PDA

Bekijk de volledige versie : FREE-ID



SLASH
24-04-2003, 18:08
hoi
Ik was toenstraks bij FRS en bij het afrekenen vroegen ze of ik een FREE-ID pas wou...kost 5 euro per jaar en krijge je 10 % korting bij produkten..
Kan best makkelijk zijn dacht ik dus maar genomen...maar vraag nu is, misschien wel een erg domme, ...hoe moet ik dat ding activeren ?..dat staat in het voorwaarden blaadje wat ik mee kreeg, dat je hem moet activeren....of wordt dat ding automatisch geactiveerd bij de eerstvolgende aankoop waar ik hem laat zien? ?

Frederica
25-04-2003, 22:21
Ik zit met dezelfde vraag. Via de help functie op de frs site kwam ik op www.free-id.nl terecht, maar daar stond nergens hoe je hem moest activeren of of je hem online kunt aanvragen. Trouwens, dat het 5 euro kost staat ook nergens vermeld. Ik heb nu aangeklikt 'pas verloren' en daar staat dat ie dan binnen twee weken wordt toegezonden, nadat ze je huidige pas de-activeren, die ik dus helemaal niet gekocht heb. Ik zie wel wat ze ermee doen.

Korting schijnt dan ook online te gebruiken te zijn, ik denk net zo iets als bij van Leest ofzo.

Ik denk dat ze de site nog niet helemaal up-to-date hebben, want er is gewoon nog niet genoeg info te vinden.

Frederica
25-04-2003, 22:33
Na wat verder zoeken ben ik erachter gekomen dat bij 'veelgestelde vragen' nadere uitleg wordt gegeven.

SLASH
26-04-2003, 15:02
dus na tien dagen is hij gebruiksklaar ?
vind het best wel vaag, ik heb geloof ik niet eens een email adres ingevuld op dat formulier alleen naam en adres en zo. Ze hebben er trouwens niks van gezegd toen ik het formulier weer terug gaf

Frederica
30-04-2003, 17:17
Ik zou even een mailtje sturen naar FRS. Je moet tegenwoordig via een contactformulier je vragen stellen, er is een aparte voor de free-id.

Maar het is inderdaad nog niet zo duidelijk allemaal.

Niels Simons
30-04-2003, 17:19
ik heb op de frs site aangegeven dat mijn free id kwijt zou zijn,er wordt er een opgestuurd stond er.ik heb gewoon geen zin om 5 euro te betalen...

mazzel,niels

Frederica
30-04-2003, 17:27
ik heb op de frs site aangegeven dat mijn free id kwijt zou zijn,er wordt er een opgestuurd stond er.ik heb gewoon geen zin om 5 euro te betalen...

mazzel,niels

Volgens mij moet dan eerst je huidige pas geblokkeerd worden, en als je die niet hebt wordt dat wel moeilijk denk ik.
Ik heb hem wel gekocht, moet nog een aantal boxen van Friends kopen, en dat levert toch weer aardige korting op.

Theo B
23-05-2003, 16:14
Is het al iemand gelukt om via de website met (Free-ID-) korting te bestellen?

Ik heb een een week of zo geleden een bericht ontvangen dat mijn Free-ID aan mijn huidige inlog-id zou worden gehangen, maar merk er nog niets van...

Amelink
23-05-2003, 16:39
Ik heb bij een aankoop de id aangevraagt. Ik moest de gegevens even invullen op een blaadje en de pas kon ik gelijk gebruiken. :P Bij de aankoop nog. Ik hoefde helemaal niet te wachten op de pas. Volgens mij krijg je geen korting als je via het web besteld en dan thuis laat bezorgen. Wel als je het ophaald in de winkel

Theo B
23-05-2003, 16:47
Ik heb de pas ook gelijk meegekregen. Maar ik wil de pas ook gebruiken om op de website van FRS DVD's te bestellen met 10% korting (en die wel zelf te gaan ophalen). Ik kan nu wel bestellen, maar kan nergens 10% korting activeren

Niels Simons
23-05-2003, 17:02
het geintje van als verloren opgeven en dan thuis ontvangen werkt niet...

ik heb inmiddels ook al de pas betaald...

mazzel,niels

Charley Baak
26-05-2003, 16:35
Antwoord gevonden op www.free-id.nl:

Mijn Free-ID werkt niet op www.FreeRecordShop.nl. Wat moet ik doen?
Vanwege het overweldigend succes van de Free-ID duurt het activeren van de Free-ID's voor gebruik op www.FreeRecordShop.nl iets langer. Alle Free-ID houders die hun Free-ID voor 15 mei hebben aangeschaft kunnen hun Free-ID vanaf eind week 22 op www.FreeRecordShop.nl gebruiken. Free-ID houders die hun Free-ID na 15 mei hebben aangeschaft kunnen 3 weken na de aankoopdatum aan het eind van de week hun Free-ID online gebruiken. In beide gevallen ontvang je een email als je Free-ID voor online gebruik geactiveerd is. Heb je de email al ontvangen en doet je Free-ID nog steeds niet, vul dan een formulier naar de klantenservice Free-ID in door hier te klikken.

Frederica
27-05-2003, 20:58
En ondertussen wacht ik dus al vier weken op het e-mailtje dat mijn pas ge-activeerd is. Leuk hoor, pas is een jaar geldig na aankoopdatum, maar werkt dus eigenlijk maar elf maanden.

Errug nijdig mailtje naar FRS gestuurd.

Ik word hier dus echt niet goed van.

Ik wil box III bestellen van Friends, was dus net klaar met box II toen ik de free-id kocht in de veronderstelling dat ik deel III erachteraan kon kijken. En ik verdom het om te bestellen zonder die korting, ik heb niet voor niets 5 euro betaald.
:evil:

Charley Baak
04-06-2003, 08:09
En ondertussen wacht ik dus al vier weken op het e-mailtje dat mijn pas ge-activeerd is. Leuk hoor, pas is een jaar geldig na aankoopdatum, maar werkt dus eigenlijk maar elf maanden.

Errug nijdig mailtje naar FRS gestuurd.

Ik word hier dus echt niet goed van.

Ik wil box III bestellen van Friends, was dus net klaar met box II toen ik de free-id kocht in de veronderstelling dat ik deel III erachteraan kon kijken. En ik verdom het om te bestellen zonder die korting, ik heb niet voor niets 5 euro betaald.
:evil: Al mail terug gehad van de FRS? Ik begin ook een beetje ongeduldig te worden.

Charley Baak
04-06-2003, 08:32
ook maar even een vraag gestuurd naar de klantenservice van de Free-id.

René Groen
04-06-2003, 13:11
Ik lees dit thread nu voor het eerst door maar vroeg me af of jullie het nou puur over activatie voor internet hadden of ook voor de winkel?

Heb er net zelf één gekocht namelijk en die werd meteen in de winkel geactiveerd. Gegevens ingevulgd, hij voerde ze en in de pas was gebruiksklaar. Weet alleen niet of dat nu ook al op internet zo is.

John Steed
04-06-2003, 13:18
Mijn Free-ID is ook al geactiveerd op het internet. Je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat je op je free-id inschrijving hetzelfde e-mail adres gebruikt als waarmee je op de site bent ingelogd. Werkt prima, die Free-ID. Vooral ruilen zonder bon en verzegeling is erg handig, kwam ik van de week achter.

Charley Baak
05-06-2003, 08:56
ook maar even een vraag gestuurd naar de klantenservice van de Free-id. Mailtje terug gehad: U bent geactiveerd. Goeie klantenservice van de frs (y)

johnno
05-06-2003, 23:08
ik had vorige week een dvd in de winkel gekocht en de eerste keer mijn idcard gebruikt een paar dagen later kreeg ik een mailtje dat mijn internetaccount gekoppeld was aan mijn idcard..wel handig..ik heb de moviepowerbox besteld voor 19,99 gaat dus 1,99 vanaf en had ook nog een internet kortingsbon van 5,- die ging er ook nog vanaf dus betaal uiteindelijk maar 12,99 voor die box...dus nu krijg je wel korting op korting ....want eerst kreeg je via internet geen korting en ook geen korting op korting, dus al bij al is er toch wel positief veel veranderd met deze nieuwe idcard.

pavko
15-06-2003, 12:35
en had ook nog een internet kortingsbon van 5,- die ging er ook nog vanaf

Kun je me iets meer vertellen over deze internetkortingsbon?
Hoe kom je eraan en krijg je dan een kortingscode of iets dergelijks?

HiddeV
17-05-2004, 15:41
krijg je ook al korting op pre-orders?

Timothy
17-05-2004, 16:28
krijg je ook al korting op pre-orders?

Ja, maar die kan je niet naar een filiaal laten sturen, dus komen er verzendkosten bij, en ben je 9 van de 10 keer je voordeel kwijt :(

BeeBeeBas
17-05-2004, 20:03
krijg je ook al korting op pre-orders?

Ja, maar die kan je niet naar een filiaal laten sturen, dus komen er verzendkosten bij, en ben je 9 van de 10 keer je voordeel kwijt :(

Of gewoon betalen met Mobile2Pay, geen verzendkosten :lol:

HiddeV
17-05-2004, 22:40
krijg je ook al korting op pre-orders?

Ja, maar die kan je niet naar een filiaal laten sturen, dus komen er verzendkosten bij, en ben je 9 van de 10 keer je voordeel kwijt :(

Of gewoon betalen met Mobile2Pay, geen verzendkosten :lol:

heo werkt dat mobile2pay, kost het geld

BeeBeeBas
17-05-2004, 22:52
Of gewoon betalen met Mobile2Pay, geen verzendkosten :lol:

heo werkt dat mobile2pay, kost het geld

Mobile2pay is een betaalwijze. Je betaalt met behulp van je mobiele telefoon. Je geeft mobile2pay een machtiging voor alle betalingen die je autoriseert via je mobiel.

Voorbeeld: Je zegt bij FRS dat je via Mobile2pay wilt betalen, je geeft je mobiele nummer op en je geboortedatum. Mobile2pay (computer) belt je dan en zegt het bedrag waarvoor autorisatie wordt gevraagd. Je geeft dit door je mobile2pay-pincode in te toetsen. Mobile2pay schrijft het bedrag vervolgens af van je rekening.

Op zich een prettige manier van betalen (en de gratis verzendkosten bij FRS maken het uiteraard extra interessant). Enige nadeel is dat bij inschrijven van mobile2pay er 2,50 euro ter verrificatie van je rekening wordt geincasseerd. Deze gaat vervolgens wel van jouw volgende betaling af (per saldo betaal je dus niks).

Meer info: http://www.mobile2pay.nl

HiddeV
17-05-2004, 23:12
ben je er tevreden over? staat in kleine lettertjes: Jaarlijkse bijdrage voor een Mobile2Pay lidmaatschap is 2Euro 50

HiddeV
22-05-2004, 13:46
vraag over free-id: hoe zit het met acties, want op site staat niet in combinaties met acties(3 voor 33 bijv.) maar hier lees ik af en toe dat er wel korting word gegeven. hoe zit dit?

Wizzykit
12-06-2004, 23:47
vraag over free-id: hoe zit het met acties, want op site staat niet in combinaties met acties(3 voor 33 bijv.) maar hier lees ik af en toe dat er wel korting word gegeven. hoe zit dit?

Acties die alleen op internet actief zijn geven geen extra korting met een free-id kaart.
Als je dus 3 DVD's van 3 voor 33 besteld betaal je 33 Euro.
Koop je er echter maar 2 krijg je op beide 10% korting.
Alle acties die ook in de winkels van kracht zijn leveren wel de extra korting op.

Stelregel:
Internet Only = Geen Free-ID
rest: Wel Free-ID

peterke
30-10-2004, 21:40
Ik ben aan het twijfelen tss een kaart van free-id of een wildcart van vanleest.
Maar als je die in de freerecordshop koopt kan je die niet dadelijk gebruiken?

Heino
30-10-2004, 23:44
Ik ben aan het twijfelen tss een kaart van free-id of een wildcart van vanleest.
Maar als je die in de freerecordshop koopt kan je die niet dadelijk gebruiken?

De kaart van vanleest is volgens mij goedkoper (e.5 ipv e.10 voor free-id).
Ik heb pas free-id gekocht en kreeg meteen mijn korting: de verkoper gebruikte daar een extra free-id voor. Later kon ik thuis mijn eigen free-id activeren.