PDA

Bekijk de volledige versie : Musicals op DVD.



Arnold van Oostrum
09-04-2003, 23:33
Karen, je wordt op je wenken bediend. :wink:

Films zijn leuk, muziekconcerten blijft genieten. De combinatie van die twee is absolute top - de musical.
Helaas zijn daar nog niet zoveel releases van, zeker niet in NL.
Op DVD.nl hebben we een bespreking (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=443) van de Engelstalige uitvoering van de Franse musical Les Miserables. Je moet wat moeite doen om hem in NL te vinden.

Het is zowiezo de Franse musical die hoogtij viert op DVD. Zo kun je in Frankrijk de Franse concertversies kopen van:

- Le Notre Dame De Paris (zie hier (http://www.musical-world.de/DVD/DVD-Hair/DVD-NDDP/dvd-nddp.html)voor Duitse info over deze release)
- Romeo & Juliette van Gerard Presgurvic (ook hier (http://www.musical-world.de/DVD/DVD-Rocky/DVD-Romeo/body_dvd-romeo.html) Duitse info over de release)

Jammer dat deze beide releases alleen in Frankrijk te krijgen zijn en dus alleen Franse ondertiteling hebben. Mijn Frans is nou niet je van het.

Wie kent bovenstaande releases en weet nog meer goede releases van musicals (niet musicals verfilmd als speelfilms)?

Karen1977
10-04-2003, 10:15
Hoi Arnold!!!

Yesssssssssss een musical dvd thread!!!
Wat dacht je van de regio 2 release van joseph and the Amazing Color Dreamcoat?
En Jesus Christ Superstar? (nee niet de film! de stage musical).
Ook Cats en Evita zijn te krijgen op dvd (ookd e stage versies), die zelfs ook in Nederland volgens mij, zag ze volgens mij staan bij van Leest.

Nu nog wachten op Starlight Express..alhoewel ik niet denk dat hij ooit uitgegeven wordt op dvd evenals Phantom of the Opera.

Kijk in mijn profiler voor de versies van Joseph en JCS

Karen1977
10-04-2003, 10:19
Maar er "echt" bij zijn blijft natuurlijk nummer 1

Milan
10-04-2003, 11:57
..alhoewel ik niet denk dat hij ooit uitgegeven wordt op dvd evenals Phantom of the Opera.

WRONG!

The Phantom of the Opera wordt verfilmd (!!! Jeeeeeej !!!), precies hoe Andrew Lloyd Webber het wil. Zijn Really Useful Group heeft Joel Schumacher als regisseur aangenomen en op dit moment zijn de voorbereidingen in volle gang. Alle muziek zoals die in de geweldige musical te horen is zal ook in deze film te horen zijn. Of het een ‘speelfilm’ wordt of echt een stage-version is nog niet bekend.

Over de mannelijke hoofdrol wordt veel gespeculeerd, de laatste geruchten zijn dat (helaas) Antonio Banderas(!!) dit gaat worden. Ik zie zelf veel liever Michael Crawford, Anthony Warlow of (nog beter) Henk Poort, maar A.L.W. aast dus op een bekende Hollywood-naam. Christine zal in ieder geval door een onbekend iemand worden vertolkt.

Wanneer de film gaat draaien weet ik niet, maar dat het zowiezo wordt verfilmd vind ik echt heel gaaf!

Gr. Milan

michelvanduivenbode
10-04-2003, 12:03
:lol: :lol: :lol:
ik ook en nu nog inderdaad starlight express
alhoewel al die rolschaatsers komt dat over op het scherm
ben benieuwd
michel

Karen1977
10-04-2003, 12:36
Ik hoop inderdaad dat POTO dan wel de echte stage versie zal volgen...
Ik vond Evita en Chicago ook mooi, maar dat is toch meer film dan echt de stage musical. Dat blijft anders dan...

Herjan
10-04-2003, 13:07
Hoop niet te vurig op POTO... In de tijd dat ik student was hield ik me meer bezig met POTO dan met mijn studie en zat ik ongeveer net zo vaak op de POTO mailinglist als nu op DVD.nl... Affijn, in dit tijd dus (6 tot 8 jaar geleden) was er al sprake van dat er een Hollywood (:schocked:) productie zou komen die ergens tussen stageshow en film in zat (ik neem aan dat het te vergelijken zou zijn met Joseph). Ook was toen de status al dat er aan gewerkt werd en al (bijna) een regiseur benoemd was en de mannelijke hoofdrolspeler Antonio Banderas werd. Hevige protesten zijn toen al geweest, maar zo gauw het om geld gaat (Banderas is toch meer een publiekstrekker dan Michael Crawford) valt er niet meer te praten met de productiemaatschappij en de Really Useful Group Company. Er was destijds ook al sprake van wie Christine zou gaan spelen, ik weet alleen niet meer wie. Ook een 'gewone' actice en dus niet Sarah Brightman of zo.

Nee, aan de ene kant zou ik graag een DVD ervan willen hebben, maar ik ben bang dat het me enorm zou tegenvallen. Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar een goede registratie van een echte stageshow. Dus gewoon camera's in het Circustheater en Henk Poort (of Ben Cramer, die acteerde wat beter) en Joke de Kruijf er weer neerzetten. Ik wil me wel beschikbaar stellen als Raoul... ;)

Groeten!

Arvid
10-04-2003, 13:19
Volgens mij maakt Ome Joop wel degelijk opnames van zijn shows en dan meestal van de generale repetitie... Aan de beelden die van De 3 Musketiers zijn uitgezonden te zien is het nog van een hele goede kwaliteit ook. Dus misschien verschijnen ze ooit nog op DVD...

Weet iemand trouwens of Jesus Christ Superstar 1973 van Norman Jewison nog op DVD gaat verschijnen?

Milan
10-04-2003, 13:32
Er was destijds ook al sprake van wie Christine zou gaan spelen, ik weet alleen niet meer wie. Ook een 'gewone' actice en dus niet Sarah Brightman of zo.

Dat zou Catherine Zeta Jones worden, maar daar zijn ze dus vanaf gestapt.

Herjan
10-04-2003, 13:43
Volgens mij maakt Ome Joop wel degelijk opnames van zijn shows en dan meestal van de generale repetitie... Aan de beelden die van De 3 Musketiers zijn uitgezonden te zien is het nog van een hele goede kwaliteit ook. Dus misschien verschijnen ze ooit nog op DVD...


Klopt. Ze zijn ook wel in omloop (op video) in het minder legale circuit. Destijds had ik bijna de bestelling voor Les Mis (NL) rond, maar is toen toch misgegaan... :(

Karen1977
10-04-2003, 13:45
Maar Joseph is eigenlijk meer een stage versie dan een film versie vind ik zelf. Alleen het begin en het einde is meer film. Maar alles wat ertussen getoond wordt is eigenlijk hetzelfde als wat ik gezien heb op het podium in Londen. Alleen zitten daar de kinderen gezellig aan de zijkanten van het podium in gekleurde pakjes.

Herjan
10-04-2003, 14:16
Ja, ja... Nou weten we het wel een keertje dat jij in London een stel musicals gezien hebt en ik niet... :evil: Grmmmffff.... :evil:

Karen1977
10-04-2003, 15:18
hmmm een stel? Moet ik ze allemaal gaan opnoemen? :D :twisted:

- Cats
- Starlight Express
- Jesus Christ Superstar
- Joseph and The Amazing Technicolor Dreamcoat
- les Miserables
- Miss Saigon
- Martin Guerre (supermooie onbekende musical van de makers van Miss saigon en les Mis)
- Tommy

En volgens mij vergeet ik er nu ook...

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

rjb
10-04-2003, 15:43
Dat zijn er inderdaad een stel
Zelf heb ik de volgende in londen gezien

- Cats
- Starlight Express
- Jesus Christ Superstar
- Oliver
- les Miserables
- Miss Saigon
- Martin Guerre
- Tommy

- Dr Doolittle
- Rent
- Five guys named moe
- Phantom of the opera
- Sunset Boulevard
- Chicago

en ik weet dat ik er nog een paar vergeet

:lol: :lol: 8)

Herjan
10-04-2003, 15:47
Ha! Niet eens Blood Brothers?! (6)

Karen1977
10-04-2003, 15:59
Ik weet ook zeker dat ik er een stel vergeten ben...maar ja, moet ik eerst weer eens mijn fotoboeken ed op gaan zoeken, maar ik heb er natuurlijk ook veel in NL gezien en anders haal ik ze doorelkaar..

Maar we moeten het eigenlijk hebben over dvd's natuurlijk! :P
Anders gaan ze hem straks sluiten :evil:

Dus welke musicals moeten er op dvd uitkomen?

wishlist:
Phantom of the Opera
Starlight Express

Herjan
10-04-2003, 16:17
Dus welke musicals moeten er op dvd uitkomen?

Hmmm.... The Karen of the Opera?

Okee, nu serieus: ik zou graag een goede registratie willen hebben van Bloodbrothers. Ik heb zitten janken bij die musical, daar wordt je niet goed van...

O ja, en EFX. Dat is een show/musical waar vroeger Michael Crawford in speelde (dat is inderdaad de show waar hij z'n heup of zo brak) en die alleen in Las Vegas speelt. Ik loop eigenlijk al jaren te zoeken naar een CD of Video ervan, maar kan gewoon niks vinden! Gelukkig heb ik ooit wel een bandje uit Amerika ontvangen... Wie helpt?

Karen1977
10-04-2003, 16:20
Blood brothers was inderdaad zeer ingrijpend! is wel alweer een tijd geleden! heb hem gezien in utrecht.
En ik zal ook rondkijken voor die show van Micheal Crawford... zal wel moeilijk worden, ja.

Karen1977
17-04-2003, 15:10
Volgens mij gaat deze thread een langzame dood sterven.. dus maar even up...
Niemand iets te melden over musical en dvd?
Aida zou ik ook wel op dvd zien evenals Chicago (niet de film, maar de stage versie..)

Kaplan
18-04-2003, 09:39
Ik heb die dvd van Les Miserables bij rodisc gekocht, maar je komt hem inderdaad niet vaak tegen. Geluid is niet helemaal top maar ik zou hem niet willen missen. Toch wel een eenmalig concert.

Warner is bezig een aantal oude musicals op DVD te zetten zoals
Kiss me Kate, Silk Stockings, High Society, Les Girls.

Een aantal andere musicals waarvan veel ondertussen wel op dvd uit is in onderstaande thread.
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=8777&highlight=musical

Milan
01-05-2003, 17:57
Te lezen op www.playbill.com!

Scottish actor Gerard Butler has been offered the starring role in the Joel Schumacher-directed movie musical of Andrew Lloyd Webber's The Phantom of the Opera. Anne Hathaway and Emmy Rossum are among the top candidates mentioned to star opposite as Christine, according to The Hollywood Reporter.

Butler, who will appear in the upcoming sequel "Lara Croft Tomb Raider: The Cradle of Life," has also appeared in "Reign of Fire" and in the title role in Wes Craven's updated "Dracula 2000." The Glasgow-born 33-year-old is a dark horse candidate for the role created onstage by Michael Crawford.

Schumacher has reportedly passed on actors such as Hugh Jackman, Nicolas Cage and current Nine star Antonio Banderas in a search of a younger cast.

Hathaway has appeared on the stage in the Encores! concert revival of Carnival. The actress is perhaps best known for her turn opposite Julie Andrews in "The Princess Diaries." Rossum appeared in the television movie "The Audrey Hepburn Story" as the young starlet and in the film "Passionada." Both actresses (20 and 16, respectively) are said to vying for the role originated on Broadway by Sarah Brightman.

Patrick Wilson is the only definite casting, thus far, for the upcoming screen adaptation. The stage actor, who has played on Broadway in The Full Monty and Oklahoma!, will play Raoul, Vicomte de Chagny, the role created by the late Steve Barton.

*

Andrew Lloyd Webber recently bought the Phantom film rights back from Warner Brothers. "Batman & Robin" helmer Joel Schumacher will direct the projected $50-$60 million film. Filming is to begin next autumn in the United Kingdom.

Based on the classic Gaston Leroux novel, The Phantom of the Opera features music by Lloyd Webber, lyrics by Charles Hart and additional lyrics by Richard Stilgoe. Harold Prince directed both the London and New York premieres. The Broadway production won six 1988 Tony Awards including one for Best Musical. The score includes such tunes as "Think of Me," "The Music of the Night," "All I Ask of You," "Wishing You Were Somehow Here Again," "The Point of No Return" and the title tune. Howard McGillin currently heads the Broadway company as the disfigured Phantom who falls in love with a naive chorus girl, Christine Daae.

Karen1977
01-05-2003, 18:25
Hopelijk zal het nu geen jaren meer gaan duren...

Ronald Dassen
23-05-2003, 18:12
Van mij mag Ome Joop de nederlandse uitvoering van "Miss Saigon" uitbrengen.

Karen1977
23-05-2003, 18:16
Van mij mag Ome Joop de nederlandse uitvoering van "Miss Saigon" uitbrengen.

Jazeker! En les Miserables!

Martin de Goeij
23-05-2003, 18:38
Van mij mag Ome Joop de nederlandse uitvoering van "Miss Saigon" uitbrengen.

Jazeker! En les Miserables!en saturday night fever & rocky horror picture show :P 8)

Karen1977
23-05-2003, 18:42
Van mij mag Ome Joop de nederlandse uitvoering van "Miss Saigon" uitbrengen.

Jazeker! En les Miserables!en saturday night fever & rocky horror picture show :P 8)

En Phantom of the Opera en Aida en Elisabeth en en en en...

Martin de Goeij
23-05-2003, 18:48
Van mij mag Ome Joop de nederlandse uitvoering van "Miss Saigon" uitbrengen.

Jazeker! En les Miserables!en saturday night fever & rocky horror picture show :P 8)

En Phantom of the Opera en Aida en Elisabeth en en en en... toen waren r geen musicals meer (6) :shock:

Karen1977
23-05-2003, 18:52
Van mij mag Ome Joop de nederlandse uitvoering van "Miss Saigon" uitbrengen.

Jazeker! En les Miserables!en saturday night fever & rocky horror picture show :P 8)

En Phantom of the Opera en Aida en Elisabeth en en en en... toen waren r geen musicals meer (6) :shock:

Nog genoeg hoor!

Cats, Cyrano, drie musketiers..(alleen over joop hebben we het nu he?)

Martin de Goeij
23-05-2003, 18:55
Van mij mag Ome Joop de nederlandse uitvoering van "Miss Saigon" uitbrengen.

Jazeker! En les Miserables!en saturday night fever & rocky horror picture show :P 8)

En Phantom of the Opera en Aida en Elisabeth en en en en... toen waren r geen musicals meer (6) :shock:

Nog genoeg hoor!

Cats, Cyrano, drie musketiers..(alleen over joop hebben we het nu he?)wie is joop? :roll: :wink:

Karen1977
23-05-2003, 19:52
Van mij mag Ome Joop de nederlandse uitvoering van "Miss Saigon" uitbrengen.

Jazeker! En les Miserables!en saturday night fever & rocky horror picture show :P 8)

En Phantom of the Opera en Aida en Elisabeth en en en en... toen waren r geen musicals meer (6) :shock:

Nog genoeg hoor!

Cats, Cyrano, drie musketiers..(alleen over joop hebben we het nu he?)wie is joop? :roll: :wink:

En niet te vergeten Chicago! West Side Story! Sound of Music!

Martin de Goeij
23-05-2003, 22:23
Van mij mag Ome Joop de nederlandse uitvoering van "Miss Saigon" uitbrengen.

Jazeker! En les Miserables!en saturday night fever & rocky horror picture show :P 8)

En Phantom of the Opera en Aida en Elisabeth en en en en... toen waren r geen musicals meer (6) :shock:

Nog genoeg hoor!

Cats, Cyrano, drie musketiers..(alleen over joop hebben we het nu he?)wie is joop? :roll: :wink:als je iemand letterlijk dood wil vervelen, moet WSS draaien... :roll: :x Wat ruk film zeg :rolleyes:

En niet te vergeten Chicago! West Side Story! Sound of Music!

Karen1977
23-05-2003, 22:35
Ja maar, martin, we hebben het hier niet over de films!!! Maar over de stageversies... dus gewoon een mooie opname van de stageversie op dvd! Dat wil ik...

Greetz

Martin de Goeij
23-05-2003, 22:49
Ja maar, martin, we hebben het hier niet over de films!!! Maar over de stageversies... dus gewoon een mooie opname van de stageversie op dvd! Dat wil ik...

Greetzok, exqueeze me :roll: :wink:

overigens zou ik de uitvoering van SNF & RHPS op dvd willen hebbben 8) :shock:

Karen1977
23-05-2003, 22:54
Ja maar, martin, we hebben het hier niet over de films!!! Maar over de stageversies... dus gewoon een mooie opname van de stageversie op dvd! Dat wil ik...

Greetzok, exqueeze me :roll: :wink:

overigens zou ik de uitvoering van SNF & RHPS op dvd willen hebbben 8) :shock:

Ik ook.... maar ja ik wil alles!!!! Alles, alles alles alles etc etc

Maar ja je kunt niet alles hebben he?

:P

Fijne avond nog! Ik ga slapen! :wink:
toedeledokie!

Martin de Goeij
23-05-2003, 22:56
slaap ze, K1977 :)

Kaplan
03-08-2004, 18:26
Goed nieuws van het musical front.

Op regio 1 komt volgens Digital bits (http://www.thedigitalbits.com/articles/barriemaxwell/maxwell080204.html)
een 4 disc box uit "That's Entertainment Complete collection"
met meer dan 5 uur aan extra's, voornamelijk op de 4e disc.
Dat zal wel betekenen dat That's Entertainment 1, 2 en 3 op de andere discs zullen staan.

Arnold van Oostrum
13-09-2006, 23:12
Ben zelf erg gecharmeerd van de musical Romeo & Julliet van Gerard Presgurvic.
Er is voor zover ik wist alleen maar een Franse DVD van de integrale registratie opgenomen in Parijs. Maar die heeft geen ondertiteling.
In NL is deze DVD nooit gereleased, helaas.

Nu kom ik deze Koreaanse versie tegen.
http://global.yesasia.com/en/PrdDept.aspx/aid-1231885/section-videos/code-w/version-all/did-168/pid-1004101230/

Ziet er zeer fraai uit en heeft zelfs Franse en Engelse ondertiteling.
Iemand die deze versie kent en kan vertellen wat de kwaliteit is?

Herjan
13-09-2006, 23:20
Arnold, heb je een musical die vergelijkbaar is? Ik ken deze namelijk helemaal niet... :oops:

Arnold van Oostrum
14-09-2006, 20:10
Arnold, heb je een musical die vergelijkbaar is? Ik ken deze namelijk helemaal niet... :oops:Check dit maar eens, zit wel wat luister/kijk materiaal tussen.
http://theatre-musical.com/romeo/links.html
En... dit vind ik persoonlijk een van de betere (Franse) musicals.

Joris Springer
14-09-2006, 21:00
Ik hoop dat Starlight Express ooit nog eens uitkomt op dvd, een fantastische musical waar ik flink van heb genoten, zou denk ik een prachtdvd opleveren :).