PDA

Bekijk de volledige versie : [cabaret] Algemene info en dergelijke



Jaded
28-04-2003, 21:47
Zijn er online winkels die goed voorzien zijn van een cabaret aanbod?

Ik ben voor de moment op zoek naar dvd's van Herman Finkers, Arie en Silvester, ...
En wanneer komt Urbanus nu eens met dvd's van zijn jaren 80 shows!!! Grrr...

Op de meeste site's zijn bijna geen cabaret dvd's te vinden , buiten de grote namen zoals Bert Visscher, Hans Teeuwen, Youp van 't Hek, Jiskefet en Freek de Jonge. Die laatste drie vind ik trouwens niet zo goed.

Joost v.d. Ham
28-04-2003, 21:57
is er een dvd van Artie en Sylverster.......hebbe hebbe hebbe... :roll:

(geweldig die show zojuist op tv :lol: )

Jaded
28-04-2003, 21:57
Er komt er eentje uit, morgen geloof ik.
De show die daarjuist op tv was, Vet!.

Joost v.d. Ham
28-04-2003, 22:03
volgens mij zijn cabaret dvd's niet goedkoop te krijgen.

ik heb de drie Hans Teeuwen dvd's bij de FRS gekocht (in de 25% korting actie) vrijdag komt daar "Dat dan weer wel" bij ...... :lol:

verder vind ik de andere cabaretiers niet zo goed.
alleen Arie&Sylvester en Theo Maasen wil ik wel op dvd, maar zijn naar mijn weten (nog) niet uit.

WElke show van A%S komt er uit dan..?
Vet! of de vorige...(hoe heet ie ook al weer)

Joost v.d. Ham
28-04-2003, 22:07
http://www.dvdoutlet.nl/cgi-bin/web_store/web_store.cgi?xa=2300&item=07328

hier vind je Hans Teeuwen het goedkoopst.

nu ik op deze site rondkijk zie ik dat ze behoorlijk veel cabaret hebben.


ook A&S. (VET!)..... :lol:

niet echt goedkoop helaas.

Jaded
28-04-2003, 22:07
WElke show van A%S komt er uit dan..?


Er komt er eentje uit, morgen geloof ik.
De show die daarjuist op tv was, Vet!.
Vet! dus. :)

Vet! of de vorige...(hoe heet ie ook al weer)
Ik denk dat de huidige show Rammen is, en dat Vet! dus de vorige is.

Theo Maasen, ja die wil ik ook hebben op dvd.
Maar was die niet tegen zo'n dingen? Die wil niet dat zijn shows op VHS of DVD uitkomen. Fucking asshole. :)
Niet iedereen woont in Nederland hé Theo!!

Joost v.d. Ham
28-04-2003, 22:11
http://www.dvdoutlet.nl/cgi-bin/web_store/web_store.cgi?xa=2300&item=07328

hier het gehele cabaret overzicht.

Jaded
28-04-2003, 22:11
Op deze (http://www.4dvd.nl/catalog/catalog/product_info.php?products_id=1207329) site is hij iets goedkoper (Vet!).

Ikzelf heb volgende cabaret dvd's:
Hans Teeuwen
Trui
Met een Breierdeck
Hard & Zielig
Dat dan weer wel (in pre-order)

Bert Visscher
Geluk zit in hele grote dingen
Voor ons hoeft het niet
Jammer (in pre-order)
Don Chaot (in pre-order)
Fijne nuances (in pre-order)

Guzman
Deelt uit

Lenette Van Dongen
Een echte Van Dongen

Geert Hoste
Puur en onversneden

Joost v.d. Ham
28-04-2003, 22:17
ik heb allen de Hans Teeuwen dvd's
vind ik ook de enige die kopen waard zijn. (ben geen B.Visser fan)

Jaded
28-04-2003, 22:21
Ze blijven gewoon veel te duur.
Ik snap wel dat dat kan komen omdat sommige die in eigen beheer uitgeven of omdat de inkomsten lager zijn dan bij andere dvd's.
Maar er zijn toch genoeg dvd's die maar weinig opbrengen ...
Is net zoals de Imax dvd's, die krengen houden ze ook redelijk duur in R2.
Lijkt me dat ze dat toch kunstmatig doen, terwijl het veel goedkoper kan.
Spijtig.

Ik zou die Jiskefet, Youp van 't Hek en Freek de Jonge wel eens een serieuze kans willen geven, maar ik ga er echt geen € 25 aanhangen.

Jaded
27-11-2005, 20:44
Dit weekend heb ik een inhaalbeweging gedaan op cabaretvlak.
Volgende zaken heb ik nu in het bezit.

Toon Hermans
Oeuvre box

Bert Visscher
Geluk zit in hele grote dingen
Voor ons hoeft het niet
Jammer
Don chaot
Fijne nuances
Nee, dan Lourdes

Theo Maassen
TM3 - Ruwe pit
TM4 - Functioneel naakt

Ernest van den Pasch
Weg

Raymann
Even slikken
Slaaf of verslaafd

Herman Finkers
Kalm aan en rap een beetje
De zon gaat zinloos onder, morgen moet ze toch weer op
in Camille Saint Saens' carnaval der dieren & Sint Joris Mis

Guzmann
Deelt uit
Deelt uit III
Bot

Arie & Sylvester
Vet!

Hans Teeuwen
Trui
Hard & zielig
Met een breierdeck
Industry of love
Dat dan weer wel

Najib Amhali
Freefight
Veni vidi vici

Urbanus
Hiep hiep rahoe
Live & in 't echt
Meer moet dat niet zijn
Ik ben een plastiek zakske


Mijn vragen zijn nu de volgende:

Bestaat er al een TM 1 en TM 2?
Zo ja; waar kan ik die vinden?
En waar kan ik Deelt uit II vinden?
In welke (geen online) winkel kan ik andere Arie & Sylvester dvd's vinden?

Youp, Jiskefet, Vliegende panters, Freek, Lenette en aanverwanten zeggen me niets.

Kent er iemand Guido Weijers zijn werk? Waar kan ik dat het beste mee vergelijken en is hij een beetje de moeite?
En hetzelfde voor Liberg hans, Marc-Marie Huijbregts
, Klaas van der Eerden, ...

Jaap22
27-11-2005, 20:55
Bestaat er al een TM 1 en TM 2?


Helaas (nog) niet. Ik hoop dat ze snel komen, want dat zijn z'n allerbeste shows, met name "TM2: Neuk het Systeem".



Liberg hans


Hans Liberg doet vooral grappen met instrumenten. Piano, gitaar, etc. Geen groffe humor, wel leuk om op tv te zien, maar zou het zelf nooit aanschaffen.

Dennis Vansant
28-11-2005, 11:45
Hans Liberg ben ik live gaan kijken toen hij optrad in Antwerpen. Volgend jaar weer ^^ alleen bijzonder jammer dat hij zelden echt nieuwe grappen bovenhaalt, hij gebruikt heel vaak gimmicks uit zijn vorige shows.
Gelukkig maakt de man zijn bodemloze muzikale talent enorm veel goed. Ik ben een fan! (ook van Hans Teeuwen en Theo Maassen trouwens, vooral deze laatste zijn tirade over Coca-Cola en de "kille wetenschappelijke aanpak" is heerlijk :))

Jaded
28-11-2005, 16:50
Ik ben een fan! (ook van Hans Teeuwen en Theo Maassen trouwens, vooral deze laatste zijn tirade over Coca-Cola en de "kille wetenschappelijke aanpak" is heerlijk :))
Deze heb ik net gekeken (TM4). Bijzonder goed ja. Op bijna alles zit een mooie twist en een paar niet conventionele wendingen.
Gisteren viel TM3 wat tegen, vooral omdat hij zo kort is/lijkt.
Het interview op de dvd vond ik interessanter eigenlijk.
Industry of love van Hans Teeuwen gaat een richting op die ik niet zo direct kan smaken. In de 'achter de schermen' sectie van de dvd zie ik dat het met een bepaalde reden is gedaan. Er is duidelijk over nagedacht. Maar het gedeelte over de koningin is één van de betere stukken en dat is net in de oude trand gemaakt. Zegt ook genoeg. Euforisch kan ik hier niet over zijn. Sinds Hard & Zielig is het enkel bergafwaarts gegaan eigenlijk. Pas op, dit komt verkeerd over! Hard & Zielig, Trui en Met een breierdeck zijn alledrie top. Dat dan weer wel is meer van hetzelfde, maar iets minder. Het niveau van Hard & Zielig is in mijn ogen niet meer gehaald.
Die 'achter de schermen' toevoegingen vind ik, in het algemeen, totaal overbodig ... zoals ze op de huidige manier worden gemaakt.
Je hangt een bepaald beeld op van de cabaretier. Als je dan geconfronteerd wordt met een ietwat irritant persoon in een winkel of in een aartslelijke keuken, dan doorbreek je een stuk magie.
Dan kan je beargumenteren dat dat het probleem is van diegene die het beeld in zijn hoofd opmaakt, zoals je het tegenovergestelde kan beweren over net hetzelfde. Begrijpen wie begrijpen kan.
Dat tot daar aan toe.
Maar als je dan een Javier Guzmann hoort zeggen dat niet alles wat hij zegt uit zijn eigen brein komt, dan houdt het voor mij voor een redelijk groot stuk op.
Dat er een heel team achter de grappen in zijn sinterklaasconferenties zit.
Dan mag nog 80 of 90% van hemzelf zijn, er is altijd twijfel over welke 10 of 20% dat niet is.
Des te beter voor diegenen waarvoor het niets uitmaakt natuurlijk.

Jaap22
28-11-2005, 20:28
Volledig mee eens wat Guzman betreft. In het begin vond ik hem af en toe wel leuk, maar toen ik hoorde dat hij de grappen niet bedacht kon ik geen respect meer voor hem opbrengen. Dat gevoel heb ik ook altijd bij zangers die zelf hun nummers niet schrijven.
Samenwerken of iets dergelijks vind ik prima, maar Guzman vind ik zo langzamerhand ook maar een irritant stuk vreten die veel te veel Theo Maassen probeert te imiteren. Dat niveau haalt hij bij lange na niet.
Theo Maassen is van alle caberetiers die ik gezien heb de beste. Deze man kan het allemaal zo leuk brengen en doet gewoon lekker zijn ding. Hans Teeuwen kan ik ook zeker waarderen. Zijn show Hard & Zielig is het beste, maar Dat Dan Weer Wel haalt dat niveau ook bijna. De overige drie shows hebben af en toe ook wel sterke stukken. Hans Teeuwen valt nu te veel in herhaling en ik denk dat hij dat ook aanvoelt en daarom gaat stoppen.
Met Youp van 't Hek heb ik hetzelfde. Vroeger vond ik hem heel goed. Zijn show Ergens in de Verte met boer buit'ndijk blijft een topper. Na een paar shows heb je hem echter wel gezien en is de nieuwigheid er af.
De Vliegende Panters is een leuke act. 3 personen die zeker leuke shows hebben afgegeven. Let ook op het internet voor de 19-letterwoorden lingo mp3-tje.
Jiskefet kan soms heel sterk zijn, maar er zitten ook mindere sketches tussen. Hoogtepunten zijn toch wel Debiteuren/Crediteuren en vooral de lullo-dvd is pure cult.
Jeroen van Merwijk is ook een leuke. Ik heb nog nooit een hele show van hem gezien, maar de liedjes "Het leven is k*t" en "één oorlog tegelijk" zijn zeker de moeite waard om een keer te luisteren.

Kevin Meijering
28-11-2005, 20:34
Eric van Sauers vind ik ook wel een toppertje eigenlijk 8)

Hans Teeuwen, alles gezien, niet echt mijn smaak.
Arie&Sylvester, helemaal top! alle dvds in mijn bezit!
Javier Guzman, ook goed te kijken.
Theo Maassen, functioneel naakt vond ik tegenvallen, wacht al een tijdje op neuk het systeem.
Vliegende panters, heel erg leuk! bekende sketches, oa dikkie dik, 2 dvds in mijn bezit.
Youp van het hek, ontzettend hard, meerdere goeie shows, vooral de jaren 90 shows vind ik goed te pruimen, prachtige paprika's vind ik ook erg goed.
Klaas van der Eerden, meer humor voor jongeren, wel een groot talent, die gast is helemaal gek..
Guido Weijers, 1 show van gezien, vond het niet zo bijzonder allemaal.

Ron kars
28-11-2005, 20:40
Ben afgelopen dinsdag naar Youp geweest, zn nieuwe show is weer op het niveau van zijn jaren 90 shows, vele malen beter als Prachtige Paprikas.

Kevin Meijering
28-11-2005, 20:55
Ben afgelopen dinsdag naar Youp geweest, zn nieuwe show is weer op het niveau van zijn jaren 90 shows, vele malen beter als Prachtige Paprikas.

Alweer een nieuwe? hoe heet deze dan?

Ron kars
28-11-2005, 20:58
Ben afgelopen dinsdag naar Youp geweest, zn nieuwe show is weer op het niveau van zijn jaren 90 shows, vele malen beter als Prachtige Paprikas.

Alweer een nieuwe? hoe heet deze dan?

De oudejaarsconference voor dit jaar: "Het Zelfmoordcommando"

Chris Hoogeveen
28-11-2005, 21:23
Ik ben zelf helemaal weg van Tineke Schouten(TS). Echt Super.

Heb thuis de volgende dvd's

TS - Top Tien 1
TS - Top Tien 2
TS - Showiesjoo
TS - S-miles kado
Marc Marie Huijbregts - MM Huijbregts

Wil nog:
Herman Finkers box
Iets van Hans Teeuwen.
25 jaar TS


Youp vind ik verschrikkelijk. Prachtige Paprika's heb ik na 20 minuten uitgezet. Wat een rotzooi.

Theo Maassen nooit gezien
Bert Visser ook niet

Klaas v/d Eerden heb ik 1x gezien (Extreem op dvd) en die was wel grappig, maar niet iets dat ik op dvd zou kopen.

Als je cabaret gaat kopen raad ik je aan dat nu bij FRS/VL te doen, want daar heb je nu 3 hallen, 2 betalen

Jaded
28-11-2005, 22:44
Als je cabaret gaat kopen raad ik je aan dat nu bij FRS/VL te doen, want daar heb je nu 3 hallen, 2 betalen
Daar wil ik even iets over zeggen.
Ik zag het ook en nam wat titels in het winkelmandje.
De korting is dan € 6,66 per 3 titels.
Dat is dus eigenlijk niet 3 kopen, 2 betalen.
Dan komt de MM nog goedkoper uit in feite met hun € 14,99 per stuk.


Als ik me niet vergis...

Jaded
29-11-2005, 01:21
Ernst van der pasch - Weg

Is de eerste keer dat ik iets zie van deze jongen.
Had er nog nooit van gehoord, maar heb er dus toch een dvd van gekocht.
Als geheel vind ik het een vrij mooie show. Ik kan moeilijk een stempel op hem kleven, kwa persoonlijkheid en humor. Ik bedoel; met een Hans Teeuwen en een Theo Maassen weet je wat je in huis hebt. Die vallen bij wijze van spreken met een mokerslag binnen. Maar deze jongen is op verschillende vlakken op het randje van iets, maar tipt net niet over.
Het frustrerende met zo'n uitleg is dat ik precies weet wat ik bedoel (in mijn hoofd), maar probeer een ander dat maar eens uit te leggen... :)
Op twee momenten dwaalde ik wel wat af in mijn gedachten, maar dat stoorde niet écht.
Volgens mij is het een sluwe jongen die niet vies is van vulgariteit, maar dat op een slinkse manier brengt zodat je het niet echt doorhebt.
Voor mij is dit voor- of nagerecht humor. De subtielere toon die je klaarmaakt voor het grote (en luidere) geschut. Maar daarom niet slechter is.

Zo, genoeg oeverloos gelul. :)

Dennis Vansant
29-11-2005, 09:30
Die Herman Finkers: Tot Nu Toe box heb ik ook behoorlijk op het oog :)

Het is een moeilijke keuze om de beste cabaretier te kiezen, aangezien Nederland er om de paar maanden minstens 10 nieuwe uitbraakt. Aan de ene kant heb je veel keuze zo, maar aan de andere kant komen er inderdaad veel imitaties voor, of toch veel stomme pogingen tot :)

In België hebben we eigenlijk maar 1 echte cabaretier, en dat is Urbanus. De rest zijn eigenlijk gewoon comedians. Misschien heeft Raf Coppens nog wel een beetje cabaretallures in zich, maar somehow voelt een comedyshow met een beetje muziek niet aan als cabaret. Er is een soort grens die ik moeilijk definieerbaar vind.

Ik kies het liefst voor cabaretiers die gewoon hun eigen stijl behouden, en Herman Finkers is daar één van. Prachtige verbale humor heeft die man, en door dat vette Friese accent ga je zowiezo lachen, niets aan te doen :)

Qua overall entertainment is Hans Liberg toch wel een enorme aanrader. Hoe je zo'n muzikale duizendpoot kan zijn is ongelooflijk. En gelijk zo gevat: hij lacht met hoe de mensen over hem denken en naar hem opkijken.
- Hans haalt mondharmonica boven -
- Dixielandmuziek begint te spelen -
"Da's niet echt hoor! Ik zag jullie al kijken, dat kan -ie ook al!" xD

Voor de geinteresseerde Belgen die Liberg willen ontdekken:
Hij speelt in de Antwerpse Arenbergschouwburg van dinsdag 7 tot en met zaterdag 11 maart 2006, en in het Cultureel Centrum van Hasselt op maandag 13 maart 2006. Ikzelf ga zeker aanwezig zijn in Antwerpen, en ik ga ook proberen kaartjes te scoren voor zijn voorstelling op 1 april in München, aangezien hij dan speelt met het München Symphoniker. Ik hoop dat mijn Duits toereikend is :)

(Nederlanders kunnen hun enorme playlist nakijken op www.hansliberg.com :))

Qua fysieke humor is Bert Visscher de koning, nee, soevereine keizer over het Nederlandse cabaret, no doubt about that :)

Blauwoogje
29-11-2005, 10:25
Arie & Silvester: Rammen
Arie & Silvester: Samengevat [the slechtst of]
Arie & Silvester: Vet!
Saturday Night Live: The Best Of Eddie Murphy
Saturday Night Live: The Best Of Chris Rock
Saturday Night Live: Christmas
Saturday Night Live The Best of Mike Myers
Najib Amhali: Veni Vidi Vici
Najib Amhali: Freefight
Javier Guzman: BOT
Hans Teeuwen: Trui
Hans Teeuwen: Met een Breierdeck
Hans Teeuwen: Industry of love
Hans Teeuwen: Hard en Zielig
Hans Teeuwen: Dat dan weer wel

dit is wat ik momenteel heb. en hieronder wat ik nog wil hebben als cabaretverslaafde

Javier Guzman - Guzman Deelt Uit 3
Javier Guzman - Guzman Deelt Uit
Najib Amhali - Most Wanted (2005-12-27)
Marc-Marie Huijbregts
Marc-Marie Huijbregts - M - M Huijbregts
Klaas van der Eerden - Extreem
Klaas van der Eerden - Mix
Jorgen Raymann - Even Slikken
Jorgen Raymann - Slaaf of Niet Ver
Jochem Myjer - Adehade
Sanne Wallis de Vries - SOP & Zin
Sanne Wallis de Vries - Stuk
Theo Maassen - TM4
Theo Maassen - TMIII Ruwe Pit
Saturday Night Live - Adam Sandler
Saturday Night Live - Chris Farley
Saturday Night Live - Chris Rock
Saturday Night Live - Eddie Murphy
Saturday Night Live - Mike Myers
Saturday Night Live - Will Ferrell
Urbanus - De Flauwste Van & Beter 10 Crisis..
Urbanus - Hiep Hiep Rahoe
Urbanus - In 't Echt & Live
Urbanus - Plastiek Zakske & Meer Moet Dat Niet Zijn
Vliegende Panters - Daar Vliegende Panters
Vliegende Panters - Grote Drie
Vliegende Panters - Hype & Sex
Bert Visscher - Don Chaot en de Foute Architect
Bert Visscher - Fijne Nuances
Bert Visscher - Geluk Zit in Hele Grote Dingen
Bert Visscher - Jammer
Bert Visscher - Nee, Dan Lourdes
Bert Visscher - Voor Ons Hoeft Het Niet

Chris Hoogeveen
29-11-2005, 13:12
Die Herman Finkers: Tot Nu Toe box heb ik ook behoorlijk op het oog :)

Ik kies het liefst voor cabaretiers die gewoon hun eigen stijl behouden, en Herman Finkers is daar één van. Prachtige verbale humor heeft die man, en door dat vette Friese accent ga je zowiezo lachen, niets aan te doen :)


'-_- Hij komt uit Twente hoor! Twents accent dus!

Jaded
29-11-2005, 17:31
Gisteren ook de eerste one man show van Toon Hermans gekeken.

Man man man, tegen hem zijn alle hedendaagse cabaretiers sukkels.
Een show van 140 minuten die slechts op een paar momenten verveeld.
Er zitten echt ongelofelijke taalvondsten in.
En van sommige stukjes denk je dan van :"Oh is dat van hem!". :)
Alles met een zekere flair, alsof het niets is voor hem.
Dit had ik niet verwacht eigenlijk.

Ducktown
30-11-2005, 22:11
Ik hoop dat de shows van Birgitte Kaandorp ook uit gaan komen op dvd.
weet iemand toevallig of dit gaat gebeuren.

DVD Watcher
30-11-2005, 22:38
Voor Cabaretnieuws :

www.zwartekat.nl

Dennis Vansant
01-12-2005, 07:54
Die Herman Finkers: Tot Nu Toe box heb ik ook behoorlijk op het oog :)

Ik kies het liefst voor cabaretiers die gewoon hun eigen stijl behouden, en Herman Finkers is daar één van. Prachtige verbale humor heeft die man, en door dat vette Friese accent ga je zowiezo lachen, niets aan te doen :)


'-_- Hij komt uit Twente hoor! Twents accent dus!

Hmmm... raar, staat nochtans op de box: "voor wie niet van Fries cabaret houdt een must!" :p

Jaded
10-12-2005, 16:20
Tweede lading gekocht.

Sanne Wallies De Vries
Sop & Zin

Wim Sonneveld
Op z'n best

Arie & Sylvester
Rammen

Klaas
Extreem

Herman Finkers
Dat heeft zo'n jongen toch niet nodig
Het meisje van de slijterij
EHBO is mijn lust en mijn leven
Kroamschudd'n in Mariaparochie & Macbeth

Later dus meer hierover...

Hayko de Boer
10-12-2005, 16:47
Die Herman Finkers: Tot Nu Toe box heb ik ook behoorlijk op het oog :)

Ik kies het liefst voor cabaretiers die gewoon hun eigen stijl behouden, en Herman Finkers is daar één van. Prachtige verbale humor heeft die man, en door dat vette Friese accent ga je zowiezo lachen, niets aan te doen :)


'-_- Hij komt uit Twente hoor! Twents accent dus!

Hmmm... raar, staat nochtans op de box: "voor wie niet van Fries cabaret houdt een must!" :p

Staat er inderdaad: voor wie niet van Fries cabaret houdt een must.

basbrem
10-12-2005, 19:22
Die Herman Finkers: Tot Nu Toe box heb ik ook behoorlijk op het oog :)

Ik kies het liefst voor cabaretiers die gewoon hun eigen stijl behouden, en Herman Finkers is daar één van. Prachtige verbale humor heeft die man, en door dat vette Friese accent ga je zowiezo lachen, niets aan te doen :)


'-_- Hij komt uit Twente hoor! Twents accent dus!

Hmmm... raar, staat nochtans op de box: "voor wie niet van Fries cabaret houdt een must!" :p

Staat er inderdaad: voor wie niet van Fries cabaret houdt een must.

ER STAAT TOCH NIET. DAN BETEKEND DAT HET GEEN FRIES CABARET IS