PDA

Bekijk de volledige versie : E-bay bootleg/anime/korean vermijden



lexie
11-04-2003, 09:39
Ik heb nu onlangs e-bay & paypal ontdekt en heb al best wel wat besteld. Vnmlijk anime, japanse/koreaanse films. Aangezien daar over het algemeen de leukste deals voor zijn.

Gaandeweg dat de produkten binnen beginnen te vloeien blijk ik toch soms bootleg te ontvangen. Daar zit ik natuurlijk niet op te wachten en vervolgens zit ik in een ingewikkelde 'wat kan ik er nog uithalen' steekspel met de verkoper. Vaak bitter weinig :( .

Aan de andere kant, van andere verkopers heb ik mooie/orginele producten binnen gekregen die hier of niet te krijgen zijn of onbetaalbaar. Alsnog zijn dit dan natuurlijk niet de allergoedkoopsten op e-bay.

Nu vroeg ik me af hoe doen jullie dat. Ik zou best wel willen weten bij welke 'vertrouwde' of iig bewezen ebay-sellers door jou wordt gekocht. Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat dat gevoelig ligt. Als jij na lang zoeken een hele interessante seller hebt gevonden met hele leuke veilingen lijkt het me niet wenselijk dat opeens idreen daarvan op de hoogte is en leuk mee gaat bieden :roll: .

Dus laat ik dan maar wat anders vragen. Als jij iets leuk ziet waarvan de verkoper goede/redelijke feedbacks heeft. Maar toch vertrouw je het niet helemaal of je wilt zekerheid.

Hoe check jij dan bv. of er wel een regiovrije release is van die dvd. En wat doe je zoal verder om die zekerheid te maximaliseren.

Daar niet bestellen is natuurlijk de makkelijkste optie ;) .

Chris Howitt
11-04-2003, 11:00
Voor goeie orginele koreaanse films, moet je bij www.mrkwang.com zijn. Hij is een ebay seller met 100% positivie feedback en alles wat ik er gekocht heb zijn orginele en vaak zeer mooie koreaanse dvd uitgaves.

En is ook een zeer vriendelijk verkoper, zit wel eens met hem op de MSN te kletsen.

En wat betreft het bootleg fenomeen, tja vaak mail ik de verkoper met wat vragen en als ze een beetje vaag zijn vermijd ik ze gewoon, je kunt ook gewoon vragen of het om orginele gaat of om de zogenaamde DVD Silvers. klint iets beter als Bootleg. Kijken wat hun antwoord is , meestal kun je daar wel het een en ander uit opmaken, als ze liegen.

suc6

lexie
11-04-2003, 14:12
Dankje voor de tip Chris. Idd tot nu toe ben ik eigenlijk enkel van de feedback uitgegaan blijkt toch niet altijd voldoende te zijn.

Omdat het ook redelijk nieuw was, wilde ik ook te graag meteen hebben bij het zien van iets leuks. Met iets meer tijd en moeite had ik dit waarschijnlijk wel kunnen voorkomen.

Mr. Kwang heb ik wel heel vaak over gehoord hiero, dus.. ik zal es bij hem iets leuks voor me uitzoeken :wink:

thx