PDA

Bekijk de volledige versie : Nieuwe security code Play.com



Fast Herman
28-04-2003, 18:20
Ik heb vandaag preorders gedaan voor 8 DVD's bij Play.com. Nu krijg ik een email terug, waarin staat:
-------------------------------------------------------------------------------------
Thank you for your recent email.

At Play.com we have just introduced a new security measure in relation to processing large orders.

Therefore, would it be possible for you to confirm the three digit security code on the reverse of your credit card in order to process your recent order.

We apologise for any inconvenience and look forward to hearing from you soon.

Regards.

Play.

If you have any further queries please contact us on 08458001020.
-------------------------------------------------------------------------------------

Inmiddels is ook mijn account daar ge-declined. Nu is mijn vraag, heeft iemand anders ook dit emailtje gehad, en wat moet ik doen? Want volgens mij staan er geen digit-codes op de achterkant van mij card.

Pepijn Wildbret
28-04-2003, 18:27
Heb het mailtje niet gehad (Ook niets besteld :D )

Maar je code staat op de strip waar je je handtekening heb gezet. Er staat iets van 1234 567. Die laatste drie moet je dan hebben.

Er zijn wel meer bedrijven die hier om vragen....Weet ook niet precies waarom....

Laurens ten Voorde
28-04-2003, 19:04
Gewoon in meerdere stukken bestellen.

Heeft toch geen invloed op je verzendkosten.

Tom van den Hout
29-04-2003, 12:52
idd lijkt me net zo makkelijk als het geen haast heeft :)

Zag laatst trouwens ook zoiets, was volgens mij bij cd-wow. Daar was het alleen nie verplicht :D

Bordeaux
29-04-2003, 19:30
is gewoon een veiligheidscheck, waarschijnlijk bij 'grote' aankopen
de meeste online bedrijven vragen hiervoor overigens.

Dit hiermee 'voorkom' je dat iemand die alleen de bovenkant van de kaart ziet fraude kan plegen met je kaart.

Dit is een ERG populaire truc namelijk die bijvoorbeeld vaak in drukke plaatsen als luchthavens, stations etc. toegepast wordt.

daar valt het namelijk helemaal niet op als er iemand met een foto of film camera staat te knippen en 'toevallig' net een foto/film snapt van je kaart op het moment dat je hem gebruikt.

Ook is het een beveiliging omdat deze code doorgaans nooit in combinatie met je gegevens bewaart worden door bedrijven (meestal via een beveiligde verbinding direct naar een creditcard maatschappij OF ze vragen er op een andere tijdstip voor, zoals bij jou).
Dit voorkomt dat persooneel fraude kan plegen (vergeet niet dat interne fraude vaak ook een kopzorg is voor bedrijven.. een 'kleine' variant hiervan is de vakkenvuller bij de albert heijn).

oh ja.. en ik ben niet paranoide hoor :) *grin*

Anonymous
12-05-2003, 11:28
Steeds meer creditcard verwerkers vragen hierom, de zgn CCV code.
Ze zien het als bewijs dat de opdrachtgever de kaart ook daadwerkelijk in handen heeft.

mvg
Menno