PDA

Bekijk de volledige versie : Wat te doen bij verlies in de post.........wat vind jij?



R. Schaap
29-04-2003, 12:09
Hallo allemaal,

Ik heb weleens vragen gehad over hoe je het probleem kunt oplossen dat de dvd's in de post verloren zijn gegaan.

Ik heb het persoonlijk 1x meegemaakt en dat was natuurlijk niet leuk. We hebben het toen opgelost door het verlies te delen. Ik heb de helft van het geld teruggestort en zo waren de dvd's dus pleitte maar hadden we daar beide evenveel schade van.

Tenslotte kan geen van beide er wat aan doen, de post jat ze gewoon en dat is klote maar doe je bar weinig aan.

Ik vraag me af hoe iedereen hierover denkt. Wat vind jij een goede oplossing in deze?

Denk eraan dat voorop staat dat je elkaar vertrouwt en dat je uit gaat van het goede in de medemens!!!!!

Isis
29-04-2003, 12:12
Op dit moment wacht ik al een tijdje op 4 dvd's die ik besteld heb, in 't buitenland....dan kunnen ze dus overal aan de "strijkstok" blijven hangen....
Ik baal er echt gigantisch van, want bij elkaar is 't toch een aardig bedrag...:(
Met medeforummers is 't godzijdank nog niet gebeurd! ;)

Martijn Beunk
29-04-2003, 12:29
Het lijkt erop dat ik er momenteel mee te maken heb. Een dvd die al een aantal dagen gepost is, maar nog niet bij mij in de bus is geland.
Jammer genoeg gaat het ook nog eens om een zeer dure dvd.

Aangezien de verkoper en de koper(ik dus) allebei het risico hebben genomen om de dvd per post te verzenden, vind ik ook dat wij allebei hiervoor verantwoordlijk zijn, dus Rein ik mee het helemaal met jou eens om de kosten te delen. (y)

netfox
29-04-2003, 12:39
Allebei de helft betalen vind ik de beste oplossing. Zou ik wel alleen doen wanneer ik de handelaar echt zou kunnen vertrouwen; anders zou ik er mijn vraagtekens bij zetten.

HdeB
29-04-2003, 12:42
Daar waar het mogelijk is bestel ik in het buitenland met American Express kaart. Dan zijn alle aankopen via internet automatisch verzekerd. Een zending uit Australië (boxset Friends) is zoekgeraakt en met 1 telefoontje naar American Express werd het bedrag weer teruggeboekt op mijn rekening. American Express stelt dan de leverancier verantwoordelijk en neemt het onderzoek over. Je hebt er verder geen omkijken naar.

Met een medeforummer is het ook een keer misgegaan en we hebben toen het leed samen gedeeld.

Mark de Jong
29-04-2003, 12:45
Het is mij een keer overkomen met 2 DVD's die ik besteld had. De DVD's zijn nooit aangekomen, maar er is uiteindelijk niets aan gedaan (had ze inmiddels al ergens anders besteld en dus geannuleerd). Het bedrijf had toen een onderzoekje gestart waar ik niets meer van heb gehoord.

Ik wacht ook nog op 3DVD's van Amazon.com maar met een beetje geluk krijg ik die vandaag binnen... Afwachten :)

teigetje
29-04-2003, 12:46
ik wacht op dit moment met spanning op een dvd die halverwege vorige week op de post is gedaan....verlies delen is dan denk ik idd het handigste...alleen wat dan te doen als je een dvd ruilt...de dvd die wel is aangekomen is niet echt te delen...

Martijn Beunk
29-04-2003, 12:49
ik wacht op dit moment met spanning op een dvd die halverwege vorige week op de post is gedaan....verlies delen is dan denk ik idd het handigste...alleen wat dan te doen als je een dvd ruilt...de dvd die wel is aangekomen is niet echt te delen...
"

Teigetje, misschien de "gangbare" prijs van de niet aangekomen dvd delen.

Met gangbaar bedoel ik de prijs, zoals ze hier ook af en toe voorbij komen.

Arvid
29-04-2003, 12:53
Ik ben bang dat ik ook de pineut ben... Heb bij Maarten Paas (Paashaas) de box van The Godfather besteld en hij heeft hem (naar eigen zeggen) verstuurd. Ik heb de box nog niet ontvangen... Balen...

Ronald Stiebolt
29-04-2003, 13:07
Suggestie mijnerzijds: verstuur alle individuele DVD's in aparte enveloppen. Het kost vanzelfsprekend wat meer (kosten moeten dan goed besproken worden) maar het risico is wat minder.

Stel, ik verkoop 5 DVD's aan een koper op deze manier en de ontvanger stelt nooit iets ontvangen te hebben. Dan spijt het me zeer, maar dan neem ik deze persoon niet serieus. In het geval van 1 verlies dan ben ik ervan overtuigd dat je er samen uit moet kunnen komen.

Wellicht is het een idee om een sub-thread binnen de handelareninfo te creeren waarin mensen kunnen aangeven tussen welke partijen het mis is gelopen. Het is zeker niet de bedoeling dat mensen daaruit kunnen concluderen dat het slecht zaken doen is met een van de betreffende partijen maar het gewoon als een feit ter kennis nemen.

Het wordt pas interessant als je bv. terug kunt lezen dat die en die al 5 x een pakket niet heeft ontvangen. Dat zegt strikt genomen niets over die partij maar je bent natuurlijk wel in staat om in een dergelijk geval je eigen conclusies eraan te verbinden.....

Jullie mening?

Eric van Ballegoie
29-04-2003, 13:08
Je moet zowiezo altijd PTT post klantenservice bellen! De eerste ke(e)r(en) doen ze er niets mee, maar er worden wel aantekingen gemaakt. Als er meerdere aantekeningen staat gaan ze het wel degelijk uitzoeken! Ik heb het ook een tijdje gehad, en toen is het uitgezocht waarna het niet meer is voorgekomen dat er pakjes 'verdwenen'.

teigetje
29-04-2003, 13:09
Wellicht is het een idee om een sub-thread binnen de handelareninfo te creeren waarin mensen kunnen aangeven tussen welke partijen het mis is gelopen. Het is zeker niet de bedoeling dat mensen daaruit kunnen concluderen dat het slecht zaken doen is met een van de betreffende partijen maar het gewoon als een feit ter kennis nemen.

dat lijkt me een erg goed idee...om namelijk meteen een - te geven is een beetje overdreven, kan altijd gebeuren...maar als het nu altijd bij een bepaalde persoon gebeurd...is dat wel handig om te weten...

lodi
29-04-2003, 13:13
Ik ben bang dat ik ook de pineut ben... Heb bij Maarten Paas (Paashaas) de box van The Godfather besteld en hij heeft hem (naar eigen zeggen) verstuurd. Ik heb de box nog niet ontvangen... Balen...

Damn zeg, die raak je niet graag kwijt :(

Ik heb het zelf nu één keer meegemaakt en dat was dezelfde deal als waar Rein over sprak. Het scheelt wel dat je dan weet dat je met een betrouwbaar persoon te maken hebt en ik was erg blij dat hij mij ook volkomen vertrouwde. Gelukkig betrof het in ons geval geen dure dvd. Het leek ons toen allebei het beste om de kosten te delen, dus dat was snel opgelost. Ik kan me nog wel herinneren dat ik volkomen paranoia was geworden ten opzichte van mijn postbode en de post in het algemeen, mede vanwege het feit dat ik die week nog veel meer dvd's moest ontvangen. Gelukkig is het bij dat ene verlies gebleven, zodat het vetrouwen weer redelijk hersteld is, maar het blijft altijd vervelend als iets "kwijtraakt".

Arvid
29-04-2003, 13:21
Misschien moet ik mijn postbode maar eens trakteren op een afgehakt paardenhoofd in zijn bed!

lodi
29-04-2003, 13:40
Misschien moet ik mijn postbode maar eens trakteren op een afgehakt paardenhoofd in zijn bed!

(6)

Martijn Beunk
29-04-2003, 13:43
Misschien moet ik mijn postbode maar eens trakteren op een afgehakt paardenhoofd in zijn bed!


Hahaha lol :D


Het is mij dus nooit misgegaan(ff afkloppen) en nu de eerste keer dat het mis "lijkt" te gaan is het gelijk de Back To The Future Trilogy :(
Vooropgesteld dat dit totaal niets te maken heeft met de verkoper van deze box, die heeft nl. keurig eerst op zn geld gewacht en daarna pas het pakketje verzonden. Niets op hem aan te merken dus!

Alleen die verschrikkelijke PTT!! :twisted: :twisted:

Ludo Keeris
29-04-2003, 13:43
Ik ben bang dat ik ook de pineut ben... Heb bij Maarten Paas (Paashaas) de box van The Godfather besteld en hij heeft hem (naar eigen zeggen) verstuurd. Ik heb de box nog niet ontvangen... Balen...

The Godfather past toch niet door de brievenbus? Dan zou er op z'n minst een registratiecode van moeten zijn. Pakjes hebben altijd een code, die je op internet kunt nachecken op tracktrace.nl (http://www.tracktrace.nl). Wel merk ik, als je een onderzoek laat starten bij TPG, het weinig tot niets oplevert. Ik ben ooit een Bruce Springsteen box kwijtgeraakt, waar na onderzoek bleek dat het in een distributiecentrum van (toen nog) PTT was kwijtgemaakt. Maar omdat ik het niet aangetekend had verstuurd, was PTT niet aansprakelijk :cry: . Een vreemde situatie. Ik moet dus eerst TPG extra gaan betalen (aangetekend), zodat ZIJ geen fouten kunnen maken...

Overigens vind ik, dat als je bij een internetwinkel bestelt, zij verantwoordelijk blijven. Als het om medeforummers gaat, moet je het delen.

John Sital
29-04-2003, 14:01
Tja, mij is ook zoiets overkomen laatst(2 weken geleden) had de karatekid trilogy verkocht, is verstuurd als pakket, dus met zo'n code, koper zegt niks ontvangen te hebben, kijk ik op tracktrace:staat erbij in bestelling ja, snapte er niks van, ik bellen zeggen ze dat het misschien een fout is op de website zelf, bijzonder vaag, maar goed, heb het geld maar teruggestort en klacht ingediend bij tpg.

Mariner Blues
29-04-2003, 14:53
hmmm.
Ik ben nu al een paar keer "de bok" geweest....meerdere DVD's zijn nooit aangekomen.....

Tja en de oplossingen waren divers, een maal het verlies gedeeld en de helft van m'n opgestuurde geld teruggekregen, een maal heeft een Forummer echt z'n best gedaan en tot 3 maal toe een DVD naar me opgestuurd, en geen enkele is aangekomen.

Daarna een deal met een medeforummer waar ik 2 dvd opstuurde welke ook heeeeeel lang onderweg waren maar wel aankwamen, maar helaas....nooit iets zelf ontvangen. Ook hier de afspraak gemaakt het verlies te delen, en de medeforummer zal me een van de twee titels nog opsturen.

Als laatste wacht ik al een dag of 10 op een DVD van Kane..... :?
Hier moet ik maar even afwachten....

Het is wel balen iedere keer, al mijn DVD's komen keurig aan terwijl DVD's waar ik op zit te wachten nooit aankomen. (NIETS TEN NADELE VAN DE VERZENDENDE PARTY, LAAT IK DAT VOOROPSTELLEN, IK MEKKER ENKEL RICHTING TPG)

Navraag gedaan bij de TPG leverde ook niets op, enkel de verzendende party kan info inwinnen.....

rveldhuizen
03-05-2003, 13:22
Tja, het is niet leuk... Overkwam me recentelijk zelf voor de 1e keer, 2 dvd's gekocht van een mede-forummer. Had zo mijn bedenkingen in het begin, aangezien ik al een tijdje had moeten vragen hoe het er nu mee stond, maar het is een safe- en startrader, dus dat zal wel goed zijn. Baal alleen dat de 2 dvd's in 1 envelop zaten. Maar goed, geloof dat we de kosten gaan delen, dus dan is het het bekende gedeelde smart is halve smart...

Edwin vd Zwaard
05-05-2003, 10:09
Tja, het is niet leuk... Overkwam me recentelijk zelf voor de 1e keer, 2 dvd's gekocht van een mede-forummer. Had zo mijn bedenkingen in het begin, aangezien ik al een tijdje had moeten vragen hoe het er nu mee stond, maar het is een safe- en startrader, dus dat zal wel goed zijn. Baal alleen dat de 2 dvd's in 1 envelop zaten. Maar goed, geloof dat we de kosten gaan delen, dus dan is het het bekende gedeelde smart is halve smart...

En dat ben ik.. Moest er een aantal versturen, en verder is (op wat vertraging na) alles goed gegaan..

Dat van de kosten delen vind ik ook een goed idee, maar aangezien ik mij toch verantwoordelijk voel (het is mijn taak om de spullen goed bij de ander te krijgen, als je bij play.com wat koopt en het komt niet aan roepen ze ook niet "je krijgt de helft terug) heb ik het hele bedrag teruggestort naar rik..

Het blijft zuur natuurlijk, maar ja... er is weinig aan te doen.

Edwin vd Zwaard
05-05-2003, 10:12
Suggestie mijnerzijds: verstuur alle individuele DVD's in aparte enveloppen. Het kost vanzelfsprekend wat meer (kosten moeten dan goed besproken worden) maar het risico is wat minder.


Kost dus €7,80 in plaats van €5,50 aan verzendkosten..
Aangezien meeste mensen 5 titels tegen een bedrag incl verzendkosten willen hebben (men gaat toch vaak onder je prijs zitten) is het de verkoper die er bij inschiet...

Hier ben ik het dus niet mee eens.. als je 5 dvd's hebt, stop ze in een doosje, en email de registratiecode, dat ie te tracken is... Pakketpost gaat wat dat betreft makkelijker EN is goedkoper..

Lester Burnham
05-05-2003, 21:13
Bij mij is het al 2 keer gebeurd met een mede forummer.
Beide keren heb ikzelf voorgesteld om de "pijn" te delen. Eén keer had de verkoper een ander exemplaar (van zijn broer) van dezelfde film en die heb ik toen voor de helft gekocht.

Pas geleden ook weer een DVD niet bij mij aangekomen. Met de verkoper een soortgelijke deal aangegaan door een andere DVD voor de helft over te kopen. Deze kwam afgelopen vrijdag aan en was heel duidelijk open gemaakt om te kijken welke DVD erin zat. elukkig vond de dief de DVD niet leuk. Heb foto's gemaakt en een klacht ingediend.

Ben al meerdere DVD´s van Play kwijt geraakt en ook al 2 pakjes van van leest. Verder was er zeker één Play pakje duidelijk opengemaakt, maar ook die DVD vond de dief niet leuk.

Ben zelf postbode geweest en ben er 99,9% zeker van dat de vaste postbode dit nooit zou doen. Die is gewoon te serieus bezig met zijn werk en zou zijn baan nooit op het spel zetten. Ik verdenk dus iemand bij het sorteer centrum of een zaterdag/tijdelijke postbode.

Door deze gang van zaken ben ik zelf bang geworden om DVD´s bij particulieren te bestellen, zou er zelf ook van balen als ik iets stuur en het kwam niet aan. Gelukkig zijn er wel een stuk of 150 DVD´s, van Play en particulieren aangekomen.

quarter
05-05-2003, 21:41
Ook ik heb een keer meegemaakt dat er een zending verdwenen is afkomstig van DVDzone. Een eerdere zending had ik voor mijn deur gevonden ( enkele dvd) omdat deze niet in de brievenbus paste.

DVDzone heeft mij een nieuwe gestuurd en mij min of meer verplicht onder express te laten versturen. Deze aktie maakte de dvd niet echt goedkoop(er) maar kwam binnen 2 dagen aan.

DVD's afkomstig van het forum zijn tot nu toe altijd netjes aangekomen.

Ik laat al mijn dvd's tegenwoordig op mijn werk afleveren. Werkt volgens mij het beste !

teigetje
06-05-2003, 10:11
ik wacht op dit moment met spanning op een dvd die halverwege vorige week op de post is gedaan....verlies delen is dan denk ik idd het handigste...alleen wat dan te doen als je een dvd ruilt...de dvd die wel is aangekomen is niet echt te delen...
"

Teigetje, misschien de "gangbare" prijs van de niet aangekomen dvd delen.

Met gangbaar bedoel ik de prijs, zoals ze hier ook af en toe voorbij komen.

Gelukkig niet nodig :D de afzender was de postcode vergeten...en kennelijk duurt het dan bijna twee weken voor hij bezorgt wordt

Lester Burnham
06-05-2003, 16:28
Ik kreeg vandaag het volgende mailtje binnen;

Wij bieden u onze oprechte excuses aan voor het geleverde ongemak.Wij hebben uw reactie ontvangen en onder nummer 14****** ingevoerd in ons klachtenregistratiesysteem en doorgezonden naar de manager van het bestelkantoor. Zij zullen gericht actie ondernemen om de situatie te doen verbeteren.

Ik verwacht er niet veel van, maar in ieder geval staat het genoteerd.
Nu maar hopen dat alles goed gaat vanaf nu...... ijdele hoop?