PDA

Bekijk de volledige versie : Eerste overzicht van gebruikers waarderingen



Eric van Ballegoie
28-10-2001, 13:48
Eerste overzicht van gebruikers waarderingen



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=151)

Léon Bolweg
28-10-2001, 14:13
Ik sta eigenlijk versteld van het resultaat. Het is namelijk zo eerlijk, ik ben het hiermee volledig eens. Volgens mij is er hierbij ook een perfecte balans tussen verhaal en techniek.

System 3rror
28-10-2001, 14:25
Mooie top 10!!

Alleen vraag ik me af hoe iedereen zijn cijfer tot stand heeft laten komen...

Ik heb maar naar de film zelf gekeken, extra's zijn bijzaak... geluid en beeld zijn bij mij belangrijk!

Eric van Ballegoie
28-10-2001, 15:08
Het is de bedoeling dat mensen stemmen voor het 'totale plaatje' van de DVD. Met andere woorden, wat voor gevoel heb je nadat je een DVD hebt gekocht en bekeken? Soms zal het verhaal van de film meer indruk maken terwijl een andere keer beeld en/of geluid zwaarder wegen. Of soms zul je een DVD misschien erg goed vinden vanwege de extra's. Het gaat dus om het totale plaatje wat je krijgt.

Je zou je score kunnen baseren op het gevoel of je wel of niet waar waar voor je geld hebt gekregen, dan neem je alle bovenstaande facetten (waarschijnlijk) vanzelf mee.

Harry stadman
28-10-2001, 15:09
verbaast mij niet om gladiator en star wars 1 op de eerste plaatsen te zien. ik had the matrix toch ook wel in de top 3 verwacht!
verder een mooie lijst.

Eric van Ballegoie
28-10-2001, 15:32
Harry,

Er hebben nog niet zo heel erg veel mensen gestemd, dus de top 10 zal naar verloop van tijd zeker nog veranderen en titels die nu nog in de top 10 staan zullen er waarschijnlijk uit verdwijnen terwijl andere titels omhoog zullen komen.

Alex van den Berg
28-10-2001, 18:26
Als het aan mij ligt is de stemming nog niet helemaal compleet...
Ik heb tot nu toe alleen gestemd op de titels die met een "A" beginnen... :D

Het valt me wel op dat Fight Club (nog...) niet in de top 10 voorkomt. Persoonlijk schat ik 'm net iets hoger in dan b.v. 12 Monkeys...

calex
28-10-2001, 19:32
Ik mis zeker Saving Private Ryan en
The Green Mile in de top 10
Maar misschien komt dat nog

Misschien Titanic ook

Grtz.Henny :cool: :cool:

Alexander de Mol
28-10-2001, 20:15
Originally posted by calex[b]
Ik mis zeker Saving Private Ryan en The Green Mile in de top 10
Maar misschien komt dat nog

Misschien Titanic ookSPR en The Green Mile zullen ongetwijfeld hoog binnenkomen als ze voldoende (unieke) stemmen binnenkrijgen. Beide DVD's zijn goed tot zeer goed te noemen. De DVD van Titanic is in mijn ogen geen Top 10 DVD. Deze uitspraak zegt dus niets over de film.

Henk Heideveld
30-10-2001, 14:22
Beste Eric,
Ik tref films aan met een hogere score dan de top-10 films, die echter niet in de top-10 voorkomen. (Voorbeeld: Space Odyssee 2001 heeft een score van 7,46 bij 13 stemmen).
Hoeveel stemmen moeten er minimaal zijn uitgebracht om te worden meegeteld en meegewogen?
Ik hoop dat je de lijst gauw uit kunt breiden. Ik vind het machtig interessant. Kun je achter de score het totale aantal stemmen opnemen.
Hoe meer stemmen de score hebben bepaald hoe betrouwbaarder en hoe stabieler de score wordt.

Alex van den Berg
30-10-2001, 16:10
Ik tref films aan met een hogere score dan de top-10 films, die echter niet in de top-10 voorkomen. (Voorbeeld: Space Odyssee 2001 heeft een score van 7,46 bij 13 stemmen).Het bovenstaande overzicht was een momentopname... Op dit moment is de uitslag al totaal anders... Hopelijk komt er snel een "Real Time Top 10/20/30..." op de site... :)

Henk Heideveld
30-10-2001, 16:24
Bedankt Alex,
Ik vind het echt een toegevoegde waarde. Goed idee. Gaat ook weer allerlei discussies uitlokken.
Voor mij tekent zich nu al af dat waarschijnlijk de Godfather-box de
meest in de smaak vallende dit jaar uitgekomen DVD gaat worden.
Mij best, want ik ben er heel happy mee hem te hebben.
Ik zit alleen even met het feit dat ik thuis films heb, die ik in de lijst niet tegenkom. Hoe krijg je die bij de stemming betrokken?

Henk Heideveld
30-10-2001, 16:30
Ben ik even blij dat het een momentopname was.
Ik schrok al dat de subwoofersloper er nog niet bij stond.

System 3rror
30-10-2001, 16:31
Het zou inderdaad een mooie mogelijkheid zijn als we ook konden stemmen op films die nog niet zijn besproken!

Als deze films dan veel stemmen krijgen, dan zou de crew misschien van deze films een recensie maken, zodat niet bezitters ook wat over deze film te weten komen!

Henk Heideveld
30-10-2001, 16:32
Met de subwoofersloper bedoel ik dus het exemplaar dat bekend staat als "burengerucht".

Henk Heideveld
30-10-2001, 16:42
Ik sta eigenlijk versteld van het resultaat. Het is namelijk zo eerlijk, ik ben het hiermee volledig eens.

Ik heb stiekum vast bij de scores gekeken. De lijst gaat drastisch wijzigen. Ik ben vooral benieuwd waar het knikpunt zal liggen tussen "geweldig" en de rest.
Leuk vind ik ook dat het iedereen vrij laat om te kijken naar inhoud van de film, geluidskwaliteit, beeldkwaliteit, realiteitswaarde, fantasie, de oudheid van de film, de toegevoegde extra's, of wat ook je redenen kunnen zijn om het een gave DVD te vinden.
Ik vind het een goed initiatief en hoop op veel discussie. Want er zullen altijd scores zijn, waarover je je verbaast.
Ik vind bijvoorbeeld Titanic afschuwelijk, maar hele volksstammen vinden het een geweldige film. Zo zie je maar.
Ik vind TORA TORA TORA een topfilm, maar waarschijnlijk zal hij de hitlijsten niet halen. Ook Himalaya vind ik een juweel onder de minder commerciele films, maar wordt zelden genoemd.

Alex van den Berg
30-10-2001, 17:48
Er is weer een update van de waarderingen (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=1741) :)