PDA

Bekijk de volledige versie : Gratis bankverkeer door geheel Europa



R. Schaap
15-04-2003, 16:30
Gisteren hoorde ik op het nieuws dat dit het geval is. Vanaf nu is het dus mogelijk om gratis geld over te maken tussen de landen in Europa. Dit is natuurlijk zeer prettig voor de dvdhandel tussen Belgen en Nederlanders. Het opsturen van enveloppen met geld is verleden tijd.

Ik heb hier nog wel wat vragen over die misschien beantwoord kunnen worden door een bankmedewerker ofzo? Of natuurlijk iemand die het antwoord ook weet.

Is het echt per nu ingevoerd?
Is dit geldig voor alle banken?
Is dit geldig voor alle EU landen?

Wie o wie....

Alex van den Berg
15-04-2003, 16:54
Gisteren hoorde ik op het nieuws dat dit het geval is. Vanaf nu is het dus mogelijk om gratis geld over te maken tussen de landen in Europa.Dat had ik iets eerder moeten weten...
Afgelopen donderdag heb ik, na ruim een jaar tevreden gebruik, besloten om $25 (€24,55) over te maken voor DVD-Profiler. Vandaag kreeg ik de bevestiging van die betaling (via Duitsland), die me dus nog wel ruim €8,- extra heeft gekost.

Jaded
15-04-2003, 17:41
Dit is zeker nog niet zo, ik betaal nog elke keer € 7 aan transactiekosten.

Hans De Bisschop
15-04-2003, 17:44
Dit is zeker nog niet zo, ik betaal nog elke keer € 7 aan transactiekosten.

Idem dito .... ook voor mij nog transactiekosten te betalen ...

jokey
15-04-2003, 22:20
Dit is zeker nog niet zo, ik betaal nog elke keer € 7 aan transactiekosten.Rein hoorde het gisteren...waarschijnlijk is het dus ook pas gisteren ingegaan. (zie ook reactie van Alex; vorige week gold het dus nog niet)

Het zou iig wel erg makkelijk zijn, denk ook bv. aan Ebay transacties en bestellingen bij bv. Mediacheckpoint.
Naar mijn mening mag het ook wel gratis/tegen lagere kosten. De banken verdienen genoeg aan ons (spaar)geld, daar mag best wat extra service tegenover staan. De service is toch al zo ge-wel-dig... :roll:

Jaded
17-04-2003, 18:03
Ik heb gisteren de proef op de som genomen.
En vandaag ben ik een extra € 29,04 armer.

Dat is dus nog altijd € 7,26 per transactie.

mischa
17-04-2003, 18:05
Klopt, tis een EC verordening en het gaat pas op 1 mei in!

Helaas pindakaas dus nog deze maand!

jokey
17-04-2003, 20:30
Klopt, tis een EC verordening en het gaat pas op 1 mei in!

Helaas pindakaas dus nog deze maand!Had je dat niet wat eerder kunnen melden......;).......dan had Jaded niet de proef op de som hoeven nemen; dat had haar ruim 7 euro gescheeld!

Jaded
17-04-2003, 20:32
Had je dat niet wat eerder kunnen melden......;).......dan had Jaded niet de proef op de som hoeven nemen; dat had haar ruim 7 euro gescheeld!
Dat had me eigenlijk € 29,04 gescheeld. :)

R. Schaap
17-04-2003, 20:44
Sorry jaded. Mijn fout.

Weet je wat: ik herinner me nog altijd dat je nog 3 euro van mij tegoed hebt, omdat ik dat weer eens vergeten was in de dvd erbij te stoppen dus maak ik 1 mei gewoon 10 euro naar je over! Dat vind ik een gave oplossing.

Jaded
17-04-2003, 21:05
Hey Rein, ik kan even niet volgen. :)
Is toch uw fout niet, als er al een fout is.

Het was een berekende gok of risico.

R. Schaap
17-04-2003, 23:37
Ik heb over het forum lopen vertellen dat het gratis was en nu blijkt dat dat pas per 1 mei is.

R. Schaap
17-04-2003, 23:48
AMSTERDAM - Geld overmaken naar landen binnen de Europese Unie wordt binnenkort gratis. Nederlandse banken vragen vanaf juli geen geld meer voor buitenlandse betalingen van particulieren naar EU-landen. Dat doen ze onder druk van eurocommissaris F. Bolkestein. Die heeft bepaald dat er geen verschil mag zijn tussen binnenlandse en buitenlandse tarieven die banken rekenen.

De nieuwe Europese regels maakten geldopnames in het buitenland in 2002 al gratis, omdat het gebruik van de geldautomaat binnen Nederland dat ook is. ABN Amro, Rabobank en Fortis willen hetzelfde principe invoeren bij het overmaken van geld, zo bleek maandag. Nu rekenen banken nog enkele euro's voor het overmaken van geld naar het buitenland.


Dit nieuwsbericht lees ik zojuist op www.nu.nl en hierin staat dat het pas juli wordt. Het wordt almaar gekker.

Jaded
23-04-2003, 19:04
Dit is een bericht van mijn bank:

Euro's overschrijven binnen de EU wordt uiterlijk 1 juli 2003 goedkoper. Een Europese verordening stelt dat overschrijvingen in Euro's binnen de EU tot een bedrag van 12500 € worden gelijkgesteld met overeenkomstige binnenlandse transacties. Een van de voorwaarden is wel dat u voor uw elektronische of papieren overschrijvingen gebruik maar van het IBAN (ineternational bank account number) en de BIC (bank identifier code). Schrijft u over naar een andere EU lidstaat, vermeld dan het IBAN en de BIC van uw buitenlandse begunstigde op uw grensoverschrijdende betalingsopdracht. Verwacht u een betaling deel dan uw IBAN en de BIC van KBC mee aan uw tegenpartij. Beide staan vanaf 27 april op uw rekeningafschriften. Voor uw binnenlandse betalingen blijft u uw nationaal rekeningnummer gebruiken. Voor meer informatie kunt altijd terecht op onze KBC website www.kbc.be/iban, bij het KBC telecenter of bij het plaatselijke KBC bankkantoor.

Wat wazig gelul over een IBAN en BIC code/rekening ... maar dus officieel vanaf 1 juli dus.

The Luggage
01-05-2003, 11:32
Voor de Belgen die een rekening bij Dexia hebben : http://www.dexia.be/Private_nl/Payment/iban.asp

Mvg,


Raf

HiddeV
01-05-2003, 11:39
ABN Amro, Rabobank en Fortis willen hetzelfde principe invoeren bij het overmaken van geld, zo bleek maandag.

geen Postbank :cry: ? :?:

teigetje
01-05-2003, 12:22
ABN Amro, Rabobank en Fortis willen hetzelfde principe invoeren bij het overmaken van geld, zo bleek maandag.

geen Postbank :cry: ? :?:

volgens mij wel...is namelijk Europese regelgeving...lijkt me ook voor de postbank gelden