PDA

Bekijk de volledige versie : Waar blijven Turks Fruit, Soldaat van Oranje etc?



Aart van Grootheest
27-10-2001, 22:22
Hoi,

Ik ben net nieuw op het forum en ik vraag me af of iemand een verklaring kan geven waarom nederlandse topfilms als Soldaat van Oranje, de Vierde Man, Turks Fruit en de Aanslag niet in Nederland verkrijgbaar zijn.
Het is toch ronduit belachelijk dat bijna alle Nederlandse films (met uitzondering van Spetters) van Paul Verhoeven wel in Amerika te krijgen zijn, inclusief lang vergeten films als Wat zien ik? en Keetje Tippel.
Er bestonden/bestaan plannen om Turks Fruit, Soldaat van Oranje en de Vierde Man bij bridge entertainment uit te brengen. Gezien de kwaliteit van Spetters (slaat volgens mij vooral op de beeldkwaliteit:) ) , ook uitgebracht door die club, hoop ik dat iemand anders dat gaat doen. Ik heb zelf de R1 versie van Soldaat van Oranje, die is echt perfect, alleen kan ik die alleen op mijn pc zien, ik heb geen regiovrij dvdspeler.

Graag reactie van anderen.

Groet,

Aart

Alexander de Mol
28-10-2001, 21:23
Ik vond op de site (http://www.bekendenederlanders.nl/detail/nieuwsarchief.asp?NAAM=Rutger%20Hauer) van bekendenederlanders.nl de volgende tekst:
Turks Fruit eindelijk op DVD
We hebben er lang op moeten wachten, maar op 6 november is het eindelijk zover: dan verschijnt Paul Verhoevens Turks Fruit op dvd. De klassieker uit 1973 met Monique van de Ven en Rutger Hauer in de hoofdrollen is vreemd genoeg in Amerika al geruime tijd op dvd verkrijgbaar. Binnenkort zal de film dus ook zijn Nederlandse dvd-première beleven.
- De dvd wordt in Nederland uitgebracht door Bridge Entertainment Group en maakt deel uit van de Rob Houwer Collectie. Op 6 november worden ook de door Rob Houwer geproduceerde films Brandende Liefde, De Vierde Man, Als Je Begrijpt Wat Ik Bedoel en Keetje Tippel op dvd uitgebracht. Voor volgend jaar staan er nog eens acht Rob Houwer-dvd's op de planning, waaronder Soldaat Van Oranje en De Kleine Blonde Dood.Het bericht dateert weliswaar al van 13 augustus maar is hopenlijk voor jou nog actueel qua inhoud! ;)

Alex van den Berg
28-10-2001, 23:22
Turks Fruit... Brandende Liefde, De Vierde Man, Als Je Begrijpt Wat Ik Bedoel en Keetje Tippel op dvd uitgebracht.Is er al meer bekend over eventuele verminkingen van het originele werk, of mogen we verwachten dat de films in het oorspronkelijke formaat op DVD komen?
Zo ja... Anamorf?
Is het geluid en/of beeld gerestaureerd?
Zijn er scenes gewist, of misschien zelfs toegevoegd?

Harry stadman
29-10-2001, 17:08
En soldaat van oranje???
deze zou ik ook graag aan mijn collectie toe willen voegen.
Ik weet dat hij wel al in regio 1 is uitgegeven, maar ben nog zo netjes om mijn speler op regio 2 te houden.mischien niet zo lang meer als het zo doorgaat.
vind het toch wel belachelijk dat soldaat van oranje eerder in het buitenland te krijgen is dan hier, waar de meeste mensen hem willen hebben!

ooohhh, ik zie het al alexander! niet goed gelezen. volgend jaar dus. hopen dat de transfer een beetje lukt.
bedankt voor de informatie.

Aart van Grootheest
29-10-2001, 22:38
Bedankt voor de info.

Ik heb zelf ook mijn grote twijfels of we wel zo blij moeten
zijn met Bridge. Deze club is volgens mij niet in staat
om state of the art dvd's af te leveren.

Alex van den Berg
29-10-2001, 23:48
Laten we maar weer even afwachten met de conclusies... RCV heeft ook bewezen dat een bedrijf zich kan ontwikkelen... :)