PDA

Bekijk de volledige versie : DVD-Rot? Nixon CE (R1)



pavko
26-04-2003, 01:20
Begin april heb ik via www.Playcentric.com de 2-disk dvd besteld van
Nixon :Collector's Edition (R1)

Voor een mooi prijsje en een geweldige uitvoering (212 minutes en DTS)

Ik kreeg hem snel binnen........maar...

De dvd met daarop de film weigerde dienst. Mijn Yamaha wilde hem niet eten en ook de dvd-speler in mijn laptop weigerde dienst. Bij nadere inspectie van de dvd viel op dat aan de binnenkant van de dvd (zeg maar om het gat) een vlek op de dvd zat, een beetje bruinig/olieachtige vlek.

Vette pech dus. Ik heb contact opgenomen met Playcentric.com en zij hebben, nadat ik de dvd had teruggestuurd, mij een nieuw (wederom geseald) exemplaar toegestuurd en die kwam vandaag binnen.

Echter had die precies het zelfde euvel. de vlek was iets kleiner en daardoor startte de dvd nog wel op maar het menu weigerde functie en de eerste 6 minuten kunnen niet worden afgespeeld. En dus gaat deze ook weer terug naar Canada.

Nu ben ik erg benieuwd of alleen ik deze pech heb of dat ook andere mensen te maken hebben gehad met dit euvel op deze dvd en dat er dus de kans bestaat da ze allemaal beschadigd zijn.

Wordt zo'n dvd in één run gemaakt bij de dvd-fabrikant of gebeurt dat in batches zodat er een kans bestaat dat ik er gewoon 2 heb getroffen uit dezelfde slechte batch?

Daniel1974
26-04-2003, 09:51
Als je die uitgave van Warner bedoeld uit de Oliver Stone Collection, die heb ik ook maar ik heb het even nagekeken ik kan zo niet zo snel wat zien. Maar ik kon in tegenstelling van die van jou geen DTS ontdekken.

pavko
28-04-2003, 22:07
Als je die uitgave van Warner bedoeld uit de Oliver Stone Collection, die heb ik ook maar ik heb het even nagekeken ik kan zo niet zo snel wat zien. Maar ik kon in tegenstelling van die van jou geen DTS ontdekken.

Nee ik bedoel deze:

Nixon Collectors Edition (http://www.playcentric.com/dvd/product.asp?product_id=D%5FR%5F786936166750&shopper_id=WMXTLMSUB9XN8H4T7421ANTNV31X5K3A&artist_id=57839&artist_name=DVD). Het is echt een hele mooi en volledige uitgave maarrrr, de 2 die ik heb gehad doen het niet. Ik heb hem nu nog maar een keertje bij DVDSoon besteld in de hoop dat de dvd die ik van hun ga krijgen uit een andere batch komt.

Overigens ben ik bij de afhandeling van mijn klacht uitstekend (snel en correct) geholpen en zal ik binnen een paar dagen het door mij betaalde bedarg terugontvangen op mijn rekening. En ze hebben me niet eens gevraagd de stukke dvd terug te zenden zodat ik, als alle exemplaren van deze film rot blijken te zijn, toch nog een hele toffe dvd heb met de extra's die ik dan wel samenvoeg met een kale versie van de film.

Daniel1974
29-04-2003, 07:36
Ja die heb ik ook. Al een tijdje. Inderdaad een hele mooie versie en zeker niet te vergelijken met de versie die hier is uitgebracht. Ik heb em alweer een tijdje, een jaar of zo. Tot voor kort was deze nog niet los te verkrijgen, alleen in de Box met de 10 andere films.

Misschien heb ik geluk en heb ik een eerste persing. Ik heb de bovenste lijn op de hoes ook niet. Maar de extra's & specificaties zijn wel hetzelfde. Dus ik denk wel dat het dezelfde versie is.

Als je de discs samenvoegt heb je wel een probleem. Namelijk dat de film stukken langer duurt dan het origeneel van 190 min. En dat de twee meest interessante extra's je dan niet kun benutten. En dat zijn twee commentaartracks van Oliver Stone. Ik luister altijd graag naar hem, ook al heb ik deze twee nog niet gehoord. Die van JFK, Natural Born Killers & Platoon wel. Ik was vooral erg onder de indruk van JFK, die man weet echt waar die over praat als ie het over JFK heeft. Voor Nixon schijnen te tracks opgedeeld te zijn. Een voor het maken van de film en alle aspecten die daarbij horen, en een alleen maar over de historische achtergrond van de film. Als geschiedenisstudent was het mij vooral om deze laatste track te doen. En de kennis die je om de oren komt schijnt dan ook behoorlijk indrukwekkend te zijn. Dat was met JFK ook inderdaad het geval.

Ik heb nog steeds de ambitie om alle films van Stone te kopen. Ik heb er nu zeven of acht. Hij blijft toch wel een van de meest merkwaardige regiseurs in Hollowood. Ook al sta ik niet achter zijn NW project over Alexander De Grote. Waar Stone sterk is is wanneer hij films maakt die gerelateerd zijn aan de geschiedenis van de 20ste eeuw en met name over de VS. Daar heeft hij ook de meeste waardering ontvangen. Denk aan hoe JFK, Platoon of Nixon zijn ingehaald. Persoonlijk ben ik ook erg onder de indruk van Heaven & Earth. Voor mij nog steeds een van de betere Vietnamfilms.

pavko
05-05-2003, 00:00
Jammer maar helaas....

Ook de dvd die ik heb besteld bij DVDSoon mag weer terug naar Canada, want ook deze heeft exact hetzelfde euvel :(

Ik ga ze eens bellen of ze misschien eerst eens de dvd kunnen openmaken en controlleren voordat ze hem naar mij op de bus doen...

Eens kijken tot hoever de klantenservice reikt.