PDA

Bekijk de volledige versie : DVD in winkels.



Nannie1974
23-04-2003, 18:52
Hallo allemaal!

Ik struin bijna elke goed gesorteerde muziekwinkel/ warenhuis af, om te kijken welke films op DVD zijn uitgebracht.
Soms zie tot mijn grootste ergenis, dat men "slechte" films eerder uit brengt op DVD dan een betere film.
En wat ik wel handig vind, zijn die dubbelDVD's voor een leuke prijs; bijv. American Sweethearts met Mask of Zorro. (Scheelt ook ruimte in de kast)
Waarom brengt men niet meer van dat soort DVD's uit?
Ook vind ik het vervelend dat men de titels op een "leuke" alfabet zet:
vooral als een film met "The..." begint....vaak staat ie dan bij de "T".
Waarom niet per genre of acteur of actrice of is de film ooit met een Oscar bekroond. Dat lijkt mij stukken handiger.
Sinds kort heb ik in de winkel waar ik werk ook DVD's en video's....mijn handen jeuken om die DVD's in de goede volgorde te zetten....de beste bij de beste...acteur bij acteur...enz.
Je gaat toch kijken wat je heb staan in de schap, maar ik krijg mijn kans nog om het goed te zetten.
En wat ik vooral een aanrader vind voor iedereen: wanneer er een DVD uitkomt en je kent de film niet of je hebt het nog niet in de bioscoop gezien: huur eerst de video!! Dat scheelt ergenis en geld.
En let vooral op DVD's die geïmporteerd worden...dus dat op de achterkant van de box staat met Nederlandse ondertiteling!

[/b]

maximus
23-04-2003, 18:55
yeah right oke bedankt :shock: :roll:

ps: ik huur liever een dvd dan een video en me kast moet vol mogelijk zijn.

Oudgebruiker3
23-04-2003, 19:19
yeah right oke bedankt :shock: :roll:


Precies wat ik dacht.

'Goed' is relatief. Er is praktisch geen woord wat meer relatief is dan 'goed', dus wie bepaalt welke dvd's er in de categorie 'goed' komen te staan?


En wat ik wel handig vind, zijn die dubbelDVD's voor een leuke prijs; bijv. American Sweethearts met Mask of Zorro. (Scheelt ook ruimte in de kast)
Waarom brengt men niet meer van dat soort DVD's uit?
Daar heb ik een ontzettende hekel aan. Ik wil films als losstaande uitgaven hebben (m.u.v. van boxsets), en ik hou van een volle kast :)


Ook vind ik het vervelend dat men de titels op een "leuke" alfabet zet:
vooral als een film met "The..." begint....vaak staat ie dan bij de "T".
Daar heb je dan weer wél gelijk in.


Waarom niet per genre of acteur of actrice of is de film ooit met een Oscar bekroond. Dat lijkt mij stukken handiger.
Mij niet, want hier kleven allerlei nadelen aan. Waar zet je 'Insomnia'? Bij Williams, Robin, of bij Pacino, Al? En 'The Godfather'? Bij Pacino, Al, bij Brando, Marlon?


En wat ik vooral een aanrader vind voor iedereen: wanneer er een DVD uitkomt en je kent de film niet of je hebt het nog niet in de bioscoop gezien: huur eerst de video!! Dat scheelt ergenis en geld.
Nou ja, ik koop regelmatig films die ik nog niet heb gezien en ik moet zeggen dat 't me goed is bevallen. Daarbij denk ik dat 99% van de forummers hier oud en wijs genoeg zijn om óf eerst een aantal recensies op te zoeken, óf inderdaad 'n film te huren ;)
Zelf haat ik huren, overigens.


En let vooral op DVD's die geïmporteerd worden...dus dat op de achterkant van de box staat met Nederlandse ondertiteling!
Als je nog 'n weekje op dit forum blijft ontdek je wel dat dit een van de meest overbodige opmerkingen EVER is ;)

KillerBee
24-04-2003, 17:45
Uiteraard is de bedoeling goed, maar het is inderdaad waar -wat Maximus en Kaz al min of meer probeerden te zeggen- dat je dit soort 'tips' hier echt niet hoeft te plaatsen, de meesten weten toch wel hun weg te vinden in dvd-land. Door hier op dit forum veel te lezen en ervaringen 'over te nemen', leer je een hoop (zo heb ik het ook gedaan :wink: ), maar als je als beginneling hier komt zeggen hoe de 'professional' e.e.a. moet doen... dat kan je beter niet doen, ook al begrijp ik best dat je bedoeling goed is. Want laten we nu eerlijk zeggen: een video huren??!!... :?

MarcoV
24-04-2003, 22:04
Hallo allemaal!

Ik struin bijna elke goed gesorteerde muziekwinkel/ warenhuis af, om te kijken welke films op DVD zijn uitgebracht.

[/b]


INTERNET :twisted:

ps is goed bedoelde tip hoor :wink: dit forum is al een leuke start... :lol:

Kasper P.
24-04-2003, 22:47
Hallo allemaal!

Ik struin bijna elke goed gesorteerde muziekwinkel/ warenhuis af, om te kijken welke films op DVD zijn uitgebracht.
Soms zie tot mijn grootste ergenis, dat men "slechte" films eerder uit brengt op DVD dan een betere film.
En wat ik wel handig vind, zijn die dubbelDVD's voor een leuke prijs; bijv. American Sweethearts met Mask of Zorro. (Scheelt ook ruimte in de kast)
Waarom brengt men niet meer van dat soort DVD's uit?
Ook vind ik het vervelend dat men de titels op een "leuke" alfabet zet:
vooral als een film met "The..." begint....vaak staat ie dan bij de "T".
Waarom niet per genre of acteur of actrice of is de film ooit met een Oscar bekroond. Dat lijkt mij stukken handiger.
Sinds kort heb ik in de winkel waar ik werk ook DVD's en video's....mijn handen jeuken om die DVD's in de goede volgorde te zetten....de beste bij de beste...acteur bij acteur...enz.
Je gaat toch kijken wat je heb staan in de schap, maar ik krijg mijn kans nog om het goed te zetten.
En wat ik vooral een aanrader vind voor iedereen: wanneer er een DVD uitkomt en je kent de film niet of je hebt het nog niet in de bioscoop gezien: huur eerst de video!! Dat scheelt ergenis en geld.
En let vooral op DVD's die geïmporteerd worden...dus dat op de achterkant van de box staat met Nederlandse ondertiteling!

[/b] Leuk om te weten wist ik nog niet :roll: :wink:

Joost v.d. Ham
24-04-2003, 23:10
Hallo Allemaal!!!

huur eerst de video!!

[/b]

waarom niet de dvd, net zo duur hoor.. :roll:

kruspe
25-04-2003, 00:26
Maar toch welkom op dit forum!!

Alex van den Berg
25-04-2003, 00:30
Maar toch welkom op dit forum!!Kijk... zo kan het ook... ;)

Nu maar een slotje, of wil Nannie zelf nog even wat zeggen?

Sander Dubbeldam
25-04-2003, 12:03
Maar toch welkom op dit forum!!Kijk... zo kan het ook... ;)

Nu maar een slotje, of wil Nannie zelf nog even wat zeggen?

Bedankt voor die Bloemunnnn!

Bas de Jong
25-04-2003, 12:57
Maar toch welkom op dit forum!!Kijk... zo kan het ook... ;)

Nu maar een slotje, of wil Nannie zelf nog even wat zeggen?

Bedankt voor die Bloemunnnn!

Wat heb jij gerookt!? :? :wink:

Oudgebruiker3
25-04-2003, 13:02
't Blijft angstvallig stil aan front Nannie... dan toch maar 'n hangslot?

Renny Collard
25-04-2003, 19:11
Nannie heeft maar weinig berichten maar volgens registratie datum toch niet echt nieuw :roll:

Alex van den Berg
25-04-2003, 19:51
Nannie heeft maar weinig berichten maar volgens registratie datum toch niet echt nieuw :roll:Alweer zo'n "zinnige" opmerking...
Sorry Nanny... Trek je maar niets aan van de "professionals" op het forum. Welkom!! (y)


En dan nu toch maar een slotje ;)