PDA

Bekijk de volledige versie : The Wall live in berlijn



MrSissor
30-04-2003, 13:18
Goedemiddag

Eindelijk,eindelijk :D weer eens goed nieuws van het Pink floyd en Of Roger Waters front.
28 april verschenen The Wall live in berlin dat was lang wachten heb hem nog niet dus weet ook niet wat de specials zijn alleen volgens Bol.com dat er een documantaire op staat van Roger Waters van een half uur.
Nu Pulse nog en een delicate sound en thunder ohja natuurlijk live in venetie dan zijn de Pink Floyd en Waters fans weer helemaal up to date.
Dus 1 advies kopen deze DVD.

Ps als ik het goed gelezen heb in dit forum gaat Pulse in Oktober verschijnen eerder natuurlijk altijd goed :lol:

Met Vriendelijke Groet :D

Arvid
30-04-2003, 14:30
Heeft iemand deze titel al? Ik heb hem besteld maar nog niet binnengekregen...

kruspe
30-04-2003, 22:40
Heeft iemand deze titel al? Ik heb hem besteld maar nog niet binnengekregen...

waar heb je die besteld?

Theo B
30-04-2003, 23:57
Ik heb hem gisteren bij V.n Le.st gekocht. Er zit een nieuwe docu van een half uur bij (ondertiteling geen nl maar o.a. Engels), unreleased footage (filmfragmenten (geen muziek) die tijdens het concert niet zijn gebruikt), animaties (zonder geluid).

Concert zelf (110 minuten), remastered 5.1

Arvid
01-05-2003, 01:21
Heeft iemand deze titel al? Ik heb hem besteld maar nog niet binnengekregen...

waar heb je die besteld?

NL Store; Bruna was goedkoper, maar op de site stond bij de titel (Roger Waters - Live in Berlin) het plaatje van de cover van de film. En voor die paar cent wilde ik niet het risico lopen dat ik de verkeerde kreeg...

@Theo: Hoeveel kostte hij bij Van Leest?

Theo B
01-05-2003, 01:37
@Theo: Hoeveel kostte hij bij Van Leest?

Mag ik niet zeggen in deze thread? Ik zal een pricewatchthread openen.

Renny Collard
01-05-2003, 20:32
Weer eentje waar ik de video van weg kan doen :twisted: .

Arvid
02-05-2003, 10:07
Heb hem net gezien en het zag er goed uit. De extra's zijn een beetje aan de magere kant -> m.n. de animaties, omdat die ook (en beter) op de DVD van de film staan. De docu is wel interessant, maar had wat mij betreft iets diepgaander gemogen, met bijv. achter de schermen o.i.d.
Geluid is prima, ik vraag me dan ook af of de SACD dan nog wel toegevoegde waarde heeft aangezien die dan waarschijnlijk gewoon de 5.1 track van de DVD bevat...

Herjan
02-05-2003, 11:06
Bij Bruna staat dat de DVD een 2.0 DD soundtrack heeft. Mag ik hopen dat dit een "voutje" is? Ze hebben trouwens ook een titel "Roger Waters-The Wall Live". Wat is dat voor een uitgave?

En bij EzyDVD staat dat ie een R4 codering heeft, maar dit soort schijfjes zijn toch meestal R0?

MrSissor
02-05-2003, 12:50
Goedemiddag

Hallo Pink floyd en Roger Waters fans.
Helaas is deze DVD erg slecht te krijgen of is hij uitverkocht dat is dus echt balen pfffffffff :twisted: n

Misschien toch nog even zoeken op het net.

Met Vriendelijke Groet
:)

Arvid
02-05-2003, 21:36
Bij Bruna staat dat de DVD een 2.0 DD soundtrack heeft. Mag ik hopen dat dit een "voutje" is? Ze hebben trouwens ook een titel "Roger Waters-The Wall Live". Wat is dat voor een uitgave?

En bij EzyDVD staat dat ie een R4 codering heeft, maar dit soort schijfjes zijn toch meestal R0?

Soundtrack is 2.0 en 5.1
Extra's zijn 2.0
Geen subs bij concert
Geen NL subs bij docu (Eng, Dui. Spa. Fra, Por)

Waarschijnlijk is die titel die jij bedoelt de CD. Of deze DVD. Roger Waters heeft buiten dit optreden nooit The Wall zonder Pink Floyd gespeeld. Er is wel een andere DVD van Roger Waters en dat is In The Flesh en daar staan enkele The Wall nrs op.

De Regio is 2 en dan staat er PAL (all), dus geen NTCS (zo heet dat toch)o.i.d.

@MrSissor: Heb hem toch echt bij FRS in de schappen zien liggen. Anders even vragen bij de balie. 29,99 euro

MrSissor
03-05-2003, 17:21
Goedemiddag

Dank voor je tip van de Freerecordshop maar is tot op heden nog steeds niet gelukt hem te kopen ben vanmiddag nog geweest en weer niet gelukt hadden hem nog niet.

Zal waarschijnlijk geduld moeten hebben ha ha helaas heb ik dat niet. :evil:

thomas fabry
04-05-2003, 10:18
Weet iemand toevallig ook wanneer live in Venetie uitkomt?

gr,
Thomas

MrSissor
04-05-2003, 13:11
Hoi

Ik zou het niet weten of live in venetie uitkomt .
Eerst maar Pulse en live in Pompei.

De rest zal dan ook wel ongetwijveld komen.

Pulse staat gepland in ieder geval voor Oktober 2003.
Maar kan veranderen.

Met Vriendelijke Groet

Ps Delicate Sound of Thunder zou ik liever op DVD hebben.
Mede omdat ik dit concert een paar keer in het echt gezien heb en dat was geweldig. :D

thomas fabry
04-05-2003, 14:43
Hoi

Ik zou het niet weten of live in venetie uitkomt .
Eerst maar Pulse en live in Pompei.

De rest zal dan ook wel ongetwijveld komen.

Pulse staat gepland in ieder geval voor Oktober 2003.
Maar kan veranderen.

Met Vriendelijke Groet

Ps Delicate Sound of Thunder zou ik liever op DVD hebben.
Mede omdat ik dit concert een paar keer in het echt gezien heb en dat was geweldig. :D

Het kan inderdaad ook zijn dat ik live in pompei bedoel.... :oops:
Ik ben er vroeger wel eens apestoned tussenuit geknepen op de middelbare school met een paar vrienden mee naar huis. Daar zette iemand dan wel eens een live-video op van pink floyd. Schitterend was dat. Ik weer alleen niet meer welk concert dat was, alleen dat het in een italiaanse stad was. Eèn van de hoogtepunten die ik mij herinnerde was dat drie zangeressen tijdens een laser/lichtshow helemaal los gingen qua zangsolo`s.....
Dit optreden zou ik dus heel graag op dvd / surround willen hebben.....

greetz,
Thomas

kruspe
04-05-2003, 16:08
Eèn van de hoogtepunten die ik mij herinnerde was dat drie zangeressen tijdens een laser/lichtshow helemaal los gingen qua zangsolo`s.....
Dit optreden zou ik dus heel graag op dvd / surround willen hebben.....

greetz,
Thomas

The Great Gig In The Sky!!!
Te gek nummer!!!!

thomas fabry
04-05-2003, 16:27
Eèn van de hoogtepunten die ik mij herinnerde was dat drie zangeressen tijdens een laser/lichtshow helemaal los gingen qua zangsolo`s.....
Dit optreden zou ik dus heel graag op dvd / surround willen hebben.....

greetz,
Thomas

The Great Gig In The Sky!!!
Te gek nummer!!!!

maarre.... gaat het hier dan ook om het concert in pompei?

greetz,
Thomas

Herjan
04-05-2003, 16:43
Het zelfde gebeurt toch ook op PULSE? Waar is dat opgenomen, dan?

MrSissor
04-05-2003, 17:11
Goedemorgen

Dit nummer waar je het over heb wordt bij al de Pink floyd concerten gespeeld met uitzondering volgens mij van live in pompei.
dus live in venetie.pulse en een delcate sound of thunder.

met Vriendelijke Groet

kruspe
04-05-2003, 19:09
Het zelfde gebeurt toch ook op PULSE? Waar is dat opgenomen, dan?

die is in engeland opgenomen als het goed is

Daniel1974
06-05-2003, 08:18
PULSE is opgenomen op 20 Oktober 1994 in Earls Court London. De Videeo dan he. De CD is van verschillende concerten. Sommigen beweren zelfs dat een dezelfde nummer van verschillende concerten is.

Tim Renwick, de extra gitarist tijdens de laatste twee PF tours, vertelde me ooit dat de hele Dark Side Of The Moon op de CD van een van de Rotterdam shows was, ik dacht van de zondag.

Ja deze moet op DVD komen, dat lijkt me wel duidelijk. Maar The Wall In Berlijn natuurlijk ook. Doscumantaires boeien me niet zo met muziek DVD's, had liever het geluid DTS gezien. Maar Roger kennende zal het geluid ook al is het 5.1 ook wel optimaal zijn. Ik had wel graag net als met de Wall DVD (de film dan he) een audiocommantaar van Waters gehad, als je wat wil leren over The Wall, moet je die maar eens beluisteren, zeer interessant.

PULSE staat al een tijdje in de planning. De vraag rijst mij ook wel op waarom het zo lang moet duren. Ik heb ooit eens ergens gelezen dat er flink wat angles op de DVD komen, en dat het daarom zo lang duurt.

Delicate Sound Of Tunder, ja ook leuk, alleen wel jammer dat een Show van 3 uur is teruggebracht naar 1,5 uur. Dat gaat natuurlijk nergens over. En dan nog wel nummers als Welcome To The Machine weglaten. Of had dan net als de VS met de eerste 6 concerten ook hier Echoes gespeeld .................. KWIJL !!!!

Pompei !! Ja moet ook uitkomen. Met een verzoek indien mogelijk !! Plak Echoes weer aan elkaar !!!

kruspe
06-05-2003, 09:42
Tim Renwick, de extra gitarist tijdens de laatste twee PF tours, vertelde me ooit dat de hele Dark Side Of The Moon op de CD van een van de Rotterdam shows was, ik dacht van de zondag.



Dat is dus duidelijk niet het geval,want aan het begin van de tweede cd van pulse hoor je dus duidelijk engels publiek!( ik ben er zelf alle drie de concerten in de kuip bij geweest,en heb geen enkele keer dat "hajee,hajoo" horen schreeuwen door het publiek,of ze moeten er dat later natuurlijk tussen hebben gemixed) Maar het klopt inderdaad wel dat er ook nummers van het concert op zondag in de kuip op de cd staan.

MrSissor
09-05-2003, 08:01
Goedemorgen

Laatste nieuws over Roger Waters gaat nu wel erg snel.
Op de site van Waters van de fanclub staat dat Live in Pompei eind April of mei uitkomt dat is super goed nieuws natuurlijk maar er staat ook.
2004 Roger waters komt met nieuw album titel nog niet bekend met aansluitend toernee door USA en europa.
Erg goed nieuws dus Live in Pompei nieuwe cd en toernee volgend jaar.

Met Vriendelijke groet
:D :D :lol:

Daniel1974
09-05-2003, 08:26
Ja ja eerst zien dan geloven, Waters schijnt nu al sinds Amused to death een nw album te willen opnemen, maar op een of andere manier komt het er gewoon niet van. Als het cdeetje in mijn hand heb dan ga ik het geloven. Ik bedoel Peter Gabriel kan er wat van (Tussen Us & Up zat ook 11 jaar) maar water doet ook leuk mee. Waar blijft die opera waar hij al jaren aan werkt bijvoorbeeld.

En over een nw tour, de geleerden zullen het toch wel over eens zijn dat de setlist toch nooit meer zo goed wordt als vorig jaar. Wowww !!!

Live in Pmpei moet inderdaad ook uitkomen, en gaane wel reremasterd en met DD 5.1 of liever nog DTS.

MrSissor
09-05-2003, 10:46
Hoi

Begrijp je frustratie moeten het inderdaad nog zien van nieuwe cd.
En wereldtoernee betere setlist denk het niet nee, maar mischien wel met andere band zou leuk zijn als Nick Mason mee ging net als tijdens zijn laatste flesh optreden in Wembley het schijnt dat ze goeie maatjes zijn dus ondenkbaar is het niet,en dan hebben toch wel aardige band staan denk ik.En Waters kenende zal het echt wel weer beter zijn dat vorig toernee.
ik zal er bij zijn ieder geval.
En DTS voor Live in Pompei zal wel niet denk ik geluid zal net zo zijn als in the flesh en live in berlin is overigens niks mis mee mooi geluid maar inderdaad DTS zou perfect zijn.

Met Vriendelijke Groet