shawshank Redemption
vBulletin v4.2.5, Copyright ©2000-2024, vBulletin Solutions, Inc.