PDA

Bekijk de volledige versie : Film Discussie: X-Men 2 (Spoilers)



M Balje
28-04-2003, 21:59
Vanaf aanstaande Donderdag 01 Mei Wereldweid in de Bioscoop X-Men 2

Hier alpas wat trailers en filmpjes.
LET OP GROOT SPOILER GEHALTE !!

Special FX http://www.apple.com/trailers/fox/x2/clips/specialfx.html
The Production: http://www.apple.com/trailers/fox/x2/clips/theproduction.html
They're Back http://www.apple.com/trailers/fox/x2/clips/theyreback.html
New Comers http://www.apple.com/trailers/fox/x2/clips/newcomers.html
Clips: http://www.apple.com/trailers/fox/x2/clips/
Comiccon Footage http://www.apple.com/trailers/fox/x2/comiccon/
Trailers: http://www.apple.com/trailers/fox/x2/ en http://www.apple.com/trailers/fox/x2/02/

Remco87
29-04-2003, 12:36
Moet ik toch maar eens eerst :roll: X-Men 1 gaan kijken

Daan de G.
29-04-2003, 13:22
ik kan niet wachten op deel2

:D

richard voskamp
29-04-2003, 13:37
ik kan niet wachten op deel2

:D

Ik ga er donderdag voor naar de bioscoop ook al heb ik hem al geizen op een screener dvd het is echt een toppppppppppper!!!!!!

Gr,
Richard

Daan de G.
29-04-2003, 13:48
er is nog geen dvd screener uit hoor, iig niet in het illegale circuit :)

richard voskamp
29-04-2003, 13:49
er is nog geen dvd screener uit hoor, iig niet in het illegale circuit :)

ik heb hem ook van internet gehaald bij winmx en zelf op een dvd gezet

Gr,
Richard

Daan de G.
29-04-2003, 14:02
Hmm vaag
zal wel hele bagger kwaliteit zijn...

Marco
29-04-2003, 14:16
Vanaf aanstaande Donderdag 01 Mei Wereldweid in de Bioscoop X-Men 2Het is vanaf 30 April
B.v. in België en in Frankrijk. Zie http://www.foxinternational.com/XMEN2/europe/index.html

Daan de G.
29-04-2003, 14:54
bij ons iig vanaf 1 mei ;)

Mobie
29-04-2003, 15:08
Hij ziet er in elk geval heel lekker uit :D

richard voskamp
29-04-2003, 15:38
Hmm vaag
zal wel hele bagger kwaliteit zijn...

dat valt best wel mee ik heb betere gehad maar goed om voor het eerst te kijken.

Gr,
Richard

Geert Jan Alsem
29-04-2003, 15:54
Ik ga er donderdag voor naar de bioscoop ook al heb ik hem al geizen op een screener dvd het is echt een toppppppppppper!!!!!!
Uhmmm weet je zeker dat je niet een andere film hebt zitten kijken? Zowel op isonews als vcdquality staat dat er nog geen illegale versie van X-Men 2 is.

Nouja ik vind het sowieso zonde om zo'n crappy illegale versie te kijken als de film een paar dagen later gewoon in de bioscoop draait.

Ik kan in ieder geval niet wachten! BAMF! :D

Marco
29-04-2003, 16:02
bij ons iig vanaf 1 mei ;):D

1 dag later dan onze zuiderburen, 1 dag eerder dan de Amerikanen. Dat gebeurt niet vaak ;)

Gabriel B.
29-04-2003, 19:02
Moet ik toch maar eens eerst :roll: X-Men 1 gaan kijken
Shame on you. :wink:

Remco87
29-04-2003, 20:28
Moet ik toch maar eens eerst :roll: X-Men 1 gaan kijken
Shame on you. :wink:

sorry sorry :P

maar ik heb hem wel al op DVD (y)

Gabriel B.
29-04-2003, 20:59
Moet ik toch maar eens eerst :roll: X-Men 1 gaan kijken
Shame on you. :wink:

sorry sorry :P

maar ik heb hem wel al op DVD (y)
Dat is je geraden. :lol:
Je gaat er lol aan beleven, geloof me. :wink:

Werner
30-04-2003, 10:32
Ik ga vanavond! Joepie!
Overigens, vandaag in de Belgische krant De Morgen een interessant interview met Bryan Singer

Mobie
30-04-2003, 11:00
Moet ik toch maar eens eerst :roll: X-Men 1 gaan kijken
Shame on you. :wink:

sorry sorry :P

maar ik heb hem wel al op DVD (y)
Dat is je geraden. :lol:
Je gaat er lol aan beleven, geloof me. :wink:

Zoniet, geven we u een spanking :wink:

Buscemi
30-04-2003, 17:49
Ik kom net terug van een twee uur durend spektakel in de Euroscoop te Lanaken...... X2

Mijn beleving van deze film kan ik het beste in het engels omschrijven:

A cinematic joyride...

Omdat velen de film nog moeten zien ga ik hier niets weggeven, maar als de discussie in deze thread losbarst, zal ik zeker nog mijn bijdrage leveren....
Tot Later...
Wim

Werner
30-04-2003, 22:48
Laat mijn dan de eer om het eerste de film inhoudelijk te becommentariëren. Overigens voor de 20u-voorstelling in Metropolis Antwerpen waren vier zalen voorzien:

SPOILER WARNING
SPOILER WARNING
SPOILER WARNING

Bangelijk goed scenario, beter dan de eerste film. Toch duurt de film wat langer en neemt Bryan Singer de tijd om zijn verhaal te vertellen. Veel referenties ook naar die eerste film, een iets bescheidenere rol voor Rogue en Storm. Vooral Alan Cumming als de Nightcrawler is een schitterend karakter, zoals in de openingsscène waarin hij in de Oval Office inbreekt.

Er zitten net als in de eerste film opmerkelijk weinig gaten in het scenario, en alles past netjes in elkaar. We krijgen te zien hoe Wolverine aan zijn adamantium-skelet is gekomen; erg duidelijke verwijzingen naar de experimenten op mensen door de nazi's, belichaamd door William Stryker, een zeer goede vertolking van Brian Cox.

Van de schurken uit de eerste film zijn enkel Magneto en Mistique overgebleven, Rebecca Romijn-Stamos is in deze film overigens ook in haar "natuurlijke gedaante" te zien, wanneer ze Magneto's cipier tracht te verleiden. Waanzinnig veel speciale effecten in de vele shape-shift scènes; Mystique neemt zowat iedereen zijn gedaante aan. Alleen senator Kelly moet zich met een tweederangsrol tevreden stellen.

Zeer spectaculaire gevechtsscènes: Storm die twee F-16's moet afschudden, en daarna nog eens twee kruisraketten; de bestorming van de school van prof. Xavier; het ultieme gevecht tussen Wolverine en Deathstrike. Maar vooral Hugh Jackman als Wolverine overtuigt: zijn dierlijke instincten komen een eerste keer echt boven wanneer hij de aanvallers uit de school tracht te weren. Volgens de die hard-fans was het karakter van Wolverine 'te soft', maar na deze film zal men daar wel anders over piepen.

Het geheel een beetje gekruid met een paar romantische verhaallijntjes, zoals Iceman en Rogue, met als bijkomende complicatie dat ze elkaar niet kunnen aanraken, en een ontluikende liefde tussen Storm en de schuchtere, diep devote Nightcrawler.

NOG VEEL GROTERE SPOILER WARNING
NOG VEEL GROTERE SPOILER WARNING
NOG VEEL GROTERE SPOILER WARNING

En natuurlijk op het einde een traantje moeten wegpinken wanneer Jean Grey zich opoffert om de anderen te kunnen redden... Toch nog genoeg elementen over om een derde film te rechtvaardigen, en als die even goed is als de vorige, mag die er best van mij komen; Pyro die (definitief?) de kant van Magneto kiest; de verdere evolutie van de oorlog tussen de mensen en de mutanten; de herrijzenis van Jean Grey (?) ... eindelijk eens een sequel die naam waardig.

Wel is het best dat je deel 1 gezien hebt, want een echte inleiding krijg je niet, en je wordt geacht de personages al een beetje te kennen.

Marco
01-05-2003, 20:24
Oké wow tof gaaf. Oftewel bijkomen van het X2 spektakel :D
Grappig de trailers voor X2, waren The Hulk en Matrix Reloaded ;)



NOG VEEL GROTERE SPOILER WARNING
NOG VEEL GROTERE SPOILER WARNING
NOG VEEL GROTERE SPOILER WARNING
Voor alle zekerheid nog 1 keer herhalen ;)


Toch nog genoeg elementen over om een derde film te rechtvaardigen, en als die even goed is als de vorige, mag die er best van mij komen; Pyro die (definitief?) de kant van Magneto kiest; de verdere evolutie van de oorlog tussen de mensen en de mutanten; de herrijzenis van Jean Grey (?) ... eindelijk eens een sequel die naam waardig. Het kan niet anders. Er moet wel een X3 komen. X2 sluit precies goed aan op deel 1. En X-men 3 zal zeker op deel 2 aansluiten.

Anyway de herrijzenis van Jean Grey. Ik ken het beter als The (Dark) Phoenix. Hoewel de film versie anders is (vooral locatie), vond ik het wel een aardige vergelijking met de comic versie. Mocht the X-Men tegen Phoenix vechten dan wordt een hell of a fight. Hmm ik loop op de zaken vooruit. Terug naar X2. En hier ben ik heel kort in. X2 is een zeer geslaagde sequel. 8) (y) kan nu al zeggen 1 van de betere sequels
(en we krijgen dit jaar een zooitje sequels op ons bordje).

Kijk goed naar het 20th Century Fox logo (natuurlijk aan het begin van de film) Niet nieuw het principe (zoals bij Dreamworks The Ring en Shrek), maar het blijft een leuk insider grapje.

Pim v. Bree
01-05-2003, 20:42
kheb hem ook gezien. Vond hem echt beter en leuker dan 1. 1 vond ik echt veel te kort duren, 2 is het echt goed! Betere actie en een gaaf verhaal. X-men 3 zal denk ik zeker komen (lees onder spoiler)!


SPOILER SPOILER
Want magneto neemt Pyro mee/Pyro (het vuurmannetje) wil mee, op het eind, dat is allemaal nogal wazig en geeft echt het gevoel van dat komt volgende keer. Het gehele einde is toch volgende keer meer.

Marco
01-05-2003, 21:09
SPOILER SPOILER









Want magneto neemt Pyro mee/Pyro (het vuurmannetje) wil mee, op het eind, dat is allemaal nogal wazig en geeft echt het gevoel van dat komt volgende keer. Het gehele einde is toch volgende keer meer.
Pyro laat al snel zien dat hij een rebel is. Hij past wel bij Magento bende (hoe die gasten zich ook alweer, Brotherhood Of Evil Mutants oid). Eigenlijk hoort Rogue daar ook bij.

En het echte einde, zie je Jean/Phoenix in het water, nee Jean is (nog) niet weg ;)

Timothy
01-05-2003, 21:52
SPOILERS!!!


Pyro laat al snel zien dat hij een rebel is. Hij past wel bij Magnento bende (hoe die gasten zich ook alweer, Brotherhood Of Evil Mutants oid). Eigenlijk hoort Rogue daar ook bij.

Rogue hoorde maar heel even bij de Brotherhood, ze is opgevoed door Mystique. Zodra ze zelf kon nadenken is ze eigenlijk naar Professor X gegaan.

Mijn hart ging menigmaal sneller kloppen bij de links naar de comic (heb eigenlijk vrijwel alle uitgaven van de afgelopen 30 jaar (alle NL comics en veel herdrukken uit USA). Eerder genoemde Phoenix opkomst, naam Remy LeBeau (Gambit) en Project Wide-awake (1e Sentinel fabricatie), Henry McCoy (Beast) op TV, Syrin, Shadowcat, Colossus, enz, enz...

En X3? Mijn hart zegt: VET!!! Maar mijn verstand (en eigenlijk dat van ieder weldenkend mens) zegt: Geen contracten meer, dus wordt waarschijnlijk C-acteurs voor een nieuwe (veelbelovende?) regisseur, met een matig script... Als ze dat doen, dan maar geen X3...

Marco
01-05-2003, 22:38
En X3? Mijn hart zegt: VET!!! Maar mijn verstand (en eigenlijk dat van ieder weldenkend mens) zegt: Geen contracten meer, dus wordt waarschijnlijk C-acteurs voor een nieuwe (veelbelovende?) regisseur, met een matig script... Als ze dat doen, dan maar geen X3...Wie weet maakt Singer "zijn" X trilogie wel af. Ik hoop het trouwens wel, want als hij aan boord is (als kapitein), wordt het geen Titanic ;)

Gabriel B.
01-05-2003, 22:46
En X3? Mijn hart zegt: VET!!! Maar mijn verstand (en eigenlijk dat van ieder weldenkend mens) zegt: Geen contracten meer, dus wordt waarschijnlijk C-acteurs voor een nieuwe (veelbelovende?) regisseur, met een matig script... Als ze dat doen, dan maar geen X3...Wie weet maakt Singer "zijn" X trilogie wel af. Ik hoop het trouwens wel, want als hij aan boord is (als kapitein), wordt het geen Titanic ;)
Singer kan nog wat van X3 maken. En X3 zou kunnen zonder een aantal van de hoofdrolspelers en met een paar nieuwe personages maar men mag zeker geen risico's nemen met het script.

Timothy
01-05-2003, 22:49
En X3? Mijn hart zegt: VET!!! Maar mijn verstand (en eigenlijk dat van ieder weldenkend mens) zegt: Geen contracten meer, dus wordt waarschijnlijk C-acteurs voor een nieuwe (veelbelovende?) regisseur, met een matig script... Als ze dat doen, dan maar geen X3...Wie weet maakt Singer "zijn" X trilogie wel af. Ik hoop het trouwens wel, want als hij aan boord is (als kapitein), wordt het geen Titanic ;)

Hij wel, dat geloof ik wel. Maar je zit ook nog met: Famke Janssen (heeft vaker aangegeven dat actiefilms niet haar voorkeur hebben), Halle Berry (Oscar, dus vraagprijs verdubbelt), Hugh Jackman (draagt de film, dus wil ook meer cash), enz... En als ze andere acteurs gaan pakken voor dezelfde rollen (ik vond het nu al irritant en dat waren alleen de bijacteurs/figuranten als Shadowcat, Jubilee en Pyro) dan hoeft het voor mij niet...

Marco
01-05-2003, 23:01
Singer kan nog wat van X3 maken. En X3 zou kunnen zonder een aantal van de hoofdrolspelers en met een paar nieuwe personages maar men mag zeker geen risico's nemen met het script.Dat zal geen probleem opleveren. Singer heeft zich ook bemoeid met verhaallijn van X-Men en X2. Tenslotte is hij (wel) vermeld bij de writing credits. Over credits gesproken. De naam Richard Donner kwam ik tegen (zowel bij X-Men als X2). En Avi Arad, die naam kwam ik al eerder tegen o.a. bij Spider-Man (volgens mij was hij ook te zien in 1 van de Spider-Man extra's weet ik ff niet meer). Maar goed, X3 is nog niet zover. Zal wel 2006 worden of zo. Voorlopig komen anderen (b.v. Spider-Man, Fantastic Four, Elektra, noem eens wat) aan bod.

Persoonlijk hoop ik dat Fox X2 beter aanpakt op DVD dan zijn voorganger. Op een X-Men 2.5 (*) zit ik niet te wachten. Wil meteen een S.E. (zoiets als 1.5).

(*)mits het een langere DC wordt, dan is het wat anders ;)

Marco
01-05-2003, 23:09
Hij wel, dat geloof ik wel. Maar je zit ook nog met: Famke Janssen (heeft vaker aangegeven dat actiefilms niet haar voorkeur hebben), Halle Berry (Oscar, dus vraagprijs verdubbelt), Hugh Jackman (draagt de film, dus wil ook meer cash), enz.....Het is mogelijk dat sommige het schip verlaten. Ze kunnen beter nieuwe of uit X2 mutants gebruiken (b.v. Alan Cumming). Persoonlijk zie ik zelf Ian McKellen niet meer opdagen. Waarschijnlijk omdat hij niks meer kan toevoegen aan Magneto.


En als ze andere acteurs gaan pakken voor dezelfde rollen (ik vond het nu al irritant en dat waren alleen de bijacteurs/figuranten als Shadowcat, Jubilee en Pyro) dan hoeft het voor mij niet...Gelukkig zijn dat maar bijrollen, maar je hebt gelijk als ze maar niet aan de hoofdpersonages zitten.

Timothy
01-05-2003, 23:12
Het is mogelijk dat sommige het schip verlaten. Persoonlijk zie ik zelf Ian McKellen niet meer opdagen. Waarschijnlijk omdat hij niks meer kan toevoegen aan Magneto.

Ik denk ook dat een kwestie van budget is (behalve dan McKellen, omdat ik denk dat hij idd rollen kiest die hem bevallen).

richard voskamp
01-05-2003, 23:16
[ik heb hem net in de bioscoop gezien ben er net van thuis
ik vind het een hele goede film alleen ik had er meer actie.

maar het is een toppppper en een goede aanrader.

Gr,
Richard

Geert Jan Alsem
02-05-2003, 04:58
Oh man, ok ik kom net uit de stad terug dus ik ben niet echt in staad zinnige dingen te zeggen over de film...
Maar ik wil even zeggen dat ik em echt VET cool vond...

Toen zo die eerst scene dat je bij Jean zo dat vuur in haar ogen zag dacht ik zo van "ohhh dat zou ECHT cool zijn, als ze de Phoenix al in deze film zouden doen".
Nouja en dus hoe verder film ging hoe meer ik dacht van "Goh, je ziet toch wel veel dingen die erop wijzen dat Jean al de Phoenix in zich heeft."...
Nou.. en toen dus het eind... dat Jean zich opoffert... en je dan in de laatste scene de Phoenix zo in het water weerspiegelt ziet... echt... echt... TE cool!!!
Nou goed..
Ik heb dus in ieder geval genoten...
Misschien heb ik nog wat meer nuttige dingen te melden als ik weer nuchter ben, het maakt ook niet echt uit... daar de film gewoon echt te cool was... :)


EDIT: Hihi, "in staad"? Note to self: eerst slapen, dan posten. :)

Daan de G.
02-05-2003, 10:18
Geweldige film
2 uur genoten en nog een stukje beter als deel 1.
Nightcrawler is echt zoooooo stoer :)

Micoom
02-05-2003, 23:59
Zojuist deze geweldige film gezien. :D Echt veel beter dan deel 1. Die vond ik al leuk, maar deze heeft veel meer niveau. Het is inderdaad wel belangrijk dat je deel 1 hebt gezien. Dit is met recht een topper! de beste superhelden film tot nu toe! (y)

Drexl
03-05-2003, 16:45
Ik moet zeggen dat ik genoten heb van deze X2 maar omdat ik zo ongelooflijk gehypet was voor deze prent verliet ik de zaal een tikkeltje teleurgesteld. Laat ik het zo uitdrukken; ik word altijd met beide voeten op de grond gezet na het zien van een langverwachte prent. Nu, enkele dagen later, ben ik tot de conclusie gekomen dat ik die film nog een paar keer moet gaan bekijken. Beter dan het al niet onaardige X-Men maar nog niet de gigantische mastodont die het uiteindelijk wel zal worden... hoop ik.

SPOILERS!!!!

* de aanval van Nightcrawler in het Witte Huis is mijn favoriete actiescène van het jaar. Subliem in beeld gebracht, schitterende effecten en magistrale muziek.

* Elke scène met Ian McKellen is heerlijke camp, nooit over the top maar onweerstaanbaar grappig èn edgy. De ontsnappingsscène rocks!!

* enorm genoten van Mystique dit keer.

* Pyro vs de politie... woaw...

Och, te veel om op te noemen. Ik ben niet vetrouwd met de comics maar heb wel wat opzoekingswerk gedaan dus ik denk dat ik die Dark Phoenix toestanden snap. Dat belooft alvast voor deel 3 en ik denk niet dat we ons zorgen moeten maken of die er ooit komt. Singer en co. zullen weer van de partij zijn om deze saga af te sluiten of gewoon verder te zetten.

Cya

Drexl

Gabriel B.
04-05-2003, 12:50
Ik was ook zwaar onder de indruk van X2.
Sterk scenario, sterke acteerprestaties en een iets groter groepgevoel (op Wolverine, Jean en Storm na worden ongeveer alle personages evenveel screen-time toebedeeld).
Een hele hoop comicreferenties zonder dat ze het verhaal aantasten.

En als ik één enkel minpuntje mag aanvoeren :

Het aantal grappige one-liners moest het in dit deel wel afleggen tegen het harder scenario.
Geen: "What's a Magneto ?" of "How can we be sure it's you ?" maar wel een memorabele White House-openingsscène.
(Je kan ook niet alles hebben. :wink: )

Cinemaniac
04-05-2003, 12:56
Von 'm waanzinnig! Vooral die Matrix-achtige effect in het Witte Huis waar die Secret Service agenten in de lucht werden geschopt door de Nightcrawler was geweldig!

Gabriel B.
04-05-2003, 18:05
SPOILERS!!!
Eerder genoemde Phoenix opkomst, naam Remy LeBeau (Gambit) en Project Wide-awake (1e Sentinel fabricatie), Henry McCoy (Beast) op TV, Syrin, Shadowcat, Colossus, enz, enz...
Ook nog even de naam Jamie Madrox (Multiple Man) aan toevoegen. (y)

Timothy
04-05-2003, 18:13
SPOILERS!!!
Eerder genoemde Phoenix opkomst, naam Remy LeBeau (Gambit) en Project Wide-awake (1e Sentinel fabricatie), Henry McCoy (Beast) op TV, Syrin, Shadowcat, Colossus, enz, enz...
Ook nog even de naam Jamie Madrox (Multiple Man) aan toevoegen. (y)

Waar zat Madrox dan? Dat heb ik denk ik even gemist. (ga dinsdag voor de 2e keer, dan kan ik er op letten).

Waren er trouwens meer mensen die Jason Stryker relateerden aan Jason Wyngarde (Mastermind). De krachten komen namelijk wel overeen. Zou dit toch een soort homage zijn?

Wat me trouwens wel heel vet had geleken: een Fastball Special (ik hoopte er nog heel even op toen Colossus Logan wilde gaan helpen)

Gabriel B.
04-05-2003, 18:28
SPOILERS!!!
Eerder genoemde Phoenix opkomst, naam Remy LeBeau (Gambit) en Project Wide-awake (1e Sentinel fabricatie), Henry McCoy (Beast) op TV, Syrin, Shadowcat, Colossus, enz, enz...
Ook nog even de naam Jamie Madrox (Multiple Man) aan toevoegen. (y)

Waar zat Madrox dan? Dat heb ik denk ik even gemist. (ga dinsdag voor de 2e keer, dan kan ik er op letten).
Ik heb LeBeau niet gezien :oops: maar ik veronderstel dat hij net boven Madrox stond op de lijst die Mystique ziet op de computer.

Timothy
04-05-2003, 18:54
SPOILERS!!!
Eerder genoemde Phoenix opkomst, naam Remy LeBeau (Gambit) en Project Wide-awake (1e Sentinel fabricatie), Henry McCoy (Beast) op TV, Syrin, Shadowcat, Colossus, enz, enz...
Ook nog even de naam Jamie Madrox (Multiple Man) aan toevoegen. (y)

Waar zat Madrox dan? Dat heb ik denk ik even gemist. (ga dinsdag voor de 2e keer, dan kan ik er op letten).
Ik heb LeBeau niet gezien :oops: maar ik veronderstel dat hij net boven Madrox stond op de lijst die Mystique ziet op de computer.

Als de dvd uit is gaat die scene ook meteen op pauze, om te kijken welke namen er nu allemaal bijstaan.

Marco
04-05-2003, 22:43
Terugkomend op het X3 verhaal. Heb geruchten gelezen o.a. bij E!-Online (http://www.eonline.com/Reviews/Movies/Scoop/Archive2003/030502b.html)

Bryan Singer wil zich nog steeds mee bemoeien met The X-Men franchise, maar achter de regiestoel is vraag 2. Hij wil graag nog een ander project doen. Rebecca Romijn-Stamos (Mystique), Alan Cumming (Nightcrawler) & Daniel Cudmore (Colossus) hebben een contract getekend voor X3.

En ook Famke Janssen. Uit de Toronto Sun (http://www.canoe.ca/JamMoviesXMen/xmen_030502a-sun.html) "I have a firm commitment to the X-Men movies. They are my priority. I've signed for a third. If, and when, it happens I'll arrange my schedule around it." Famke verwacht ook een X4.

Falch
05-05-2003, 14:32
X2 vind ik een geweldige film, beter dan de eerste. De openingsscene was gewoon enorm kewl, en het verhaal vond ik best aardig. Special Effects waren erg goed, en Patrick Stewart (Professor X), Ian McKellen (Magneto) en Hugh Jackman (Wolverine) waren erg goed (de andere ook wel hoor :)).

Anyway:
http://www.infantry-sector.com/conan/xmencomputer.JPG

Remy LeBeau = Gambit
Eric Lensherr = Magneto
Jamie Madrox = Multiple Man
Ororo Munroe = Storm

De rest van de namen weet ik niet.

Ik hoop maar dat X3 snel wordt aangekondigd, en ik ben benieuwd wat het uitgangspunt wordt, misschien de Phoenix saga?

Charley Baak
05-05-2003, 15:48
Even opgezocht:

Paige Guthrie -- Husk
Samuel Guthrie -- Canonball
Keniucho Harada -- Silver Samurai
Garrison Kane -- Kane
Artie Maddicks -- geen andere naam
Xi'an Coy Mahn -- Karma
Maximoff(2): Crystalia Amaquelin Maximoff -- Crystal
Pietro Maximoff -- Pietro Kinderen van Magneto, toch?
Kevin Mc Taggart -- Proteus, zoon van Moira.
Danielle Moonstar -- Mirage

Falch
05-05-2003, 16:58
Kewl, ook al zeggen die namen me niks. :)

Bas de Jong
05-05-2003, 19:10
Vanmiddag naar deze film geweest... Wat een genot! (y)


Er is al veel gezegd over deze film maar ik wil nog wel even kwijt dat ik het einde wel subtiel vond... De vorm van de Phoenix die te zien is in het water :mrgreen: X3 met de Phoenix? Ik kan niet wachten!

Gabriel B.
05-05-2003, 19:32
Maximoff(2): Crystalia Amaquelin Maximoff -- Crystal
Pietro Maximoff -- Pietro Kinderen van Magneto, toch?
Ik dacht dat Wanda "Scarlet Witch" Maximoff het tweede kind van Mags is.
Maar thanks voor het opzoekwerk. :D

Rens_Gepkens
05-05-2003, 21:42
Falch.... hoe kom je aan dat screenshot???

Elaine
06-05-2003, 11:30
NOG VEEL GROTERE SPOILER WARNING
NOG VEEL GROTERE SPOILER WARNING
NOG VEEL GROTERE SPOILER WARNING

En natuurlijk op het einde een traantje moeten wegpinken wanneer Jean Grey zich opoffert om de anderen te kunnen redden... Toch nog genoeg elementen over om een derde film te rechtvaardigen, en als die even goed is als de vorige, mag die er best van mij komen; Pyro die (definitief?) de kant van Magneto kiest; de verdere evolutie van de oorlog tussen de mensen en de mutanten; de herrijzenis van Jean Grey (?) ... eindelijk eens een sequel die naam waardig.

Wel is het best dat je deel 1 gezien hebt, want een echte inleiding krijg je niet, en je wordt geacht de personages al een beetje te kennen.

X3 Rise of the Phoenix???? lijkt me zeer cool

Daan de G.
06-05-2003, 12:39
Falch.... hoe kom je aan dat screenshot???

omdat de TS SVCD al uit is? :)

anyway dit is echt een bios film, ik zou zo iets nooit achter de pc willen kijken!!

JCL
06-05-2003, 16:10
En X3? Mijn hart zegt: VET!!! Maar mijn verstand (en eigenlijk dat van ieder weldenkend mens) zegt: Geen contracten meer, dus wordt waarschijnlijk C-acteurs voor een nieuwe (veelbelovende?) regisseur, met een matig script... Als ze dat doen, dan maar geen X3...Wie weet maakt Singer "zijn" X trilogie wel af. Ik hoop het trouwens wel, want als hij aan boord is (als kapitein), wordt het geen Titanic ;)
Singer kan nog wat van X3 maken. En X3 zou kunnen zonder een aantal van de hoofdrolspelers en met een paar nieuwe personages maar men mag zeker geen risico's nemen met het script.

Nog een triple X dus ;) Maar ik moet zeggen dat ik de eerst film nooit heb gezien, daarom denk ik ook niet dat ik naar de 2e ga....

Maxster4th
06-05-2003, 18:51
Je kan X1 gewoon huren bij de videotheek....het is zonde om daarom niet naar X-men2 te gaan.
Het is echt een topper.!


Ik had met twee vrienden een discussie over mistique, nadat zij de basis is binnen gedrongen en zichzelf insluit in de "controlroom". Dan glijdt ze over de grond met haar benen naar voren, haar handen zijn dan het dichtst bij de camera en maakt zij dan het bekende "F#ck"-teken. Ik dacht van niet, mijn twee vrienden van wel.
Is iemand dit opgevallen??

Marco
06-05-2003, 18:57
Ik had met twee vrienden een discussie over mistique, nadat zij de basis is binnen gedrongen en zichzelf insluit in de "controlroom". Dan glijdt ze over de grond met haar benen naar voren, haar handen zijn dan het dichtst bij de camera en maakt zij dan het bekende "F#ck"-teken. Ik dacht van niet, mijn twee vrienden van wel.
Is iemand dit opgevallen??
Het is mij wel opgevallen dat ze haar middelvinger opsteekt en daarbij kijkt ze een uitdagende look in de camera. Die indruk kreeg ik op mijn netvlies.

Daan de G.
06-05-2003, 19:20
Hmm
ze steekt haar middelvinger op ja, naar stryker :) wat is rebecca toch een lekker ding ;)

Marco
06-05-2003, 19:24
mini spoiler



wat is rebecca toch een lekker ding ;)Daarom was ze "haarzelf" toen ze die bewaker ging versieren :D ;)

Roberto G
07-05-2003, 00:32
ben net anderhalf uur terug van deze film , en ik vond hem echt super , wat een film, ben der nog steeds over aan het nadenken .
Top verhaal , goed geacteerd , kicke special effects ECHT SUPER!!!!!
Deze film is voor mij een 9 waard .

Roberto G
07-05-2003, 01:46
ik kan niet wachten op deel2

:D

Ik ga er donderdag voor naar de bioscoop ook al heb ik hem al geizen op een screener dvd het is echt een toppppppppppper!!!!!!

Gr,
Richard

FF op off topic (sorry), maar heb je een speciale CODEC nodig voor screener dvd''s .
Ik krijg mijn screener dvd niet geopend, heb ik een codec nodig zo ja waar ken ik deze vinden .

Tyler20Durden03
08-05-2003, 09:04
X2 rocks. Zeker de openingsscene en de ontsnappingsscene van Magneto. :D

Bas de Jong
08-05-2003, 10:49
X2 rocks. Zeker de openingsscene en de ontsnappingsscene van Magneto. :D
Die openingsscene deed de rillingen over m'n rug lopen :D Wat een prachtig begin!

Menno Hagendoorn
08-05-2003, 10:58
Openingsscene is inderdaad top!
Verder vond ik de ontsnappingsscene van Magneto en wolverine vs Deathstrike geweldig!
Echt 2x zo gaaf als deel 1!

Falch
08-05-2003, 12:22
Rens: kwam ik toevallig tegen op een ander forum. Ik heb hem niet op mijn PC staat als je dat soms denkt. :)

Marcel den Haan
08-05-2003, 12:50
Ben gister eindelijk geweest en vond hem beter dan deel 1 maar toch niet echt aktievol zoals ik had gedacht, tis eigenlijk meer dan alleen een aktiefilm, zit gewoon een goed verhaal in en dat maakt deze film beter dan andere aktiefilms want na drie keer kijken heb je dat wel gezien, deze ga ik echt vaak kijken als ie op dvd is.
Vroeger toen ik nog een klein Wongetje was las ik de strip vaak maar kan me er weinig van herinneren; dat personage van Kelly Hu, de vrouwelijke Wolverine zeg maar, had ie niet gewoon lange nagels zeg maar ipv een adamantium skelet en had ze ook niet een voorgeschiedenis met Logan of is dat iemand anders (ze zit ook in de tekenfilm vaak). En heette Nightcrawler niet anders of was dat alleen in de nederlandse strip (harlekein of zoiets), vond hem altijd erg cool.

Timothy
08-05-2003, 13:11
Even opgezocht:

Paige Guthrie -- Husk
Samuel Guthrie -- Canonball
Keniucho Harada -- Silver Samurai
Garrison Kane -- Kane
Artie Maddicks -- geen andere naam
Xi'an Coy Mahn -- Karma
Maximoff(2): Crystalia Amaquelin Maximoff -- Crystal
Pietro Maximoff -- Pietro Kinderen van Magneto, toch?
Kevin Mc Taggart -- Proteus, zoon van Moira.
Danielle Moonstar -- Mirage

Aanvulling:
- Garrison Kane is ook opvolger van Wolverine als Weapon X.
- Crystal Maximoff: De vrouw van Pietro (Quicksilver). Hebben ook nog een, niet mutante, dochter.
- Wanda Maximoff (Scarlet Witch): De zus van Quicksilver
- Quicksilver en Scarlet Witch: kinderen van Magneto

Verder zag ik de tweede keer ook de volgende "mapjes" naast Cerebro2 staan:
- Franlin Richards: de mutante zoon van Reed Richards (Mr Fantastic van de Fantastic Four)
- Muir Island: waar Moira McTaggert opereert en onderzoek doet naar mutatie.

Timothy
08-05-2003, 13:15
Ben gister eindelijk geweest en vond hem beter dan deel 1 maar toch niet echt aktievol zoals ik had gedacht, tis eigenlijk meer dan alleen een aktiefilm, zit gewoon een goed verhaal in en dat maakt deze film beter dan andere aktiefilms want na drie keer kijken heb je dat wel gezien, deze ga ik echt vaak kijken als ie op dvd is.
Vroeger toen ik nog een klein Wongetje was las ik de strip vaak maar kan me er weinig van herinneren; dat personage van Kelly Hu, de vrouwelijke Wolverine zeg maar, had ie niet gewoon lange nagels zeg maar ipv een adamantium skelet en had ze ook niet een voorgeschiedenis met Logan of is dat iemand anders (ze zit ook in de tekenfilm vaak). En heette Nightcrawler niet anders of was dat alleen in de nederlandse strip (harlekein of zoiets), vond hem altijd erg cool.

Harlekein was idd een naam uit de tijd dat ze (bijna) alle namen nog vertaalden. Nachtkruiper vonden ze een beetje knullig klinken, dus vanwege zijn uiterlijk: Harlekein.

Deathstrike was een cyborg: zij liet haar lichaam verbouwen om wraak te nemen op Wolverine, die haar vader (tevens de uitvinder van Adamantium) had vermoord. Haar klauwen zijn adamantium, de rest van haar lichaam (voor zover ik weet) niet. Ze zat ook een tijd bij The Reavers (een van de vetste tegenstanders van de X-Men)

Marcel den Haan
08-05-2003, 13:27
Ok dan thanx !

kaptein Pikaard
08-05-2003, 17:42
Dit heeft ff niks met de film te maken maar ik had met een vriend over dat sabretooth in de tekenfilm serie de vader was van die leider van die friends of humanitie organisatie, die vriend van me beweerd juist het tegenover gestelde.
Nou was mijn vraag dus of 1 van jullie hier een antwoord op heeft?
Aangezien jullie ook alle namen wisten hoop ik ook dat jullie dit weten.

Timothy
08-05-2003, 20:18
Dit heeft ff niks met de film te maken maar ik had met een vriend over dat sabretooth in de tekenfilm serie de vader was van die leider van die friends of humanitie organisatie, die vriend van me beweerd juist het tegenover gestelde.
Nou was mijn vraag dus of 1 van jullie hier een antwoord op heeft?
Aangezien jullie ook alle namen wisten hoop ik ook dat jullie dit weten.

Sabretooth (Victor Creed) is de vader van de Leider van Friends of Humanity (ook in de comic) Graydon Creed. En (tromgeroffel): Mystique is zijn Graydons moeder (en de moeder van Nightcrawler en de Pleegmoeder van Roque, pfff die is bezig geweest :D).

kaptein Pikaard
09-05-2003, 08:46
He dank je, had ik toch gelijk. waar vind je by the way trouwens al die info?

Gabriël de Rop
09-05-2003, 08:53
Heeft iemand wellicht een site waar veel informatie te vinden is over het gehele x-universe ??

Timothy
09-05-2003, 10:03
He dank je, had ik toch gelijk. waar vind je by the way trouwens al die info?

I'm just an X-freak! :D

Zoals eerder gezegd: ik heb bijna alle comics wel. Alle Nederlandse (behalve 1 hipcomic, nr 19146) uitgaven van X-mannen, X-Mannen Special, Wolverine, New Mutants, Generation X, enz, en heel veel Amerikaanse herdrukken (Classics, Essentials) van de comics voor ze in Nederland werden uitgegeven. Verder heb ik een flink aantal Limited Series, TPB's en One-Shots.

Bas de Jong
09-05-2003, 14:34
Zoals eerder gezegd: ik heb bijna alle comics wel. Alle Nederlandse (behalve 1 hipcomic, nr 19146) uitgaven van X-mannen, X-Mannen Special, Wolverine, New Mutants, Generation X, enz, en heel veel Amerikaanse herdrukken (Classics, Essentials) van de comics voor ze in Nederland werden uitgegeven. Verder heb ik een flink aantal Limited Series, TPB's en One-Shots.
Nu ben ik jaloers... :cry:

Timothy
09-05-2003, 15:47
Zoals eerder gezegd: ik heb bijna alle comics wel. Alle Nederlandse (behalve 1 hipcomic, nr 19146) uitgaven van X-mannen, X-Mannen Special, Wolverine, New Mutants, Generation X, enz, en heel veel Amerikaanse herdrukken (Classics, Essentials) van de comics voor ze in Nederland werden uitgegeven. Verder heb ik een flink aantal Limited Series, TPB's en One-Shots.
Nu ben ik jaloers... :cry:

Niet als je weet wat voor bedrag erin zit :D

Ach, ik zeg zulke dingen ook niet om op te scheppen hoor... Ik praat er gewoon graag over, omdat er in mijn omgeving niet zoveel comic-freaks zijn.

WitteGijt?
09-05-2003, 16:30
He dank je, had ik toch gelijk. waar vind je by the way trouwens al die info?


Heeft iemand wellicht een site waar veel informatie te vinden is over het gehele x-universe ??

onderstaande sites bevatte veel info

http://www.uncannyxmen.net/
http://www.marveldirectory.com/

De laatste heeft tijdelijk problemen.

Bas de Jong
09-05-2003, 17:00
Niet als je weet wat voor bedrag erin zit :D

Oooooooh jawel hoor ;) Voor je hobby moet je wat overhebben :D

Timothy
11-05-2003, 20:50
Zijn er nog mensen die meer hebben gezien in X2 wat geralateerd is aan de comics?

Timothy
13-05-2003, 10:38
Zag op een andere site dat er bij de "projecten" op de desktop van Deathstrike (waar Mystique Cerebro2 vindt) ook nog Omega Red stond. (Omega Red is de Rusische tegenhanger van het Canadese Weapon X programma (Weapon X heeft onder andere Wolverine, Sabretooth, Maverick en Wraith voortgebracht))

Rochan
26-05-2003, 15:43
Heb de film gisteravond gezien. Echt een topper (y) Alleen had Leady Deathstrike wat meer in het spotlight gemogen. Je zag alleen maar tijdens het gevecht met Wolverine haar klauwen. Voor de rest een geweldige film. Ben benieuwd naar de dvd. en naar deel 3 :)

rkrijger
26-05-2003, 19:23
Geweldige actie-film. Heel mooi gemaakt. Heeft me overtuigd om X-Men 1.5 by Ezy te bestellen...

Gabriel B.
27-05-2003, 09:30
Zijn er nog mensen die meer hebben gezien in X2 wat geralateerd is aan de comics?
Dit heb ik zelf nog niet kunnen zien maar volgens Wizard Magazine staat het volgende op een paneel in de cel van Magneto : "Do not tamper with this panel without contacting Stark Enterprises" :D

Richard B.
29-05-2003, 00:28
Ik ben geen kenner van het 'X-men universum' maar ik heb erg genoten van X2! In vergelijking met de eerste film vind ik dat de karakters een stuk boeiender geworden en vooral van Magneto, Nightcrawler en Mystique heb ik erg genoten. De effects vond ik eigenlijk niet eens zo heel erg bijzonder maar er is gewoon heel effectief mee omgesprongen en daardoor is de film zo goed denk ik: het verhaal en de boeiende karakters dragen de film eigenlijk.

Anyway, die 1.5-set van de originele film ga ik binnenkort maar eens aanschaffen en deze film beland ook op mijn dvd-verlanglijstje.

Petra
26-08-2003, 10:22
X2: X-Men United Deleted Scenes!!

Je kunt nu 11 deleted scenes van X-men 2 bekijken of downloaden:

http://www.superherohype.com/cgi-bin/news/xmen.cgi?newsid1061657353,88094,x

Gabriel B.
26-08-2003, 11:34
Leuk (y) ... maar ik wacht wel op de dvd.