PDA

Bekijk de volledige versie : Ghast



Paul_Knoop
10-04-2003, 07:40
Ik wil geen moraalridder zijn hier op het forum, maar ik lees net in deze thread : http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=12936 een vraag van een dove vrouw.

Zij wordt vervolgens belachelijk gemaakt door ghast en daar ietwat mild op gewezen door Nathan.

Ik wil alleen even tegen Ghast zeggen dat ik het zo ontzettend verdomd laag vind wat je daar doet. Die vrouw stelt een vraag die wel vaker wordt gesteld door newbees en dat is helemaal geen ramp en dan kraak je haar in 1 zin zo af. Ik zal de enige wel zijn die zo flipt hierover, maar alsjeblieft ga geen mensen beledigen die nix aan hun situatie kunnen doen :evil:

Mark de Jong
10-04-2003, 09:03
Daar ben ik het dus mee eens. Dat is gewoon geen stijl http://www.thesistersthree.com/forums/images/smilies/thumbsdown2.gif :evil:

starbuck
10-04-2003, 09:16
Inderdaad de overtreffende trap van lomp.

Christiaan Sauer
10-04-2003, 09:17
Dit is inderdaad echt geen stijl mensen. Hoe kun je iemand afkraken in 1 zin? Geen stijl. Echt niet. :(
Mooi dat je dit even zo post.

Matt D
10-04-2003, 09:18
*zucht*

er zijn toch nog altijd members die anderen ridiculiseren

laag , zeer laag

JCL
10-04-2003, 09:31
idd, Normen en waarden mensen.

*zucht*

dat was slap.....
Maar goed, laat gewoon iedereen in zijn of haar waarde!

Kasper P.
10-04-2003, 09:42
Heel laag Ghast! :evil: :cry: :(

Tijntje
10-04-2003, 10:08
Misschien wist Ghast écht niet dat het voor dove mensen vreselijk moeilijk is om zinnen te maken zoals mensen zonder deze handicap.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar ook nooit bij stil heb gestaan en dat ik die post ook met schele ogen las totdat ik zag hoe de vork in de steel zat.

Niet dat ik zoals Ghast had gereageerd, maar ik denk dat er inderdaad heel veel mensen zijn die écht niet weten dat het erg lastig is voor dove mensen om "normale" zinnen te maken.

Ik denk dat Ghast nu wel weet dat ie 't misschien iets tactvoller had kunnen brengen. Laten we 't hierbij houden ;)

starbuck
10-04-2003, 10:55
Niet dat ik zoals Ghast had gereageerd, maar ik denk dat er inderdaad heel veel mensen zijn die écht niet weten dat het erg lastig is voor dove mensen om "normale" zinnen te maken.



en niet alleen voor dove mensen, er zijn tal van lichamelijke en geestelijke problemen die er voor kunnen zorgen dat mensen niet zo goed zijn in het opschrijven of formuleren van de nederlandse taal, denk ook eens aan mensen die een toeval hebben gehad.

Moeten al deze mensen bij hun reply's de reden neerpennen waarom ze niet zo goed nederlands schrijven, ik dacht niet dat dat de bedoeling kan zijn.

JCL
10-04-2003, 11:05
Niet dat ik zoals Ghast had gereageerd, maar ik denk dat er inderdaad heel veel mensen zijn die écht niet weten dat het erg lastig is voor dove mensen om "normale" zinnen te maken.



en niet alleen voor dove mensen, er zijn tal van lichamelijke en geestelijke problemen die er voor kunnen zorgen dat mensen niet zo goed zijn in het opschrijven of formuleren van de nederlandse taal, denk ook eens aan mensen die een toeval hebben gehad.

Moeten al deze mensen bij hun reply's de reden neerpennen waarom ze niet zo goed nederlands schrijven, ik dacht niet dat dat de bedoeling kan zijn.

precies,

Ik het b.v. last van dyslectie, daarom kan ik het woord ook niet goed spellen :)
Maar dat maakt het er wel erg lastig op om soms een perfecte post zonder spelfouten te typen.

Henk Heideveld
10-04-2003, 11:30
Ai, eerst dacht ik nog, men kan het anders lezen dan hij het wellicht bedoelt. Maar verderop schrok ik toch wel van het geringe "social IQ".
Ik heb Missy een pm gestuurd.
Vraag jullie dat ook te doen, want ze zal nu wel behoorlijk drempelvrees hebben.
Ik heb hier dus geen fijn gevoel bij! :oops: :oops:

Henk Heideveld
10-04-2003, 11:33
Niet dat ik zoals Ghast had gereageerd, maar ik denk dat er inderdaad heel veel mensen zijn die écht niet weten dat het erg lastig is voor dove mensen om "normale" zinnen te maken.



en niet alleen voor dove mensen, er zijn tal van lichamelijke en geestelijke problemen die er voor kunnen zorgen dat mensen niet zo goed zijn in het opschrijven of formuleren van de nederlandse taal, denk ook eens aan mensen die een toeval hebben gehad.

Moeten al deze mensen bij hun reply's de reden neerpennen waarom ze niet zo goed nederlands schrijven, ik dacht niet dat dat de bedoeling kan zijn.
Ja, en bij mij komt er ook nog eens de toenemende dementie bij "Hoe schreef je dat ook alweer?" (6)
Word ik toch ook niet mee gepest!!!!!!!!!
Eh, nou ja.....wel vaak op de oh-thread. :? :?

Edwin V
10-04-2003, 11:35
Ai, eerst dacht ik nog, men kan het anders lezen dan hij het wellicht bedoelt. Maar verderop schrok ik toch wel van het geringe "social IQ".
Ik heb Missy een pm gestuurd.
Vraag jullie dat ook te doen, want ze zal nu wel behoorlijk drempelvrees hebben.
Ik heb hier dus geen fijn gevoel bij! :oops: :oops:Heb je gelijk in Henk. Ga ik doen. Gelukkig zijn er veel meer normale forummers hier.

Tijntje
10-04-2003, 11:38
en niet alleen voor dove mensen, er zijn tal van lichamelijke en geestelijke problemen die er voor kunnen zorgen dat mensen niet zo goed zijn in het opschrijven of formuleren van de nederlandse taal, denk ook eens aan mensen die een toeval hebben gehad.

Moeten al deze mensen bij hun reply's de reden neerpennen waarom ze niet zo goed nederlands schrijven, ik dacht niet dat dat de bedoeling kan zijn.

Weet ik ook wel dat er veel mensen moeite hebben met schrijven en zinnen vormen. Mijn oom heeft bijv. een beroerte gehad en die heeft ook moeite. :roll:
Ik heb 't in mijn post alleen over het feit dat ik er zelf ook nooit bij stil heb gestaan dat dit ook voor dove mensen het geval kan zijn.
Verder kan ik me natuurlijk heel goed vinden in jou mening dat niemand zich hoeft te verontschuldigen voor zijn schrijfwijze. Het verklaart echter wel een hoop en kan eventuele misverstanden voorkomen. Hoewel dit laatste bij Ghast niet op ging bij de betreffende thread :shock:

Tenslotte neem ik 't ook niet op voor Ghast ofzo. Ik denk alleen dat de boodschap voor hem nu wel duidelijk is. Ik vind het niet nodig om iemand finaal de grond in te stampen. Hij is er nu minstens 7x op gewezen. Ruim voldoende denk ik :wink:

Buscemi
10-04-2003, 11:46
Ik vind het begrijpelijk dat Nathan Strik zegt: "zand erover" en de thread van Missy "op slot" zet maar Ghast verdient niet meer dan wat er nu gebeurt: Paul Knoop opent een nieuwe thread waarin we ons ongenoegen over dit soort ongewenste omgangsvormen kunnen spuien.
Het idee van Henk getuigt van een manier van denken waar Ghast iets van zou kunnen leren en misschien zou het goed zijn als ook hij een mailtje of PM naar Missy stuurt waarin hij zich verontschuldigt.

Henk Heideveld
10-04-2003, 12:11
Ik denk alleen dat de boodschap voor hem nu wel duidelijk is. Ik vind het niet nodig om iemand finaal de grond in te stampen. Hij is er nu minstens 7x op gewezen. Ruim voldoende denk ik :wink:
Nou, ruim voldoende?????? Saddam had ook heel wat waarschuwingen nodig voordat het enigszins begon door te dringen dat....... :cry: :cry:
Overigens....we zien hem nooit hier op het forum :roll: :roll:

starbuck
10-04-2003, 12:12
Ik denk alleen dat de boodschap voor hem nu wel duidelijk is. Ik vind het niet nodig om iemand finaal de grond in te stampen. Hij is er nu minstens 7x op gewezen. Ruim voldoende denk ik :wink:

Oneens, hoe meer leden zich laten horen dat je zo niet met mekaar omgaat, hoe beter de boodschap overkomt.

Juist door deze oproepen is dvd.nl 1 van de prettigste fora - forrums - forummen :wink: .

En Ghast wordt echt niet finaal de grond in gestampt, hij wordt gewoon gewezen op zijn waarschijnlijk en hopelijk onbedoelde foutje.

Jelger
10-04-2003, 12:12
Nou, ruim voldoende?????? Saddam had ook heel wat waarschuwingen nodig voordat het enigszins begon door te dringen dat....... :cry: :cry:
Overigens....we zien hem nooit hier op het forum :roll: :roll:

Saddam zal wel andere dingen aan zijn hoofd hebben, Henk ;)

Henk Heideveld
10-04-2003, 12:13
Ai, eerst dacht ik nog, men kan het anders lezen dan hij het wellicht bedoelt. Maar verderop schrok ik toch wel van het geringe "social IQ".
Ik heb Missy een pm gestuurd.
Vraag jullie dat ook te doen, want ze zal nu wel behoorlijk drempelvrees hebben.
Ik heb hier dus geen fijn gevoel bij! :oops: :oops:Heb je gelijk in Henk. Ga ik doen. Gelukkig zijn er veel meer normale forummers hier.
Ja het zijn gelukkig maar enkelingen, maar dat Missy dan nou precies tegen zo'n enkeling moet aanlopen. :o

Edwin V
10-04-2003, 12:13
Juist door deze oproepen is dvd.nl 1 van de prettigste fora - forrums - forummen :wink:
Precies. :)

Henk Heideveld
10-04-2003, 12:14
Nou, ruim voldoende?????? Saddam had ook heel wat waarschuwingen nodig voordat het enigszins begon door te dringen dat....... :cry: :cry:
Overigens....we zien hem nooit hier op het forum :roll: :roll:

Saddam zal wel andere dingen aan zijn hoofd hebben, Henk ;)
Ja, maar hij zal nu toch wel z'n DVD's moeten gaan verkopen, hij is z'n baantje kwijt :lol: :shock: :roll:

Edwin V
10-04-2003, 12:18
Nou, ruim voldoende?????? Saddam had ook heel wat waarschuwingen nodig voordat het enigszins begon door te dringen dat....... :cry: :cry:
Overigens....we zien hem nooit hier op het forum :roll: :roll:

Saddam zal wel andere dingen aan zijn hoofd hebben, Henk ;)
Ja, maar hij zal nu toch wel z'n DVD's moeten gaan verkopen, hij is z'n baantje kwijt :lol: :shock: :roll:
Play.com heeft nooit aan Irak geleverd Henk. :wink:

Tijntje
10-04-2003, 12:18
Ja, maar hij zal nu toch wel z'n DVD's moeten gaan verkopen, hij is z'n baantje kwijt :lol: :shock: :roll:
En ook z'n standbeeld :D

Henk Heideveld
10-04-2003, 12:21
En Ghast wordt echt niet finaal de grond in gestampt, hij wordt gewoon gewezen op zijn waarschijnlijk en hopelijk onbedoelde foutje.
Nee, het is niet de bedoeling Ghast te torpederen of met een touw om z'n nek door de straten te sleuren.
Maar veel reacties doet inzien dat je zelf kennelijk grondig iets fout doet.
En als ie daar maar een beetje naar op zoek gaat is er al veel gewonnen. Hopelijk helpt het Ghast. :?

Henk Heideveld
10-04-2003, 12:22
Ja, maar hij zal nu toch wel z'n DVD's moeten gaan verkopen, hij is z'n baantje kwijt :lol: :shock: :roll:
En ook z'n standbeeld :D
Het grootste standbeeld bleek al onverkoopbaar "wegens" lichte beschadeging. :mrgreen: (6)

Henk Heideveld
10-04-2003, 12:24
Nou, ruim voldoende?????? Saddam had ook heel wat waarschuwingen nodig voordat het enigszins begon door te dringen dat....... :cry: :cry:
Overigens....we zien hem nooit hier op het forum :roll: :roll:

Saddam zal wel andere dingen aan zijn hoofd hebben, Henk ;)
Ja, maar hij zal nu toch wel z'n DVD's moeten gaan verkopen, hij is z'n baantje kwijt :lol: :shock: :roll:
Play.com heeft nooit aan Irak geleverd Henk. :wink:
Er zijn wel erg velen die beweren niks aan Irak geleverd te hebben. :evil: :twisted:

Jelger
10-04-2003, 12:24
Ja, maar hij zal nu toch wel z'n DVD's moeten gaan verkopen, hij is z'n baantje kwijt :lol: :shock: :roll:
En ook z'n standbeeld :D

En zijn vliegveld, en 39 paleizen met gouden kranen, ik heb wel een beetje met de man te doen :P

Henk Heideveld
10-04-2003, 12:25
Nou, ruim voldoende?????? Saddam had ook heel wat waarschuwingen nodig voordat het enigszins begon door te dringen dat....... :cry: :cry:
Overigens....we zien hem nooit hier op het forum :roll: :roll:

Saddam zal wel andere dingen aan zijn hoofd hebben, Henk ;)
Ja, maar hij zal nu toch wel z'n DVD's moeten gaan verkopen, hij is z'n baantje kwijt :lol: :shock: :roll:
Het lijkt me echt zo iemand die uitsluitend genoegen nam met DTS of Superbit. :roll: :roll: :roll:

Jelger
10-04-2003, 12:27
Het lijkt me echt zo iemand die uitsluitend genoegen nam met DTS of Superbit. :roll: :roll: :roll:

Ehm... dat geldt toch ook voor jou? :?

Henk Heideveld
10-04-2003, 12:28
Ja, maar hij zal nu toch wel z'n DVD's moeten gaan verkopen, hij is z'n baantje kwijt :lol: :shock: :roll:
En ook z'n standbeeld :D

En zijn vliegveld, en 39 paleizen met gouden kranen, ik heb wel een beetje met de man te doen :P
Ja, maar die paleizen doen het in de verkoop ook niet zo goed. het zijn allemaal doorzonkamers en kamers met open ramen geworden. Bovendien zijn er allerlei interne verbindingen tussen de kamers ontstaan. Weinig privacy dus.
Ergste van alles is nu dat al die paleizen geen stromend water en geen licht hebben. Verwarming is er wel zat, dank zij wat hittebommen. :P :P

Henk Heideveld
10-04-2003, 12:29
Het lijkt me echt zo iemand die uitsluitend genoegen nam met DTS of Superbit. :roll: :roll: :roll:

Ehm... dat geldt toch ook voor jou? :?
Ja, ik dicteer ook :P :P :P

Henk Heideveld
10-04-2003, 12:31
Het lijkt me echt zo iemand die uitsluitend genoegen nam met DTS of Superbit. :roll: :roll: :roll:

Ehm... dat geldt toch ook voor jou? :?
Kijk, Jelger, mijn eerste aanschaf was Das Boot, die 2.0 track vond ik maar niks en je ziet, ik dwing een superbit-uitgave af.
Ja lach maar, maar over enige tijd zie je Tora Tora Tora als superbit uitkomen en dan ga je me geloven. :lol: :lol:

Edwin V
10-04-2003, 12:34
Het lijkt me echt zo iemand die uitsluitend genoegen nam met DTS of Superbit. :roll: :roll: :roll:

Ehm... dat geldt toch ook voor jou? :?
Kijk, Jelger, mijn eerste aanschaf was Das Boot, die 2.0 track vond ik maar niks en je ziet, ik dwing een superbit-uitgave af.
Ja lach maar, maar over enige tijd zie je Tora Tora Tora als superbit uitkomen en dan ga je me geloven. :lol: :lol:

Vooruit Henk. Dit is niet de OH-thread. :?

Henk Heideveld
10-04-2003, 12:38
Ik heb een "Missy-oproep thread" geopend. Helpen jullie mee??? :P :P

Henk Heideveld
10-04-2003, 12:39
Het lijkt me echt zo iemand die uitsluitend genoegen nam met DTS of Superbit. :roll: :roll: :roll:

Ehm... dat geldt toch ook voor jou? :?
Kijk, Jelger, mijn eerste aanschaf was Das Boot, die 2.0 track vond ik maar niks en je ziet, ik dwing een superbit-uitgave af.
Ja lach maar, maar over enige tijd zie je Tora Tora Tora als superbit uitkomen en dan ga je me geloven. :lol: :lol:

Vooruit Henk. Dit is niet de OH-thread. :?
Dit is bloedserieus :evil: :evil: :twisted: :twisted:

Paul_Knoop
10-04-2003, 12:41
deze discussie dwaalt af. Ik stuur ook ff een pm naar missy en ik hoop dat dit soort problemen niet vaker voor gaan komen. :P

Sander Dubbeldam
10-04-2003, 13:01
wat een zielige opmerking zeg van die ghast...tjongejonge
ik zou bijna de crew aanraden hem een ip-ban te geven omdat dit toch ook wel de dvd.nl site schade toebrengt.

mensen moet je helpen en niet afkraken :x

Paul_Knoop
10-04-2003, 13:04
Ik geloof dat iedereen die hier on-line is het niet eens is met die laffe opmerking van ghast dus brengt het de site weinig schade toe denk ik, er zijn al 2 threads over deze domme actie dus..

Lex v/d Moolen
10-04-2003, 17:08
Een inderdaad nogal lompe reactie. En volgens mij niet de eerste badinerende opmerking op dit forum van deze betreffende persoon. :nono:

Martin de Goeij
10-04-2003, 17:55
Een inderdaad nogal lompe reactie. En volgens mij niet de eerste badinerende opmerking op dit forum van deze betreffende persoon. :nono:Ik herinner mij dat door sommige forummers in het verleden ook op al te vleiende toon over allochtonen, mensen met een andere sexuele voorkeur of over vrouwen werd (en soms wordt) gesproken...:rolleyes: :roll: Ik keur de opmerking van Ghast ook niet goed, maar om er nou twee draden voor op te richten over dit onderwerp :shock: Voor mij is iedereen welkom, als de regels van het forum én van normaal fatsoen in acht worden genomen :!:

Martin de Goeij
10-04-2003, 17:56
Een inderdaad nogal lompe reactie. En volgens mij niet de eerste badinerende opmerking op dit forum <knip> :nono:dit dekt de lading beter, Lex :wink:

Alex van den Berg
10-04-2003, 23:13
Mensen... Ik heb volgende week wel een paar uurtjes tijd om het één en ander te klussen. Zoeken jullie vast een plekje op het forum voor de schandpaal?
En rot fruit vanaf nu niet meer weggooien... daar regel ik wel een flinke grote bak voor... die zetten we op 5 meter afstand van de schandpaal... :mrgreen:

Lex v/d Moolen
10-04-2003, 23:16
Een inderdaad nogal lompe reactie. En volgens mij niet de eerste badinerende opmerking op dit forum <knip> :nono:dit dekt de lading beter, Lex :wink:Misschien wel, maar deze vond ik wel erg laag :?

Temptation
10-04-2003, 23:58
Het valt me op dat uitsluitend Senior Members hier reageren :? Ik vraag mij toch af hoe dat komt?

Grtz.

Kasper P.
11-04-2003, 06:28
Het valt me op dat uitsluitend Senior Members hier reageren :? Ik vraag mij toch af hoe dat komt?

Grtz. Leg eens uit :?

Paul_Knoop
11-04-2003, 12:26
je bent senior member als je volgens mij meer dan 100 berichten gepost hebt, ik weet niet of je bedoelt te zeggen dat het allemaal volwassenen zijn die hierop reageren.

Want dan heb je het fout, ik ben senior member en ik ben zelf net 17 geworden.

Fatsoen zit niet alleen bij volwassenen hoor :nono:

Eric van Ballegoie
11-04-2003, 13:12
Het valt me op dat uitsluitend Senior Members hier reageren :?
Het valt mij op dat de persoon in kwestie, normaal toch bepaald niet op zijn mondje gevallen, hier nog geen reactie of toelichting heeft gegeven.

daviddekam
11-04-2003, 13:16
Het valt me op dat uitsluitend Senior Members hier reageren :?
Het valt mij op dat de persoon in kwestie, normaal toch bepaald niet op zijn mondje gevallen, hier nog geen reactie of toelichting heeft gegeven.

Valt mij ook op en tegen............

calex
11-04-2003, 13:35
Het valt mij op dat de persoon in kwestie, normaal toch bepaald niet op zijn mondje gevallen, hier nog geen reactie of toelichting heeft gegeven.

Heeft zeker geen lef meer na al die (positive reacties) :oops: :oops:

Grtz.Henny

Kasper P.
11-04-2003, 14:06
je bent senior member als je volgens mij meer dan 100 berichten gepost hebt, ik weet niet of je bedoelt te zeggen dat het allemaal volwassenen zijn die hierop reageren.

Want dan heb je het fout, ik ben senior member en ik ben zelf net 17 geworden.

Fatsoen zit niet alleen bij volwassenen hoor :nono: Ik vind mezelf ook wel respectvol en ik ben ook pas 15 en.......... senior member :wink:

Edwin V
11-04-2003, 14:08
je bent senior member als je volgens mij meer dan 100 berichten gepost hebt, ik weet niet of je bedoelt te zeggen dat het allemaal volwassenen zijn die hierop reageren.

Want dan heb je het fout, ik ben senior member en ik ben zelf net 17 geworden.

Fatsoen zit niet alleen bij volwassenen hoor :nono: Ik vind mezelf ook wel respectvol en ik ben ook pas 15 en.......... senior member :wink:
Maar jij hebt ook wat oudere members die op je letten. :P :wink:

R. Schaap
11-04-2003, 14:16
Het valt me op dat uitsluitend Senior Members hier reageren :?
Het valt mij op dat de persoon in kwestie, normaal toch bepaald niet op zijn mondje gevallen, hier nog geen reactie of toelichting heeft gegeven.

Helemaal mee eens. Het is niet normaal meer dit hoor, zo reageer je toch niet!!! Ook al is het iemand die vraagt naar kopieren, dit kan niet.

Enne Ghast, wat vindt jij ervan?

Temptation
11-04-2003, 14:24
Het valt me op dat uitsluitend Senior Members hier reageren :? Ik vraag mij toch af hoe dat komt?

Grtz. Leg eens uit :?

Hmmmm, deze reaktie had ik dus al verwacht en misschien ook wel gehoopt.

Mijn mening:
Waarschijnlijk zie ik het verkeerd, maar het lijkt er op dat er mensen zijn die denken - wellicht omdat ze senior member zijn - dat ze zo maar commentaar kunnen leveren op junior members. Het valt mij gewoon op dat junior members snel op hun plaats worden gezet door seniors en dat daarom junior members niet zo snel zullen deelnemen aan een zware discussie. Mijn inziens is dat je als senior member juist een soort van voorbeeldfunctie hebt naar anderen (en met name junior members).

Ook ik vind het jammer dat Ghast (nog) niet gereageerd heeft dan wel zijn excuses heeft aangeboden. Tegen hem zou ik dan ook willen zeggen: "behandel anderen zoals je zelf behandelt wilt worden".

Grtz.
Temptation

Btw: Paul, ik bedoelde er inderdaad niet mee dat alleen volwassenen hier reageren.

daviddekam
11-04-2003, 14:34
Het valt me op dat uitsluitend Senior Members hier reageren :? Ik vraag mij toch af hoe dat komt?

Grtz. Leg eens uit :?

Hmmmm, deze reaktie had ik dus al verwacht en misschien ook wel gehoopt.

Mijn mening:
Waarschijnlijk zie ik het verkeerd, maar het lijkt er op dat er mensen zijn die denken - wellicht omdat ze senior member zijn - dat ze zo maar commentaar kunnen leveren op junior members. Het valt mij gewoon op dat junior members snel op hun plaats worden gezet door seniors en dat daarom junior members niet zo snel zullen deelnemen aan een zware discussie. Mijn inziens is dat je als senior member juist een soort van voorbeeldfunctie hebt naar anderen (en met name junior members).

Ik denk dat het komt, omdat Senior Members wat langer meedraaien en junior members wat willen en kunnen leren. Iedereen word als junior member wel wat geleerd door een senior member en dat is alleen maar goed denk ik. En dat Junion Members echt op hun plaats worden gezet (klinkt wel erg negatief) komt niet zo heel vaak voor denk ik, hoor.

Temptation
11-04-2003, 14:39
En dat Junion Members echt op hun plaats worden gezet (klinkt wel erg negatief) komt niet zo heel vaak voor denk ik, hoor.

Sorry, verkeerde woordkeuze. Dat komt gelukkig niet vaak voor, maar het gebeurt helaas wel.

daviddekam
11-04-2003, 14:56
En dat Junion Members echt op hun plaats worden gezet (klinkt wel erg negatief) komt niet zo heel vaak voor denk ik, hoor.

Sorry, verkeerde woordkeuze. Dat komt gelukkig niet vaak voor, maar het gebeurt helaas wel.

Haha, maakt niet uit.

Bas de Jong
11-04-2003, 15:43
Hmmmm, deze reaktie had ik dus al verwacht en misschien ook wel gehoopt.

Mijn mening:
Waarschijnlijk zie ik het verkeerd, maar het lijkt er op dat er mensen zijn die denken - wellicht omdat ze senior member zijn - dat ze zo maar commentaar kunnen leveren op junior members. Het valt mij gewoon op dat junior members snel op hun plaats worden gezet door seniors en dat daarom junior members niet zo snel zullen deelnemen aan een zware discussie. Mijn inziens is dat je als senior member juist een soort van voorbeeldfunctie hebt naar anderen (en met name junior members).

Ook ik vind het jammer dat Ghast (nog) niet gereageerd heeft dan wel zijn excuses heeft aangeboden. Tegen hem zou ik dan ook willen zeggen: "behandel anderen zoals je zelf behandelt wilt worden".

Grtz.
Temptation

Btw: Paul, ik bedoelde er inderdaad niet mee dat alleen volwassenen hier reageren.
Dat is misschien wel waar maar in dit geval gaat het niet op. Ghast is ook Senior Member ;)

Alex van den Berg
11-04-2003, 15:57
En dat Junion Members echt op hun plaats worden gezet (klinkt wel erg negatief) komt niet zo heel vaak voor denk ik, hoor.

Sorry, verkeerde woordkeuze. Dat komt gelukkig niet vaak voor, maar het gebeurt helaas wel.Helaas? Hmmm.... In het geval van Ghast vind ik dit nog wel meevallen. Het is niet de eerste keer dat hij nogal bot/asociaal/vijandig/vernederend reageert... Al met al zijn de meeste members best wel redelijk geweest. Tot nu toe vonden de meeste mensen het "gewoon" een vervelende eigenschap van Ghast en accepteerden het als iets wat bij zijn persoonlijke manier van uiten hoort... Meestal werd zijn reactie met een lach en een grijns afgedaan, maar deze keer is hij toch wel erg ver gegaan.

Zover ik me kan herinneren is dit dan ook de eerste keer dat 1 persoon massaal door de leden van DVD.nl wordt aangesproken.

Theo B
11-04-2003, 16:19
Als ik het goed begrijp valt iedereen over deze reactie van Ghast:

Kijk dat je doof bent wil er bij mij niet in dat je geen goed nederlands kan

Niet een subtiele reactie, okay. Maar dat dove mensen ook problemen kunnen hebben bij het maken van zinnen heb ik nooit beseft. Is dat nu zo dom van mij? Wisten jullie dat allemaal wel? Als je er over nadenkt is het natuurlijk best wel te begrijpen, maar ik kan me de verbazing van Ghast wel voorstellen.

Voor alle duidelijkheid, ik ben tegen het afblaffen van nieuwe forumleden, al of niet met een handicap (ik irriteer me ook altijd als er bijvoorbeeld een senior een belerende toon aanslaat om een nieuw forumlid te wijzen op het gebruik van de zoekmachine). Ik hoop met jullie dat Missy terug op het forum komt en zich niet heeft laten afschrikken.

Martin de Goeij
11-04-2003, 16:35
Helaas? Hmmm.... In het geval van Ghast vind ik dit nog wel meevallen. Het is niet de eerste keer dat hij nogal bot/asociaal/vijandig/vernederend reageert... Al met al zijn de meeste members best wel redelijk geweest. Tot nu toe vonden de meeste mensen het "gewoon" een vervelende eigenschap van Ghast en accepteerden het als iets wat bij zijn persoonlijke manier van uiten hoort... Meestal werd zijn reactie met een lach en een grijns afgedaan, maar deze keer is hij toch wel erg ver gegaan.

Zover ik me kan herinneren is dit dan ook de eerste keer dat 1 persoon massaal door de leden van DVD.nl wordt aangesproken.En dat terwijl er wel eens aanleiding toe was...Dat de meeste forummmers de opmerking van Ghast afkeuren, is nu wel duidelijk. De massale reacties van afkeuring zijn goed, maar voegen op een moment weinig meer toe, en geven meer het 'bijltjes-dag'-gevoel. Pm's sturen naar Ghast kan dan een mogelijkheid zijn. Als ghast zijn excuses aanbiedt, kunnen we weer verder toch?

Nathan Strik
11-04-2003, 18:54
Niet een subtiele reactie, okay. Maar dat dove mensen ook problemen kunnen hebben bij het maken van zinnen heb ik nooit beseft. Is dat nu zo dom van mij?
Dat is niet zo dom van je hoor, de meeste mensen weten dit niet. ;) Die denken ook dat doven bijvoorbeeld makkelijk ondertiteling kunnen lezen wat dus niet zo is.

Mijn moeder werkt met doven en zodoende weet ik er het één en ander van. Omdat doven opgroeien met gebarentaal, wat een hele andere zinsbouw en grammatica heeft dan onze Nederlandse schrijf- en spreektaal, is vooral de zinsbouw erg "krom".
Veel mensen weten dit niet, waaronder Ghast dus. En hoewel ik zijn reactie niet goedkeur, kan ik de gedachte erachter wel begrijpen.

Ik vind het trouwens "not done" om iemand collectief zo aan de schandpaal te nagelen zoals op dit moment in deze thread met Ghast gebeurt.
Het andere uiterste is ook waar, in de "Missy" thread slaan we een beetje teveel door naar de andere kant vind ik. Al weet ik dat het goed bedoeld is, je plaatst Missy op zo´n manier toch in een hokje en dat is niet de bedoeling volgens mij.

Hilde
11-04-2003, 21:05
[quote="Tijntje"]
Niet dat ik zoals Ghast had gereageerd, maar ik denk dat er inderdaad heel veel mensen zijn die écht niet weten dat het erg lastig is voor dove mensen om "normale" zinnen te maken.
quote]

Ik heb last van een lichte reumatische aandoening. Zinnen typen kan bij mij heel erg pijn doen. En ik kan ook door mijn autisme geen goede zinnen maken want ik herhaal steeds woorden in een zin. maar ik heb verder geen zin over mijn beperkingen te praten op deze site
Dat is meer iets voor de website www.deuitdagingvoor.nl

En nog iets
Missy. Van mij mag je gewoon op dit forum komen.

BasH
11-04-2003, 21:08
Ik vind het trouwens "not done" om iemand collectief zo aan de schandpaal te nagelen zoals op dit moment in deze thread met Ghast gebeurt.

Precies mijn gedachte. Als je je stoort aan het gedrag van een mede-forumlid, kun je hem of haar best een PM sturen. Het sluiten van de thread en de reactie van Nathan was mijns inziens meer dan genoeg. Ik vind het een beetje genant om te zien dat iedereen zich nu ineens geroepen voelt om Ghast tot de orde te roepen. Het lijkt wel of we zijn aanbeland op www.heiligeboontjes.nl. En dan heb ik het nog niet eens over de '3 hoeraatjes voor Missy-draad'. Het enige dat er nog aan ontbreekt is een stille tocht voor de doven... (Wacht even, hier klopt iets niet...)

Afijn, de groeten,

BasH

Alex van den Berg
11-04-2003, 21:30
Ik denk inderdaad dat er nu wel genoeg over deze zaak is gezegd. Op dit moment lijkt het erop dat de verschillende meningen een beetje in het belachelijke getrokken worden, en daar hebben we natuurlijk ook niet zoveel aan...

Tijd voor een slotje.