PDA

Bekijk de volledige versie : Paramount werkt aan Indiana Jones Trilogy DVD



baltar
10-04-2003, 19:03
Volgens onderstaande link is ILM bezig met het digitaal restaureren van de originele filmprints van de Indiana Jones Trilogy voor de DVD-release!

http://www.comingsoon.net/cgi-bin/archive/fullnews.cgi?newsid1049897296,68215,

Arjamptey
10-04-2003, 19:13
Ik ben benieuwd of ze die nog voor het einde van het jaar afkrijgen. Hij stond toch voor het einde van het jaar gepland voor DVD release?

Erwin_W
10-04-2003, 19:21
Ben nu al benieuwd hoe alles eruit komt te zien... menuschermen, box etc... :D

baltar
10-04-2003, 19:26
Voor zover ik weet was er nog een meningsverschil tussen Paramount en George Lucas. Paramount wil een box uitbrengen, terwijl Lucas de films apart wil uitbrengen. Dat laatste vind ik een voordeel aangezien ik Temple of Doom nooit zo geweldig gevonden heb.

netfox
10-04-2003, 20:03
Ik wist niet dat ILM films oppoetsten? Ik dacht dat ILM voornamelijk SFX deden? Of wordt dit weer zo'n ET of Star Wars drama...

Oudgebruiker3
10-04-2003, 20:26
Ik hoop dat-ie dit jaar nog af komt, want ik wil 'm nu toch wel 'ns in m'n collectie hebben :)

Een box geniet overigens mijn voorkeur.

Harry V.
11-04-2003, 11:49
Heb de bootleg, maar deze box wil ik hebben!!!!!

JCL
11-04-2003, 12:09
Ik wist niet dat ILM films oppoetsten? Ik dacht dat ILM voornamelijk SFX deden? Of wordt dit weer zo'n ET of Star Wars drama...

wat was er dramatisch aan star wars??

Hans De Bisschop
11-04-2003, 12:32
Een box geniet overigens mijn voorkeur.

Voor mij toch liever geen boxset ... en dan wel om de volgende reden :

Spielberg en Lucas willen dubbeldvd's van elke film wat dus resulteert in 3 discs met 3 films en dan nog eens 3 disc vol met extra's ....
Paramount daarentegen wil dus de boxset en dat is voor hun gelijk aan 3 discs met de films en dan nog 1 disc met de extra's ....

Met de hoeveelheid bonusmateriaal dat er voor Indiana Jones beschikbaar is vind ik dan ook dat 1 bonus disc zeker niet kan voldoen en daarom ben ik ook tegen de boxset , zeker als je weet wat voor parels van dvd's Lucasfilm weet af te leveren ! Een boxset met 6 discs zou ik geen probleem vinden ... maar een boxset met 4 discs dus wel ! want dat betekent onherroepelijk dat we een hoop bonusmateriaal nooit te zien zullen krijgen aangezien je dat nooit allemaal op 1 schijfje kan krijgen ... zeker aangezien Lucas en Spielberg al 3 schijfjes zouden gebruiken ! Dat zegt wat mij betreft al veel over de kwaliteit van deze DVD's ... dat Paramount eens wat minder aan zijn eigen portefeuille denkt en wat meer aan de fans die liefst zo compleet mogelijke releases hebben (en dan kijken we allemaal richting The Lord of the Rings Extended Edition ....)

M Balje
11-04-2003, 13:04
Het zou natuurlijk prachtig zijn dat ze een 6 disc (2 perfilm) maken met Dts en DD 5.1 en extra's natuurlijk in een boks met nog plaatst voor een 2disc van de vierde film.
En dan kan kunnen ze ook nog los verkopen als ze dat zouden willen.

Wat ze ook kunnen doen is gewoon voor elke film 1 disc (3 disc dus) gebruiken en dat samen met 2 disc's voor de extra's(totaal 5) in een boks bundelen.
Een nadeel daar van is dat je ze niet apart kan verkopen omdat je dan anders geen extra's hebt.

Nog een derde optie: Alles per film op 1 disc, in een boks bundelen.Heb je maar 3 disc nodig. (zie BTTF Trilogy van Universal)
1ste Nadeel: A: De films duren langer dan als bij de BTTF Trilogy,dus heb je kans dat de extra's bijna vervallen omdat anders de kwaliteit van het beeld en geluid verloren gaat B: Je wel veel extra's doet,maar de Dts Track komt tevervallen en de beeld kwaliteit minder word. 2de Nadeel: Je kan ook deze niet apart verkopen.

Optie vier lijkt op optie 3,maar dan verkoopje ze wel los.
1 disc met veel extra's en geen Dts track per film (dat kan nog wel) of 1 disc met de Dts track en alleen 1 trailer per film,maar dan gaat het teveel op een Superbit lijken.

Oudgebruiker3
11-04-2003, 14:06
Hans, daar had ik nog niet over nagedacht. Als het een boxset zoals The Godfather wordt, lijkt het me inderdaad enigszins teleurstellend. Het meest ideale zou inderdaad een mooie dubbeldvd-digipack van elke film zijn, want de extra's zullen ongetwijfeld zeer de moeite waard zijn :)

Dennis Kuijper
11-04-2003, 15:48
wat dacht je van gewoon een box met 6dvds.elk doosje 1dvd met de film en 1 dvd met extra,s,lijk mij het beste.En deze films moeten ook in een box,die horen gewoon bij elkaar,en laat ze in vredesnaam dan ruimte houden in die box voor de indiana jones 4 dvd!!!!!!!!!!!!

Hans De Bisschop
11-04-2003, 15:58
wat dacht je van gewoon een box met 6dvds.elk doosje 1dvd met de film en 1 dvd met extra,s,lijk mij het beste.En deze films moeten ook in een box,die horen gewoon bij elkaar,en laat ze in vredesnaam dan ruimte houden in die box voor de indiana jones 4 dvd!!!!!!!!!!!!

Dat is dus exact wat verschillende mensen hier al gezegd hebben ... waaronder ikzelf dus ook ... ik betwijfel het ook heel sterk of er plaats zou worden opengelaten voor de 4e film ... daarom dta ik zeg : laat de box maar .... ze verprutsen het er toch maar mee ...

Tim Weisselberger
11-04-2003, 15:59
wat dachten jullie van dual sided & dual layered discjes.... side a film & diverse audiotracks, side b de extra's.
Dus een mooie box waar 3 discjes inzitten.

En betrefd deel 4.. dan brengen ze een 2e box uit met het zelfde type Artwork als de eerste dan past ie er mooi naast en dan gooi je er nog 2 discjes bij met extra's over de hele collectie.

Het blijven natuurlijk maar ideën, zelf een artwork maken is ook nog altijd een optie, zie bijvoorbeeld de Halloween collectie.

Hans De Bisschop
11-04-2003, 16:19
wat dachten jullie van dual sided & dual layered discjes.... side a film & diverse audiotracks, side b de extra's.
Dus een mooie box waar 3 discjes inzitten.

Feit is dat de productie van dergelijke dvd's meer geld kost en dat je dus ook meer geld zal mogen neertellen voor je dvd'tjes .... neem daar nog eens bij dat je dan 2 zeer gevoelige kanten hebt aan je dvd'tjes ... nee dus geef mij maar liever 2 dvd'tjes in een dubbel dvd-doosje ... het is goedkoper voor paramount en de fans zijn ook tevreden ... voor zover ik weet is Warner Brothers trouwens één van de enige studio's die met Double Sided - Double Layered werkt ... niettegenstaande de hoge productiekosten ...

Bob Hiemstra
11-04-2003, 20:52
Het verschil met bijvoorbeeld BTTF & The Godfather is dat het hier om een trilogy gaat, 3 films die op elkaar aansluiten, ik denk dat dit met IJ niet het geval is, dit zijn eerder 3 aparte verhalen met dezelfde hoofdpersoon, dus lijkt het mij het beste om ze ook gewoon apart uit te geven.

Bordeaux
14-04-2003, 01:09
ik ben al blij als ze uberhaupt uitkomen in welke vorm dan ook,
want het is nu toch wel erg lang wachten!!!

Richard B.
14-04-2003, 12:19
Ik wist niet dat ILM films oppoetsten? Ik dacht dat ILM voornamelijk SFX deden? Of wordt dit weer zo'n ET of Star Wars drama...

wat was er dramatisch aan star wars??

Hij bedoelt waarschijnlijk dat revisionistische gedrag om allerlei dingetjes digitaal bij te werken zoals het vervangen van de pistolen door walkie talkies in E.T.

Harry V.
18-04-2003, 14:00
ik denk dat dit met IJ niet het geval is, dit zijn eerder 3 aparte verhalen met dezelfde hoofdpersoon

Eigenlijk is IJ&tToD een prequel op RotLA en is Last Crusade gewoon de laatste als je ze chronologisch neerzet.

Uiteindelijk is er dus een lijn in te ontdekken die overeenkomsten vertoont met de tijdlijn in de Godfather-serie.

TK 1405
18-04-2003, 14:13
Ja daar ben ik mee eens er zit ook een tijdlijn in indiana jones.

Pim v. Bree
18-04-2003, 14:23
ow een mooie Indi box set en goede xtra's lijkt me zoo cool

Richard B.
06-05-2003, 09:47
DE KOGEL IS DOOR DE KERK! Zet 4 november maar vast in je agenda!

Zie http://story.news.yahoo.com/news?tmpl=story&cid=598&ncid=600&e=3&u=/nm/20030506/film_nm/film_jones_dc


Indiana Jones Finally Comes to DVD
Tue May 6,12:34 AM ET Add Movies - Reuters to My Yahoo!

By Brett Sporich

LOS ANGELES (Hollywood Reporter) - The "Indiana Jones" trilogy, one of the most requested film series for the DVD format, is finally slated for worldwide release Nov. 4 as "The Adventures of Indiana Jones -- The Complete DVD Movie Collection," a box set that will include a fourth disc specifically dedicated to bonus materials.

Since DVDs first hit store shelves in April 1997, the Indiana Jones films, from Steven Spielberg (news) and George Lucas (news), have consistently ranked among the top 10 most-requested titles among DVD consumers.

Elements slated for the special fourth disc include a documentary crafted by Laurent Bouzereau, who has gone behind the scenes on Lucas projects like "American Graffiti" and such Spielberg projects as "Jaws" and "Close Encounters of the Third Kind."

"The fourth disc explores every facet of how the films were made -- from stunts to visual effects to the music and sound," said Jim Ward, vp of marketing at Lucasfilm. "We take viewers around the world to explore the history behind the 'Indiana Jones' legends."

Ward said that there will be no director's commentary tracks on the three discs containing the films: "Raiders of the Lost Ark," "Indiana Jones and the Temple of Doom" and "Indiana Jones and the Last Crusade."

"We felt that because of bandwidth issues and, more importantly, the amount of information provided on the fourth disc, it would be redundant to include a director's commentary track on the title discs," Ward said.

Available in both wide-screen and full-screen versions via Paramount Home Entertainment, the collection has no suggested retail price but is expected to be available for about $49.95 in the United States.

Each of the films were color timed at Paramount Studios and then were sent on for further digital restoration at Lowry Digital Images -- whose work has included such classics as the Walt Disney Co.'s "Snow White and the Seven Dwarfs" and Paramount's remastered "Sunset Boulevard."

While Paramount executives wouldn't comment on specifics of the marketing campaign, suffice it to say that this will be the largest marketing campaign that the home video division has ever undertaken, second only to "The Godfather" box set release, one Paramount executive said.

Reuters/Hollywood Reporter

Hans De Bisschop
06-05-2003, 10:37
Party time !

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Max Davidse
06-05-2003, 10:51
Damn...alweer een release waar ik naar uit moet gaan kijken.. ;)

Tom van Abeelen
06-05-2003, 14:05
ik vind dat de films juist wel in een box moeten persoonlijk vind ik dit mooier maar ze moeten er dan wel goed veel extra bij doen vind ik.
Als ze los uit brengen wordt het ook al vaak duurden per film tussen de 20 en 30 euro en een box 50 to 60 euro dus ik ben blij dat het een box wordt
tom

Haay1971
06-05-2003, 14:27
Wow, wat is 2003 een heerlijk filmjaar aan het worden zeg! Prachtige films in de bioscoop, die ook voor een deel dit jaar op DVD uit komen (X-Men 2, Matrix Reloaded, Terminator 3 om wat te noemen), en een aantal hele goeie must-have DVDs waarbij de Indiana Jones trilogie en LotR:TTT-Ext.Ed. er toch wel uit springen!!!

Hans De Bisschop
06-05-2003, 14:32
ik vind dat de films juist wel in een box moeten persoonlijk vind ik dit mooier maar ze moeten er dan wel goed veel extra bij doen vind ik.
Als ze los uit brengen wordt het ook al vaak duurden per film tussen de 20 en 30 euro en een box 50 to 60 euro dus ik ben blij dat het een box wordt
tom

Deze box zal serieus doorgerekend worden ... neem daar nog eens bij dat we nu maar 1 disc met extra's zullen krijgen en als het 3 aparte releases waren geweest kregen we er dus 3 met waarschijnlijk heel wat meer materiaal ... je kan met niet wijsmaken dat er voor Indiana Jones maar 2 a 3 uur extra's bijeen te rapen is (gerekend aan een degelijke DVD bitrate natuurlijk) ....

Renny Collard
06-05-2003, 14:54
Wat een maand! Deze trilogie en TTT :twisted: .

Dennis V.
06-05-2003, 14:55
In een box ? nee liever in zo'n blik (als BoB) , die is sterker, mooier en er kan bovendien nog een extra boek(je) bij ....

Hans De Bisschop
06-05-2003, 16:06
En een nog een beetje officiëlere mededeling :

www.indianajones.com

Er staat zelfs een trailer bij voor de DVD release ....

Tom van Abeelen
06-05-2003, 16:46
dames en heren bekijk dit http://www.apple.com/trailers/paramount/home_entertainment/indiana_jones_trilogy/ en geniet jammer maar 4 disc maarja en is de beeldkwaliteit nou echt zoveel verbeterd of denk ik da maar
greetz tom

Marco
06-05-2003, 17:20
Vreselijk, weer een verplichte aankoop in November :D
Maar euh. Het werd tijd. Na BTTF kan Indy niet achter blijven. Dezelfde geld ook voor een andere trilogie ;)

Ik zou bijna zeggen, Kerstmis begint eerder ;).

Richard B.
07-05-2003, 21:47
Vreselijk, weer een verplichte aankoop in November :D
Maar euh. Het werd tijd. Na BTTF kan Indy niet achter blijven. Dezelfde geld ook voor een andere trilogie ;)

Tja, dat duurt vrees ik nog wel minstens 1 of 2 jaartjes. Na de laatste episode heeft ome Lucas gezegt..