PDA

Bekijk de volledige versie : Welke keuze na philips 957 speler, wat is een verbetering?



Dick van Drie
16-04-2003, 15:05
Beste bezoekers,

Ik heb sinds aug 2001 een philips 957 dvd speler en heb het idee dat het beeld (of misschien het geluid) wel beter zou kunnen (dit ondervindt ik vooral omdat sommige zo enthousiast zijn over het beeld van bv een dvd als minority report, wat ik nu niet echt een prettige dvd vind om naar te kijken). En sommige dingen zoals mp3 afspelen kunnen hier niet op.

Wat zou een verbetering zijn ten opzichte van deze speler? Wat zou een goede keuze zijn?

Bedankt alvast voor een reactie.

-----------------------
Wat ik er nog bij wil vermelden is dat de warmte productie minder hoog moet zijn (liefst koelere dvd schijfjes na het spelen), meer detail in bv donkere partijen of schaduw, betere geluidskwaliteit als je bv cd's afspeelt (is nu wel ok maar niet super).

Dick van Drie
16-04-2003, 15:35
Zouden bv devolgende spelers een verbetering zijn tov mijn speler?

pioneer 333 of 444
sony ns405

(i.v.m. hoge waardering bij dvdrhelp.com)

scorpion69
16-04-2003, 19:08
Heb je al een goeie scartkabel? Volgens veel mensen kan dat een hele verbetering van beeld opleveren, zeker aangezien je best wel een leuke speler hebt. Ik vind Philips over het algemeen eigenlijk best wel goed met cd's afspelen en vraag me dan ook af of een Sony of Pioneer het (veel) beter zal doen. Misschien een goede losse cd-speler erbij kopen (NAD C521i of iets dergelijks)? Heb ik ook gedaan (wel geen NAD maar goed..), lijkt me beter dan de dvd-speler vervangen want die blinken over het algemeen toch niet echt uit in het afspelen van cd's. Hoewel de Philips 963sa (volgens hifi.nl) daar wel in uitblinkt. Ook in beeldkwaliteit. Heb je ook meteen SACD. :wink:

Dick van Drie
18-04-2003, 01:48
Een goede scartkabel heb ik.

Dit onderwerp kan wat mij betreft gesloten worden, omdat ik voorlopig toch geen geld heb om een nieuwe speler te kopen.

scorpion69
18-04-2003, 08:25
Mocht er binnenkort toch nog een schip met geld arriveren, dan zou ik toch serieus gaan kijken naar de 963sa. Niet alleen op hifi.nl zijn ze zeer te spreken over deze speler maar ook bij What*Hifi (5 sterren) en areadvd.de vinden ze hem geweldig. Ze noemen hem zelfs de nieuwe norm in deze prijsklasse!

Rolf
18-04-2003, 08:36
Dit onderwerp kan wat mij betreft gesloten worden, omdat ik voorlopig toch geen geld heb om een nieuwe speler te kopen.

Waarom heb je de vraag dan gesteld?

Dick van Drie
18-04-2003, 13:30
Dit onderwerp kan wat mij betreft gesloten worden, omdat ik voorlopig toch geen geld heb om een nieuwe speler te kopen.

Waarom heb je de vraag dan gesteld?
Slotje...