PDA

Bekijk de volledige versie : verwisselen dvd-rom in cyberhome M212



Ocram Porein
28-10-2001, 17:20
Ik heb een cyberhome AD M212 "gewonnen"voor f325. prima apparaat, maar ik ben er inmiddels wel achter dat de dvd rom drive die er in zit, van dubieuze kwaliteit is. SVCD's afspelen gaat gewoon niet (hij herkend ze wel als zodanig, maar vol met blokken schokkerig beeld, en flipperkast geluiden uit mijn speakers).

Vandaag de pioneer uit mijn compu er aan gehangen, en dezelfde svcd op dezelfde cd-rom speelt perfect !!

VRAAG: wie heeft er ervaring met het verwisselen van de DVD ROM in de CH M212? Welke DVD-Rom heb je gebruikt?, wat zijn je ervaringen, website links enz (die van cyberhome-help.de heb ik al, maar de cyberdrive DVD-rom die ze daar noemen is hier nergens te krijgen).

Oh ja, ik heb gelukkig een versie met een standaard PC dvd-rom drive, er zijn er ook met een dvd-loader, wat het verwisselen van de drive een stuk ingewikkelder maakt.

Ik hoor het wel.

Marco

Ocram Porein
29-10-2001, 22:54
Ik heb vandaag een deal gesloten met iemand, en een creative dvd rom 12x40x gekocht voor f125,- Die schijnt wel redelijk te passen in de cyberhome. Jullie horen op dit forum nog wel van mij wat de resultaten zijn, en inbouw instructies (als vervolg op deze thread).

De Creative 12x40x kan makkelijk regiovrij gemaakt worden dmv van een gepatchte firmware en zijn via ebay en marktplaats.nl voor niet al te veel geld te koop.

Als dit werkt heb je volgens mij een dvd speler die vergelijkbaar of misschien zelfs beter is als zgn A-merken DVD-spelers als philips en sony, maar voor een stuk minder geld. (voor een Philips die hetzelfde kan betaal je al gauw rond de f800,- )

U hoort nog van mij,

Marco

Alex van den Berg
29-10-2001, 23:38
Als dit werkt heb je volgens mij een dvd speler die vergelijkbaar of misschien zelfs beter is als zgn A-merken DVD-spelers als philips en sony, maar voor een stuk minder geld.De kwaliteit van een speler zit behalve in het loopwerk, vooral in de gebruikte chipset en D/A conversie...
Maar... Ik ben benieuwd naar de vergelijkingstest van jouw speler met een Sony van rond de 800,= :)

Ocram Porein
30-10-2001, 07:43
Dat is juist het mooie: de AD M212/512 hebben de C-cube chipset, en die schijnt vrij goed te zijn, de latere modellen (L528 geloof ik) hebben een iets mindere goedkopere chipset. Staat hier ergens op deze website onder reviews.

Marco

Ocram Porein
30-10-2001, 22:41
Gewone CD's heb ik niet geprobeerd met de pioneer, maar als ik de creative heb ingebouwd zal ik hier uitgebreid verslag van doen. In theorie zou het veel beter moeten klinken, omdat de resolutie van de DA conversie hoger ligt dan bij een normale cd speler (24bit/96Khz ipv 16bit/44Khz) Overigens zijn er ook CD's die met 24bit/96Khz apparatuur zijn opgenomen en geperst, XCD noemen ze dat. Ik heb twee van zulke CD's (Proteus 7, For Your ears only, label Dorian) en die klinken geweldig. Het verschil met normale CD is ook op een gewone CD speler duidelijk te merken. meer detail in het geluid en veel betere dynamiek.


Ik hoop eigenlijk dat de cyberhome ook een hele goede CD speler blijkt te zijn, maar dat moet ik dus nog uit testen.

U hoort van mij,

Marco

Martin van Tuijl
31-10-2001, 01:37
Alle bovenstaande toestanden, moeilijk gedoe, schroevendraaiers, loopwerk vervangen, flipperkastgekuiden, etc etc. Tjonge ben ik blij dat ik nooit aan die 'goedkope rommel' begonnen ben! :D

Alex van den Berg
31-10-2001, 01:51
Tjonge ben ik blij dat ik nooit aan die 'goedkope rommel' begonnen ben! :D Je kunt zeggen wat je wilt, maar ik vind het wel 'iets' hebben... :)
Doet me weer een beetje aan de jaren 70 denken, toen ik mijn eerste 'synthesizer' en 'computer' zelf bouwde omdat kwaliteit nou eenmaal onbetaalbaar was... Oh oh... dat waren nog eens tijden :D

Ga zo door guys... Ik geniet van deze thread :D

Martin van Tuijl
31-10-2001, 02:04
Oh oh... dat waren nog eens tijden :D

Daar heb je gelijk in, uren, dagen, nachten, maanden, jaren heb ik besteed aan het bouwen van mijn eigen computers. Maar ik heb er nu de buik vol van! :D Maar ik blijf het ook nog ff volgen hier, altijd geinig :D

PM
31-10-2001, 08:25
inderdaad.. houd ons op de hoogte s.v.p..

Interessante thread!!!

Is het trouwens zo dat alleen bij goedkope dvd spelers standaard cd-romdrives aangesloten kunnen worden?
Of ook bij merken als Yamaha, Denon e.d.???

Ocram Porein
31-10-2001, 11:19
Als ik door zelf een beetje te rommelen een systeem voor elkaar kan boksen wat kwalitatief gewoon goed is heb ik daar helemaal geen problemen mee, het drukt de kosten enorm en ik vind het nog leuk ook.

Dit geld voor dvd spelers, maar nog veel meer voor bijvoorbeeld speakers.

Een vriend van mij heeft electrostatische speakers zelf gebouwd, een complete set voor nog geen duizend gulden alles bijelkaar. Met een geluidskwaliteit waar je eng van wordt. In de winkel kosten "goedkope" ESL's al gauw rond de f10.000 per set.

En dat zelf bouwen is helemaal niet zo moeilijk, kijk maar eens op: http://www.homepages.hetnet.nl/~timweert/elektrostaat.html

Wat ik hier mee wil zeggen is dat zelf rommelen meestal de kwaliteit ten goede komt en de kosten enorm kan drukken. Je moet wel weten wat je doet uiteraard.

Marco:D

Ocram Porein
31-10-2001, 11:24
Ik heb even gekeken, maar het verwisselen van de dvd-rom vereist het los en vast schroeven van ongeveer 25 schroefjes. Ik ben daar binnen een uurtje mee klaar. Dat heb ik er wel voor over en bespaard mij honderden guldens.

Snel verdiend toch?, of niet soms.:D

PM
31-10-2001, 11:44
maar de kwaliteit is dus niet alleen afhankelijk van de drive...

Ocram Porein
04-11-2001, 00:12
Vandaag de Creative DVD ontvangen en even geprobeerd. oeioei dat valt niet mee zeg, een hoop storing. Niet gebruiken dus de Creative DVD1241E

Ik heb daarom toch maar besloten de pioneer DVD116 , er in te zetten. Het er in schroeven was zo gepiept, maar toe het frontje nog. Dat was een behoorlijk gepiel, maar uiteindelijk toch gelukt.

Beeld is prima. Hij imaakt wel wat meer lawaai dan het origineel. ik denk dat dat een ventilator is die op het aandrijfmotorje is gemonteerd, want het waait behoorlijk aan de voorkant. Ik zal morgen eens kijken of we die er af kunnen halen, of buiten werking stellen.

Ik heb ook een normale audio CD gedraait, en dat gaat uit de kunst. Een CD draait minder snel dus maakt hij ook een stuk minder geluid. SVCD had ik deze week al eerder geprobeerd en dat gaat prima. MP3's heb ik nog niet geprobeerd en VCD ook niet, maar dat zal ook wel goed gaan. De Creative DVD-rom zit nu in mijn computer. Wordt vervolgd.

Marco

Ocram Porein
04-11-2001, 00:24
PM,

De DVD speler is zo slecht als het slechtste onderdeel. en dat is bij de Cyberhome toevallig de DVD drive.

Paulri,

Dat msiterieuze plaatje, is volgens mij voor de koeling van een paar ic's die daar op zijn gemonteerd.. Oh ja CD's afspelen gaat met de pioneer dvd116 geweldig. mooi geluid, geen hickups of storingen.

Marco

Ocram Porein
05-11-2001, 12:28
die knopje en lampjes vallen achter het frontje en heb ik gewoon laten zitten. Ik heb het front paneeltje wel een beetje moeten modificeren en met doubbelzijdig tape vastgezet Komt ook iets naar voren daardoor, waardoor het volumeknopje ook kan blijven zitten.

Het zit nu nog niet echt degelijk vast, ik ben van plan dit met siliconen kit wat steviger vast te zetten. Maar op zich zie je er nu niet van.

Ik heb nog niet naar de ventilator gekeken.

Marco

Ocram Porein
06-11-2001, 21:32
uuhhh, Wat is dat "Layerwissel" ??


CBR MP3 gaat goed. VBR moet ik nog testen

Maar dat hij wat lawaaieriger is tijdens het afspelen van DVD vind ik toch irritant. Ik weet nog niet of ik daar aan wat kan doen. Heeft iemand een idee ?

Marco