PDA

Bekijk de volledige versie : Millennium (met Lance Henriksen) ooit verschenen op dvd?



scorpion69
18-04-2003, 08:30
Ik ben echt helemaal weg van de serie "Millennium" van Chris Carter (o.a. X-files), maar ik kan deze serie nergens op dvd vinden. iemand?

Greetz..

acix
18-04-2003, 08:30
oeh dat lijkt me ook gaaf, die serie was meesterlijk!

Ghast
18-04-2003, 08:44
Ik vond alleen de 1e paar afleveringen heel goed (vooral die met die vrouw die levend was begraven), daarna zakte de serie behoorlijk weg.

Halverwege seizoen 2 maar gestopt met kijken, de tranen stonden in me onderbroek.


Op IMDB staat dat hij alleen op VHS te krijgen is en wat mij betreft mag hij daar blijven.

Rob Technoid
18-04-2003, 11:26
Voor zover ik weet zijn er 3 seizoenen gemaakt, waarvan het derde seizoen gruwelijk slecht was.

Maar goed, voor zover ik weet staat er nog nix op de agenda voor het uitbrengen van Millenium, misschien is het voor de maatschappij niet aantrekkelijk om deze serie op DVD uit te brengen, aangezien ie niet heel erg succesvol was...

Eddy
18-04-2003, 18:44
Er waren inderdaad drie seizoenen van MillenniuM en helaas zijn ze nog niet op dvd verschenen. Er was al wel meermalen sprake dat het eerste seizoen uitgebracht zou worden, maar dat is nog steeds niet gebeurd. Momenteel wordt de serie zelfs niet meer genoemd bij de roddels over wat er uit gaat komen op dvd. Het lijkt er dus op dat we MillenniuM, in ieder geval voorlopig, kunnen vergeten als het aan komt op een dvd release.
De serie kende dus drie seizoenen die alledrie door verschillende producers/schrijvers is gemaakt waardoor elk seizoen een compleet andere sfeer meekreeg. Was het eerste seizoen nog redelijk realistisch van aard, in het tweede seizoen kreeg het zogenaamde mythology-verhaal de overhand met vooral veel bijbelse teksten en apocalyptische toestanden. Het derde seizoen had eigenlijk geen kans van slagen aangezien meerdere verhaallagen waren beëindigd in seizoen twee. Er is echter nog steeds een trouwe schare fans van MillenniuM die nog steeds bezig zijn met petities en dergelijke om de serie toch op dvd te krijgen. Kijk voor meer informatie anders eens bij Millennial Abyss (http://members.aol.com/Rings13/Abyss.html). Behalve informatie over een mogelijke relkease kan je ook allerlei andere info vinden over deze serie.

Obi Wan Kenobi
21-04-2003, 08:05
Nee hoor, Millennium komt op DVD !!! In het recentste nummer van DVD Report staat dat er gewerkt wordt aan de release van Season 1 op regio 1. Waarschijnlijk komt de serie dus ook op regio 2 :) :) :)

scorpion69
21-04-2003, 12:48
Hey bedankt allemaal voor de antwoorden! Ik vind persoonlijk ook dat seizoen 1 de beste was, maar seizoen 2 & 3 vond ik toch ook erg goed. Je moest alleen wel de hele serie gevolgd hebben want anders begreep je er nix meer van. Trouwens een mooie site die Millennial Abyss!

Ik kan echt niet wachten totdat ie op DVD uit is!! :lol:

X-Mogwai
21-04-2003, 21:04
Net van de 10-13 site:



FOX Home Video just released their DVD schedule for Fall 2003 and Spring 2004. MillenniuM is not on these schedules, confirming what I announced before: MillenniuM will not come out on DVD in the near future.

Eddy
08-09-2003, 17:06
Op de site van Millenial Abyss las ik dat er er toch weer een klein beetje hoop is op een dvd release van MillenniuM. In dit artikel (http://members.aol.com/Rings13/Abyss.html) staat dat één van de redenen van de vertraging zou komen doordat van allerlei muziek die gebruikt is in de serie nog toestemming verkregen moet worden voor een dvd-release. De serie zou dan waarschijnlijk in de tweede helft van 2004 uitgebracht worden. Ik blijf hopen.

edit: Ik was in de veronderstelling dat deze thread altijd in de Regio 2 afdeling stond waar ie volgens mij ook hoort te staan. Is het mogelijk dat een moderator hem daar naar toe kan verplaatsen?

Ronald Dassen
08-09-2003, 17:22
edit: Ik was in de veronderstelling dat deze thread altijd in de Regio 2 afdeling stond waar ie volgens mij ook hoort te staan. Is het mogelijk dat een moderator hem daar naar toe kan verplaatsen?

bedankt voor de tip Eddy, inmiddels weer thuis waar hij behoort.

X-Mogwai
08-09-2003, 21:05
Wel jammer dat het nog zo lang duurt zeg, deze serie zou ik graag in 3 boxen naast mijn X-Files boxen zetten !

Werner
08-09-2003, 22:54
Ik vermoed dat men er werk van gaat maken zodra de laatste X-Filesbox (nr. 9) van de band is gerold.

Misschien als bonusje tussendoor nog het eerste en tevens ook laatste TV-seizoen van The Lone Gunmen????

Marco
09-09-2003, 09:14
Ik vermoed dat men er werk van gaat maken zodra de laatste X-Filesbox (nr. 9) van de band is gerold.

Misschien als bonusje tussendoor nog het eerste en tevens ook laatste TV-seizoen van The Lone Gunmen????En als Carter en co toch bezig zijn. Dan kan Harsh Realm er ook wel bij.

Eddy
13-01-2004, 17:15
Eindelijk goed nieuws!!! Nog dit jaar wordt het eerste seizoen van MillenniuM op dvd uitgebracht. Peter Staddon van Fox heeft dit bevestigd tijdens een online chat.

Peter Staddon: "There are a number of reasons for it's delay. Part of it was waiting for 'TV-DVD' to take off. Part of it was waiting until The X-Files was finished. The music clearence issues on this series is nothing compared to some of the other titles,so that was not a big factor,really. I hope it sells as I pushed this through some very skeptical people in the office.

Eén van de extra's die al klaar ligt is een interview van 30 minuten met Lance Henriksen (Frank Black in de serie).

Daarnaast vertelde Peter Staddon ook dat Harsh Realm dit jaar worden uitgebracht.

Eddy
18-04-2004, 14:33
Seizoen 1 is nu te pre-orderen bij verschillende sites waaronder Play (http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=166314&p=57&c=&g=72#tech). De box zal verschijnen op 12 juli 2004 zowel voor regio 1 als voor regio 2!

Het eerste seizoen wordt uitgebracht in een box met 6 discs waarop alle 22 afleveringen staan. Daarnaast zullen er een aantal extra's op staan waaronder interviews met Lance Henriksen, Chris Carter, Chip Johannessen, Robert McLachlan, Mark Snow and James Wong.

Markys
20-04-2004, 22:37
Check it out:

www.vanleest.nl/pages/productview.asp?ProductID=436138

Sneaker
20-04-2004, 23:08
Millennium is inderdaad een geweldige serie. Zou leuk zijn als de andere seizoenen ook uitgebracht worden. Ben benieuwd.

Eddy
14-07-2004, 11:18
Millennium is inderdaad een geweldige serie. Zou leuk zijn als de andere seizoenen ook uitgebracht worden. Ben benieuwd.
De andere seizoenen komen ook op dvd en gelukkig hoeven we daar niet zo lang op te wachten.

Millennium (eerste seizoen) - 28 juli 2004
Millennium (tweede seizoen) - 26 oktober 2004
Millennium (derde seizoen) - 12 februari 2005

Mich
17-07-2004, 19:58
Ik vond deze serie wel goed. Natuurlijk zijn The X-files van een andere klasse.

Deze kan er ventueel ook wel bijkomen. De prijs valt wel mee en Lance weet hoe hij zijn rollen interessant naar voren kan brengen.

The Black
18-07-2004, 15:20
Ik wacht nog geduldig af op deze, heb mijn lesje wel geleerd met Family Guy.

http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=181099

Wizz-Art
28-09-2004, 01:32
Iemand S1 al gezien..en wat vond je er van?
Moet hem zelf nog zien maar wacht tot S2 uit komt zodat ik weer een marathon kan houden 8)

Komt S2 trouwens nog uit in Oktober of is ie uitgesteld?

Markys
28-09-2004, 09:01
Iemand S1 al gezien..en wat vond je er van?
Moet hem zelf nog zien maar wacht tot S2 uit komt zodat ik weer een marathon kan houden 8)

Komt S2 trouwens nog uit in Oktober of is ie uitgesteld?

Ben nu bij disc twee. De serie is precies nog zoals ik me herinner; donker soms naargeestig maar bovenal de coole rol van Lance Henriksen die dit tot een topserie maakt! Ga dat zien heeft nog niets aan kracht ingeboet. :shock:

Eddy
28-09-2004, 16:14
Iemand S1 al gezien..en wat vond je er van?
Moet hem zelf nog zien maar wacht tot S2 uit komt zodat ik weer een marathon kan houden 8)

Komt S2 trouwens nog uit in Oktober of is ie uitgesteld?
Ik heb het hele eerste seizoen inmiddels gezien en ben, net als toen het destijds werd uitgezonden, opnieuw zeer onder de indruk. Persoonlijk vind ik deze serie beter dan X-Files, maar smaken verschillen natuurlijk. De eerste helft van het eerste seizoen is hier en daar nog wat wisselvallig, maar heeft wel enkele geweldige afleveringen. De tweede helft is wat consequenter in kwaliteit.
Het eerste seizoen was realistisch van opzet, maar groeide daardoor af en toe naar een soort 'seriemoordenaar van de week-show'. Het tweede seizoen kreeg een heel ander karakter. Er waren nieuwe 'executive producers' gekomen en die gaven de serie een meer mythologische sfeer mee. Persoonlijk vind ik deze dan ook beter, zeker ook door toevoeging van een aantal personages (Lara Means, The Old Man etc).
Ik ga er van uit dat het tweede seizoen gewoon volgens schema in oktober zal uitkomen. Op het Franse DVDRAMA (http://www.dvdrama.net/fiche.php?4320) stond al een mooie recensie van het tweede seizoen. Geluid is nog steeds dolby surround, maar het beeld is nu breedbeeld(16:9)! Zo is de serie destijds wel gefilmd, maar nooit uitgezonden. In Engeland is het tweede seizoen al uitgebracht. Deze kan je bijvoorbeeld kopen bij Play (http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=178251&p=57&g=72) (geen NLO).

Wizz-Art
29-09-2004, 22:33
Dat klinkt iig goed, ik heb van S1 op TV maar een paar afleveringen gezien ik viel ook midden in het seizoen in de serie en snapte niet alles enzo..Lance vind ik een prima acteur idd en de sfeer spreekt me ook erg aan.

Ichneumon
09-10-2004, 15:46
Er komt nu ook een seizoen 1-3 set uit.
http://www.discshop.se/LIVE/shop/img/filmer_foton/millenniumbox.jpg

link naar Play (http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=181099&searchtype=genre&id=0&p=57&g=72&adudisc=y&cpage=1&Cur=257)

Azazel
12-10-2004, 19:31
Millennium Seizoen 2 komt definitief uit op 27 oktober 2004.
Kan niet wachten zeer op deze zeer goede serie (seizoen 3 was minder helaas).

Wizz-Art
12-10-2004, 20:18
Millennium Seizoen 2 komt definitief uit op 27 oktober 2004.
Kan niet wachten zeer op deze zeer goede serie (seizoen 3 was minder helaas).

Ik hoorde juist dat S3 beter was maar goed ook ik kijk uit naar S2 8)

Eddy
12-10-2004, 20:27
Het derde seizoen was inderdaad minder. Er waren een paar erg slechte afleveringen maar naarmate het seizoen vorderde ging de kwaliteit weer omhoog. Het haalde nooit meer het niveau van het tweede seizoen (of van het eerste), maar wist toch op het laatst wel weer te boeien.
Net als van het tweede, is ook van het derde seizoen de releasedatum al bekend, namelijk 12 februari 2005. In Engeland komt het derde seizoen al eerder uit, ik meen ergens gelezen te hebben eind oktober.
Het tweede seizoen is trouwens in breedbeeld en volgens de eerste berichten ziet dat er prima uit. Op tv is wel altijd gekozen voor een formaat van 4:3, in dit geval pan&scan en geen open matte.

Wizz-Art
12-10-2004, 20:29
Het derde seizoen was inderdaad minder. Er waren een paar erg slechte afleveringen maar naarmate het seizoen vorderde ging de kwaliteit weer omhoog. Het haalde nooit meer het niveau van het tweede seizoen (of van het eerste), maar wist toch op het laatst wel weer te boeien.
Net als van het tweede, is ook van het derde seizoen de releasedatum al bekend, namelijk 12 februari 2005. In Engeland komt het derde seizoen al eerder uit, ik meen ergens gelezen te hebben eind oktober.
Het tweede seizoen is trouwens in breedbeeld en volgens de eerste berichten ziet dat er prima uit. Op tv is wel altijd gekozen voor een formaat van 4:3, in dit geval pan&scan en geen open matte.

Geweldig nieuws dat S3 ook al vrij snel komt, moeten andere series eens een voorbeeld aan nemen :P

Azazel
12-10-2004, 22:32
Het derde seizoen was inderdaad minder. Er waren een paar erg slechte afleveringen maar naarmate het seizoen vorderde ging de kwaliteit weer omhoog. Het haalde nooit meer het niveau van het tweede seizoen (of van het eerste), maar wist toch op het laatst wel weer te boeien.
Net als van het tweede, is ook van het derde seizoen de releasedatum al bekend, namelijk 12 februari 2005. In Engeland komt het derde seizoen al eerder uit, ik meen ergens gelezen te hebben eind oktober.
Het tweede seizoen is trouwens in breedbeeld en volgens de eerste berichten ziet dat er prima uit. Op tv is wel altijd gekozen voor een formaat van 4:3, in dit geval pan&scan en geen open matte.

Geweldig nieuws dat S3 ook al vrij snel komt, moeten andere series eens een voorbeeld aan nemen :P

Gaat snel opeens. Zo zit je te wachten op een aantal van je favoriete tvseries en zo verschijnen ze binnen korte tijd op dvd. 8)

Werner
12-10-2004, 22:34
Is natuurlijk nefast voor de portemonnee...

Wizz-Art
13-10-2004, 12:25
Is natuurlijk nefast voor de portemonnee...

Nefast??? Is dat wat wij Nederlanders ''funest'' noemen? :wink:

Redbull_Steve
01-03-2005, 19:53
Kan er iemand mij zeggen of de uk boxen nederlanse subs hebben .

Eddy
01-03-2005, 20:11
Kan er iemand mij zeggen of de uk boxen nederlanse subs hebben .
De UK-versie heeft geen Nederlandse ondertiteling.

matthe
04-03-2005, 01:47
Ik heb het hele eerste seizoen inmiddels gezien en ben, net als toen het destijds werd uitgezonden, opnieuw zeer onder de indruk. Persoonlijk vind ik deze serie beter dan X-Files, maar smaken verschillen natuurlijk.

Vind deze serie ook beter. Jammer dat er maar 3 seizoenen zijn. :(

UncleJunior
04-03-2005, 14:46
Mijn vriendin spaart die boxen. Samen met die van Profiler. Kan aan mij liggen maar ik vind er echt niks aan... :wink:

matthe
05-03-2005, 01:28
JAAA ligt aan jou. :wink:

Wizz-Art
26-03-2005, 23:06
Nou ik ben bezig met mijn marathon Millennium kijken en vond S1 helemaal top! Het begin van S2 vond ik wat tam en ook anders (minder duister) maar vanaf de 3e disc gaat het weer richting het niveau van S1. Ik geniet echt van de serie en vind hem ook beter dan X-files wat niet wil zeggen dat die serie slecht is btw :wink: Ben benieuwd naar hoe het afloopt..jammer dat er maar drie seizoenen zijn gemaakt.

Coen P.
26-03-2005, 23:11
je gaat hard wizz-art! Ik ben nog steeds op disc 3 van seizoen 1 (nog maar 1 aflevering en dan disc 4)

ik vind de serie nu nog top, maar gebruik hem meer als tijdsopvulling...zal er zo nog eentje gaan kijken!

jammer om te lezen dat 2 minder is...ik vroeg me al af hoeveel moorden en moordenaars je kan blijven bedenken :wink:

wel ben ik benieuwd naar het oplossen van het polaroid gebeuren, wie daar dus achter zit!

gr Coen

Wizz-Art
27-03-2005, 18:45
Ja Coen maar jij kijkt ondertussen ook gewoon nog een film tussendoor, terwijl ik me alleen focus op de serie :wink:
Je hebt nog een half seizoen te gaan van S1..kan je vertellen dat het echt goed blijft! Over die moordenaars, in de usa zijn er momenteel (schatten ze) 100 serie-moordenaars actief..dus het kan wel degelijk.
Seizoen 2 is wel anders van opzet en gaat niet meer puur om seriemoordenaars vangen maar meer om de millenniumgroep..dát was wel even wennen vond ik. This is who we are :!: