PDA

Bekijk de volledige versie : cyberhome ad-m 212



basilio gonzalez
28-10-2001, 15:08
Hoi,ik heb een cyber home ad-m212 dvd speler,en ben er zeer tevreden over. Nu wilde ik een dolby digital/dts 5.1 reveiver halen
als ik mijn dvd speler hier op wil aansluiten kan dit dan met de optische uitgang of moet ik hem anders aansluiten om een goed geluid te krijgen .

bmateijsen
28-10-2001, 15:55
zowel optisch met toslink kabel (koop wel een goede...)


Of gewoon via een cinch-verbinding... ook hier geldt... koop wel een goede...

Ocram Porein
28-10-2001, 17:44
Via de stereo (rode en witte plug) cinch is het niet digitaal meer, en heeft een dure dolby digital/dts receiver geen toegevoegde waarde, en kun je volstaan met de goedkopere dolby prologic receivers.

Dus als je gebruik wilt maken van digital dolby/DTS, dan moet je de digitale uitgangen nemen (de coax OF de optical)

Marco

basilio gonzalez
31-10-2001, 18:51
Bedankt , misschien een voorstel voor een dolby surround set.
Het bedrag wat ik uit wil geven is ongeveer 1000 tot 1500 gulden.

Ocram Porein
01-11-2001, 01:07
Eerlijk gezegd ben ik niet meer zo thuis in al die recievers, decoders en zo. Ik heb 6 jaar geleden een vrij goede Technics set gekocht van rond de 1700,- (dolby prologic) en dat bevalt me tot nu toe uitstekend, dus ik kijk daar niet meer zo naar. Wel heb ik de speakers die daar bij zaten in de winkel gelaten en er een set kwaliteits speakers bij gekocht van Mission, bijelkaar ook zo rond de 2000,-. De speakers die bij die kant en klare setjes zitten, met van die futuristische vormen, ziet er leuk uit, maar stellen meestal geen bal voor. En dat is best wel zonde, want daarmee hoor je niet hoe goed de receivers eigenlijk wel zijn. Door er een setje speakers bij te kopen van een echte speakerfabrikant, trek je de kwaliteit van het geluid al een heel stuk omhoog.

Let op geluidskwaliteit (harmonische vervorming en frequentieberijk) en vergeet het vermogen, dat zit meestal wel goed. Als je een subwoofer wil aansluiten, let er dan ook op dat er een uitgang voor is.

Raskel
01-11-2001, 08:28
Ik zou eens de zoekfunctie gebruiken van dit forum, ik denk dat je er heel wat informatie zal vinden met betrekking tot goede recievers.

basilio gonzalez
24-11-2001, 16:42
Heb een pioneer set gekocht (ns-dv77):D :D .leuk apperaat en goed geluid.Wil hem ook regio vrij maken ,wie kan me vertellen waar ik dit GOED kan laten doen en wat dit ongeveer kost:( .

Ocram Porein
24-11-2001, 18:15
Ik heb de moeite niet genomen, want ik vind dat je dat zelf moet doen, maar er is vast wel een website te vinden waar wordt uitgelegd hoe je de dvd ZELF regiovrij kunt zetten. Vaak is het heel eenvoudig dmv wat knopjes drukken op de afstandbediening (geheime codes waardoor je in service menu's terecht komt, waar je de regiocode kunt instellen, macrovision enz.)

Marco

Ocram Porein
02-12-2001, 16:53
basilio gonzalez,


Ik ben ook genezen van de goedkope dvd-spelers en ga voor de Pioneer DV 444. Deze is ECHT regiovrij te koop bij JVB.nl. Ook kun je daar DVD-KITS kopen om je speler ECHT regiovrij te maken, je kunt het ook door hun laten doen. Kost ongeveer f120,-

De prijzen op hun website staan allemaal in dollars en ook de rest van de site is helemaal in het engels, maar laart je niet van de wijs brengen, het zijn gewoon Nederlanders. Als je ze een e-mail stuurt, dan krijg je zo alle info en Nederlandse prijzen.

Marco

basilio gonzalez
02-12-2001, 18:01
Heb deze site ook bezocht ,kosten voor het regio vrij maken van de pioneer nsdv 77 179 gulden exc 120 borg voor het download kastje.(krijg je weer teruggestort).

basilio