PDA

Bekijk de volledige versie : Russische toestanden



Mike Philippens
21-04-2003, 09:28
Dit begrijp ik dus niet:

Het is niet toegestaan om DVD.nl te gebruiken als plaats om marktonderzoekjes te houden voor (commerciele) projecten. Slotje dus.
In een thread waarin iemand zich afvraagt of er belangstelling zou zijn voor een specifieke vraag en aanbod site voor DVD's. Een beetje nogal erg kinderachtig om op deze manier zoiets af te kappen. Natuurlijk is Eric B. de baas en beslist wat er hier gebeurt, maar dit is gewoon klinklare nonsense. Heeeeel erg protectionistisch en een vreselijk krampachtige manier om met mogelijke concurrentie om te gaan. Sjongejongen...het lijkt wel Rusland. Waar ben je in godvredesnaam bang voor, man? In plaats van concurrentie op deze kinderachtige manier niet te helpen kun je er natuurlijk ook gewoon voor zorgen dat je je eigen publiek vasthoudt. Dat heet concurrentie en is een van de onderdelen van een vrije markteconomie. Je bezoekers zijn niet blind en zien ook andere sites zonder dat jij ze daarbij helpt ofzo. Dat betekent dat je ze ook niet ervoor moet afschermen. Wij zijn geen kleine kinderen... Beledig je eigen publiek niet steeds op deze manier. Je doet dat mij te vaak.

Ik ben zelf beheerder van meerdere websites en ik ben echt niet bang om een links te plaatsen naar andere - soortgelijke/concurrenden - sites. Mijn idee daarbij is dan juist dat mensen niet meer zelf hoeven te zoeken en altijd bij mij terecht komen als ze info over dat onderwerp willen. Dat houdt me scherp, want als ik zie dat er een andere site is die populair wordt, kan ik daarop reageren. Ik kan zo veel beter de concurrentie in de gaten houden. Maar ja...meningen en inzichten verschillen blijkbaar.

Eric van Ballegoie
21-04-2003, 09:33
Er zijn de laatste tijd meerdere (nieuwe) forummers actief die niet alleen reclame maken voor hun sites maar tevens (via PM) proberen mensen te verven als medewerkers. Wij zijn daar gewoon niet blij mee en gaan daar dus tegen in, zeker als het mensen zijn die voor de rest niets op het forum posten en enkel en alleen voor die doeleinden lid worden.

Als mensen marktonderzoekjes willen houden op onze site dan kan dat, maar dan moeten ze even bellen met onze marketing en dan spreken we wat leuks af. Doen we bijvoorbeeld ook met Denon die door middel van een prijsvraag vragen stellen over hun AVR-3803 receiver.

Overigens is zeker niet zo dat wij links naar concurrerende sites weghalen zoals jij zegt, wij staan het alleen niet toe om doelgericht reclame te maken en marktonderzoekjes te houden op het forum.

Eric van Ballegoie
21-04-2003, 09:41
Wij zijn geen kleine kinderen... Beledig je eigen publiek niet steeds op deze manier. Je doet dat mij te vaak.
Het is jammer dat je het zo ziet, want het is geensinds een manier om julie te beledigen. Het is echter zo dat commerciele instellingen moeten betalen als ze reclame willen maken op deze site. Hoe leg ik aan onze adverteerders uit dat anderen gratis op het forum reclame maken? Dit specifieke geval was inderdaad nog net geen reclame in de letterlijke zin (al is het email adres van de persoon in kwestie duidelijk wel commercieel van aard), maar de overige keren waar je op doelt waren dat over het algemeen zeker wel. Als wij dit toestaan lopen betalende adverteerders weg en kunnen we DVD.nl binnen afzienbare tijd sluiten, zo simple ligt het. Om dat te voorkomen zijn wij (ik) er inderdaad erg snel bij om in dit soort gevallen in te grijpen.

Mike Philippens
21-04-2003, 10:34
Ik heb geen bedrijfsnaam gezien en dus is er geen reclame gemaakt. Er is wat gevraagd en daar is een mening op gegeven. Als je het nauwkeurig had gevolgd had je nog kunnen meekrijgen dat het idee werd afgeraden omdat DVD.nl aan de behoefte voldoet.

Als er reclame gemaakt wordt ben ik het roerend met je eens. Er zijn idd een aantal lieden die een thread starten die gewoon reclame is. Ik had echter niet de indruk dat dit zo'n thread was. Dat zou het pas worden als die kokosnoot daadwerkelijk zo'n site opzet en dan een thread hier begint met 'goh, ik heb nou toch zo'n leuke deal gemaakt op www.ruileendvd.nl...'.

Maar goed...de meningen zijn duidelijk denk ik. En jij bent de baas... :wink:

Bordeaux
21-04-2003, 12:47
Eric,

is het wellicht een idee om een soort wachttijd te installeren voor nieuwe members.

Dat zie je op sommige helpsites wel terug, in dit geval omdat daar bijna niemand de moeite neemt om faq's te lezen en alle nieuwe mensen steeds dezelfde (dus reeds behandelde) vragen stellen.

Het zou uiteraard wat belemmeren op aanloop van nieuwe forummers, echter die kunnen desnoods ook in beginsel alleen emailen.
Wellicht dat technisch mogelijk zou zijn om de eerste paar dagen alleen te kunnen pm'en zodat kopers wel meteen aan de slag kunnen..

ps, alhoewel ik over het algemeen de neiging heb om het met Mike's mening eens te zijn ben ik het in dit geval met jou/jullie eens, omdat het inderdaad iemand was met 1 post zonder opvolging na negatieve reacties, dan vraag ik me inderdaad ook af wat de motivatie van zoiemand is.

grt

Tim

Alex van den Berg
21-04-2003, 12:56
Sjongejongen...het lijkt wel Rusland.Je loopt achter... In deze eeuw heten het Amerikaanse toestanden en zeg je "Sjongejongen...het lijkt wel Amerika.". ;)

X
21-04-2003, 16:41
Volgens mij moet u Offie ook wel eens op u zelf los laten meneer Alex :( :wink:

Nathan Strik
21-04-2003, 17:13
Volgens mij moet u Offie ook wel eens op u zelf los laten meneer Alex :( :wink:
Happen naar de baas?!? Dacht het niet... ;)

X
21-04-2003, 17:59
Dat is waar :lol: Maar ook mijn huisdier gromt wel eens :shock:

Mike Philippens
21-04-2003, 18:39
Sjongejongen...het lijkt wel Rusland.Je loopt achter... In deze eeuw heten het Amerikaanse toestanden en zeg je "Sjongejongen...het lijkt wel Amerika.". ;)
Maar je wist wél meteen wat ik bedoelde... Er is bovendien zoveel mis met de VS dat ik met 'Amerikaanse toestanden' heel veel had kunnen bedoelen. :wink:

Martin de Goeij
21-04-2003, 20:39
Volgens mij moet u Offie ook wel eens op u zelf los laten meneer Alex :( :wink:
Happen naar de baas?!? Dacht het niet... ;)Waarom niet?! Anders wordt het ook zo voorspelbaaar :rolleyes: :lol: