PDA

Bekijk de volledige versie : Aanschaf Pioneer-set?



MMV
28-10-2001, 11:29
Ik heb het foldertje van de MediaMarkt voor me liggen van komende week en zag daarin een leuk Pioneer DVD setje, mijn vraag was of het inderdaad ook een goed setje is, goed in geluid en beeld, gebruikersvriendelijkheid, enzovoorts.
Hoop dat iemand mij hierover kan adviseren voordat ik het eventueel aan ga schaffen... mijn eisen zijn toch wel redelijk hoog, maar het klinkt van het plaatje goed in de oren...

Het betreft:
Pioneer DV 444
Regiovrije DVD-speler. Weergave van DVD/VCD/CD/CD-R/CD-RW en MP3, Dolby Digital en DTS-weergave, 96 Khz/25 bits DA converter, optische en coaxiale digitale uitgang, RGB-output via scart, S-video uitgang, incl. afstandsbediening.

Pioneer VSX C 300
Dolby Digitale Receiver. 5 x 30 Watt, DTS-decoders, diverse surround programma's, diverse digitale in en uitgangen, subwoofer uitgang, tuner met RDS , TruSurround-functie, MPEG incl afstandsbediening

Magnat Metric 5.1 Active 5
Home Cinema Speaker Systeem. bestaande uit 5 satellietspeakers en actieve subwoofer.

Fl 2666,-

Léon Bolweg
28-10-2001, 11:47
mooie set voor die prijs, maar 5 x 30 watt is wel aan de magere kant. Voor een huiskamer heeft philips eens berekend dat dit per kanaal 35 watt moet zijn. Voor de rest een prima set, met name de dvd speler.....

Dadaveke
29-10-2001, 00:19
goeie speler behalve de boxen is inderdaad wat aan de magere kant.

nagaputih
29-10-2001, 08:28
Ik heb nagenoeg dezelfde set afgelopen donderdag gekocht, alleen dan met de pioneer speakers, en ik vind 'm echt geweldig. Wat de 30W betreft: Ik vind echt goed, heb het wel in een redelijk kleine kamer staan maar qua volume etc wat ik nog over heb echt voldoende. Je moet anders ff via http://www.kieskeurig.nl de recensie opzoeken van die speler. Je kan daar behoorlijk wat vinden. Nogmaals: JE KRIJGT ER, NAAR MIJN MENING, GEEN SPIJT VAN!

greetz
:D

Marty vanluit
29-10-2001, 11:47
De speler is inderdaad toppie, alleen die versterker: ik zou nog even doorsparen voor een "echte". Daar krijg je pas geen spijt van!
ff zonder dollen: allemaal leuk en aardig, zo'n setje, en het zal nog best wel leuk klinken ook, maar voor het echte werk is het niet geschikt...

marty :cool:

Tijntje
29-10-2001, 12:04
Tja tis maar wat je onder "het echte werk" verstaat denk ik.

Het is dat ik (bijna) exact zo'n setje al een paar maanden thuis heb staan (iets andere versterker en speler, DV444 komt eraan:) ) anders zou deze set zeker in aanmerking komen voor mij.

Ik bedoel je kan 't zo gek maken als je zelf wil maar wat voor de 1 lekker kijkt/klinkt kan voor de ander compleet bagger zijn :rolleyes:

Kijk vrienden en familie verklaren mij ook voor gek dat ik m'n tv en speler van een paar maanden oud nu "alweer" ga vervangen. Maar ik heb zoiets van het KAN beter en het ligt binnen m'n bereik dus waarom zou ik 't laten?

nagaputih
29-10-2001, 12:32
Okee laten we het zo zeggen: in z'n prijsklasse is het absoluut 1 van de beste. :p Het is namelijk precies wat Tijntje zegt, het is maar wat je onder "het echte werk verstaat". Ik denk dat zeker voor een regular gebruiker die gewoon z'n eigen kleine biossie wil voor een "acceptabel" (hangt uiteraard af van je maandelijkse verdiensten) bedrag, hij met deze koop een goedkoop heeft.

But I could be wrong :D

Jeroen van Rooden
31-10-2001, 13:50
Originally posted by MMV
Het betreft:
Pioneer DV 444
Regiovrije DVD-speler. Weergave van DVD/VCD/CD/CD-R/CD-RW en MP3, Dolby Digital en DTS-weergave, 96 Khz/25 bits DA converter, optische en coaxiale digitale uitgang, RGB-output via scart, S-video uitgang, incl. afstandsbediening.


Hoi,

Deze speler is toch helemaal niet regiovrij? Of is ie eenvoudig regiovrij te maken? Ik heb namelijk een oogje op dit model ;)

Gr, Jeroen

nagaputih
31-10-2001, 18:32
Bij de mediamarkt in Amsterdam-Zuidoost kan je 'm ook regiovrij halen, voor 150 piek extra!

hartlijn
18-11-2001, 22:32
deze combi DVD speler / Receiver had ik ook op het oog, maar vond de 5x30W te weinig.
Kijk eens naar de Pioneer VSX-510 (ongeveer 800 piek) als optie.

Renecs
20-11-2001, 13:44
Dat begrijp ik dus niet. Hoe kan je hem nou ook Regiovrij halen? Er bestaan toch niet 2 verschillende spelers voor de nederlandse markt? Hebben ze hem dan Regiovrij gemaakt of zo?
Hoe zit dit nou? Ik lees overal dat hij Regiovrij moet zijn, maar als ik er een US cd in stop, spuugt ie hem net zo hard weer uit, en meld ie dat ie de verkeerde regio is en deze dus niet ondersteunt.

Wat is het Werkelijke Verhaal van deze 444 ????

hartlijn
20-11-2001, 14:03
uhm...voor zover ik weet zijn modellen nooit regiovrij af fabriek.

de spelers moeten via een code met de AB regiovrij gemaakt worden of er moet hardwarematig iets aangepast worden.
Sommige zaken bieden dit aan, met behoud van garantie.

Het is dus hetzelfde model waar we het over hebben, alleen is de regiovrije versie door een Technische Dienst onder handen genomen.

Dat is wat ik ervan begrepen heb.
Ben nog steeds wel benieuwd naar de methode om de 444 regiovrij te maken :)

PM
20-11-2001, 14:10
zoek nog maar eens wat op dit forum... er staat ergens een link naar een site waar ze de eprom's of andere dingen verkopen die je nodig hebt om de speler regiovrij te maken..