PDA

Bekijk de volledige versie : Superbit DVD's, wat vindt jij ervan?



Paul Reekers
13-04-2003, 14:33
Columbia Tristar heeft net weer aangegeven dat ze een aantal films als Superbit willen uitgeven. Ik vindt dit alleen maar geldklopperij. Ze moeten, als ze het goed wiilen doen, een film meteen in de best mogelijke kwaliteit uitbrengen. Dat wil dus zeggen, best mogelijk beeld en geluid (dts-ES 6.1). En op een extra DVD de extra zeggen.
Om twee voorbeelden te noemen: X-men 1.5 en Minority Report. 1 disc met de film in de beste kwaliteit en dts geluid en disc 2 met de extra's. Eerst een DVD uit brengen met redelijk wat extra's en redelijk beeld en geluid en daarna opnieuw als Superbit is gewoon geldklopperij.

Maar zo denk ik er over. Wat vinden jullie?

Jaded
13-04-2003, 14:58
Kijk hier eens :) (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=9864&highlight=supershit)

Oudgebruiker3
13-04-2003, 17:25
Waarom zou ik een superbit dvd kopen als ik met een behoorlijke special edition hetzelfde effect bereik?

MarcoV
14-04-2003, 17:26
Waarom zou ik een superbit dvd kopen als ik met een behoorlijke special edition hetzelfde effect bereik?

Omdat een superbit over het algemeen een hogere beeld- en geluidskwaliteit biedt. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je systeem dat ook moet kunnen weergeven.. :o

Hilde
14-04-2003, 17:44
Er komt een film van mijn gading uit op superbit namelijk Lawrence of Arabia maar of ik hem a kopen, is nog maar de vraag

DVDADDICT
14-04-2003, 18:34
Ik heb zelf nu 6 Super Bit uitgaves,zowel regio 1 als 2, en tot nu toe heeft geen 1 uitgave mij teleur gesteld. Van 4 hiervan had ik al eerdere uitgaves en keer op keer is duidelijk het verschil te zien en te horen.

Maar goed om geen eindeloze discussie te starten geef ik aan dat dit mijn persoonlijke mening is en geen pleidooi voor de Super Bit dvd's. Duur? Dan maar eens goed surfen zou ik zeggen, richting een eiland dat Jersey heet. :D

De aankondiging van Lawrence of Arabia is goed nieuws er was al sprake van deze release afgelopen oktober. Ga ik zeker aanschaffen!!!

baltar
14-04-2003, 19:13
Ik heb een SVGA LCD-projector en daarop zie je het kwaliteitsverschil zeker terugkomen

Harry V.
17-04-2003, 14:35
Hier ligt The Fifth Element en Gattaca, maar die zien er toch erg goed uit.

Oudgebruiker3
17-04-2003, 16:16
Waarom zou ik een superbit dvd kopen als ik met een behoorlijke special edition hetzelfde effect bereik?

Omdat een superbit over het algemeen een hogere beeld- en geluidskwaliteit biedt. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je systeem dat ook moet kunnen weergeven.. :o

Ik denk dat een dvd'tje met een 1509kb/s (hoeveel was 't precies?) DTS-track wel beter klinkt dan een superbit dvd'tje met een 768kbp/s (en hoeveel wat dít precies?) DTS-track.
Qua beeldkwaliteit heb je inderdaad wel gelijk :)

MarcoV
17-04-2003, 21:16
Waarom zou ik een superbit dvd kopen als ik met een behoorlijke special edition hetzelfde effect bereik?

Omdat een superbit over het algemeen een hogere beeld- en geluidskwaliteit biedt. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je systeem dat ook moet kunnen weergeven.. :o

Ik denk dat een dvd'tje met een 1509kb/s (hoeveel was 't precies?) DTS-track wel beter klinkt dan een superbit dvd'tje met een 768kbp/s (en hoeveel wat dít precies?) DTS-track.
Qua beeldkwaliteit heb je inderdaad wel gelijk :)

Ik zei ook 'over het algemeen' :wink:

Jessye
17-04-2003, 22:17
Ik ben toch wel heeeel benieuwd naar 'Das Boot' op superbit.
Ik heb er overigens 3, 'k heb alleen de 'normale' versies nooit gezien, dus ik weet niet of die beter zijn. (op zich denk ik dat ik het kwaliteitsverschil niet waarneem , mn niet wanneer er een dts versie is)

Philippe
18-04-2003, 16:36
Ik kijk uit naar de superbit van Bad Boys, voornamelijk om de dts-track. De huidige 5.1 track klikt toch wel vrij braafjes voor deze actieknaller.

Alex van den Berg
18-04-2003, 18:08
Kijk hier eens :) (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=9864&highlight=supershit)Beste mensen... Jaded verwijst niet voor de lol naar een al bestaande thread... :roll:

Deze krijgt dus 4 dagen te laat een slotje... :wink: